A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 595
113
Aztán a kínaiaktól vegyünk rá qvantum radar gondolát, ami megleli az F35 és akkor a szegedi halálcsillagköd lézerrel simán le is kaphatjuk az égről.

Komolyabban véve lehet elég lenne egy századnyi Gripen, de kellene egy csomó drón a picitől a nagyon nagyig, akár olyan is ami a levegőből tud indítani több másikat. Ha rövid idő alatt az ellenre tudsz dodni 100-200 öngyilkos drónt, az nagyon le tudja amortizálni a támadót (persze saját gyártás, a főbb alkatrészekből is, részben az ár, részben az esetleges szankciók miatt)
Sztem ha szigorúan katonai oldalról nézzük a szlovák és a román F-16 beszerzések tükrében, kell 2 század Gripen. Az anyagi része más. De ahogy a Hirtenberger hazahozta a aknavetőgránátgyártást, úgy az Aero V. is hozhat haza repülőgépgyártást ( vki ezt már kikotyogta ). Ez a decemberi gyárbejelentések után, több mint sanszos.
Nah, most, hogy azzal mi a terv, L39 vagy Gripenbe bedolgozni, esetleg egyéb, számomra nyitott. De hogy lesz vmi hazai Aero V. üzem az szinte 100%.

És még piaca is lehet Közép-Ázsiában, valamint Afrikában. Vmi kölcsönösen előnyös deal kell, hogy a csehek se húzzák a szájukat.
Jelzem 2010 előtt az Aero V. meg akart venni egy román repülőgépgyárat és megosztani vagy bővíteni a kapacitásait. Nah ugyanez román helyett, magyar földön nyerő lenne!
 
K

kamm

Guest
Aztán a kínaiaktól vegyünk rá qvantum radar gondolát, ami megleli az F35 és akkor a szegedi halálcsillagköd lézerrel simán le is kaphatjuk az égről.

Komolyabban véve lehet elég lenne egy századnyi Gripen, de kellene egy csomó drón a picitől a nagyon nagyig, akár olyan is ami a levegőből tud indítani több másikat. Ha rövid idő alatt az ellenre tudsz dodni 100-200 öngyilkos drónt, az nagyon le tudja amortizálni a támadót (persze saját gyártás, a főbb alkatrészekből is, részben az ár, részben az esetleges szankciók miatt)

Emberek, felejtsetek mar ezt a sok dronhulyeseget, plane tobbszazas mennyiségben - millio dollaros tetel DARABONKENT, te felmilliard dollart koltenel csak dronokra, mikozben az olcsobb AMRAAMbol osszesen nem lesz szaz a Gripenekhez...
A MH szamara attack stb dron akkor lesz elérhető hadra foghato mennyiségben (40-50-tol felfele), amikor elkezdjuk gyartani, nagy valoszinuseggel a RM hazassag egyik gyumolcsekent. Keszen venni ilyen arak mellett egy hibbant otlet.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 243
34 758
113
Ez a faszi teljesen kész..... Jó ütemben hogyan tudsz hülyét csinálni magadból. Maróthra hivatkozik, közben ha kicsit is követte volna a héten kétszer is beharangozta a török szerződést....

Kommentben egy kedves fórumtárs beajánlotta neki a fórumot, úgyhogy számítani lehet a felbukkabására :D
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Szerintem blogen Tempest felvetése közel sem annyira égbekiáltó mint az elsőre hangzik. Nyilván nem véletlen akarnak venni élvonalba tartozó technikát és a hazai előállítást/fejlesztést is komolyan veszik. Mondjuk ha csak két század E/F lenne az is overkill a régióban, de hosszú távra néznek előre, szóval biztos volt már ötletelés magas szinten is, merre tovább.
 
