A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Amennyiben az új gyártású fegyverek korrodálnak, akkor azt sűrgősen reklamálni kell a gyártó felé. Mert lehet hogy valami gyártástechnológiai probléma van a dolog mögött. A tárolási körülményeket nem lehet orvosolni helyben ? A lőkiképzés meg központi szabályzatok szerint megy gondolom. Azt fentről kell hogy megváltoztassák.
Központi pénzt kell kérni a fegyverszobák felújítására, ami vagy van vagy nincs. Bár az egér durva, ez nekem is új pedig láttam már egykét ramaty fegyverszobát (meg hálistennek elég sok jót is)
 
Én imádom az ilyen cikkeket,meg amikor itt a fórumon is nagy erővel körbe ujjongják a cg-t,meg a cz gyártást meg rendszeresítést,meg a leókat és minden ehhez hasonlót.Ilyenkor lehet érzékelni azt a nagyfokú naivságot ami az országban is uralkodik.Pedig a cz gyártás jó.Vagyis inkább jó lenne ha nem lenne teljes sötétség a fejekben vele kapcsolatban.Még a seregben is.
Miért is kellenek a modern kiegészitőket is használni engedő,új és modern fegyverek,amikor a lövészet oktatása megmaradt a hidegháborús szinten?
Minek a rengeteg kiegészitő hozzá,ha a fegyverszobában ugyan úgy lesz tárolva mint az AK-k is?
Miért jó hogy rendszeresítettük,mikor normális lőszer nincs itthon hozzá?
Miért jó hogy gyártunk,hogyha már az alakulathoz is rozsdásan érkeznek meg a fegyverek?
Miként maradhatnak ki rugók,hogyan lehetséges,hogy tár problémákkal küzd a bren is meg a skorpio is?
Hogyan lehetséges,hogy az alakulat raktárában kirágták az egerek a tároló dobozt?Az hogy bele is költöztek,nem javitott a helyzeten.
Hogyan képződik szakember gárda a leók üzemeltetéséhez,ha a gyártó nagy valószinűséggel a közelébe sem engedi a szerelőinket?
Irhatnám tovább,de értelmetlen.Elkeserítőbb a helyzet mint azt sokan hiszik...


Egy szavadat sem hiszem el. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv
Egy kis érdekesség...

2020.01.20-23. London
International Armoured Vehicles Conference 2020

Ma volt egy magyar előadó is:
Brigadier General Attila Takacs, Commander, Hungarian Land Forces
THE HUNGARIAN APPROACH TO ARMOURED AND MECHANISED CAPABILITY BUILDING
 
Egy kis érdekesség...

2020.01.20-23. London
International Armoured Vehicles Conference 2020

Ma volt egy magyar előadó is:
Brigadier General Attila Takacs, Commander, Hungarian Land Forces
THE HUNGARIAN APPROACH TO ARMOURED AND MECHANISED CAPABILITY BUILDING

Mondjuk ez lehet hogy pozitív dolog.Ezek szerint TÉNYLEG van egy koncepció.
 
Egy kis érdekesség...

2020.01.20-23. London
International Armoured Vehicles Conference 2020

Ma volt egy magyar előadó is:
Brigadier General Attila Takacs, Commander, Hungarian Land Forces
THE HUNGARIAN APPROACH TO ARMOURED AND MECHANISED CAPABILITY BUILDING

Az előadás fő témái:

What are the consequenses of the Zrínyi 2026 modernisation programme for the Hungarian Land Forces?
· Procurement of fleet of Nurol Makina made 4x4s
· Outlining current armoured capability, relative to the Hungary’s current security context
· Future plans, strategic priorities and challenges
 
Az előadás fő témái:

What are the consequenses of the Zrínyi 2026 modernisation programme for the Hungarian Land Forces?
· Procurement of fleet of Nurol Makina made 4x4s
· Outlining current armoured capability, relative to the Hungary’s current security context
· Future plans, strategic priorities and challenges
Ez most bejelentés?
 
