Szerintem itt a fő probléma a PÉNZ volt...
Én pont abban reménykedem, hogy a most megkötött GBP programmal, és a rendeződni látszó pénzügyi háttérrel tényleg meg is fogják tudni "tölteni" tartalommal.
Az a személygépkocsi beszerzési hajlandóságból látszik, hogy ami hazai azt úgy veszik, mint a cukrot.
Én már különben arra is gondoltam, hogy mi van, ha tényleg átnyergelünk a MAN helyett másik platformra? A G Merci-t és az UNIMOG-ot biztosan megtartjuk de mi van, ha megint megpróbálkoznak a Mercivel a terepjáró teherautók körében is? Celebra/Negan írt erről, hogy volt rá ötlet erre korábban. És a Mercivel eléggé össze van jelenleg bútorozva az állam. (persze ez csak spekuláció, de magyarázná a jelenlegi H széria megrendeléseinek elmaradását)
A Merci is kialakított mostanra egy elég komplett termékskálát a Defence szegmensben:
Nem tudom. Nagyon úgy néz ki, hogy a MAN egy elterjedt család lesz. Nem lenne rossz választás. Egyre több ország használja. A hardcore offroader katonai HX családon túl ott a civil gépekből létrehozott TG-Mil széria is. Ebbe tartoznak a TGA traktoraink is. Itt elérhetőek olyan gépek amik alapvetően nem extrém terepviszonyok közé vannak tervezve hanem úthálózatra, hátországba. Billenőplatós cuccok, daruk, konténerszállítók, hűtőkocsik, vontatók, speciális felépítmények gazdaságosan üzemeltethetőek ezen a platformon.
Persze én nem sírnék a MB miatt sem, sőt egy Iveco vagy Renault család esetén sem. Mindegyiknek jól felépített termékpalettája van. Azt se bánom ha marad a Rába csak akkor csináljuk rendesen és a Rába/MAN/Mercedes mellé ne szerezzünk be még innen onnan vackokat.