K

kamm

Guest
Sztem ha szigorúan katonai oldalról nézzük a szlovák és a román F-16 beszerzések tükrében, kell 2 század Gripen. Az anyagi része más. De ahogy a Hirtenberger hazahozta a aknavetőgránátgyártást, úgy az Aero V. is hozhat haza repülőgépgyártást ( vki ezt már kikotyogta ). Ez a decemberi gyárbejelentések után, több mint sanszos.
Nah, most, hogy azzal mi a terv, L39 vagy Gripenbe bedolgozni, esetleg egyéb, számomra nyitott. De hogy lesz vmi hazai Aero V. üzem az szinte 100%.

És még piaca is lehet Közép-Ázsiában, valamint Afrikában. Vmi kölcsönösen előnyös deal kell, hogy a csehek se húzzák a szájukat.
Jelzem 2010 előtt az Aero V. meg akart venni egy román repülőgépgyárat és megosztani vagy bővíteni a kapacitásait. Nah ugyanez román helyett, magyar földön nyerő lenne!

Pontosan, de tovabbmennek: anyagilag is messze a legkedvezobb a Gripen E/F beszerzese, amikor 20-30 evre vetitett uzemeltetest, felszerelest stb szamolod, a potencialis beszallitoi ellentetelezest meg nem is szamolva, különösen a felsejlo brazil-sved-Aero synergies fenyeben. ;)
Megmondtak, hogy a terseg legerosebb legierejet is akarjak, annak pedig belepoje, hogy masik 2 szazadot hozzaadjanak - abbol pedig messze a legolcsobb az E/F, ami nem mellekesen sokkal modernebb is, mint barmi a kornyeken, egyedül a lengyelek F-35 lennenek paritason velük.
Mindez persze azt feltetelezi, hogy rendesen kipimpeljuk oket mindennel, fegyverzet, extra felszereles, mindenbol a legmodernebbet véve.
 

12delta

Well-Known Member
2014. december 6.
1 061
1 879
113
Szerintem blogen Tempest felvetése közel sem annyira égbekiáltó mint az elsőre hangzik. Nyilván nem véletlen akarnak venni élvonalba tartozó technikát és a hazai előállítást/fejlesztést is komolyan veszik. Mondjuk ha csak két század E/F lenne az is overkill a régióban, de hosszú távra néznek előre, szóval biztos volt már ötletelés magas szinten is, merre tovább.
Régiós szinten a két század nagyon nagy valószínűséggel kiváltana egy romániai F35 rendelést, ami a gazdaságukat elnézve igencsak érdekes lenne :D
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 953
113
Én így látom:

Gripen előnyei: ilyenek már nincsenek, hacsak az nem, hogy rendszerben van.
Gripen hátrányai: ilyenek még nincsenek. Hacsak az nem, hogy már paritásban vannak a románok velünk a használt F-16-ok révén, nincs fölényünk, a gép pedig fejleszthetetlen.

F-35 előnyei: élvonalbeli típus, ára miatt nem valószínű, hogy belátható időn belül a régióban más is venne (tartós fölény, amit a Gripen jelentett sokáig).
F-35 hátrányai: semmilyen hazai együttműködés nem képzelhető el és talán túlzott elköteleződés az amerikaiak irányába.

Tempest és FCAS előnyei: poszt-F-35-ös típus lesz, annak tapasztalatait magábafoglalja, de lehetőséget kínál a képességek terén nagyobb fejlődésre is.
Tempest hátrányai: lényegében nem képzelhető el semmilyen lényeges hazai együttműködés, továbbá még nincs kész és ismerve az európai országokat lehet, hogy soha nem lesz, mert a migránsok táplálása fontosabb lesz, vagy egy kormányváltás után egyszerűen csak leállítják a fejlesztést.

Neuron és bármilyen más hasonló kialakítás előnyei: lényegében megszabadulás a ballaszttól, az embertől a gépben. A kabin és létfenntartó rendszerek hiánya, a vezérlés és a kialakítás jelentős egyszerűsödése hatalmas tömegcsökkennést eredményez a funkcionalitás javára. Minden amellett szól, hogy ne üljön többé pilóta a harci gépekben. Ráadásul ez hatalmas költségcsökkenés is, mert nincs többé szükség pilótaképzés a mai formában például. Kizárólag itt képzelhető el jelentékeny hazai bedolgozás.
Neuron hátrányai: még nincs kész, autonóm üzemmódjához a jelenleginél fejlettebb mesterséges intelligenciák kellenek és a programot annak európai volta miatt a politikai tényezők ugyanúgy veszélyeztethetik mint a Tempest-nél.

