A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Igen! Ezt benéztem... o_O
Ugyanakkor Biztosan nem 500 db az eddig beszerzett H sorozatú jármű! Az talán a GBP -ben megrendelt darabszámot lefedi, de biztos, volt már előtte is szállítás.
Az első szériát 2004-től szállították. 2004-re 167 járművet rendelt a HM a Rábától. 2007-re pedig majdnem 300db-ot szállítottak le. És 2017-ig minden évben szállítottak.
A GBP program 12.000 járművet fedne le, de ebben nem csak a H sorozat van benne, hanem minden.

Ha jól emlékszem a 12 ezres darabszám később módosult 4 ezerre.
Egyszer évre összeszedegettük a Honvédségnek átadott Rába darabszámokat. 2015-2016-ig bizony ilyen 500 körüli tétel jött ki. Voltak évek amikor ilyen 10 darab körüli mennyiségek lettek véve.
Nagyon úgy néz ki a dolog, hogy 2016 végéig ennyi gép került a rendszerbe. Akkor döntöttek a GBP folytatásáról és a határidőt kitolták 10 évvel. Hogy azóta mi történt azt keresgesse akit még érdekel ez az egész.
Mindenesetre nekem úgy tűnik, hogy a Rába éves 150 darabos összeszerelő kapacitását figyelembe véve az elérhető mennyiség durván negyedét sikerült lehívni a GBP program első 13 éves fázisában.
Gondolom a Rába sem erre számított.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
Én imádom az ilyen cikkeket,meg amikor itt a fórumon is nagy erővel körbe ujjongják a cg-t,meg a cz gyártást meg rendszeresítést,meg a leókat és minden ehhez hasonlót.Ilyenkor lehet érzékelni azt a nagyfokú naivságot ami az országban is uralkodik.Pedig a cz gyártás jó.Vagyis inkább jó lenne ha nem lenne teljes sötétség a fejekben vele kapcsolatban.Még a seregben is.
Miért is kellenek a modern kiegészitőket is használni engedő,új és modern fegyverek,amikor a lövészet oktatása megmaradt a hidegháborús szinten?
Minek a rengeteg kiegészitő hozzá,ha a fegyverszobában ugyan úgy lesz tárolva mint az AK-k is?
Miért jó hogy rendszeresítettük,mikor normális lőszer nincs itthon hozzá?
Miért jó hogy gyártunk,hogyha már az alakulathoz is rozsdásan érkeznek meg a fegyverek?
Miként maradhatnak ki rugók,hogyan lehetséges,hogy tár problémákkal küzd a bren is meg a skorpio is?
Hogyan lehetséges,hogy az alakulat raktárában kirágták az egerek a tároló dobozt?Az hogy bele is költöztek,nem javitott a helyzeten.
Hogyan képződik szakember gárda a leók üzemeltetéséhez,ha a gyártó nagy valószinűséggel a közelébe sem engedi a szerelőinket?
Irhatnám tovább,de értelmetlen.Elkeserítőbb a helyzet mint azt sokan hiszik...

Elhiszem, hogy ezek létező problémák, na de akkor hogyan előre?
Számomra, laikusként, ezek azért üdvözlendő fejlemények mégis, mert legalább valami pozitív történik...
Valami lesz, ami eddig nem volt! Mérnökeinknek legalább fizikai kapcsolata lesz ezekkel az eszközökkel és nem videóról nézegethetik.
..
Nyilván, SAJÁT harckocsi/repülő/rakéta gyártás kellene, saját márkák! De ettől évszázados távolságra vagyunk...
Talán, ha már minden automatizált lesz, és relatíve olcsóbb mint ma, akkor idővel, de az is száz év(ek) legalább!
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Gondolom a Rába sem erre számított.
Ez nyilvánvaló.
Én arra lennék kíváncsi, hogy mi történt 2003-4 elött.
Mert azt találtam, hogy a GBP 2003-ban lett aláírva, a szállítások pedig 2004-ben kezdődtek. Azonban, a 2002-es katonaságom alatt már olyan emlékeim vannak, hogy bár bennünket nem azzal, hanem Uralokkal szállítottak, de mintha akkor a laktanya területén már álldogáltak volna - kis mennyiségben ugyan - de "új" Rábák.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Elhiszem, hogy ezek létező problémák, na de akkor hogyan előre?
Számomra, laikusként, ezek azért üdvözlendő fejlemények mégis, mert legalább valami pozitív történik...
Valami lesz, ami eddig nem volt! Mérnökeinknek legalább fizikai kapcsolata lesz ezekkel az eszközökkel és nem videóról nézegethetik.
..
Nyilván, SAJÁT harckocsi/repülő/rakéta gyártás kellene, saját márkák! De ettől évszázados távolságra vagyunk...
Talán, ha már minden automatizált lesz, és relatíve olcsóbb mint ma, akkor idővel, de az is száz év(ek) legalább!

