A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Szerintem itt a fő probléma a PÉNZ volt... :(
Én pont abban reménykedem, hogy a most megkötött GBP programmal, és a rendeződni látszó pénzügyi háttérrel tényleg meg is fogják tudni "tölteni" tartalommal.
Az a személygépkocsi beszerzési hajlandóságból látszik, hogy ami hazai azt úgy veszik, mint a cukrot.
Én már különben arra is gondoltam, hogy mi van, ha tényleg átnyergelünk a MAN helyett másik platformra? A G Merci-t és az UNIMOG-ot biztosan megtartjuk de mi van, ha megint megpróbálkoznak a Mercivel a terepjáró teherautók körében is? Celebra/Negan írt erről, hogy volt rá ötlet erre korábban. És a Mercivel eléggé össze van jelenleg bútorozva az állam. (persze ez csak spekuláció, de magyarázná a jelenlegi H széria megrendeléseinek elmaradását)
A Merci is kialakított mostanra egy elég komplett termékskálát a Defence szegmensben:
meet-the-mercedes-benz-defence-vehicles-header.jpg

Nem tudom. Nagyon úgy néz ki, hogy a MAN egy elterjedt család lesz. Nem lenne rossz választás. Egyre több ország használja. A hardcore offroader katonai HX családon túl ott a civil gépekből létrehozott TG-Mil széria is. Ebbe tartoznak a TGA traktoraink is. Itt elérhetőek olyan gépek amik alapvetően nem extrém terepviszonyok közé vannak tervezve hanem úthálózatra, hátországba. Billenőplatós cuccok, daruk, konténerszállítók, hűtőkocsik, vontatók, speciális felépítmények gazdaságosan üzemeltethetőek ezen a platformon.
Persze én nem sírnék a MB miatt sem, sőt egy Iveco vagy Renault család esetén sem. Mindegyiknek jól felépített termékpalettája van. Azt se bánom ha marad a Rába csak akkor csináljuk rendesen és a Rába/MAN/Mercedes mellé ne szerezzünk be még innen onnan vackokat.
D90_51737.jpg

lkw_15t_hums_man_tgs26.440_rescue_center_01_of_48.jpg
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
A légierô meg (ha NASAMS - vagy ahhoz hasonló megoldással operáló rendszer - lesz) a megújuló légvédelem által elsôsorban használni kívánt levegô-levegô rakéta sajátmaguknak való gyártása - szerintem - nem lenne hülyeség.
Annyi, hogy a potens platformok licensze ebben a kategóriában nem nagyon eladó; bevásárolni talán valami izraeli, utánzatokat gyártó, közös tulajdonú cég formájában lehet érdekes.

Amúgy zárójelben csak: mellékesen vadászgép-gyártási potenciálját Brazília épp most igyekszik kialakítani egy 3 százados Jas-39E megrendelésen lovagolva; úgyhogy innen nézve nem mondhatjuk, hogy teljesen elérhetetlen álom kategória. Bár Magyarországot nem mérném azért brazil mércével - fôleg a repülôgépipart tekintve.

Tank meg önjáró tüzérség gyártása valószínûleg valóban nem reális, de a láncos IFV megrendeléssel remélem egy összeszerelô üzem telepítése - a kötelezô javítókapacitásokkal - része lesz a csomagnak (esetleg részegység(ek) gyártása/beszállítása egy nagy plusz lenne).
Kerekest (IFV? APC?) viszont illene (tudni) magunknak gyártani licenszben ha a 4-500 BTR-t mind cserélni szeretnénk.

Már hallom is, hogy a háttérben most felcsendül Homonyik Sándor örökzöldje.

