A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
Viheted egyszerre 3 géppel, és akkor ugyanúgy csak 1 forduló :) Amúgy pöröghetsz itt habzó szájjal, ha kikopik a Mi család, és nyugati vonal lesz helyette, biztos lehetsz benne, hogy nem szakasz nagyságú kapacitás lesz
Igen, a Chinookra vagy Super Stallionra most én sem fogadnék hogy lesz a minyó után pénz.
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
904
4 563
93
Csak néhány kisebb vagy éppen egy lehelletnyit gazdagabb ország és a modern csatahelikoptereik. A mihusokat meg se említem, mert ott több tucat ország szerepel egy nagyon hosszú listán!

Magyarország GDP: 251 842 millió USD
csatahelikopterek: 12db Mi-24 különféle verziói
GDP szorzó: 1, csatahelikopter szorzó: 1

Bahrein: 64 656 millió USD
csatahelikopterek: 22db AH-1E/F
GDP szorzó: -0,25, csatahelikopter szorzó: +1,83

Jordánia: 82 631 millió USD
csatahelikopterek: 47db AH-1E/F
GDP szorzó: -0,32, csatahelikopter szorzó: +3,91

Görögország GDP: 288 778 millió USD
csatahelikopterek: 28db AH-64A+/DHA
GDP szorzó: +1,14, csatahelikopter szorzó: +2,33

Izrael GDP: 296 931 millió USD
csatahelikopterek: 48db AH-64A/D
GDP szorzó: +1,17, csatahelikopter szorzó: +4

A csatahelikopter egy közönséges és egy nálunk sokszor szegényebb ország számára is megengedhető eszköz.

Nem tudom honnan a fenéből nézed te a magyar GDP-t, de 2017-ben a magyar GDP: 124 380 millió USD volt, tehát pont fele mint amit itt te beírsz. Rákerestem a magyar GDP-re, mindenhol ezt adja ki. Most szándékosan trollkodsz? De mindegy is, lényegében a posztod bizonyítja a helyes magyar GDP számolását követően hogy elég jól állunk.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Nincs időm ettől jóval több ellenpéldát hozni, hogy kiknek nem fér bele akik viszont gazdagabbak jóval mint mi.

Nem tudsz ellenpéldát hozni, ha egyszer sokszor szegényebbeknek belefér.

Hirtelen a Németek háza táján mondjuk szét lehet azért nézni, mennyiből hány ilyen helikopterük képes még repülni. Ezeket fent is kell ám tartani, nem csak megvenni!

Gyakorlatilag minden második afrikai országnak van mihuja és a hírekben látható képek alapján fenn is tartja azt. Ne butáskodjunk már, a harci helikopter olyan közönséges, hogy az ásóbotos négereknek is belefér!

World_operators_of_the_Mi-24.png
 
  • Tetszik
Reactions: honved
T

Törölt tag 1586

Guest
néhány "apróbb" pontosítás

Hát pedig nekem nagyon úgy jött le a hozzászólásod, hogy e helyett az Airbus helyett BEZZEGH a horvátok, ők aztán milyen jól csinálták a Kiowa Warriorral...
Mert így van...a Horvátok ők bezzeg k.va jó üzletet csináltak a Kiowa Wariorral !!
A Kiowa Warrior messze jobb fegyver harckocsi vadászatra mint a Mi-24.
Azért ha figyeltél az elmúlt időszakban, az feltűnhetett, hogy infracsapda gyártást akarnak idehaza megteremteni
Sehol nem volt leírva hogy infracsapda gyártást akarnak.
Ami le volt írva az alapján sanszos hogy egy semmire nem jó diszkólámpa licenszét vették meg és ilyet akarnak tenni a Mi-24-re.
Szíriában egy hasonló korú és jellemzőjű csali szopatta meg az AIM-9X-et, tudjátok A CSODÁLATOS zavarvédett képalkotós és vektorált magad mellett szembe jövő 3-9 h nál meg 180 foknál is veszélyes TOP amcsi Sidewindert...
Szíriában NEM az infracsapda szivatta meg az AIM-9X-et. Az AIM-9X konrétan sz.rik az infracsapdákra. A leg valószínűbb hogy a rakéta abból a lotból való volt aminek az átvételét a NAVY minőségi problémák miatt leállította.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
No, akkor viszont te figyelj ide: Nincs annyi pénzünk hogy dedikált csatahelikoptert vegyünk. Ez nem a mi szégyenünk, a legtöbb ország pont úgy van vele mint mi.
Mihu jobban csatahelikopter mint a Blackhawk felfegyverezve, s ami az igazán döntő, hogy nekünk abból van, azt tudjuk felújíttatni az esetleges akármilyen AH-60 vonal helyett gombokért. Ami kategóriánk jelenleg van Mi-8/17 vonallal azt nyugatról csak csillagászati árú Chinookkal tudnánk kiváltani, nem pálya. A mihu vonalat leginkább valódi csatahelikopterrel, apacs/tiger/cobra vagy legalább valóban felfegyverzett AH-60 vonallal. MIND horror árú, a legolcsóbb is ezek közül sokszorosa a mihu felújításnak.

