1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. Negan

    Negan Well-Known Member

    Jelczet megvette a MAN.Csak a polák állami megrendelésre készülő kocsikra teszik rá a Jelcz emblémát,de csak az embléma Jelcz,különben 100% MAN.
    TATRA új generációja meg Renault elemekböl épitkezik.
     
    anonim999 and Loken like this.
  2. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Nem egészen, este válaszolok.
     
    vilmoci likes this.
  3. borisz

    borisz Well-Known Member

    Szerintem egyszerűen nem értik az Internetet.
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szerintem pontosan értik, csak szimplán lesz@...k a választópolgárt.
    Szirentem úgy gondolják, túl fárasztó lenne elmagyarázni a "népnek" hogy
    - miért is kell a honvédségnek ilyen MRAP szar;
    - meg nyilvános pályázat helyett miért stikában pont a törököktől kell vásárolni
    ezért inkább hagyják a fenébe az egész kommunikációt és úgy vannak vele hogy a "pógár" majd észreveszi ha már itt vannak...

    Sajnos ez van ha egy országban gyenge lábakon áll a demokrácia.:confused::mad:
     
    fishbed likes this.
  5. hlln

    hlln Member

    Ha jól rémlik egyszer volt egy hír valami 3 milliárdos (cirka két tucat Nurol Makina) és valahol egy kevésbé konkrét 200 darabos megrendelésről. Kíváncsi vagyok melyik a befutó...
     
  6. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Nem a demokráciával van baj hanem az ellenzékkel. Ha a demokrácia lenne a gond akkor most nem Karácsony a polgármester.
     
    Whyper, anonim999, emel and 5 others like this.
  7. papi

    papi Well-Known Member

    Ha jól emlékszem a 12 ezres darabszám később módosult 4 ezerre.
    Egyszer évre összeszedegettük a Honvédségnek átadott Rába darabszámokat. 2015-2016-ig bizony ilyen 500 körüli tétel jött ki. Voltak évek amikor ilyen 10 darab körüli mennyiségek lettek véve.
    Nagyon úgy néz ki a dolog, hogy 2016 végéig ennyi gép került a rendszerbe. Akkor döntöttek a GBP folytatásáról és a határidőt kitolták 10 évvel. Hogy azóta mi történt azt keresgesse akit még érdekel ez az egész.
    Mindenesetre nekem úgy tűnik, hogy a Rába éves 150 darabos összeszerelő kapacitását figyelembe véve az elérhető mennyiség durván negyedét sikerült lehívni a GBP program első 13 éves fázisában.
    Gondolom a Rába sem erre számított.
     
  8. milagro

    milagro Well-Known Member

    Elhiszem, hogy ezek létező problémák, na de akkor hogyan előre?
    Számomra, laikusként, ezek azért üdvözlendő fejlemények mégis, mert legalább valami pozitív történik...
    Valami lesz, ami eddig nem volt! Mérnökeinknek legalább fizikai kapcsolata lesz ezekkel az eszközökkel és nem videóról nézegethetik.
    ..
    Nyilván, SAJÁT harckocsi/repülő/rakéta gyártás kellene, saját márkák! De ettől évszázados távolságra vagyunk...
    Talán, ha már minden automatizált lesz, és relatíve olcsóbb mint ma, akkor idővel, de az is száz év(ek) legalább!
     
    Gyurma likes this.
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez nyilvánvaló.
    Én arra lennék kíváncsi, hogy mi történt 2003-4 elött.
    Mert azt találtam, hogy a GBP 2003-ban lett aláírva, a szállítások pedig 2004-ben kezdődtek. Azonban, a 2002-es katonaságom alatt már olyan emlékeim vannak, hogy bár bennünket nem azzal, hanem Uralokkal szállítottak, de mintha akkor a laktanya területén már álldogáltak volna - kis mennyiségben ugyan - de "új" Rábák.
     
  10. leplezo

    leplezo Well-Known Member

    Repülő felejtős. Vadászgépet kevesebb mint 1 tucat ország tud a világon önállóan építeni, Potens gépet meg 2 ország a 3-ik is most szerzi meg a képességet erre (20+ évig 10.000x annyi pénzből mint amennyit mi valaha rá tudunk szánni)
    Szállítógépet meg szintúgy kb. 5 gyártó képes rá.

    Mi légcsavaros kiképzőgépet tudnánk maximum, de azt meg minek? (10 évente 5db új kell nekünk belőle max.) (ilyen kategóriájú gépet magáncég amúgy meg gyárt Magyarországon civil célokra kis darabszámban.)

    Harckocsi téren megintcsak meg vagyunk lőve. (Esetleg azon lehet ábrándozni [de ennek a valószínűsége is majdnem 0-a], ha a muszlimok elől menekül egyszer majd a Krauss-Maffei-Wegmann cég akkor lekenyerezzük, hogy adunk telket, építünk épületeket, és adunk egy valag pénzt, hogy ide költözzön a gyártás, [ami akkor sem lesz a miénk csak itt gyártanák]) De ennyi a max.

    A rakéta megoldható, ha valami kis hatótávolságú licenset vásárlunk, vagy bevásároljuk valami cégbe magunkat. Kérdés, szükségünk van-e erre?
     
    borisz likes this.
  11. Ocses

    Ocses Well-Known Member


    És ha így van melyik seregek? Csak mert így kb minden 2. katonának jutna egy jármű.

    Ez még akkor is érthetetlen ha a nemlétező tartalékosokat is beleszámolják.

    Amúgy valahol én is azt olvastam, hogy ezt a programot ebben a formában törölték.
     
  12. leplezo

    leplezo Well-Known Member

    12.000 teherautó egy kb. 100.000 fős seregnek kell. (Azzal jó képzéssel és új eszközökkel tényleg mi lennénk a Jani a környéken, de ahhoz GDP 5%-a kell a seregre nem 1,4% ami majd 2%-lesz.
     
    Ocses likes this.
  13. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Nem a demokráciával van baj, hanem a hazai interpretációjával. Ebből következően az ellenzék is olyan, amilyen: nem ők suskusolnak, de kussolnak.
     
  14. borisz

    borisz Well-Known Member

    Szerintem fordítva. Soskusolnak ők is, és akkor kussolnak. Akkor van felhőbörödés, ha kimaradnak valamiből. Ellenzékben úgy is csak annyi dolgod van, mint egy indexes újságírónak. Mindent lefikázol, és kész.
     
    mind1, honved, anonim999 and 3 others like this.
  15. papi

    papi Well-Known Member

    Az egész Rába H sorozat ötlete megszületett még a nyolcvanas években. Pont az volt a cél, hogy a nagyszámú és tarkabarka teherautóflottát egységesítse. Csepel D 566 ugyanezt szolgálta volna csak az is egy raklap szar volt és jött mellé DAC, GAZ, URAL. Ezeket kellett volna váltani.
    Simán lehet, hogy láttál belőle hiszen a járművek léteztek már a kilencvenes években is, csak értelmes mennyiségben nem érkezett rájuk rendelés. Ha jól emlékszem a határőrség kezdte meg velük a teszteket.
    A szememben ez azért gáz, mert ugyanúgy elszúrtuk a dolgot a Rábákkal is mint a Csepellel. Kétszer léptünk bele ugyanabba a kutyaszarba.

    A nyolcvanas évek végén még ez volt az elképzelés. Én 3 tesztpéldányról hallottam.
    [​IMG]
    Ez meg már a kilencvenes évek.
    [​IMG]
    De ugye ott volt a H 9 is.
    [​IMG]

    Ha meg lett volna az akarat/pénz simán lett volna lehetőség egy egységes teherautó flotta kialakítására már a kilencvenes évek elejétől-közepétől kezdve.
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én még az eredetileg jóváhagyott - 12.000-es - számot írtam. Azóta - ezt írta itt más is - ez 4000-re lett levíve. Közben a program elvileg véget ért. Azóta új GBP lett aláírva 2017-ben, amiből tavaly semmit sem hívtak le. A fenti hozzászólással azt akartam mondani, hogy a GBP számai nem csak a H sorozatot tartalmazza, de az összeset hivatalosan a Rába szállította/ja. Ami a vicces az egészben, hogy mivel nem hívták le az összes keretszámot, a mai napig nem cseréltek le egy jópár járművet. Továbbá a GBP-ben beszerzett járművek maguk is elöregednek. A G merciket elvileg 15 évig, az Unimogokat, H-kat, HX-eket pedig 20 évig tervezték üzemeltetni. Szóval nem csak a posztszovjet gépeket, de már a program keretén belüli gépeket is el kel kezdeni leváltani. Ráadásul vannak olyan speciál járművek, is amelyek eddig teljesen kívül estek a GBP keretein, mégis nagyon aktuális lenne a cseréjük. Pl.: a ponton szállító Kraz-ok.
     
    Ocses, mindenen kívül and papi like this.
  17. leplezo

    leplezo Well-Known Member

    Rába gyártókapacitását elkótyavetyélték.
    A Man meg nem itt szeretne bővíteni. Nehéz ügy így. Valószínű valamelyik nagy gyártóval lesz megegyezés, ami 5-6 év alatt leszállítja a kért 4000db-ot. A Rába meg hogy csak legyen évi 10-20db-al eldöcög, amiket leraknak a határra, vagy valahova ahol a civil látja, és örül neki, a vezetőségnek meg nem kell vele törődnie.
     
  18. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Ja, tényleg. Ezt csinálta a fidesz is 2002-2010 között...
     
  19. Negan

    Negan Well-Known Member

    Lényegében az összes(nem exszovjet)keleti gyártó eltünt.De a kisebb nyugatiak is.Nincs már önálló Pegaso(spanyol),Steyer,Magirus,Berliet.Sisut és a TATRAt ugy-ahogy életben tartják.Pőlgári nagysorozatú teherautógyártás nélkül a katonai gyártás egyszerűen nem él meg.
    A nagyoknak nagy fejlesztőkapacitásuk van,és egész európai szervizhálózatuk.Mihelyst a vámok mesterségesen nem védték meg őket,a kis helyi gyártők javarészt beadták a kulcsot.
     
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem itt a fő probléma a PÉNZ volt... :(
    Én pont abban reménykedem, hogy a most megkötött GBP programmal, és a rendeződni látszó pénzügyi háttérrel tényleg meg is fogják tudni "tölteni" tartalommal.
    Az a személygépkocsi beszerzési hajlandóságból látszik, hogy ami hazai azt úgy veszik, mint a cukrot.
    Én már különben arra is gondoltam, hogy mi van, ha tényleg átnyergelünk a MAN helyett másik platformra? A G Merci-t és az UNIMOG-ot biztosan megtartjuk de mi van, ha megint megpróbálkoznak a Mercivel a terepjáró teherautók körében is? Celebra/Negan írt erről, hogy volt rá ötlet erre korábban. És a Mercivel eléggé össze van jelenleg bútorozva az állam. (persze ez csak spekuláció, de magyarázná a jelenlegi H széria megrendeléseinek elmaradását)
    A Merci is kialakított mostanra egy elég komplett termékskálát a Defence szegmensben:
    [​IMG]
     
    honved likes this.

Ezen oldal megosztása