Brazília mire Jas 39-E-t fog gyártani addigra az is elavult lesz. Nem fogják tudni tartani a lépést, nem beszélve a kész F35, meg a majdnem kész Szu-57 a 39E felett van már most. Szóval ha ebben a pillanatban elkezdenék már nem a csúcsot csinálnák. De ez a majd fogunk valamikor gyártani katégória. (Nem vitatom, ők is fognak tudni valamilyet gyártani, de a csúcs gép gyártását, jelenleg max. 3 ország tudja elérni.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 312
46 029
113
Brazília mire Jas 39-E-t fog gyártani addigra az is elavult lesz. Nem fogják tudni tartani a lépést, nem beszélve a kész F35, meg a majdnem kész Szu-57 a 39E felett van már most. Szóval ha ebben a pillanatban elkezdenék már nem a csúcsot csinálnák. De ez a majd fogunk valamikor gyártani katégória. (Nem vitatom, ők is fognak tudni valamilyet gyártani, de a csúcs gép gyártását, jelenleg max. 3 ország tudja elérni.)
Ebbe a "vitába" én nem akarok beleszállni, csak jelzem, hogy hamarabb repült az első brazil Gripen E, mint a svéd... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 904
4 743
113
Brazília mire Jas 39-E-t fog gyártani addigra az is elavult lesz. Nem fogják tudni tartani a lépést, nem beszélve a kész F35, meg a majdnem kész Szu-57 a 39E felett van már most. Szóval ha ebben a pillanatban elkezdenék már nem a csúcsot csinálnák. De ez a majd fogunk valamikor gyártani katégória. (Nem vitatom, ők is fognak tudni valamilyet gyártani, de a csúcs gép gyártását, jelenleg max. 3 ország tudja elérni.)
Mennyi rakétát kellene gyártani, hogy rentábilis legyen? Az AMRAAM forráskódjait, még a a németeknek sem adták át. Mi a frászt akarsz fejlett rakétát gyártani, mikor jelenleg az új gépkarabélyokhoz sem készül lősz
A légierô meg (ha NASAMS - vagy ahhoz hasonló megoldással operáló rendszer - lesz) a megújuló légvédelem által elsôsorban használni kívánt levegô-levegô rakéta sajátmaguknak való gyártása - szerintem - nem lenne hülyeség.
Annyi, hogy a potens platformok licensze ebben a kategóriában nem nagyon eladó; bevásárolni talán valami izraeli, utánzatokat gyártó, közös tulajdonú cég formájában lehet érdekes.

Amúgy zárójelben csak: mellékesen vadászgép-gyártási potenciálját Brazília épp most igyekszik kialakítani egy 3 százados Jas-39E megrendelésen lovagolva; úgyhogy innen nézve nem mondhatjuk, hogy teljesen elérhetetlen álom kategória. Bár Magyarországot nem mérném azért brazil mércével - fôleg a repülôgépipart tekintve.

Tank meg önjáró tüzérség gyártása valószínûleg valóban nem reális, de a láncos IFV megrendeléssel remélem egy összeszerelô üzem telepítése - a kötelezô javítókapacitásokkal - része lesz a csomagnak (esetleg részegység(ek) gyártása/beszállítása egy nagy plusz lenne).
Kerekest (IFV? APC?) viszont illene (tudni) magunknak gyártani licenszben ha a 4-500 BTR-t mind cserélni szeretnénk.

Már hallom is, hogy a háttérben most felcsendül Homonyik Sándor örökzöldje.
Mennyi rakétát kellene gyártani, hogy rentábilis legyen? Az AMRAAM forráskódjait, még a a németeknek sem adták át. Mi a frászt akarsz fejlett rakétát gyártani, mikor jelenleg az új gépkarabélyokhoz sem készül lőszer itthon..
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Jelczet megvette a MAN.Csak a polák állami megrendelésre készülő kocsikra teszik rá a Jelcz emblémát,de csak az embléma Jelcz,különben 100% MAN.
TATRA új generációja meg Renault elemekböl épitkezik.

A Jelczről egy cikk:
https://www.defence24.com/polish-military-trucks-the-era-of-jelcz
Nem hiszem, hogy MAN, még a fülke is saját kreállmánynak tűnik. Iveco és MTU motorokat használnak, a lengyel MoD az összes lengyel beszerés (Langusta, NSM, stb.) eleve az egységes lengyel alvázzal számol. Kifejezetten a fegyverrendszerekhez igazítják, deklaráltan promotálva, védve a hazai ipari bázist. Akarja a politika és megcsinálja.

