A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 333
13 682
113
Lehet de mivel ezt a gépet nagyrészt a Wizzair fogja használni így én nem zárom ki a lilát sőt arra is van esély,hogy a Wizzair adja a személyzetet is.:)
Tuti a Wizz pilótái fogják repülni.

A Wizznek csak A320 és A321 típusok vannak rendszerben, semmi közük az A330hoz. Namármost az Airbus az A319/320/321-et tette átjárhatóvá, a 330 más kategória, asszem az már HEAVY, de semmiképpen sem repülheti egy Wizz pilóta sem a szakszójával. Lehet, hogy conversionnal mehet, de nem hiszem, majd rákérdezek, de a type rating rá az bizonyosan más.

Vagyis a Wizz pilóta ha átül rá az nem sokkal több, mintha felvennél egy friss pilótát - max előbb lesz kapitány rajta (kell vagy 300 óra a típuson, hogy a kapitánya lehess, 1200 lehet máson). Szóval ugyanúgy átképzés kell, bár most van szabad ember, kb. mint égen a csillag. De a pénzt és időt mindenképpen bele kell tenni a képzésbe (type rating elmélet + sim + 5 kör a géppel 20k Euro minimum). A kulcs meg az említett 300 óra kapitányoknak a típuson....
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 091
113
Huh? A lengyelek sajat, meglevo 2A4 tankjaikat sajat maguk is 1.2M euro per hk aron voltak csak kepesek kihozni 2APL-re, ami valahol 2A5 es 2A6 koze esik.



Bezony es igy is lett 1.2M euro darabonkent... raadasul sajat tankok, sajat gyartoval.

Ugye most épp nem keverted össze a felújítást a leopárd 2pl fejlesztési programmal? De?
 
K

kamm

Guest
A lengyel variáns emelt költségvetésű darabjainak az ára kb 1,9-2 mrd forintra jön ki.

Az eredeti, csak lengyel munkara vonatkozo resz kb 1.2 millio euro volt darabjan, a tobbi akkor az uj elektronika meg az uj fegyverzet ara lesz, a nemetektol veve...?

Nézd már meg, hogy mennyibe lesz az a felújítás a lengyeleknek! Majdnem 6M USD/db
A lengyelek is azért csinálják, hogy a hazai ipart támogassák, de így is rohadtul rezgett a léc!
Miközben menet közben derült ki, hogy ez sem biztos, hogy elég lesz (vagy nem lesz az összes befejezve) mert az első pár tucat megbontása közben komoly szerkezeti problémákat találtak.

En tisztan emlekszem valahol, hogy az eredeti ar 1.2M euro korul volt, legalabbis a hazai (lengyel) mukakra... igy felment az aruk a vegere? Jezusom. :O
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
W

Wilson

Guest
A Wizznek csak A320 és A321 típusok vannak rendszerben, semmi közük az A330hoz. Namármost az Airbus az A319/320/321-et tette átjárhatóvá, a 330 más kategória, asszem az már HEAVY, de semmiképpen sem repülheti egy Wizz pilóta sem a szakszójával. Lehet, hogy conversionnal mehet, de nem hiszem, majd rákérdezek, de a type rating rá az bizonyosan más.

Vagyis a Wizz pilóta ha átül rá az nem sokkal több, mintha felvennél egy friss pilótát - max előbb lesz kapitány rajta (kell vagy 500 óra a típuson, hogy a kapitánya lehess, 1000 lehet máson). Szóval ugyanúgy átképzés kell, bár most van szabad ember, kb. mint égen a csillag. De a pénzt és időt mindenképpen bele kell tenni a képzésbe (type rating elmélet + sim + 5 kör a géppel 20k Euro minimum). A kulcs meg az említett 500 óra kapitányoknak a típuson....

De még mindig jobban megéri a Wizzairnak pilótát képezni rá mint a külügynek főleg úgy,hogy főleg a Wizzair fogja használni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 633
113
hogy kerülhettek ilyen állapotba?
Nagyon korai szerias leo 2 esek voltak amik max a4 ig lehetett felhuzni /a pamceljuk meg nem tartalmazott wolfrant hengerelt acel./ eredetileg csak kikepzesre katak a vasakat. Majd spanyol alkatreszekkel kerultek csere a tonkrement nemet alkatreszek /amivel meg akkora gond nem is lett volna ha azok nem az S osztalyos alkatreszei lettek volna /ugy viltak vele a hasznalt vasakba az is jo es igy nem kellett kukazni a nem tokeletes alkatreszeket hisz csak kicsihiba.../ meg ugye a mediterran hanyagsag a sos levego a por a forrosag... Stb... Csorosag...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 081
31 020
113
Vettünk egy 330ast a Wizznek,adófizetői pénzen?
Jajdejó:confused:
Honvédségnek kellett volna megvenni,és átalakitani MRTT konfira.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 633
113
Ha wiz air pilota ull a gepbe az allami hasznalat eseten mondhatja hogy koszonom lejart a munkaidom csokolom. De kesszenletet nem fog adni az biztos...
Szerintem a wiz air csengeti majd ki a szemelyzet beret az allamnak amikor hasznalatra kerul a sor. De majd meglatjuk. /de nekem az a kecskemeti alapkik ahol csupa kereskedelmi repullesel kapcsolatos ur es holgy vett reszt mar akkor szemetszurt ezert emlekszem ra es gyanus./
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 633
113
Vettünk egy 330ast a Wizznek,adófizetői pénzen?
Jajdejó:confused:
Honvédségnek kellett volna megvenni,és átalakitani MRTT konfira.
Szerintem nem. Szerintem a wizz csupan oraszamot berelhet a gepbol amit kifizet./gondolom repterek kozotti vagy bp bazis repterre torteno egyeb anyagszallitasra... Alkatreszek kulondozo felszerelesek szallitasara... Tehat uzemeltetesre nem arra hogy aruszallitasra 3. Szemelyeknek/cegnek.../
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 628
113
En nem tudom, ki varta es miert, de szo sem volt semmi ilyesmirol soha hivatalos kommunikacioban, pedig minden mast eleg reszletesen elore meghataroztak.