A kis pici Airbus helikopter vonal szerintem tökéletes választás nekünk a mihuk mellé.
Innentől akárki akármit hozhat ki, mondom szerintem vegyünk 1000 db Mi-26 ot szállítási célra, harcolni meg 4000 db AH-64 E-t. Kb. annyi a realiása ezeknek is, mint a fentieknek.

ZMNE már rég nincs, NKE van helyette.
Mennyi időre szól a Mihu felújitás?Mit tartalmaz?Élettartamkölcségre vetitve melyik lenne jobb megoldás?Eggyüt tud műkdni majd a NATO datalinkrendszerrel?Milyen fegyverzete lesz?És mire lesz használva?Chinook mióta egy kategória a Minyóval?Logisztikailag mennyire lesz gond két eltérő rendszer?Hogy fog eggyütműködni két eltérő rendszerű eszköz?Rádion,fonetikussan nem elavult kissé?Szóval papiron jó a H145M felderitő/Mihu csapásmérő(még mindig nem csata,hanem rohamdesszant) összeppárositása.De a valoságban erre 50évvel ezelötti szinten lesz képes valószinüleg.Az orosz fegyverzet eleve csak ezt teszi lehetővé.De valóban,a ZMNE be lett olvasztva az NKEbe.Szóval továbbra is üres lózungdumát nyomsz.Támaszd alá logikus érvekkel,hogy mi,és miert jó.És ne kölsd át folyton azt amit irok.Ez is a "fiuk" tipikus módszere.Különben honnan tudod,mennyibe kerül a Mihu felújitás?20éve jó lépés lett volna,de ma szvsz nem olyan olcsó megoldás.Elhanyagolt,leállitott gépek.Hogy mennyire lesz potens csapásmérő,azt nemtudom.Nem tudni,mit tartalmaz a felújitás.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Nem tudom honnan a fenéből nézed te a magyar GDP-t, de 2017-ben a magyar GDP: 124 380 millió USD volt, tehát pont fele mint amit itt te beírsz. Rákerestem a magyar GDP-re, mindenhol ezt adja ki. Most szándékosan trollkodsz? De mindegy is, lényegében a posztod bizonyítja a helyes magyar GDP számolását követően hogy elég jól állunk.

Nemzetközi dollárban számolva, az összehasonlíthatóság miatt. A GDP-t ugyanis helyi valuta és különféle más fizetőeszközök vad kombinációjában állítják elő, de végül a helyi valutában fogják közreadni mint statisztikai értéket, az árfolyamok folytonos változása miatt ez nem könnyítené meg egy statisztikai előállítását az aktuális dollárárfolyamon. A nemzetközi dollár egy szolgáltatások és termékek helyi árfolyama alapján számított egyenérték, ami lehetővé teszi egy GDP statisztikában az országok közti valós arányok érzékeltetését, amit a helyi valutákban számolt GDP átvátlása aktuális árfolyamon nagyon félrevinne!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
Nem tudom honnan a fenéből nézed te a magyar GDP-t, de 2017-ben a magyar GDP: 124 380 millió USD volt, tehát pont fele mint amit itt te beírsz. Rákerestem a magyar GDP-re, mindenhol ezt adja ki. Most szándékosan trollkodsz? De mindegy is, lényegében a posztod bizonyítja a helyes magyar GDP számolását követően hogy elég jól állunk.
Illetve akkor egy értelmes poszthoz gyorsan 2 perc alatt a listájához pár gondolat:

Bahrein : Öböl menti olajos, Szaudi gyarmat, puskaporos hordó térség, egy főre jutóban hangyafasznyit jobban állnak.
Jordánia: Szíria és Izrael szomszédja, puskaporos hordó térség
Görögország: Törökország szomszédja, NATO-n belül is lövöldözték már le egymás gépeit, ott van nekik néhány lezáratlan ügy a szigetek körül, ja és nem mellesleg hitelből tolták a nagy fegyverkezést, meg is reccsent a dereka az országnak miatta. ÍGY inkább kösz nem fegyverkeznék, az ételt jobb szeretem a fegyvereknél, köszi!

S a végére hagynám Izraelt. MUHAHAHAHA, most komolyan, idevágta nekünk IZRAELT, példának, érted... Akik ingyen kapják a fegyvert kb. és nem mellesleg folyamatos élet-halál harcban vannak a világ legnagyobb puskaporos hordó térségének közepén, egy égő gyufával a kézben.

Kösz Blogen...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 968
113
Szorad Tamas irasaban az van, hogy nyaron ugy oldjak meg, hogy kevesebb uzemanyagot tankolnak. Es hogy ugy kell tervezni a beveteseket, hogy nem szallhatnak le pl a kecskemeti bazison tankolni. Miert nem? Ha a Belugyhoz fognak tartozni a gepek, akkor ez valtozni fog?
Passz, nem tudom hogy adják át a gépeket, felszerelve,leszerelve. Közben elkezdtem közben keresni, stílusosan norvégül , hátha belefutok egy értelmes topicba ahol valami molni/Allesmor féle tudósok beszélgetnek róla...
Addig itt van ez, egy rakat pdf-el, bár jobbára a felszerelést részletezi.
http://www.luftambulanse.no/kommunikasjonsutstyr
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
néhány "apróbb" pontosítás


Mert így van...a Horvátok ők bezzeg k.va jó üzletet csináltak a Kiowa Wariorral !!
A Kiowa Warrior messze jobb fegyver harckocsi vadászatra mint a Mi-24.

Sehol nem volt leírva hogy infracsapda gyártást akarnak.
Ami le volt írva az alapján sanszos hogy egy semmire nem jó diszkólámpa licenszét vették meg és ilyet akarnak tenni a Mi-24-re.

Szíriában NEM az infracsapda szivatta meg az AIM-9X-et. Az AIM-9X konrétan sz.rik az infracsapdákra. A leg valószínűbb hogy a rakéta abból a lotból való volt aminek az átvételét a NAVY minőségi problémák miatt leállította.

Szerinted és sokan mások szerint jobb a KW TD nek mint a Mi-24, szerintem és sokan mások szerint meg nem. A véleményed elfogadom, de ne tényként közöld. Mellesleg megjegyzem, a KW-t ÉN nem a Mi-24 el állítottam szembe, hanem az EC-145 vonallal. Az USA egyiket cseréli a másikkal. Az előbbit az utóbbival. A spike tesztek zajlanak, Lengyel Spike felé és EC-145 felé kacsingatásról lehet hallani. Rakd össze.

Sanszos hogy semmire sem jó diszkólámpa? Semmire sem jó infracsapdáról is hallottam.
Szíriában hogy mi szivatta meg az Aim-9X-et én nem tudom, de olvastam minden félét, azt is amit TE most írtál, azt is hogy simán beszopta az infracsapdát, meg azt is hogy olyan erősen füstölt a szuhoj hajtóműve, hogy az takarta ki/illetve az infracsapda saját füstje. Minden szart olvastam.
Egy tény, a videón az látszik, hogy menekül egy kohószökevény, szórja az infracsapdát, az Aim-9x ami meg "szarik az infracsapdákra" simán mellé megy.
Ha akarok hiszek neked, ha akarok nem.