Én úgy gondolom, hogy nem kell F-35-re váltani, hanem ki kell várni 2030-ig a meglévő Gripenekkel (azok rendes felfegyverzésével), hogy a Tempest vagy a Neuron (vagy bármilyen más, akár magyar kezdeményezésű) program hogy áll és ha van jelentős előrehaladás, akkor a Neuron konstrukciókat előnyben részesíteni, ha e téren nincs, akkor kényszerűségből a Tempest-et és ha 2025-27 magasságáig (tehát a kivárás félidejéig) nincs semmi lényeges egyikben sem és saját kezdeményezésre se tudunk Neuron-jellegű eszköz fejlesztésére ráállni (svéd, török, stb. együttműködőkkel), akkor jobb hijján F-35-re cserélni a Gripeneket úgy 2030-35 közti időszakig bezárólag harcképes állapotba hozni egy század ötödik generációs eszközt. De egyelőre a légierő érje be fegyverzettel (cirkálórakéták, SDB II, SEAD képesség).

Pilóta vezette harci gépből egy századnál többre soha nem lesz már szüksége a magyar légierőnek, az egyetlen igazi feladata ezeknek az eszközöknek a légifölény biztosítása lesz (másodlagosan cirkálórakéta-hordozó pltaform még lehet), a CAS drónok feladata, abból a légierőnek ki kell hátrálnia, mert nem gazdaságos. Neuron jellegű eszközből akár két-három századnyi eszköz is szóba jöhet.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Pilóta vezette harci gépből egy századnál többre soha nem lesz már szüksége a magyar légierőnek, az egyetlen igazi feladata ezeknek az eszközöknek a légifölény biztosítása lesz, a CAS drónok feladata, abból a légierőnek ki kell hátrálnia, mert nem gazdaságos.

ezt hogyan?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Pilóta vezette harci gépből egy századnál többre soha nem lesz már szüksége a magyar légierőnek, az egyetlen igazi feladata ezeknek az eszközöknek a légifölény biztosítása lesz, a CAS drónok feladata, abból a légierőnek ki kell hátrálnia, mert nem gazdaságos.

ezt hogyan?

Blogenre csak időnként erdemes reagalni, amikor hosszút ir, akkor tipikusan nem. :D

Egyrészt don't feed the troll, masreszt klasszikus foteltabornok, gyakran se füle, se farka annak, amiket a pinceszobaban kiokumlal, kulonosen ha ehgyomorra teszi, mielott anyukaja leszolna, hogy kesz az ebed. :D
 

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Én így látom:

Gripen előnyei: ilyenek már nincsenek, hacsak az nem, hogy rendszerben van.
Gripen hátrányai: ilyenek még nincsenek. Hacsak az nem, hogy már paritásban vannak a románok velünk a használt F-16-ok révén, nincs fölényünk, a gép pedig fejleszthetetlen.

F-35 előnyei: élvonalbeli típus, ára miatt nem valószínű, hogy belátható időn belül a régióban más is venne (tartós fölény, amit a Gripen jelentett sokáig).
F-35 hátrányai: semmilyen hazai együttműködés nem képzelhető el és talán túlzott elköteleződés az amerikaiak irányába.

Tempest és FCAS előnyei: poszt-F-35-ös típus lesz, annak tapasztalatait magábafoglalja, de lehetőséget kínál a képességek terén nagyobb fejlődésre is.
Tempest hátrányai: lényegében nem képzelhető el semmilyen lényeges hazai együttműködés, továbbá még nincs kész és ismerve az európai országokat lehet, hogy soha nem lesz, mert a migránsok táplálása fontosabb lesz, vagy egy kormányváltás után egyszerűen csak leállítják a fejlesztést.