Repülő felejtős. Vadászgépet kevesebb mint 1 tucat ország tud a világon önállóan építeni, Potens gépet meg 2 ország a 3-ik is most szerzi meg a képességet erre (20+ évig 10.000x annyi pénzből mint amennyit mi valaha rá tudunk szánni)
Szállítógépet meg szintúgy kb. 5 gyártó képes rá.

Mi légcsavaros kiképzőgépet tudnánk maximum, de azt meg minek? (10 évente 5db új kell nekünk belőle max.) (ilyen kategóriájú gépet magáncég amúgy meg gyárt Magyarországon civil célokra kis darabszámban.)

Harckocsi téren megintcsak meg vagyunk lőve. (Esetleg azon lehet ábrándozni [de ennek a valószínűsége is majdnem 0-a], ha a muszlimok elől menekül egyszer majd a Krauss-Maffei-Wegmann cég akkor lekenyerezzük, hogy adunk telket, építünk épületeket, és adunk egy valag pénzt, hogy ide költözzön a gyártás, [ami akkor sem lesz a miénk csak itt gyártanák]) De ennyi a max.

A rakéta megoldható, ha valami kis hatótávolságú licenset vásárlunk, vagy bevásároljuk valami cégbe magunkat. Kérdés, szükségünk van-e erre?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Igen! Ezt benéztem... o_O
Ugyanakkor Biztosan nem 500 db az eddig beszerzett H sorozatú jármű! Az talán a GBP -ben megrendelt darabszámot lefedi, de biztos, volt már előtte is szállítás.
Az első szériát 2004-től szállították. 2004-re 167 járművet rendelt a HM a Rábától. 2007-re pedig majdnem 300db-ot szállítottak le. És 2017-ig minden évben szállítottak.
A GBP program 12.000 járművet fedne le, de ebben nem csak a H sorozat van benne, hanem minden.


És ha így van melyik seregek? Csak mert így kb minden 2. katonának jutna egy jármű.

Ez még akkor is érthetetlen ha a nemlétező tartalékosokat is beleszámolják.

Amúgy valahol én is azt olvastam, hogy ezt a programot ebben a formában törölték.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
És ha így van melyik seregek? Csak mert így kb minden 2. katonának jutna egy jármű.

Ez még akkor is érthetetlen ha a nemlétező tartalékosokat is beleszámolják.

Amúgy valahol én is azt olvastam, hogy ezt a programot ebben a formában törölték.

12.000 teherautó egy kb. 100.000 fős seregnek kell. (Azzal jó képzéssel és új eszközökkel tényleg mi lennénk a Jani a környéken, de ahhoz GDP 5%-a kell a seregre nem 1,4% ami majd 2%-lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 429
113
Nem a demokráciával van baj hanem az ellenzékkel. Ha a demokrácia lenne a gond akkor most nem Karácsony a polgármester.
Nem a demokráciával van baj, hanem a hazai interpretációjával. Ebből következően az ellenzék is olyan, amilyen: nem ők suskusolnak, de kussolnak.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 523
113
Nem a demokráciával van baj, hanem a hazai interpretációjával. Ebből következően az ellenzék is olyan, amilyen: nem ők suskusolnak, de kussolnak.