Szóval amit leírtál, egy vélemény, nem pontosítás.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 968
113
Ez már az új gépekre vonatkozik:
Trondheim, Arendal és Bergen nagyobb méretű gépeket kap hosszabb hatótávolsággal és nagyobb egészségügyi kapacitással. Több tartalék helikopter lesz, megnövelt személyzet, és teljes körű személyzettel fogják felállítani, hogy a szolgáltatást még robusztusabbá és hozzáférhetőbbé tegyék.
"A légitámasz fontos a norvég Norvégiában élő emberek számára. A döntés minőségi fellendülés, és tovább erősíti a légi mentőszolgálatot, mondja a Norvég Egészségügyi Központ igazgatója, RHF Stig Slørdahl.
A regionális egészségügyi hatóságok, a RHF, finanszírozzák Norvégiában a légi mentőautókat.
Ø nagyobb biztonságot
Repülő mentők ambuláns helikopterek éjjel-nappal a norvég éghajlat és a topográfia egy kockázatos szolgáltatást. Ezért minden helikopter a legújabb biztonsági felszerelést kapja. Többek között a piacon a legjobb éjjellátó, a fejlett autopilot és az edények folyamatos műholdas nyomon követése. Ezenkívül Norvégia térképekkel, norvég topográfiával és norvég légzáródással rendelkezik az adatbázisban.
"Egy új és jobb szimulátor mellett a legénységünk rendszeres edzést kap a nagyon igényes küldetések során az ország területén, ahol naponta repülnek. A norvég körülmények között megvalósuló realisztikus szimulátoros képzés egyik legfontosabb intézkedésünk a fokozott biztonság érdekében. Az operatív tanácsadót a légszolgálat ANS, Roy Inge Jenssen mondja.
A közvállalkozás sikeres
Több mint tíz éve a regionális egészségügyi cégek, a Luftambuloservice ANS célzott innovációt céloztak meg és javították a szolgáltatás orvosi, mentési és biztonsági szempontjait.
"Tulajdonosaink biztosítottak egy olyan keretrendszert, amely egy robusztus, levegő-mentőszolgálatot fejlesztett ki nemzetközi kiváló minőségű és megközelítőleg egyenlő hozzáféréssel az ország egész területén. Mi a betakarítás és a norvég emberek betakarítják a gyümölcsöket "- mondja a Luftambulanservice ANS vezetője, Øyvind Juell.
A norvég mentő helikopterek üzemeltetését magán légitársaságok részére adták ki. Három másik szereplővel versenyben a légitársaság elnyerte a Norsk Luftambulanse AS-t az ország összes 12 bázisa számára. A norvég kórházak érzéstelenítő pilótaival a vállalat 2018-ból repül és reprezentálja a Luftambuloservice ANS-t.
A legfeljebb tíz éves időtartamú új üzemeltetési szerződések 2018 nyarán kezdődnek. A regionális vállalkozásoknak évente 500 millió NOK-ot kell fizetniük. A költségek növekedése meghaladja a 25 százalékot. Tíz év alatt évente 100 millió ember és egy milliárd korona van.

A helikopterek sok új biztonsági felszerelést kapnak:

  • 4-tengelyes autopilot - Minden helikopter kap autopilotok, amelyek repülni minden részét egy repülés. Minimálisra csökkenti az emberi hiba esélyét, és lehetővé teszi a pilóta számára, hogy jobban figyelemmel kísérje és irányítsa a járatot. Gain: a személyzet és a betegek biztonságának növelése.


  • Az új és modern éjjellátó, az NVG szemüvegek - az NVG legújabb változatának köszönhetően a pilóta és a mentő jobb látótávolságot nyújt, mint ma. A berendezés biztonságosabbá teszi a repülést, amikor sötét van. Gain: a személyzet és a betegek biztonságának növelése.


  • A helikopterek elhelyezkedésének műholdas ellenőrzése - A rendszer lehetővé teszi az AMK Központok és Sürgősségi Mentő Központok számára, hogy pontosan hol találják a mentő helikoptereket, és kiválasztják a legközelebbi erőforrást. Gain: növeli a biztonságot, ha valami történik a legénységgel, és jobban és célzottabbá teszi az erőforrások kezelését.