Neuron és bármilyen más hasonló kialakítás előnyei: lényegében megszabadulás a ballaszttól, az embertől a gépben. A kabin és létfenntartó rendszerek hiánya, a vezérlés és a kialakítás jelentős egyszerűsödése hatalmas tömegcsökkennést eredményez a funkcionalitás javára. Minden amellett szól, hogy ne üljön többé pilóta a harci gépekben. Ráadásul ez hatalmas költségcsökkenés is, mert nincs többé szükség pilótaképzés a mai formában például. Kizárólag itt képzelhető el jelentékeny hazai bedolgozás.
Neuron hátrányai: még nincs kész, autonóm üzemmódjához a jelenleginél fejlettebb mesterséges intelligenciák kellenek és a programot annak európai volta miatt a politikai tényezők ugyanúgy veszélyeztethetik mint a Tempest-nél.

Én úgy gondolom, hogy nem kell F-35-re váltani, hanem ki kell várni 2030-ig a meglévő Gripenekkel (azok rendes felfegyverzésével), hogy a Tempest vagy a Neuron (vagy bármilyen más, akár magyar kezdeményezésű) program hogy áll és ha van jelentős előrehaladás, akkor a Neuron konstrukciókat előnyben részesíteni, ha e téren nincs, akkor kényszerűségből a Tempest-et és ha 2025-27 magasságáig (tehát a kivárás félidejéig) nincs semmi lényeges egyikben sem és saját kezdeményezésre se tudunk Neuron-jellegű eszköz fejlesztésére ráállni (svéd, török, stb. együttműködőkkel), akkor jobb hijján F-35-re cserélni a Gripeneket úgy 2030-35 közti időszakig bezárólag harcképes állapotba hozni egy század ötödik generációs eszközt. De egyelőre a légierő érje be fegyverzettel (cirkálórakéták, SDB II, SEAD képesség).

Pilóta vezette harci gépből egy századnál többre soha nem lesz már szüksége a magyar légierőnek, az egyetlen igazi feladata ezeknek az eszközöknek a légifölény biztosítása lesz (másodlagosan cirkálórakéta-hordozó pltaform még lehet), a CAS drónok feladata, abból a légierőnek ki kell hátrálnia, mert nem gazdaságos. Neuron jellegű eszközből akár két-három századnyi eszköz is szóba jöhet.