Szerintem fordítva. Soskusolnak ők is, és akkor kussolnak. Akkor van felhőbörödés, ha kimaradnak valamiből. Ellenzékben úgy is csak annyi dolgod van, mint egy indexes újságírónak. Mindent lefikázol, és kész.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez nyilvánvaló.
Én arra lennék kíváncsi, hogy mi történt 2003-4 elött.
Mert azt találtam, hogy a GBP 2003-ban lett aláírva, a szállítások pedig 2004-ben kezdődtek. Azonban, a 2002-es katonaságom alatt már olyan emlékeim vannak, hogy bár bennünket nem azzal, hanem Uralokkal szállítottak, de mintha akkor a laktanya területén már álldogáltak volna - kis mennyiségben ugyan - de "új" Rábák.

Az egész Rába H sorozat ötlete megszületett még a nyolcvanas években. Pont az volt a cél, hogy a nagyszámú és tarkabarka teherautóflottát egységesítse. Csepel D 566 ugyanezt szolgálta volna csak az is egy raklap szar volt és jött mellé DAC, GAZ, URAL. Ezeket kellett volna váltani.
Simán lehet, hogy láttál belőle hiszen a járművek léteztek már a kilencvenes években is, csak értelmes mennyiségben nem érkezett rájuk rendelés. Ha jól emlékszem a határőrség kezdte meg velük a teszteket.
A szememben ez azért gáz, mert ugyanúgy elszúrtuk a dolgot a Rábákkal is mint a Csepellel. Kétszer léptünk bele ugyanabba a kutyaszarba.

A nyolcvanas évek végén még ez volt az elképzelés. Én 3 tesztpéldányról hallottam.
BIG_0003662614.jpg

Ez meg már a kilencvenes évek.
pic10_RABA_H22.272-8.8-000_1994_02.jpg

De ugye ott volt a H 9 is.
1453407246_800x600.jpg


Ha meg lett volna az akarat/pénz simán lett volna lehetőség egy egységes teherautó flotta kialakítására már a kilencvenes évek elejétől-közepétől kezdve.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
És ha így van melyik seregek? Csak mert így kb minden 2. katonának jutna egy jármű.

Ez még akkor is érthetetlen ha a nemlétező tartalékosokat is beleszámolják.

Amúgy valahol én is azt olvastam, hogy ezt a programot ebben a formában törölték.
Én még az eredetileg jóváhagyott - 12.000-es - számot írtam. Azóta - ezt írta itt más is - ez 4000-re lett levíve. Közben a program elvileg véget ért. Azóta új GBP lett aláírva 2017-ben, amiből tavaly semmit sem hívtak le. A fenti hozzászólással azt akartam mondani, hogy a GBP számai nem csak a H sorozatot tartalmazza, de az összeset hivatalosan a Rába szállította/ja. Ami a vicces az egészben, hogy mivel nem hívták le az összes keretszámot, a mai napig nem cseréltek le egy jópár járművet. Továbbá a GBP-ben beszerzett járművek maguk is elöregednek. A G merciket elvileg 15 évig, az Unimogokat, H-kat, HX-eket pedig 20 évig tervezték üzemeltetni. Szóval nem csak a posztszovjet gépeket, de már a program keretén belüli gépeket is el kel kezdeni leváltani. Ráadásul vannak olyan speciál járművek, is amelyek eddig teljesen kívül estek a GBP keretein, mégis nagyon aktuális lenne a cseréjük. Pl.: a ponton szállító Kraz-ok.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Én még az eredetileg jóváhagyott - 12.000-es - számot írtam. Azóta - ezt írta itt más is - ez 4000-re lett levíve. Közben a program elvileg véget ért. Azóta új GBP lett aláírva 2017-ben, amiből tavaly semmit sem hívtak le. A fenti hozzászólással azt akartam mondani, hogy a GBP számai nem csak a H sorozatot tartalmazza, de az összeset hivatalosan a Rába szállította/ja. Ami a vicces az egészben, hogy mivel nem hívták le az összes keretszámot, a mai napig nem cseréltek le egy jópár járművet. Továbbá a GBP-ben beszerzett járművek maguk is elöregednek. A G merciket elvileg 15 évig, az Unimogokat, H-kat, HX-eket pedig 20 évig tervezték üzemeltetni. Szóval nem csak a posztszovjet gépeket, de már a program keretén belüli gépeket is el kel kezdeni leváltani. Ráadásul vannak olyan speciál járművek, is amelyek eddig teljesen kívül estek a GBP keretein, mégis nagyon aktuális lenne a cseréjük. Pl.: a ponton szállító Kraz-ok.