  • HUMS / FDM és / vagy a Cockpit Voice és Flight Data Recorder rendszer, amely észleli a helikopterek mozgását, teljesítményét és mi a fedélzeten. Elemzési eszközök a hibák megelőzése és a biztonságos eljárások fejlesztése érdekében. Leegyszerűsíti az esetek és balesetek okát. Nyereség:fokozott biztonság.


  • Műholdas telefon - A legénységet a kommunikációs csatorna fedélzetén biztosítja, amely gyakorlatilag mindenhol működik. Biztosítja, hogy az AMK szükség szerint és a legtöbb esetben megkapja a legénységet. Nyereség: megnövelt hozzáférhetőség és biztonság.


  • LPV / GPS megközelítések - új és modern műszerek. Nagyobb hozzáférést és megvalósíthatóságot biztosít, ha az időjárási körülmények ezt lehetővé teszik. Nyereség: megnövelt hozzáférhetőség és biztonság.


  • Szintetikus látás - Háromdimenziós kép a térképen, amelyen a helikopter előtti terep látható a képernyőn. Segítségével a pilóta, ha a szemmel való érintkezés a talajjal, például szűk hó vagy köd. Nyereség: fokozott biztonság.




Egyéb és új szolgáltatási követelmények:



  • Minőségi tanúsításra vonatkozó követelmények - Új követelmény, hogy a beszállítónak rendelkeznie kell tanúsított minőségbiztosítási rendszerrel a bevezetés előtt. Gyarapodás: A szállító magas színvonalú és folyamatos fejlesztése.


  • Környezeti követelmények - Minden ajánlatot különböző környezetvédelmi követelményeknek megfelelően értékelnek, és új követelmény, hogy a szállító környezetvédelmi tanúsítvánnyal rendelkezzen. Gain: hozzájárul a jobb külső környezethez.


  • Szigorú előrehaladási követelmények - Győződjön meg róla, hogy a szolgáltatás újraindul és újraindul az ország összes bázisán, amikor egy új szerződés 2018 júniusában kezdődik. Gain: előre kiszámítható minőség és az új szerződés megkötésének dátuma.


  • Minimális éves repülési idő - Minimális repülési idő szükséges a legénység tagjai számára legutóbb 30 napra és évente. Nyereség: fokozott biztonság.


  • A nyelvismeretre és nyelvtudásra vonatkozó követelmények - A személyzetnek a légi mentőautó repülési követelményeire vonatkozó új követelményeknek jól kell beszélniük norvégul, hogy elkerüljék a félreértéseket. Gain: a személyzet biztonságának növelése, a betegek és a jobb betegkezelés.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ez is használható, ne csak az legyen már a használható helikoper, ami 16db Hellfire-t/Vikhrt elvisz egy kanyarral...
Ez otthonra jó nekik, ahol az eső meg a szél a legkeményebb ellenség.
Mikor felröppent hogy lesz Mihu korszerűsítés, sokan pont ilyen kategóriás heliért nyígtak, és mondták hogy amúgy egy értelmetlen faszság a mihu-ra már 3 ft-ot is költeni, kicsi könnyű halk jól műszerezett és korszerű gépek kellenek nekünk.
Persze, hogy ez kell, csak háború ne legyen. Egy ilyen helikopter békében jó. De nem kell kihívni a sorsot magunk ellen egy olyan kvázi polgári géppel, amin a DIRCM az utolsó, ráadásul az egyetlen védvonal, mert a fika géppuskájával olyan közel kell mennie, hogy kézzel le lehet pöccinteni az égről...
Tisztelettel, de a BO-105, főleg a PAH-1, az kifejezetten katonai gép volt mindig is.
Egyébként Sharid hiába foteltábornokozik. Nagyobb antitálentum a témában, mint én, pedig az nagy szó. :) (APA-kocsis sztori.... :p)

+ van egy olyan érzésem, hogy samu bácsi nem arra használja a lakotát, mint korábban kiowákat. Otthon a langyos vízben logisztikai gépnek esetleg, de oda nem küldik, ahol szarral meszelnek. Mondjuk a kiowákkal is szerencsénk van, hogy fel sem merült ötletként.