Értem, hogy mit írsz, ez lehet egy irányvonal, mégis azért szeretném az eredeti 24 db-ot, mert nemzetközi kötelezettségek (pl. Baltikum) és javítások, fejlesztések miatt időlegesen nagyon lecsökkenhet a flotta rendelkezésre álló gépeinek száma.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 953
113
Pilóta vezette harci gépből egy századnál többre soha nem lesz már szüksége a magyar légierőnek, az egyetlen igazi feladata ezeknek az eszközöknek a légifölény biztosítása lesz, a CAS drónok feladata, abból a légierőnek ki kell hátrálnia, mert nem gazdaságos.
ezt hogyan?
Ahogy a harckocsikkal történt. Egy időben úgy hitték, hogy megnyer minden csatát és jó mindenre. Akkor aztán hihetetlen burjánzásnak indult a fegyvernem és olyan fajtagazdaság bontakozott ki, hogy csak na. Egy időben tényleg használható is volt minden lehetséges területen. Aztán a különféle fegyvernemek és fegyverfajták fejlődésével kiderült, hogy igazából egy dologra jó: egy másik harckocsi elleni harcra. Pontosabban már csak erre volt jó, mert minden más feladatra jobb eszközök kerültek a katonák kezébe. Ugyanez szerintem mostanra játszódott le a harci repülőgépeknél és a drónok azok az eszközök, amik miatt alapvetően eltűnik majd a többfukciós (multirole) harcigép és helyét átveszi egy elfogóvadász, ami végszükség, vagy inkább lehetőség esetén vadászbombázóként is használható, de ez utóbbi nem lesz jellemző. Valahogy úgy, ahogy a pozícióba kerülő harckocsi is szétcsap a védtelen IFV-k között, fog a légvédelem nélkül maradt értékes céloknál mészárlást rendezni a jövő harci gépe kivételesen szerencsés esetben, de alapvetően nem fog ilyet tenni, hanem az lesz a feladata csak, hogy az ellenség harcigépeit legyőzze. Hogy ezt pilótával vagy pilóta nélkül teszi, az még sok mindenen múlik, de az biztos, hogy a vadászgép ellen egy másik vadászgép a legjobb fegyver. Amit vadászbombázóként művelt, azt már most át tudják venni a drónok tőle. Az azeri erők a légierő és a harcihelikopterek bevetése nélkül végezték el öbölháborús szinten a CAS-t, pusztán drónokkal, amivel rávilágítottak a befejezett tényre: a vadászbombázók és harcihelikopterek létezése okafogyottá vált. Ha az örményeknek lettek volna bevethető szuhojaik, akkor a Bakuban készenlétben tartott maroknyi török F-16-nak lett volna munkája. De nem voltak, így vadászgépek bevetésére se volt szükség. Ez olyan tapasztalat, ami determinálja a jövőt. Egy korszak véget ért.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 307
84 076
113
Ahogy a harckocsikkal történt. Egy időben úgy hitték, hogy megnyer minden csatát és jó mindenre. Akkor aztán hihetetlen burjánzásnak indult a fegyvernem és olyan fajtagazdaság bontakozott ki, hogy csak na. Egy időben tényleg használható is volt minden lehetséges területen. Aztán a különféle fegyvernemek és fegyverfajták fejlődésével kiderült, hogy igazából egy dologra jó: egy másik harckocsi elleni harcra. Pontosabban már csak erre volt jó, mert minden más feladatra jobb eszközök kerültek a katonák kezébe. Ugyanez szerintem mostanra játszódott le a harci repülőgépeknél és a drónok azok az eszközök, amik miatt alapvetően eltűnik majd a többfukciós (multirole) harcigép és helyét átveszi egy elfogóvadász, ami végszükség, vagy inkább lehetőség esetén vadászbombázóként is használható, de ez utóbbi nem lesz jellemző. Valahogy úgy, ahogy a pozícióba kerülő harckocsi is szétcsap a védtelen IFV-k között, fog a légvédelem nélkül maradt értékes céloknál mészárlást rendezni a jövő harci gépe kivételesen szerencsés esetben, de alapvetően nem fog ilyet tenni, hanem az lesz a feladata csak, hogy az ellenség harcigépeit legyőzze. Hogy ezt pilótával vagy pilóta nélkül teszi, az még sok mindenen múlik, de az biztos, hogy a vadászgép ellen egy másik vadászgép a legjobb fegyver. Amit vadászbombázóként művelt, azt már most át tudják venni a drónok tőle. Az azeri erők a légierő és a harcihelikopterek bevetése nélkül végezték el öbölháborús szinten a CAS-t, pusztán drónokkal, amivel rávilágítottak a befejezett tényre: a vadászbombázók és harcihelikopterek létezése okafogyottá vált. Ha az örményeknek lettek volna bevethető szuhojaik, akkor a Bakuban készenlétben tartott maroknyi török F-16-nak lett volna munkája. De nem voltak, így vadászgépek bevetésére se volt szükség. Ez olyan tapasztalat, ami determinálja a jövőt. Egy korszak véget ért.