Rába gyártókapacitását elkótyavetyélték.
A Man meg nem itt szeretne bővíteni. Nehéz ügy így. Valószínű valamelyik nagy gyártóval lesz megegyezés, ami 5-6 év alatt leszállítja a kért 4000db-ot. A Rába meg hogy csak legyen évi 10-20db-al eldöcög, amiket leraknak a határra, vagy valahova ahol a civil látja, és örül neki, a vezetőségnek meg nem kell vele törődnie.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 429
113
Szerintem fordítva. Soskusolnak ők is, és akkor kussolnak. Akkor van felhőbörödés, ha kimaradnak valamiből. Ellenzékben úgy is csak annyi dolgod van, mint egy indexes újságírónak. Mindent lefikázol, és kész.
Ja, tényleg. Ezt csinálta a fidesz is 2002-2010 között...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 348
113
Az egész Rába H sorozat ötlete megszületett még a nyolcvanas években. Pont az volt a cél, hogy a nagyszámú és tarkabarka teherautóflottát egységesítse. Csepel D 566 ugyanezt szolgálta volna csak az is egy raklap szar volt és jött mellé DAC, GAZ, URAL. Ezeket kellett volna váltani.
Simán lehet, hogy láttál belőle hiszen a járművek léteztek már a kilencvenes években is, csak értelmes mennyiségben nem érkezett rájuk rendelés. Ha jól emlékszem a határőrség kezdte meg velük a teszteket.
A szememben ez azért gáz, mert ugyanúgy elszúrtuk a dolgot a Rábákkal is mint a Csepellel. Kétszer léptünk bele ugyanabba a kutyaszarba.

A nyolcvanas évek végén még ez volt az elképzelés. Én 3 tesztpéldányról hallottam.
BIG_0003662614.jpg

Ez meg már a kilencvenes évek.
pic10_RABA_H22.272-8.8-000_1994_02.jpg

De ugye ott volt a H 9 is.
1453407246_800x600.jpg


Ha meg lett volna az akarat/pénz simán lett volna lehetőség egy egységes teherautó flotta kialakítására már a kilencvenes évek elejétől-közepétől kezdve.
Lényegében az összes(nem exszovjet)keleti gyártó eltünt.De a kisebb nyugatiak is.Nincs már önálló Pegaso(spanyol),Steyer,Magirus,Berliet.Sisut és a TATRAt ugy-ahogy életben tartják.Pőlgári nagysorozatú teherautógyártás nélkül a katonai gyártás egyszerűen nem él meg.
A nagyoknak nagy fejlesztőkapacitásuk van,és egész európai szervizhálózatuk.Mihelyst a vámok mesterségesen nem védték meg őket,a kis helyi gyártők javarészt beadták a kulcsot.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Az egész Rába H sorozat ötlete megszületett még a nyolcvanas években. Pont az volt a cél, hogy a nagyszámú és tarkabarka teherautóflottát egységesítse. Csepel D 566 ugyanezt szolgálta volna csak az is egy raklap szar volt és jött mellé DAC, GAZ, URAL. Ezeket kellett volna váltani.
Simán lehet, hogy láttál belőle hiszen a járművek léteztek már a kilencvenes években is, csak értelmes mennyiségben nem érkezett rájuk rendelés. Ha jól emlékszem a határőrség kezdte meg velük a teszteket.
A szememben ez azért gáz, mert ugyanúgy elszúrtuk a dolgot a Rábákkal is mint a Csepellel. Kétszer léptünk bele ugyanabba a kutyaszarba.

