Semmi gond a polgári gépiparral szerintem. A Honvédség azt kapja tőle, amit rendel. Jelenleg éppen buszokat kért, rendelt, olyan cégtől, amelyik azt gyártani is tudta. Meg is kapta, kapja.
IFV rendelés esetén, az ipar először felkészül a gyártásra, ami valóban időbe kerül. Aztán amikor felkészült, gyárt. Meg tudja oldani.
Szerintem a HM, a vezérkar, íróasztal főokosaival van a gond, nem az iparral. A leépítésekkor, minden láncost kivettek a rendszerből, kivéve a T-72 harckocsikat, illetve PTSZ-t. Ezzel nálam el is árulták magukat. Miért azt hagyták meg ? Hát mert katonai, harcászati feladatokkal akkor, nem is számoltak. Csupán katasztrófavédelmivel. Harckocsiból elégtelen a mennyiség és a minőség. Más láncos harcjármű meg nem maradt. Önjáró tarackok, BMP-1, stb. A PTSZ mégis maradt, mert eleve tudták, hazánkban 3 évszakban csapadékos az időjárás, a talaj laza és gumikerekessel nem, vagy alig járható. Árvízkor meg pláne. Az meg lesz, ahova a Honvédség segítsége is kell. Rendben. Na akkor a nehézfegyverekből miért nem maradt láncos ? Persze, drágább. No meg azért mert a tábornok urak nem is gondolták, hogy egy haderő, esetleg harcolni is fog errefelé. A nyári gyakorlatok szilárd talajára, piár bemutatóira elég a gumikerekes BTR, BRDM, stb, kisérni a harckocsikat. Igen, olcsóbbak, állítják. Ne az ipart okoljuk, hogy a Honvédségnek nincs korszerű, alkalmas fegyverzete. Okolhatjuk a politikát, de ma már inkább a katonai felső vezetés a ludas, szerintem.