2018-tól ha átnézd Benkő összes nyilatkozatát/beszédét, akkor láthatod hogyan lett a "felderítő Falcon" szófordulat helyett az "Airbus méretű" harmadik gép beszerzése és a C4ISR képesség egyre gyakrabban együtt emlegetve. Aztán valahogy eltűnt a harmadik gép a beszédekből. De gördülő tervezés van, ezen nem kell meglepődni. A Falconok valószínűleg nem lesznek átalakítva, mert így is alig győzik kapacitással a nagyonfontosemberrepültetést. Amikor Szíjjártó levonta a koronavírussal kapcsolatos következtetéseket és a stratégiai szállítóképesség fontosságáról beszélt, akkor már lehetett sejteni hogy A330 méretű gépre gondol gondol és nem az A400M/KC390-re...
 
W

Wilson

Guest
Egyébként sztem, hogy a külügy vette az költségvetési kérdés. Én örülök, hogy nem a HM büdzséből megy.

Felkészül az Agrárminisztérium állítólag ők vesznek két Globaleye-t a svédek kicsit mókolnak a szoftveren és egyből kiszúrják a sáskarajokat és a fuzáriumos gabonatáblát is,ha már ennyire fontos a kettős hasznosítás:):)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 441
46 342
113
https://www.airbus.com/newsroom/new...aluates-an-A320neo-multi-mission-version.html

Ennek amugy mennyi eselye van - mert ugye nyilvan qrvadraga - talan a legdragabb letezo opcio? Egy, masfel eve ment a talalgatas a C4ISR gepekrol es akkor felroppent hogy meg egy hasonlo kategoriaju gep lesz beszerezve.
Ez viszont nem hasonló kategória, hanem egy kurv@ nagy bálna! :rolleyes:
Csak összehasonlításul:
Egy ilyen 2018-as ára 241M USD újkorában.
A 320neo meg valahol 110M körül.
Maga a képen szereplő gép meg elég friss (2014-es).
Mondjuk így Covid alatt, szerintem megkapjuk használtan annyiért, mint a 320neo-t.
Ha meg tényleg MRTT lesz belőle (ehhez ugye minimálisat kell rá költeni), akkor nagyjából senki nem fog a 320-as után sírni.
Ha tippelnem kellene, akkor ennek is kevés ideje van a nagyjavításig, de talán a Covid végéig kibírja. Utána meg kerülhetnek bele finomságok. Nedves pilonok, Cobham podok.
A palletizált belső modulokat meg csak le kell emelni a polcról. Ha meg kap pár plusz ablakot is, akkor még Szíjjártó is vidáman integethet az ablakból!
Az a jó, hogy ha ebből tényleg MRTT lesz, akkor majd a "kormánygépet" fogja a Honvédség az igények szerint használni.:rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 441
46 342
113
Felkészül az Agrárminisztérium állítólag ők vesznek két Globaleye-t a svédek kicsit mókolnak a szoftveren és egyből kiszúrják a sáskarajokat és a fuzáriumos gabonatáblát is,ha már ennyire fontos a kettős hasznosítás:):)
Ha kicsit észnél vannak, akkor meg valamilyen EU-s mezőgazdasági fejlesztési alapból! :D
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and SilvioD

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 425
113
Vettünk egy 330ast a Wizznek,adófizetői pénzen?
Jajdejó:confused:
Honvédségnek kellett volna megvenni,és átalakitani MRTT konfira.

Hú, valamit félreértettél. Az államé a gép, amit bérbe ad, adhat, tehát keresni is lehet vele a kasszába. Logikus lépés lenne, egy ilyen gép, napi szinten nem megy állami megrendelésre. Viszont biztosan kéznél lesz, amikor helyzet van és kell. Egyáltalán nem gond, ha nem a HM költségvetéséből ment el a vételár. Ettől még a miénk és az használja akinek a leginkább szüksége lesz rá, adott helyzetben, az állami szereplők közül.