De miért nem házalnak akkor rendesen a termékeikkel az amerikaiak?! Soha nem jön ide egyetlen egy se komolyan. Elhozták az F-16-ost, az F-18-ast, a Blackhawk-ot de mi történt? Néhány katona meg újságíró (ez utóbbiak a helikopterrel) repült egyet.
Soha semmi komolyabb ajánlat, ellentételezés, árkedvezmény, koncepció.
Elvárás van részükről és semmi több.
Komolyra fordítva, a 20 H145M mellé logikusan a CH-47F kellene, mert nálunk az éles helyzet a vörösiszap meg az árvíz, nem a komendósok pakolászása, nekünk nagy teheremelő képesség, jó repülhetőség és hátsó teherrámpa kell.
Ez ma a világon összesen két típust jelent, ami nem túlárazott, vagy indokolatlan konstrukció (EH101), ez a kettő pedig a Mi-38T és és a CH-47F.
A Mi-38T-ből egy, azaz egyetlen egy példány van, tehát nincs. Pont.
(én nem írom le, hogy és orosz, mi meg NATO tagok vagyunk, mert ez nettó hülyeség, nem pedig jogos kifogás).
A célra leginkább megfelelő technika 8 darab CH-47F lenne, mind kapacitás, mind, manőverezőképesség, mind fajlagos üzemeltetési költség tekintetében.
Ezt a 8-at a 16 darab most beszerzett európai géphez viszonyítva írom, de értelemszerűen ez 20 darabnál 10... és így tovább értendő.
De nem, az USA egy értelmes ajánlatot nem tett, nem vizsgálta meg az igényeinket, nem kereste meg a döntéshozókat, nem mérte fel a döntési mechanizmust, ott kilincsel félszívvel, ahol nem születnek beszerzési döntések (katonák), nem tesz minket komolyan vevő ajánlatokat.
Az Airbus pontosan felmérte, hogy hogy kell idejönni eladni a portékáját.