A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Szerintem sürgős esetben sem egyesével megy a vagonírozás a rámpás megoldásnál sem. Én legalább is BW felvételeit bőven láttam olyat, hogy egy szerelvényen egyszerre több Leopard 2 mozgott. Persze mindegyiket külön segítő irányította.
Nekem ezzel a kifordulós megoldással szubjektív problémám van. Jó lenne róla egy teszt videót megnézni, mert egyrészt ehhez sem lehet csak úgy a semmiben felvagonírozni. Egy vasúti töltésen felhajtva lehet, hogy felkap rá a lánctalpas, de annyira megbillentheti a megnőtt erőkar miatt, ami miatt leugorhat a sínről.
Szóval a tippem az, hogy ez is csak elsősorban pályaudvarokon működhet, ahol egy minimális peron van. De én még akkor is rögzíteném a kifordult hordfelületet a felhajtás oldalán egy fix, vagy egy hidraulikus/pneumatikus talpazattal, hogy ne billentse meg egyáltalán a pőrekocsit.
Azért írtam, hogy szerintem számottevően nem gyorsul fel a rakodás, mert úgymond menetből ezekre a kiforduló felületekre sem lehet felhajtani.

Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.

Sanszosan az elején egy lehajtható rámpa van, ami megtámasztja. A Flexiwaggon 80 tonnáig terhelhető.
Senza-titolo.jpg
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 202
2 668
113
...
Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.

Szerintem az az elkepzeles, hogy civilben kamion trailerekt hordhat, hogy ki legyen hasznalva. Azoknak jol jon. Ratolat vele a kamion, lekapcsoljak, elforgatjak bekapcsoljak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
22 992
45 116
113
Szerintem az az elkepzeles, hogy civilben kamion trailerekt hordhat, hogy ki legyen hasznalva. Azoknak jol jon. Ratolat vele a kamion, lekapcsoljak, elforgatjak bekapcsoljak.
Nekem pont az nem tiszta, hogy ha egyszer már csak a trailer van a kocsin, akkor hogy kerül előre a forgózsámolyhoz! :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 977
26 405
113
Mond milyen drónokat? Szerinted egy felderítő drón is 100 méter magasan repül?
Igen, a felderítő drónok többsége a SKYRANGER hatókörében repül, mivel az az ideális, ha kicsi és ezáltal nehezen észlelhető! De emiatt közel is kell mennie. De ami a legfontosabb: a cirkálódrónok (loitering munition) nagyon is! A Bayraktart meg a Loong Winget majd a MISTRAL vagy a NASAMS elintézi, feltéve, hogy a SKYRANGER speciális repeszlőszert tüzelő 35 mm-es gépágyúi és inkább és mint vagy a HEL lézerágyúi megvédik a cirkálódrónoktól, amik simán olyan sorsra juttatnák, mint az örmény OSA-kat!

Így remélem érthetőbb a helyzet!
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
Igen, a felderítő drónok többsége a SKYRANGER hatókörében repül, mivel az az ideális, ha kicsi és ezáltal nehezen észlelhető! De emiatt közel is kell mennie. De ami a legfontosabb: a cirkálódrónok (loitering munition) nagyon is! A Bayraktart meg a Loong Winget majd a MISTRAL vagy a NASAMS elintézi, feltéve, hogy a SKYRANGER speciális repeszlőszert tüzelő 35 mm-es gépágyúi és inkább és mint vagy a HEL lézerágyúi megvédik a cirkálódrónoktól, amik simán olyan sorsra juttatnák, mint az örmény OSA-kat!