Ebben az a legnagyobb probléma, hogy ezt eddig is tudtuk. Innen-onnan összeszedett információkból. Még az is elhangzott miniszterünktől, hogy minden kiállított eszközre van szerződés. És úgy gondolják, hogy ezzel le van tudva.
Tényleg, mint valami szánalmas gittegylet, nem tudok mást mondani.
Ki kell állni, és elmondani, hogy emberek, ezt vettük a pénzeteken. Ki kéne, úgy értem...
 
Évente kb. 30 darabot rendelt a HM, igazi "hand made" melóvá alakítva a Rába egyébként nagy múltú gyártását. Ilyen kevés jármű gyártásából még a Roys Royce sem élne meg. Sajnos annyiba is kerül, mint egy RR.
Az eredeti GBP keretszerződés 15 év alatt 12-15 000 darab jármű gyártására szólt.....
A 15 év eltelt...... 500-at vettünk. A csapatoknál még mindig van Ural, Kraz, stb.
Ahogy az Ikarust ezt is tönkretettük. Lehet sírni, hogy meg kell teremteni a magyar védelmi ipart. A Rába több ezer PSZH-t, FUG-ot gyártott pár év alatt, még exportra is. Most meg mindenki pingvinezik, senki nem tehet róla, értsük meg a válság, meg minden....
A Rába minőségén lehet vitatkozni, de az Európai új teherautók 10-15 %-a (Scania, stb. ) Rába futómű részegységekkel készül. A John Deer, Claas legnagyobb traktorjai komplett hátsó meghajtott futóművet a Rábától rendelik.
4.+A+k%C3%B6z%C3%BAtij%C3%A1rm%C5%B1-program+%C3%A9s+ut%C3%B3%C3%A9lete%3A+FUT%C3%93M%C5%B0.jpg


Ha van igény, akkor tudnak gyártani elfogadható minőséget.
De nincs.
Ez az 500db-os szám szimplán nem igaz!
2013-16-os intervallumban a H sorozatból összesen 2020db-ot rendeltek.
Akit érdekel, itt egy egészen kimerítő tanulmány a GBP eredményeiről, és tapasztalatairól.
Az is megjelenik benne, hogy bár a MAN HX32-ők egy picit ritkábban hibásodnak meg, azonban azok km-re vetített fenntartási költsége majdnem duplája a Rábáknak.
Van még egy igen érdekes dolog. A 1416/2017 (VI.28.) Kormányrendelet módosítja a GBP feltételrendszerét. Addig az éves megrendelés nem haladhatta meg az 5Mrd forintot, a kormányrendelet viszont engedi az éves rendelést ezen az 5Mrd-on felül is. Viszont nagyon fontos! A 2018-2026-os intervallumban nem lépheti át a 60,18Mrd forintot!
Tudjuk, hogy tavaly nem történt a HM részéről megrendelés a Rába felé. Legalább is ez szerepelt az éves jelentésben, és az is meg van benne jegyezve, hogy most dolgoznak azon, hogy "megtöltség a GBP-t a következő évekre tartalommal". Ez a megrendeléshiány már csak azért is furcsa, mert a Rába nem csak a H-kat szállítja, de az összes többi (Unimog, G Merci, Man HX32) is rajtuk keresztül bonyolódik. Ezen gépeket a Rába alakítja ki a magyar igényeknek megfelelően. (gondolom gyártóin engedélyek alapján)
Azt is tudjuk, hogy tavaly télen elvileg a G Mercik jövőjéről és fejlesztési lehetőségeiről egyeztettek az osztrákoknál.
Azt is tudjuk, hogy a tavalyi évben komoly gyártási fejlesztéseket vezényelt le a Rába, valamint stratégiai cégeket vettek.
Szóval mindent egybevetve, én jelenleg arra tippelnék, hogy egy vihar előtti csend van.
Várhatóan az eddig még be nem jelentett beszerzések elég intenzíven bele fognak számítani a 60,18Mrd-os keretbe, így elképzelhető, hogy ezen beszerzések megrendelésével együtt kezdenek majd beindulni a dolgok.
Tippre ami H lesz:
- NASAMS indítók, de lehet, hogy a Radar is (A spanyolok MAN 4x4-ekre tették fel az indítókat)
- Kerekes tüzérség alapja is Rába lesz szerintem, vagy HX32, - mindenesetre a HX esetén, magát az ágyút már a Rába teszi fel.
- Tippre a Nuroltól rendelt "flotta" is náluk lesz végszerelve, a hacsak nem maradunk a török tornyoknál (nem hinném)
Ha pedig komolyabb mennyiségről lesz szó, akkor ez egy kiváló lehetőség lesz, hogy esetleg újra modernizációt kapjon a H széria. Pl. már a 440LE-s motorral fogják szerelni alap motorként az összes innentől rendszerbe kerülő gépet. (Esetleg visszahozzák a 8x8-as típust is...?)
 
