A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Évente kb. 30 darabot rendelt a HM, igazi "hand made" melóvá alakítva a Rába egyébként nagy múltú gyártását. Ilyen kevés jármű gyártásából még a Roys Royce sem élne meg. Sajnos annyiba is kerül, mint egy RR.
Az eredeti GBP keretszerződés 15 év alatt 12-15 000 darab jármű gyártására szólt.....
A 15 év eltelt...... 500-at vettünk. A csapatoknál még mindig van Ural, Kraz, stb.
Ahogy az Ikarust ezt is tönkretettük. Lehet sírni, hogy meg kell teremteni a magyar védelmi ipart. A Rába több ezer PSZH-t, FUG-ot gyártott pár év alatt, még exportra is. Most meg mindenki pingvinezik, senki nem tehet róla, értsük meg a válság, meg minden....

Az a helyzet, hogy Tátra se él meg ezen a piacon, hanem döglődik, a Rábának végképp nincs helye a nap alatt, mint teherautógyár. A magyar haderőn kívül nincs és nem is lesz megrendelője, teljesen fölösleges álmodozni. A saját teherautógyártásnak annyi, jobban járunk, ha eredetibe vesszük a MAN-t. Lehet sírni, teljesen irreális álmokat kergetni, de a valóság mindig az lesz, hogy kétes minőségű, manufakturálisan előállított terméket fog produkálni Győr, olyan áron, mintha németet vennénk. A német jobban megéri.

A katonai járműgyártás nagyon úgy tűnik, hogy kifutott Magyarországon. Nincs rá semmilyen ígény. A hadsereg teljes teherautóígénye nem teszi lehetővé rentábilis magyarországi gyártás fenntartását és nincs is értelme, mert nem stratégiai képesség. Teherautót bármikor, bárhonnan tudsz venni!
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Az a helyzet, hogy Tátra se él meg ezen a piacon, hanem döglődik, a Rábának végképp nincs helye a nap alatt, mint teherautógyár. A magyar haderőn kívül nincs és nem is lesz megrendelője, teljesen fölösleges álmodozni. A saját teherautógyártásnak annyi, jobban járunk, ha eredetibe vesszük a MAN-t. Lehet sírni, teljesen irreális álmokat kergetni, de a valóság mindig az lesz, hogy kétes minőségű, manufakturálisan előállított terméket fog produkálni Győr, olyan áron, mintha németet vennénk. A német jobban megéri.

A katonai járműgyártás nagyon úgy tűnik, hogy kifutott Magyarországon. Nincs rá semmilyen ígény. A hadsereg teljes teherautóígénye nem teszi lehetővé rentábilis magyarországi gyártás fenntartását és nincs is értelme, mert nem stratégiai képesség. Teherautót bármikor, bárhonnan tudsz venni!

Kivéve ha nem. Jobb, ha minél több alkatrész gyártását, esetleg összeszerelést itthon tudunk végezni. A szerbek is erőltetik a régi Mercédes licenceiket, TAM utódokat katonai célokra. A lengyelek is támogatják a Jelcz teherautógyárat kizárólag katonai és rendvédelmi célra. A Tatra is jórészt a cseh állami megrendelésekből éldegél, bármily jó reklám neki a Párizs Dakar múlt.
Ha mi magunk önként feladjuk, akkor saját dolgunk nehezítjük meg, ha baj van. A honvédelem az nem pusztán üzleti kérdés, néha állami segítséggel (megrendelésekkel, hosszútávú valós rendelésekkel) kell életben tartani, egyébként üzletileg kockázatos termelő vállalatokat. Én is sokallom a Rábák árát, nagyon meg tudnék ruházni embereket ezért, de szégyenteljesen kevés teherautót rendelt az állam.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Hát egy korábbi hozzászólásban említettem, hogy a valós helyzettől a főtisztek akik nem az alakulatoknál vannak olyan távol vannak mint makó jeruzsálemtől,
Ezt befejezem, mert túl okosnak és tájékozottnak tartod magad. Én téged nem sértegettelek, légy oly kedves, hogy te se tedd.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 060
130 011
113
Ezt befejezem, mert túl okosnak és tájékozottnak tartod magad. Én téged nem sértegettelek, légy oly kedves, hogy te se tedd.
Nem sértésnek szántam, elnézést kérek miatta, csak elkeserítő, hogy rá kell kérdezned, hogy igaz-e, mert ezek szerint az ilyen információk nem jutnak fel, ami azt is jelenti, hogy alulról felfelé való információ áramlás valahol megintcsak elakad. Szóval szerintem érted mire gondolok.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Nem sértésnek szántam, elnézést kérek miatta, csak elkeserítő, hogy rá kell kérdezned, hogy igaz-e, mert ezek szerint az ilyen információk nem jutnak fel, ami azt is jelenti, hogy alulról felfelé való információ áramlás valahol megintcsak elakad. Szóval szerintem érted mire gondolok.
Csapatpróbán nem nyafiztak a katonák egyik fegyverrel kapcsolatban sem, pedig ott voltak a cseszko gyári szakértők is.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 373
19 753
113
A rozsdát én is csak hallottam, eddig. De a tárolási gondok és a régi stílusú lőkiképzés, lőszerhiány valós probléma.

