Ez az 500db-os szám szimplán nem igaz!
2013-16-os intervallumban a H sorozatból összesen 2020db-ot rendeltek.
Akit érdekel,
itt egy egészen kimerítő tanulmány a GBP eredményeiről, és tapasztalatairól.
Az is megjelenik benne, hogy bár a MAN HX32-ők egy picit ritkábban hibásodnak meg, azonban azok km-re vetített fenntartási költsége majdnem duplája a Rábáknak.
Van még egy igen érdekes dolog. A
1416/2017 (VI.28.) Kormányrendelet módosítja a GBP feltételrendszerét. Addig az éves megrendelés nem haladhatta meg az 5Mrd forintot, a kormányrendelet viszont engedi az éves rendelést ezen az 5Mrd-on felül is. Viszont nagyon fontos! A 2018-2026-os intervallumban nem lépheti át a 60,18Mrd forintot!
Tudjuk, hogy tavaly nem történt a HM részéről megrendelés a Rába felé. Legalább is ez szerepelt az éves jelentésben, és az is meg van benne jegyezve, hogy most dolgoznak azon, hogy "megtöltség a GBP-t a következő évekre tartalommal". Ez a megrendeléshiány már csak azért is furcsa, mert a Rába nem csak a H-kat szállítja, de az összes többi (Unimog, G Merci, Man HX32) is rajtuk keresztül bonyolódik. Ezen gépeket a Rába alakítja ki a magyar igényeknek megfelelően. (gondolom gyártóin engedélyek alapján)
Azt is tudjuk, hogy tavaly télen elvileg a G Mercik jövőjéről és fejlesztési lehetőségeiről egyeztettek az osztrákoknál.
Azt is tudjuk, hogy a tavalyi évben komoly gyártási fejlesztéseket vezényelt le a Rába, valamint stratégiai cégeket vettek.
Szóval mindent egybevetve, én jelenleg arra tippelnék, hogy egy vihar előtti csend van.
Várhatóan az eddig még be nem jelentett beszerzések elég intenzíven bele fognak számítani a 60,18Mrd-os keretbe, így elképzelhető, hogy ezen beszerzések megrendelésével együtt kezdenek majd beindulni a dolgok.
Tippre ami H lesz:
- NASAMS indítók, de lehet, hogy a Radar is (A spanyolok MAN 4x4-ekre tették fel az indítókat)
- Kerekes tüzérség alapja is Rába lesz szerintem, vagy HX32, - mindenesetre a HX esetén, magát az ágyút már a Rába teszi fel.
- Tippre a Nuroltól rendelt "flotta" is náluk lesz végszerelve, a hacsak nem maradunk a török tornyoknál (nem hinném)
Ha pedig komolyabb mennyiségről lesz szó, akkor ez egy kiváló lehetőség lesz, hogy esetleg újra modernizációt kapjon a H széria. Pl. már a 440LE-s motorral fogják szerelni alap motorként az összes innentől rendszerbe kerülő gépet. (Esetleg visszahozzák a 8x8-as típust is...?)