Annál is inkább fura, mert nem lehet azt mondani, hogy bal vagy jobb oldali érdekkörbe tartozik. Azt hiszem a 60 %-a állami tulajdon, tehát a magyar embereké, a többi meg győri önkormányzat és kisbefektetők. Övék a bukó, mert mindenki magasabban vette, az állam is, meg talán nyugdíj pénz is van benn. Tehát semmilyen érdek nem fűződik fejlesztéshez, csak vegetál, amúgy bevételeinek 70-80-%-a exportbevétel, tehát egy valódi magyar multi is lehetne....
Ennek nem néztem utána de így még érdekesebb az egész.
Ha jelentős részben állami tulajdon akkor a kormányzat dolga lenne kitaposni a cégből a minőséget meg a darabszámot.
Az időközben elavult megoldásokat modernebbre cserélni, erősebb motort venni bele. Csak akarat kell hozzá meg némi pénz.
Én úgy tudom nincs Man licensz. Ez egy félreértés. A H család saját termék csak nagyon sok MAN alkatrészt használ. pl a teljes kabin MAN-tól jön a motorral.
Jól tudod, a motor/váltó és a fülke jön a MAN-tól, a többi Rába fejlesztés és gyártás.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Ennek nem néztem utána de így még érdekesebb az egész.
Ha jelentős részben állami tulajdon akkor a kormányzat dolga lenne kitaposni a cégből a minőséget meg a darabszámot.
Az időközben elavult megoldásokat modernebbre cserélni, erősebb motort venni bele. Csak akarat kell hozzá meg némi pénz.

Mostanában mintha az lenne a "jelmondat" a legfelsőbb döntéshozóinál, hogy a fejlődés legnagyobb korlátjai a régi szervezetek, a régi folyamatok és a régi emberek.
Ezért mindenből újat kell létrehozni, a régieket meg kihagyni.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Ez az 500db-os szám szimplán nem igaz!
2013-16-os intervallumban a H sorozatból összesen 2020db-ot rendeltek.
Akit érdekel, itt egy egészen kimerítő tanulmány a GBP eredményeiről, és tapasztalatairól.
Az is megjelenik benne, hogy bár a MAN HX32-ők egy picit ritkábban hibásodnak meg, azonban azok km-re vetített fenntartási költsége majdnem duplája a Rábáknak.
Van még egy igen érdekes dolog. A 1416/2017 (VI.28.) Kormányrendelet módosítja a GBP feltételrendszerét. Addig az éves megrendelés nem haladhatta meg az 5Mrd forintot, a kormányrendelet viszont engedi az éves rendelést ezen az 5Mrd-on felül is. Viszont nagyon fontos! A 2018-2026-os intervallumban nem lépheti át a 60,18Mrd forintot!
Tudjuk, hogy tavaly nem történt a HM részéről megrendelés a Rába felé. Legalább is ez szerepelt az éves jelentésben, és az is meg van benne jegyezve, hogy most dolgoznak azon, hogy "megtöltség a GBP-t a következő évekre tartalommal". Ez a megrendeléshiány már csak azért is furcsa, mert a Rába nem csak a H-kat szállítja, de az összes többi (Unimog, G Merci, Man HX32) is rajtuk keresztül bonyolódik. Ezen gépeket a Rába alakítja ki a magyar igényeknek megfelelően. (gondolom gyártóin engedélyek alapján)
Azt is tudjuk, hogy tavaly télen elvileg a G Mercik jövőjéről és fejlesztési lehetőségeiről egyeztettek az osztrákoknál.
Azt is tudjuk, hogy a tavalyi évben komoly gyártási fejlesztéseket vezényelt le a Rába, valamint stratégiai cégeket vettek.
Szóval mindent egybevetve, én jelenleg arra tippelnék, hogy egy vihar előtti csend van.
Várhatóan az eddig még be nem jelentett beszerzések elég intenzíven bele fognak számítani a 60,18Mrd-os keretbe, így elképzelhető, hogy ezen beszerzések megrendelésével együtt kezdenek majd beindulni a dolgok.
Tippre ami H lesz:
- NASAMS indítók, de lehet, hogy a Radar is (A spanyolok MAN 4x4-ekre tették fel az indítókat)
- Kerekes tüzérség alapja is Rába lesz szerintem, vagy HX32, - mindenesetre a HX esetén, magát az ágyút már a Rába teszi fel.
- Tippre a Nuroltól rendelt "flotta" is náluk lesz végszerelve, a hacsak nem maradunk a török tornyoknál (nem hinném)
Ha pedig komolyabb mennyiségről lesz szó, akkor ez egy kiváló lehetőség lesz, hogy esetleg újra modernizációt kapjon a H széria. Pl. már a 440LE-s motorral fogják szerelni alap motorként az összes innentől rendszerbe kerülő gépet. (Esetleg visszahozzák a 8x8-as típust is...?)