JELCZ_ci%C4%99%C5%BCar%C3%B3wka_wojskowa_8x8.jpg


1000_470_matched__p4flzf_207a0c36e0a81694d09747f0ff0294e6.png


A Tatra 815-ös sorozata továbbra is fut, csak a kisebb méretben nem volt kínálatuk, ezért a cseh hadsereg részére Renault-tal közös cuccot hozott össze, de a nehéz teher sorozat megy tovább. Páncélozott fülkével, saját és külföldi motorral, erőátvitellel egyaránt.

tatra_force_nowa_kabina_2.jpg


A finn SISU is meg tudta őrizni önálló arculatát, páncélozott fülkével is készíti járműveit. Lehet, hogy támogatja a finn kormány, lehet, hogy nem, de van kis országnak, viszonylag független, saját teherautó márkája.
https://sisuauto.com/en/company/

Sisu-E-13-T-8x8-K%C3%A4rp%C3%A4nen-Copy.jpg


maxresdefault.jpg


Mindegyik katonai teherautó gyártó próbálkozik a fődarabok, részegységek felhasználásával valamilyen páncélozott 4x4, 6x6, MRAP féle jármű gyártásával, eladásával is.
Akinek nincs teherautó gyára az az ilyeneket is külföldről kénytelen megvenni. Ezek azért nagyjából hozzánk mérhető országok, hasonló méretű haderővel. Szerintem van példa, csak akarat kell, addig, amíg még van fejlesztőmérnök, tapasztalat, megy gyártó bázis.
A katonai teherautók az erdészet, mezőgazdaság, bányaipar számára kedvelt járművek, a Rába ezen a területen sem volt rossz. Az HM megrendelések a tűzoltóság, rendőrség (határőrség?) igényeivel kiegészülhetnek.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Mennyi rakétát kellene gyártani, hogy rentábilis legyen? Az AMRAAM forráskódjait, még a a németeknek sem adták át. Mi a frászt akarsz fejlett rakétát gyártani, mikor jelenleg az új gépkarabélyokhoz sem készül lősz

Mennyi rakétát kellene gyártani, hogy rentábilis legyen? Az AMRAAM forráskódjait, még a a németeknek sem adták át. Mi a frászt akarsz fejlett rakétát gyártani, mikor jelenleg az új gépkarabélyokhoz sem készül lőszer itthon..

Ez egy válasz volt egy kérdésre, amúgy meg föld levegő föld-föld kishatótávú rakétára gondoltam. A kérdés feltevőjét kérd számon. Én a maximum kihozhatót írtam le, nem amit "akarok".
Figyelve olvass kérlek.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
A légierô meg (ha NASAMS - vagy ahhoz hasonló megoldással operáló rendszer - lesz) a megújuló légvédelem által elsôsorban használni kívánt levegô-levegô rakéta sajátmaguknak való gyártása - szerintem - nem lenne hülyeség.
Annyi, hogy a potens platformok licensze ebben a kategóriában nem nagyon eladó; bevásárolni talán valami izraeli, utánzatokat gyártó, közös tulajdonú cég formájában lehet érdekes.

Amúgy zárójelben csak: mellékesen vadászgép-gyártási potenciálját Brazília épp most igyekszik kialakítani egy 3 százados Jas-39E megrendelésen lovagolva; úgyhogy innen nézve nem mondhatjuk, hogy teljesen elérhetetlen álom kategória. Bár Magyarországot nem mérném azért brazil mércével - fôleg a repülôgépipart tekintve.

Tank meg önjáró tüzérség gyártása valószínûleg valóban nem reális, de a láncos IFV megrendeléssel remélem egy összeszerelô üzem telepítése - a kötelezô javítókapacitásokkal - része lesz a csomagnak (esetleg részegység(ek) gyártása/beszállítása egy nagy plusz lenne).
Kerekest (IFV? APC?) viszont illene (tudni) magunknak gyártani licenszben ha a 4-500 BTR-t mind cserélni szeretnénk.

Már hallom is, hogy a háttérben most felcsendül Homonyik Sándor örökzöldje.
Állandóan jösztök ezzel a hazai gyartással. Erről mar lecsúsztúnk. Venni kellene cuccokat, de lathatóan ez sem megy csak a parasztvakítás. Irsai oliverből palinkat meg bort! na ez megy nekünk nem a nullarol fejlett haditeknikat építeni.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 502
14 903
113
:) Épp ideje volna elkezdeni a Magyar Nukleáris Ütőerő felépítését. Meg kellene alakítani a Magyar Nemzeti zŰrparancsnokságot. Paks 2-3-at alkalmassá kell tenni nukleáris fegyverek alapanyagának előállítására. Vegyünk Iránból fölöslegessé vált centrifugákat. Izraeltől rakétatechnológiát. :)
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 941
30 788
113
A Jelczről egy cikk:
https://www.defence24.com/polish-military-trucks-the-era-of-jelcz
Nem hiszem, hogy MAN, még a fülke is saját kreállmánynak tűnik. Iveco és MTU motorokat használnak, a lengyel MoD az összes lengyel beszerés (Langusta, NSM, stb.) eleve az egységes lengyel alvázzal számol. Kifejezetten a fegyverrendszerekhez igazítják, deklaráltan promotálva, védve a hazai ipari bázist. Akarja a politika és megcsinálja.