Ez mondjuk hülyeség de mind1.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 373
19 753
113
Ahogy a harckocsikkal történt. Egy időben úgy hitték, hogy megnyer minden csatát és jó mindenre. Akkor aztán hihetetlen burjánzásnak indult a fegyvernem és olyan fajtagazdaság bontakozott ki, hogy csak na. Egy időben tényleg használható is volt minden lehetséges területen. Aztán a különféle fegyvernemek és fegyverfajták fejlődésével kiderült, hogy igazából egy dologra jó: egy másik harckocsi elleni harcra. Pontosabban már csak erre volt jó, mert minden más feladatra jobb eszközök kerültek a katonák kezébe. Ugyanez szerintem mostanra játszódott le a harci repülőgépeknél és a drónok azok az eszközök, amik miatt alapvetően eltűnik majd a többfukciós (multirole) harcigép és helyét átveszi egy elfogóvadász, ami végszükség, vagy inkább lehetőség esetén vadászbombázóként is használható, de ez utóbbi nem lesz jellemző. Valahogy úgy, ahogy a pozícióba kerülő harckocsi is szétcsap a védtelen IFV-k között, fog a légvédelem nélkül maradt értékes céloknál mészárlást rendezni a jövő harci gépe kivételesen szerencsés esetben, de alapvetően nem fog ilyet tenni, hanem az lesz a feladata csak, hogy az ellenség harcigépeit legyőzze. Hogy ezt pilótával vagy pilóta nélkül teszi, az még sok mindenen múlik, de az biztos, hogy a vadászgép ellen egy másik vadászgép a legjobb fegyver. Amit vadászbombázóként művelt, azt már most át tudják venni a drónok tőle. Az azeri erők a légierő és a harcihelikopterek bevetése nélkül végezték el öbölháborús szinten a CAS-t, pusztán drónokkal, amivel rávilágítottak a befejezett tényre: a vadászbombázók és harcihelikopterek létezése okafogyottá vált. Ha az örményeknek lettek volna bevethető szuhojaik, akkor a Bakuban készenlétben tartott maroknyi török F-16-nak lett volna munkája. De nem voltak, így vadászgépek bevetésére se volt szükség. Ez olyan tapasztalat, ami determinálja a jövőt. Egy korszak véget ért.

Egy fegyver addig van fölényben, ameddig nincs ellen fegyvere. Amint az megvan, már el is veszíti a fölényét, így lesz ez a drónokkal is, attól függetlenül, hogy szükség van rájuk már, ez nyilvánvaló. Azonban, ha van ellenfegyver, akkor biztosan nem lesz egy háborúnak olyan lefolyása, mint amilyen az azeri, örmény összecsapás volt most.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Vegulis nem elvetrndo amit ir.
Lehetseges fejlodesi irany /allasfoglalas nelkul./
Hisz a fejlodes felderito repullo majd es ha mar felderit bombat is dobjon. Majd jott a vadaszgep ami meg kvazi tunimgolt felderito bombazo biplan. Majd felderitovadasz levadaszasara jottek letre uj majd igy tovabb....
De a vadasz es bombazo szerep kulonkezelese a repulles tortenelmet tekintve tulnyomo reszben megtortent.
Ez az egyseges vadaszbombazokoncepcio meg igazabol meg elegge gyerek korba jar.
En is elkepzelhetonek tartom hogy a csapasmeres es a vadasz ag kulonvall... A csapasmero ag nagyreszben "robotizalt" vazra epul majd... Ef ra a pelda hogy mennyire elvoltak szallva az arak... Fejlett nyugati orszagok nem tudtak /vagy akartak./ integralni az osszes gepre az osszes kepesseget...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Az is olyan pl hogy mi is azonos kepessegu kepeket alkalmazunk legirendesz feladatra. Mikozben oda egy szerkezetileg azonos gyengebb kepessegu gep is eleg. Ugyan ez a gyakorlas is.
Es tudom hogy egy kikepzogep a maga hangsebesseg alatti sebessegevel nem erne utol egy tavolodo utasszallitot.

De tobb repteren alkalmazva mi is a helyzet? A mellett hogy ettol a grippen nem kerulne kukaba ahogy a kesszenlete se /cdak kevesebbet lenne embelve riasztasba./ azt hogy a lassabb gepek el tudnak e fogni vagy a gripen kell azert szerintem eltudnak valahogy donteni.