Évente kb. 30 darabot rendelt a HM, igazi "hand made" melóvá alakítva a Rába egyébként nagy múltú gyártását. Ilyen kevés jármű gyártásából még a Roys Royce sem élne meg. Sajnos annyiba is kerül, mint egy RR.
Az eredeti GBP keretszerződés 15 év alatt 12-15 000 darab jármű gyártására szólt.....
A 15 év eltelt...... 500-at vettünk. A csapatoknál még mindig van Ural, Kraz, stb.
Ahogy az Ikarust ezt is tönkretettük. Lehet sírni, hogy meg kell teremteni a magyar védelmi ipart. A Rába több ezer PSZH-t, FUG-ot gyártott pár év alatt, még exportra is. Most meg mindenki pingvinezik, senki nem tehet róla, értsük meg a válság, meg minden....
Az a helyzet, hogy Tátra se él meg ezen a piacon, hanem döglődik, a Rábának végképp nincs helye a nap alatt, mint teherautógyár. A magyar haderőn kívül nincs és nem is lesz megrendelője, teljesen fölösleges álmodozni. A saját teherautógyártásnak annyi, jobban járunk, ha eredetibe vesszük a MAN-t. Lehet sírni, teljesen irreális álmokat kergetni, de a valóság mindig az lesz, hogy kétes minőségű, manufakturálisan előállított terméket fog produkálni Győr, olyan áron, mintha németet vennénk. A német jobban megéri.
A katonai járműgyártás nagyon úgy tűnik, hogy kifutott Magyarországon. Nincs rá semmilyen ígény. A hadsereg teljes teherautóígénye nem teszi lehetővé rentábilis magyarországi gyártás fenntartását és nincs is értelme, mert nem stratégiai képesség. Teherautót bármikor, bárhonnan tudsz venni!