Ez otthonra jó nekik, ahol az eső meg a szél a legkeményebb ellenség.
Persze, hogy ez kell, csak háború ne legyen. Egy ilyen helikopter békében jó. De nem kell kihívni a sorsot magunk ellen egy olyan kvázi polgári géppel, amin a DIRCM az utolsó, ráadásul az egyetlen védvonal, mert a fika géppuskájával olyan közel kell mennie, hogy kézzel le lehet pöccinteni az égről...
Tisztelettel, de a BO-105, főleg a PAH-1, az kifejezetten katonai gép volt mindig is.
Egyébként Sharid hiába foteltábornokozik. Nagyobb antitálentum a témában, mint én, pedig az nagy szó.
(APA-kocsis sztori....
)
+ van egy olyan érzésem, hogy samu bácsi nem arra használja a lakotát, mint korábban kiowákat. Otthon a langyos vízben logisztikai gépnek esetleg, de oda nem küldik, ahol szarral meszelnek. Mondjuk a kiowákkal is szerencsénk van, hogy fel sem merült ötletként.
Csak úgy: Érthetetlen az osztrákok hozzáállása, hogy az 1981-82-ben gyártott AB-212-eseiket, alig 5-6 éve vetették alá MLU-nak, amivel még 20-25 évet repülhetnek.
De a szlovének is milyen prolik már, hogy Bell-412-eseket használnak, pedig a balackhawk-on olyan szépen csillan a napfény. A H145-ön meg pláne.
Ez vajon milyen összefüggésben lehet azzal, hogy évi ezer óránál kevesebbet nem tekernek beléjük?
És azzal vajon milyenben, hogy évi 300 óránál nálunk nem lenne több a kihasználtság?
Annyiból talán igen, hogy ugyanabban a méretben 2x5-6db helikoptert akarsz, meg H145-öt, amiről nem nagyon látszik, hogy mégis mire lehet használni. Tán még kutató-mentőzni se jó, mert oda meg kicsi.