JELCZ_ci%C4%99%C5%BCar%C3%B3wka_wojskowa_8x8.jpg


1000_470_matched__p4flzf_207a0c36e0a81694d09747f0ff0294e6.png


A Tatra 815-ös sorozata továbbra is fut, csak a kisebb méretben nem volt kínálatuk, ezért a cseh hadsereg részére Renault-tal közös cuccot hozott össze, de a nehéz teher sorozat megy tovább. Páncélozott fülkével, saját és külföldi motorral, erőátvitellel egyaránt.

tatra_force_nowa_kabina_2.jpg


A finn SISU is meg tudta őrizni önálló arculatát, páncélozott fülkével is készíti járműveit. Lehet, hogy támogatja a finn kormány, lehet, hogy nem, de van kis országnak, viszonylag független, saját teherautó márkája.
https://sisuauto.com/en/company/

Sisu-E-13-T-8x8-K%C3%A4rp%C3%A4nen-Copy.jpg


maxresdefault.jpg


Mindegyik katonai teherautó gyártó próbálkozik a fődarabok, részegységek felhasználásával valamilyen páncélozott 4x4, 6x6, MRAP féle jármű gyártásával, eladásával is.
Akinek nincs teherautó gyára az az ilyeneket is külföldről kénytelen megvenni. Ezek azért nagyjából hozzánk mérhető országok, hasonló méretű haderővel. Szerintem van példa, csak akarat kell, addig, amíg még van fejlesztőmérnök, tapasztalat, megy gyártó bázis.
A katonai teherautók az erdészet, mezőgazdaság, bányaipar számára kedvelt járművek, a Rába ezen a területen sem volt rossz. Az HM megrendelések a tűzoltóság, rendőrség (határőrség?) igényeivel kiegészülhetnek.
Teljesen igazad volt.Összekevertem a Starral.
Ma már ezek ugyanolyan legoző cégek,mint a Rába.(pedig a Sisu elég jó kamion volt,kár érte)
Rába is meg tudná lépni ezt a szintet.De kéne hozzá az akarat,és a minőségellenörzés.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 312
46 029
113
Mennyi rakétát kellene gyártani, hogy rentábilis legyen? Az AMRAAM forráskódjait, még a a németeknek sem adták át. Mi a frászt akarsz fejlett rakétát gyártani, mikor jelenleg az új gépkarabélyokhoz sem készül lősz

Mennyi rakétát kellene gyártani, hogy rentábilis legyen? Az AMRAAM forráskódjait, még a a németeknek sem adták át. Mi a frászt akarsz fejlett rakétát gyártani, mikor jelenleg az új gépkarabélyokhoz sem készül lőszer itthon..
Hogyhogy nem? Az egy dolog, hogy nem készül, meg egy másik, hogy készülHET.
Sirokon a RUAG gyára gyárt mindenféle kiskaliberűt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 864
73 239
113
Ha nem is az, de sem a légvédelemre, sem a Nurol ügyre nem kell már sokat várni szerintem. Zord nem véletlenül rakta ki a Jelcin festését a Januári ilusztrációnak.... ;)
Sokáig már nem lehet bent tartani a szöget a zsákban! :rolleyes:

Ugyan mar... o_O (Emlekszel még arra hogy melyik magyar cegen keresztul vettek oket?)