Így remélem érthetőbb a helyzet!
Tehát ha jól értem az ellen a drónjaival majd lejön olyan magasságig hogy a skyranger le tudja lőni!Miközben mondjuk 6-7-8 km magasan leolvassák milyen rendfokozata van a katonáknak!Értem! Igen jól írtad max a Mistralok és Nasamsok tudják leszedni a skyranger biztos nem!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 977
26 405
113
Tehát ha jól értem az ellen a drónjaival majd lejön olyan magasságig hogy a skyranger le tudja lőni!Miközben mondjuk 6-7-8 km magasan leolvassák milyen rendfokozata van a katonáknak!Értem! Igen jól írtad max a Mistralok és Nasamsok tudják leszedni a skyranger biztos nem!
Semmit nem értesz! Csak nagyon kevés drón tud felmenni olyan magasra, hogy ne kerüljön a SKYRANGER hatókörébe! Ezek szükségszerűen olyan nagyok lesznek, hogy amúgy is a rakétás légvédelem hatókörébe tartoznak!

Hatalmas teljesítményű szenzort, nagy magasságban és hatótávolságra repülve csak hatalmas drón tud szállítani! De ezek kiváló célpontok is. Éppen ezért a kis drón, kis szenzorral, kis magasságon, néhány száz kilométer hatótávval az átlagos felderítő drón.

A légvédelem elemei pedig egymást is oltalmazzák a különféle hatókörű fenyegetésektől! Pl.:

SKYRANGER véd MISTRAL-t és NASAMS-ot a cirkálódrónoktól.
NASAMS véd MISTRAL-t és SKYRANGER-t a Bayraktar méretű csapásmérő drónoktól.
stb...
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
Semmit nem értesz! Csak nagyon kevés drón tud felmenni olyan magasra, hogy ne kerüljön a SKYRANGER hatókörébe! Ezek szükségszerűen olyan nagyok lesznek, hogy amúgy is a rakétás légvédelem hatókörébe tartoznak!

Hatalmas teljesítményű szenzort, nagy magasságban és hatótávolságra repülve csak hatalmas drón tud szállítani! De ezek kiváló célpontok is. Éppen ezért a kis drón, kis szenzorral, kis magasságon, néhány száz kilométer hatótávval az átlagos felderítő drón.

A légvédelem elemei pedig egymást is oltalmazzák a különféle hatókörű fenyegetésektől! Pl.:

SKYRANGER véd MISTRAL-t és NASAMS-ot a cirkálódrónoktól.
NASAMS véd MISTRAL-t és SKYRANGER-t a Bayraktar méretű csapásmérő drónoktól.
stb...
"Csak nagyon kevés drón tud felmenni olyan magasra, hogy ne kerüljön a SKYRANGER hatókörébe!" Ezt gondold át mégegyszer...!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 726
117 440
113
"Csak nagyon kevés drón tud felmenni olyan magasra, hogy ne kerüljön a SKYRANGER hatókörébe!" Ezt gondold át mégegyszer...!
Amúgy kissebb olcsóbb felderítő drónok kurvára nem 8 km magasan repülnek és mivel kicsik (pl Heron, Skylark) a nagyobb célpontokra kalibrált légvédelmi eszközök nem is látják őket rendesen. Az öngyilkos drónok sem 8 km magasan repülnek. És a VSHORAD kategória egyik célja jelenleg hogy ezek ellen védjen.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
Amúgy kissebb olcsóbb felderítő drónok kurvára nem 8 km magasan repülnek és mivel kicsik (pl Heron, Skylark) a nagyobb célpontokra kalibrált légvédelmi eszközök nem is látják őket rendesen. Az öngyilkos drónok sem 8 km magasan repülnek. És a VSHORAD kategória egyik célja jelenleg hogy ezek ellen védjen.
Super Heron[edit]
At the February 2014 Singapore Air Show, IAI unveiled the Super Heron refinement of the Heron UAS. The Super Heron has a 200-horsepower diesel engine[3] that increases its rate of climb and performance. Its range is 250 km (160 mi) line-of-sight and 1,000 km (620 mi) by satellite control. Endurance is 45 hours at a maximum altitude of 30,000 ft (9,100 m). Cruising speed is 60 to 80 kn (110 to 150 km/h; 69 to 92 mph) and top speed over 150 kn (280 km/h; 170 mph).[4] Én mondtam hogy gondold át mégegyszer...!