Csak úgy: Érthetetlen az osztrákok hozzáállása, hogy az 1981-82-ben gyártott AB-212-eseiket, alig 5-6 éve vetették alá MLU-nak, amivel még 20-25 évet repülhetnek.
De a szlovének is milyen prolik már, hogy Bell-412-eseket használnak, pedig a balackhawk-on olyan szépen csillan a napfény. A H145-ön meg pláne. :)


Megismétlem.Polgári haszonelvű vállalkozások használják.Valon miért?Talán amiért nem olcsó orosz kamionokat vesznek.Mert élettartamklcségben már olccsóbb megvenni a drága Volvót.
Ez vajon milyen összefüggésben lehet azzal, hogy évi ezer óránál kevesebbet nem tekernek beléjük?
És azzal vajon milyenben, hogy évi 300 óránál nálunk nem lenne több a kihasználtság?
Ez hülyeség lenne? Nem.
Annyiból talán igen, hogy ugyanabban a méretben 2x5-6db helikoptert akarsz, meg H145-öt, amiről nem nagyon látszik, hogy mégis mire lehet használni. Tán még kutató-mentőzni se jó, mert oda meg kicsi.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ez otthonra jó nekik, ahol az eső meg a szél a legkeményebb ellenség.

Persze, hogy ez kell, csak háború ne legyen. Egy ilyen helikopter békében jó. De nem kell kihívni a sorsot magunk ellen egy olyan kvázi polgári géppel, amin a DIRCM az utolsó, ráadásul az egyetlen védvonal, mert a fika géppuskájával olyan közel kell mennie, hogy kézzel le lehet pöccinteni az égről...
Tisztelettel, de a BO-105, főleg a PAH-1, az kifejezetten katonai gép volt mindig is.
Egyébként Sharid hiába foteltábornokozik. Nagyobb antitálentum a témában, mint én, pedig az nagy szó. :) (APA-kocsis sztori.... :p)

+ van egy olyan érzésem, hogy samu bácsi nem arra használja a lakotát, mint korábban kiowákat. Otthon a langyos vízben logisztikai gépnek esetleg, de oda nem küldik, ahol szarral meszelnek. Mondjuk a kiowákkal is szerencsénk van, hogy fel sem merült ötletként.

Csak úgy: Érthetetlen az osztrákok hozzáállása, hogy az 1981-82-ben gyártott AB-212-eseiket, alig 5-6 éve vetették alá MLU-nak, amivel még 20-25 évet repülhetnek.
De a szlovének is milyen prolik már, hogy Bell-412-eseket használnak, pedig a balackhawk-on olyan szépen csillan a napfény. A H145-ön meg pláne. :)



Ez vajon milyen összefüggésben lehet azzal, hogy évi ezer óránál kevesebbet nem tekernek beléjük?
És azzal vajon milyenben, hogy évi 300 óránál nálunk nem lenne több a kihasználtság?

Annyiból talán igen, hogy ugyanabban a méretben 2x5-6db helikoptert akarsz, meg H145-öt, amiről nem nagyon látszik, hogy mégis mire lehet használni. Tán még kutató-mentőzni se jó, mert oda meg kicsi.
Mivel állapot szerinti üzemeltethetőségű,van karbantartásigény/rendelkezésre állás/rendszerbentartási időben összefüggés.Különben AH60/S92 párositásnál látnám jónak,logisztikai okokbol.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 968
113
Norvégiában? Nálunk is volt már crash
Aha, ott, gondolom ezért is van kihegyezve egyrészt a biztonságra az új gép.
Egyébként nem csak 145-öt vettek újat, 135 is került, nem kellett mindenhova a nagyobb. Itt lehet nézegetni a gépek éves repült óraszámát és válogatni közöttük az országban, de vigyázat mert nem csak Ec hanem AW is van néhol, a kék cikk cakk a helik, pl Arendal
http://www.luftambulanse.no/baser/arendal