Majd majusban ott lesznek megint Budaorson a honvedelmi napon, csak mar sajat tulajdonu peldanyok lesznek, igy nem lehet majd pl. a belsejet fotozni. A Magyar Honvedban meg majd osszel lesz egy iras, hogy mar regen rendszerbe alltak es minden tokeletes. Es ennel tobbet nem is fogunk megtudni. A legvedelmet meg majd akkor jelentik be, ha bel- vagy kulpolitikailag epp indokolt lesz.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 924
18 382
113
Alapvetően, a Honvédség méretét tekintve egy kis katonai szervezet. Még háborúban is az lenne, a többi hozzánk hasonlóval együtt, Itt a térségben. Legjobb példa a Rába rá, hogy nem tudunk rendtábilisan, megfelelő műszaki szinvonalon, ( sorozatgyártás hiánya miatt, kevés pénz a fejlesztéshez, stb. ) terepjáró teherautót készíteni, amire szükség lehet. Ezt tetézi a megrendelő hektikus rendelésállománya is. Néha rendel, néha nem. Így nem tud egy gyártó normálisan működni. Inkább a megszokott termékpalettáját viszi tovább és lehet leáll a H család további gyártásával. A Honvédség igényeit egy minden szegmensel rendelkező gyártó, kielégíti, világszinvonalú termékekkel. Itthon ,a megfelelő szervízbázist kell kialakítani, a használandó járműparkhoz. Ugyanez érvényes minden harcjárműtípusra is, amit használni fogunk. Saját nehézfegyver gyártást erőlteni, értelmetlen, mert sehogy nem fog menni. Lásd, még a teherautó sem megy, ebben a formában, amit a Rába csinál, vagy a Rábával, csinálunk.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Ugyan mar... o_O (Emlekszel még arra hogy melyik magyar cegen keresztul vettek oket?)

Majd majusban ott lesznek megint Budaorson a honvedelmi napon, csak mar sajat tulajdonu peldanyok lesznek, igy nem lehet majd pl. a belsejet fotozni. A Magyar Honvedban meg majd osszel lesz egy iras, hogy mar regen rendszerbe alltak es minden tokeletes. Es ennel tobbet nem is fogunk megtudni. A legvedelmet meg majd akkor jelentik be, ha bel- vagy kulpolitikailag epp indokolt lesz.

Figyelni kellene a külföldi légvédelmi rakéta konferenciákat...:rolleyes:
Lehet, már volt is valaki NASAMS témában előadást tartani külföldön, csak nem figyeltünk?:eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 312
46 029
113
Állandóan jösztök ezzel a hazai gyartással. Erről mar lecsúsztúnk. Venni kellene cuccokat, de lathatóan ez sem megy csak a parasztvakítás. Irsai oliverből palinkat meg bort! na ez megy nekünk nem a nullarol fejlett haditeknikat építeni.
Ezzel nem mi jövünk, hanem a Magyar Állam. A Rába megvétele, CZ gyár/tás, Hirtenberger megvétele, a drónfejlesztések támogatása, a radarfejlesztések támogatása, stb.
Ne izgulj, lessz még!!! ;)
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 924
18 382
113
Ezzel nem mi jövünk, hanem a Magyar Állam. A Rába megvétele, CZ gyár/tás, Hirtenberger megvétele, a drónfejlesztések támogatása, a radarfejlesztések támogatása, stb.
Ne izgulj, lessz még!!! ;)

A kézifegyver, az amit a jelenlegi hadiiparunk gyártani tud. Reméljük hamarosan a hozzávaló lőszer is rendben lesz, itthnoról. Szerintem ez a realitás, ami a hazai gyártás illeti. Kézifegyvernél nehezebb eszközöket venni kell. Vagy gyártót, gyárat venni, tokkal, vonóval, mint ahogy megvettük az osztrák aknavetőgyártót.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 550
4 704
113
Mennyi rakétát kellene gyártani, hogy rentábilis legyen? Az AMRAAM forráskódjait, még a a németeknek sem adták át. Mi a frászt akarsz fejlett rakétát gyártani, mikor jelenleg az új gépkarabélyokhoz sem készül lősz

Mennyi rakétát kellene gyártani, hogy rentábilis legyen? Az AMRAAM forráskódjait, még a a németeknek sem adták át. Mi a frászt akarsz fejlett rakétát gyártani, mikor jelenleg az új gépkarabélyokhoz sem készül lőszer itthon..
Nem a Patriottal keverted az AMRAAMot?
Azt akarták volna integrálni a MEADShez, de nem kapták neg. Vagy valahol én keverek valamit?