A nyolcvanas évek végén még ez volt az elképzelés. Én 3 tesztpéldányról hallottam.
BIG_0003662614.jpg

Ez meg már a kilencvenes évek.
pic10_RABA_H22.272-8.8-000_1994_02.jpg

De ugye ott volt a H 9 is.
1453407246_800x600.jpg


Ha meg lett volna az akarat/pénz simán lett volna lehetőség egy egységes teherautó flotta kialakítására már a kilencvenes évek elejétől-közepétől kezdve.
Szerintem itt a fő probléma a PÉNZ volt... :(
Én pont abban reménykedem, hogy a most megkötött GBP programmal, és a rendeződni látszó pénzügyi háttérrel tényleg meg is fogják tudni "tölteni" tartalommal.
Az a személygépkocsi beszerzési hajlandóságból látszik, hogy ami hazai azt úgy veszik, mint a cukrot.
Én már különben arra is gondoltam, hogy mi van, ha tényleg átnyergelünk a MAN helyett másik platformra? A G Merci-t és az UNIMOG-ot biztosan megtartjuk de mi van, ha megint megpróbálkoznak a Mercivel a terepjáró teherautók körében is? Celebra/Negan írt erről, hogy volt rá ötlet erre korábban. És a Mercivel eléggé össze van jelenleg bútorozva az állam. (persze ez csak spekuláció, de magyarázná a jelenlegi H széria megrendeléseinek elmaradását)
A Merci is kialakított mostanra egy elég komplett termékskálát a Defence szegmensben:
meet-the-mercedes-benz-defence-vehicles-header.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 348
113
Szerintem itt a fő probléma a PÉNZ volt... :(
Én pont abban reménykedem, hogy a most megkötött GBP programmal, és a rendeződni látszó pénzügyi háttérrel tényleg meg is fogják tudni "tölteni" tartalommal.
Az a személygépkocsi beszerzési hajlandóságból látszik, hogy ami hazai azt úgy veszik, mint a cukrot.
Én már különben arra is gondoltam, hogy mi van, ha tényleg átnyergelünk a MAN helyett másik platformra? A G Merci-t és az UNIMOG-ot biztosan megtartjuk de mi van, ha megint megpróbálkoznak a Mercivel a terepjáró teherautók körében is? Celebra/Negan írt erről, hogy volt rá ötlet erre korábban. És a Mercivel eléggé össze van jelenleg bútorozva az állam. (persze ez csak spekuláció, de magyarázná a jelenlegi H széria megrendeléseinek elmaradását)
A Merci is kialakított mostanra egy elég komplett termékskálát a Defence szegmensben:
meet-the-mercedes-benz-defence-vehicles-header.jpg
Zetros család lett volna győri gyártású.C+D kiállitáson volt is kiállitva egy Rába emblémával.
Rába H sorozat nem MAN licenc.De az eredeti alkatrészbázis már rég nincs meg,a gyártók megszüntek.Most már annyi benne a MAN alkatrész,hogy lényegében egy helyi változatú Manci lett belőle.A szinte kézműves gyártás miatt drága.Minőséggel is problémák vannak,teljesitménnyel is.
Szép reményekkel indult 45éve,de nem lett sikertörténet.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 348
113
És ez a bizonyíték arra, hogy igazából nincs választék a politikai palettán.
A természeti körülmények változásaira a törzsfejlődésben kb ugyan az a válasz.Pl a sarki nyulnak éppen úgy kisebb füle van a sivatagihoz képest,mint a sarki rókának.
Vagyis a körülmény szüli a tolvajt.Esetünkben az állam intézményrendszere az a körülmény,ami teremti a politikai tolvajelitet.
Nemcsak a sereg szervezeti rendszerével van baj.Az csak olyan,mint az állam,amelyik kiállitotta
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 854
6 256
113
Repülő felejtős. Vadászgépet kevesebb mint 1 tucat ország tud a világon önállóan építeni, Potens gépet meg 2 ország a 3-ik is most szerzi meg a képességet erre (20+ évig 10.000x annyi pénzből mint amennyit mi valaha rá tudunk szánni)
Szállítógépet meg szintúgy kb. 5 gyártó képes rá.

Mi légcsavaros kiképzőgépet tudnánk maximum, de azt meg minek? (10 évente 5db új kell nekünk belőle max.) (ilyen kategóriájú gépet magáncég amúgy meg gyárt Magyarországon civil célokra kis darabszámban.)