Amennyiben az új gyártású fegyverek korrodálnak, akkor azt sűrgősen reklamálni kell a gyártó felé. Mert lehet hogy valami gyártástechnológiai probléma van a dolog mögött. A tárolási körülményeket nem lehet orvosolni helyben ? A lőkiképzés meg központi szabályzatok szerint megy gondolom. Azt fentről kell hogy megváltoztassák.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Kivéve ha nem. Jobb, ha minél több alkatrész gyártását, esetleg összeszerelést itthon tudunk végezni. A szerbek is erőltetik a régi Mercédes licenceiket, TAM utódokat katonai célokra. A lengyelek is támogatják a Jelcz teherautógyárat kizárólag katonai és rendvédelmi célra. A Tatra is jórészt a cseh állami megrendelésekből éldegél, bármily jó reklám neki a Párizs Dakar múlt.
Ha mi magunk önként feladjuk, akkor saját dolgunk nehezítjük meg, ha baj van. A honvédelem az nem pusztán üzleti kérdés, néha állami segítséggel (megrendelésekkel, hosszútávú valós rendelésekkel) kell életben tartani, egyébként üzletileg kockázatos termelő vállalatokat. Én is sokallom a Rábák árát, nagyon meg tudnék ruházni embereket ezért, de szégyenteljesen kevés teherautót rendelt az állam.
De minek rendeljen! A hadseregnek évi pár száz kell, ha rendesen fut a teherautóprogram és folyamatosan cserélik a régieket. És ennyi. Nincs hova rendelni, a licenszelt MAN teherautóval pedig nincs civil piacunk, ellentétben mondjuk a TATRA-val, amely legyárt évi ezer-kétezer teherautót, alapvetően a civil és nemzetközi piacra, ahonnan a RÁBA eltűnt és soha nem fog visszakapaszkodni, mert nincs saját produktuma és nincs semmilyen neve és nem is lesz már soha. A TATRA egy létező cég a nemzetközi piacon, a RÁBA nem. Nem a teherautó üzemágban! Ez a teherautóberhelés egy agyrém, amihez buszberhelés is csatlakozott az adófizetők legnagyobb örömére!

Arra kell törekedni, hogy a RÁBA minnél több részegységet szállítson a nagy gyártóknak, hogy a nemzetközi piacon olyan termékkel legyen jelen, aminek értelme is van. Szerencsére van ilyen, a futóművek például. Ha valaki tönkre akarja tenni a RÁBÁ-t, akkor az az, aki az értelmes célok helyett, a teljesen irreális teherautó és buszgyártásra pazarolja a vállalat erőforrásait és munkaerejét!
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 060
130 011
113
Amennyiben az új gyártású fegyverek korrodálnak, akkor azt sűrgősen reklamálni kell a gyártó felé. Mert lehet hogy valami gyártástechnológiai probléma van a dolog mögött. A tárolási körülményeket nem lehet orvosolni helyben ? A lőkiképzés meg központi szabályzatok szerint megy gondolom. Azt fentről kell hogy megváltoztassák.
Központi pénzt kell kérni a fegyverszobák felújítására, ami vagy van vagy nincs. Bár az egér durva, ez nekem is új pedig láttam már egykét ramaty fegyverszobát (meg hálistennek elég sok jót is)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Én imádom az ilyen cikkeket,meg amikor itt a fórumon is nagy erővel körbe ujjongják a cg-t,meg a cz gyártást meg rendszeresítést,meg a leókat és minden ehhez hasonlót.Ilyenkor lehet érzékelni azt a nagyfokú naivságot ami az országban is uralkodik.Pedig a cz gyártás jó.Vagyis inkább jó lenne ha nem lenne teljes sötétség a fejekben vele kapcsolatban.Még a seregben is.
Miért is kellenek a modern kiegészitőket is használni engedő,új és modern fegyverek,amikor a lövészet oktatása megmaradt a hidegháborús szinten?
Minek a rengeteg kiegészitő hozzá,ha a fegyverszobában ugyan úgy lesz tárolva mint az AK-k is?
Miért jó hogy rendszeresítettük,mikor normális lőszer nincs itthon hozzá?
Miért jó hogy gyártunk,hogyha már az alakulathoz is rozsdásan érkeznek meg a fegyverek?
Miként maradhatnak ki rugók,hogyan lehetséges,hogy tár problémákkal küzd a bren is meg a skorpio is?
Hogyan lehetséges,hogy az alakulat raktárában kirágták az egerek a tároló dobozt?Az hogy bele is költöztek,nem javitott a helyzeten.
Hogyan képződik szakember gárda a leók üzemeltetéséhez,ha a gyártó nagy valószinűséggel a közelébe sem engedi a szerelőinket?
Irhatnám tovább,de értelmetlen.Elkeserítőbb a helyzet mint azt sokan hiszik...


Egy szavadat sem hiszem el. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv