M 
		
				
				
			
		Te se ismered a LOL-t meg a szarkazmust ?Ez miért lenne mítosz romboló abban a hidegben minden technika hasonló gondokkal küzdött ez a dolog szerintem semmit sem von le a Tigris "értékéből".
Sőt a 344D Csepelnek volt a karterre irányított "disznó perzselője" is !Az ötvenes évek végén még rendszeresen láttam vidéken, hogy teherautó motorja alá tüzet raktak hajnalban.
Nem olvastad amit írtam ugye ?Mindez azért, mert akkoriban egy 40 literes diesel motor tudta megközelíteni a 20 literes benzinesek teljesítményét.
Hát akkor még a benzines autó technika is gyerekcipőbe járt nemhogy a diesel ! Van egy szint , tömeg, fogyasztás , vonóerő etc ami felett értelmetlen benzines motorban gondolkodni ! Bonyolultabb ez tény de sokkal több az előnye azon a bizonyos szint felett !Hogy egy haderő diesel vagy benzin motort használt, az többnyire egy tudatos döntés eredménye volt ( pl. US, de a németeknél is...) figyelembe veve az üzemanyag ellátàssal kapcsolatos logisztikai feladatokat. Bőven elég gond volt, elegendő üzemanyagot a frontra szállitani, nemhogy még azzal is törődni, hogy melyik alakulatnak kell benzin, melyiknek diesel.
Persze, amikor ezt eldöntötték, nem számoltak pl a harckocsik súlyának ilyen drasztikus növekedésével.
Hát akkor még a benzines autó technika is gyerekcipőbe járt nemhogy a diesel ! Van egy szint , tömeg, fogyasztás , vonóerő etc ami felett értelmetlen benzines motorban gondolkodni ! Bonyolultabb ez tény de sokkal több az előnye azon a bizonyos szint felett !
Nem tudom mivel lepték meg, azon túl, hogy rá kellett döbbenniük, hogy van még valami, ami rosszabb mint az olasz ansaldok.mivel sokkal kevésbé voltak gyúlékonyak, mint a benzines Bt tankjaik.
Ja csak nem tették , ezért szopták le magukat az összes tankjuk alulmotorizáltsága végett !pedig tudtak volna dízelmotoros harckocsikat is gyártani,
Az eszedbe se jut, hogy mert nem tudták megoldani?Ha tényleg annyira szar lett volna a benzinmotor, akkor a jenkik és az angolok miért használták jóval a II.Vh után is?
A Királytigrist leszámítva egyik sem volt "alulmotorizált". Átlagos volt mind.Ja csak nem tették , ezért szopták le magukat az összes tankjuk alulmotorizáltsága végett !
Már miért ne tudták volna? Egyszerűen nem volt rá igény. Amikor meg lett, simán megoldották. Legalábbis a jenkik.Az eszedbe se jut, hogy mert nem tudták megoldani?
Az, hogy valamit bele tudsz górni, és hogy azt, hogy az üzembiztosan működjön, és hozza az elvárt számokat nem ugyanaz.Már miért ne tudták volna? Egyszerűen nem volt rá igény. Amikor meg lett, simán megoldották. Legalábbis a jenkik.
Már miért ne tudták volna? Egyszerűen nem volt rá igény. Amikor meg lett, simán megoldották. Legalábbis a jenkik.
Van benne egy módszertani tévedés.
	
	
	
	
	Csak arra akartam rámutatni, hogy nem azért használtak benzinmotorokat, mert hülyék voltak. Az ilyen döntéseket mindig a döntéshozó szemszögéből kell nèzni. A hàború vegkimenetén nem változtatott volna, ha a németek csak dizelmotorokat hasznàlnak. Az amik milyen jól megvoltak egy csillagmotorral (!) a Shermannban. Viszont nem is patikai mennyiségekben gyártottàk őket....Németeknél politikai döntés volt Hitler részéről, hogy legalább az üzemanyagért ne vetélkedjenek a haderőnemek előre leosztotta ki mit kap, mi alapján fejleszthet.
Aztán mikor a tengerészet leépülésével tömegével állt a gázolaj sietve elkezdtek dízelmotorokat fejleszteni, de mire bármi lett volna belőle véget ért a háború.
Amerikaiaknál meg a Sherman fejlesztésekor csak az M3-asból örökölt csillagmotor állt rendelkezésre, így azzal kezdték meg a háborút és onnantól maradtak is benzinüzemen.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..