Én nagyon mást látok abban a dokumentumban.
GBP szumma 840 terepjáró. 108. oldal 2. táblázat.
Ami megrendelés számokat látsz azok az éves szinten megrendelt javítások a Rábánál.
Az eredetileg 15 évre tervezett Wolfokat már sokat kell szervizelni, meg a GBP első éveiben nagy mennyiségben leszállított Rábák az elmúlt évek intenzív használata miatt növekvő karbantartásigényt mutatnak.
2013 184,5 milla 562 megrendelt javítás.
2016 545,5 milla 1607 megrendelt javítás.
 
Én nagyon mást látok abban a dokumentumban.
GBP szumma 840 terepjáró. 108. oldal 2. táblázat.
Ami megrendelés számokat látsz azok az éves szinten megrendelt javítások a Rábánál.
Az eredetileg 15 évre tervezett Wolfokat már sokat kell szervizelni, meg a GBP első éveiben nagy mennyiségben leszállított Rábák az elmúlt évek intenzív használata miatt növekvő karbantartásigényt mutatnak.
2013 184,5 milla 562 megrendelt javítás.
2016 545,5 milla 1607 megrendelt javítás.
Igen! Ezt benéztem... o_O
Ugyanakkor Biztosan nem 500 db az eddig beszerzett H sorozatú jármű! Az talán a GBP -ben megrendelt darabszámot lefedi, de biztos, volt már előtte is szállítás.
Az első szériát 2004-től szállították. 2004-re 167 járművet rendelt a HM a Rábától. 2007-re pedig majdnem 300db-ot szállítottak le. És 2017-ig minden évben szállítottak.
A GBP program 12.000 járművet fedne le, de ebben nem csak a H sorozat van benne, hanem minden.
 
Kivéve ha nem. Jobb, ha minél több alkatrész gyártását, esetleg összeszerelést itthon tudunk végezni. A szerbek is erőltetik a régi Mercédes licenceiket, TAM utódokat katonai célokra. A lengyelek is támogatják a Jelcz teherautógyárat kizárólag katonai és rendvédelmi célra. A Tatra is jórészt a cseh állami megrendelésekből éldegél, bármily jó reklám neki a Párizs Dakar múlt.
Ha mi magunk önként feladjuk, akkor saját dolgunk nehezítjük meg, ha baj van. A honvédelem az nem pusztán üzleti kérdés, néha állami segítséggel (megrendelésekkel, hosszútávú valós rendelésekkel) kell életben tartani, egyébként üzletileg kockázatos termelő vállalatokat. Én is sokallom a Rábák árát, nagyon meg tudnék ruházni embereket ezért, de szégyenteljesen kevés teherautót rendelt az állam.
Jelczet megvette a MAN.Csak a polák állami megrendelésre készülő kocsikra teszik rá a Jelcz emblémát,de csak az embléma Jelcz,különben 100% MAN.
TATRA új generációja meg Renault elemekböl épitkezik.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999 and Loken