Harckocsi téren megintcsak meg vagyunk lőve. (Esetleg azon lehet ábrándozni [de ennek a valószínűsége is majdnem 0-a], ha a muszlimok elől menekül egyszer majd a Krauss-Maffei-Wegmann cég akkor lekenyerezzük, hogy adunk telket, építünk épületeket, és adunk egy valag pénzt, hogy ide költözzön a gyártás, [ami akkor sem lesz a miénk csak itt gyártanák]) De ennyi a max.

A rakéta megoldható, ha valami kis hatótávolságú licenset vásárlunk, vagy bevásároljuk valami cégbe magunkat. Kérdés, szükségünk van-e erre?

A légierô meg (ha NASAMS - vagy ahhoz hasonló megoldással operáló rendszer - lesz) a megújuló légvédelem által elsôsorban használni kívánt levegô-levegô rakéta sajátmaguknak való gyártása - szerintem - nem lenne hülyeség.
Annyi, hogy a potens platformok licensze ebben a kategóriában nem nagyon eladó; bevásárolni talán valami izraeli, utánzatokat gyártó, közös tulajdonú cég formájában lehet érdekes.

Amúgy zárójelben csak: mellékesen vadászgép-gyártási potenciálját Brazília épp most igyekszik kialakítani egy 3 százados Jas-39E megrendelésen lovagolva; úgyhogy innen nézve nem mondhatjuk, hogy teljesen elérhetetlen álom kategória. Bár Magyarországot nem mérném azért brazil mércével - fôleg a repülôgépipart tekintve.

Tank meg önjáró tüzérség gyártása valószínûleg valóban nem reális, de a láncos IFV megrendeléssel remélem egy összeszerelô üzem telepítése - a kötelezô javítókapacitásokkal - része lesz a csomagnak (esetleg részegység(ek) gyártása/beszállítása egy nagy plusz lenne).
Kerekest (IFV? APC?) viszont illene (tudni) magunknak gyártani licenszben ha a 4-500 BTR-t mind cserélni szeretnénk.

Már hallom is, hogy a háttérben most felcsendül Homonyik Sándor örökzöldje.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
A légierô meg (ha NASAMS - vagy ahhoz hasonló megoldással operáló rendszer - lesz) a megújuló légvédelem által elsôsorban használni kívánt levegô-levegô rakéta sajátmaguknak való gyártása - szerintem - nem lenne hülyeség.
Annyi, hogy a potens platformok licensze ebben a kategóriában nem nagyon eladó; bevásárolni talán valami izraeli, utánzatokat gyártó, közös tulajdonú cég formájában lehet érdekes.

Amúgy zárójelben csak: mellékesen vadászgép-gyártási potenciálját Brazília épp most igyekszik kialakítani egy 3 százados Jas-39E megrendelésen lovagolva; úgyhogy innen nézve nem mondhatjuk, hogy teljesen elérhetetlen álom kategória. Bár Magyarországot nem mérném azért brazil mércével - fôleg a repülôgépipart tekintve.

Tank meg önjáró tüzérség gyártása valószínûleg valóban nem reális, de a láncos IFV megrendeléssel remélem egy összeszerelô üzem telepítése - a kötelezô javítókapacitásokkal - része lesz a csomagnak (esetleg részegység(ek) gyártása/beszállítása egy nagy plusz lenne).
Kerekest (IFV? APC?) viszont illene (tudni) magunknak gyártani licenszben ha a 4-500 BTR-t mind cserélni szeretnénk.

Már hallom is, hogy a háttérben most felcsendül Homonyik Sándor örökzöldje.

Részemről ugyan nem, én merném magasra tenni a lécet!
Miért lenne kizárt egyszer?
Szerbeknek is van/volt...(?) repülőgépiparuk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Soko_J-22_Orao
..
Népességre, gazdasági erőre kisebbek pedig tőlünk!
..
Veréb mérető drónokban kellene gondolkodni először, ami radar alatt képes robbanóanyagot pontosan célba juttatni, vagy valami hasonló.
De nem vagyok szakavatott, majd kifejtitek!
..
magyarul:
https://hu.wikipedia.org/wiki/J–22_Orao