BTR- témához:
mivel "tele vagyok(
)" műszakis barátokkal, Ők pedig némi honfi szándékkal, tegnap BTR-t upgradeltünk!
A
BTR Igenis
NAGYON JÓ ALAPNAK: diesel- elektromos átépítéssel +egy 80-120 kg körüli akkuval sokkal jobb lehet mint az eredeti volt!
Ez eredeti ugyanis alulmotorizált, de ha az
eredeti motor generátorral egészül ki, akkor az
átlagteljesítménye már(technika "fintora" de
bőven elég, csúcsban pedig az akku kisegíti. Az elektromotor kb. hasonló névleges teljesítményben még a + 4-8 Tonna páncél+fegyverzet többletel is jobban mozgatja a BTR-t -ez, elektromotor kedvezőbb nyomatékeloszlása miatt van- mint a "papír-pánzélzatú" eredetit!(ezen a területen dolgozik 2 csapattag :- )
A 4-8 tonnából jó védettséget lehet kihozni, a szerintünk optimális 30 mm (körüli) gépágyút, a +4"konzervnyitó" és 2 igla 2.-3.(vagy jobb) fegyverzeti mix pedig tudna támogatni, amíg egy modernizált hírtovábbító eszközzel támogatást lehet kérni a "hátul lévő" (például
rakétás tüztámogató BTR-től!
Vagy kérni a helyzettől függően ami kell!
Az elektromotor jobb nyomatékeloszlása miatt nem kell váltó az erőatvitelbe. Ez a súlymegtakarítás kb. kiegyenlíti a plusszba beépített generátor/elektromotor párost(esetleg + 150kg, de ekkora tömegnél az "belefér" még az akku-csomaggal együtt is)!
A felújítás alkalmával a futóművet nyilván meg kell erősíteni, a kb. dupla nyomaték miatt az erőátvitelt szintén. Az "e téma körüli" csapat/munkatárs szerint a nem túl jó minőségű eredeti BTR anyagok jobbra cserélésével (a szükséges/kritikus elemeknél) reális áron, többlet súly nélkül megoldható!