Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Több tízezret leselejteztek és szétbontottak. Több tízezret segélyként adtunk oda (Már 1989-ben a jemeni komcsi barátainkkal kezdtük állítólag). Néhány százezret pedig eladtak. Néhány ezer lehet belőle.El lett adva kurva régen.
Pontosan. Csak a szállítási képességen múlik egy F-35 beszerzés a részünkről. Viszont ha lejár a lízing addigra nem valami jelképes összeg lesz a Gripenek könyv szerinti értéke? Mert ha nem, akkor tényleg kukázni kell a svéd gépeket és sürgősen átállni az ötödik generációs típusra. Inkább arra költsük a pénzt, ha már költeni kell!Ez nagyon villám számítás volt, de ebből az jön le, hogy olyan vészesen nincs difi a magyar Gripen lízing és a dánok üzem között úgy, hogy ők megveszik a gépeket az elején.
Plane hogy nekunk 35 osbol eleg lenne 12 es szazad is nem kellene 14 gep. /igy hogy ket geppel kevesebb kellene eggyikbol mint masikbol egybol mas a leanyzo fekvese./ ezzel a gripenel hihetetlen elcsesztek...egyebkent...Ne igazán értem ezt a "nem telik erre részre".
Magyarország 2003-ban 10 éves bérleti szerződést írt alá 16 800 bérelt repült órával, amit 2012-ben 10 évvel és megint csak 16 800 órával meghosszabbított. Az első tíz év lízing költsége kb. 240 milliárd Ft, a második 10 évé 490 milliárd Ft.
Ezek mai értéken számolva cirka 1000 mrd HUF. Ez 3,5 mrd USD és ez csak a lízing díja. Ebben nincs benne a keró, a pilóta, földi személyzet bére és ez csak 20 év és csak 14 gépre.
Akkor 27 db gép (92%-kal több) és 230 évre (30%-kat több) az összesen 2,47-es faktor. 2,47*3,5 = 8,64 mrd USD.
A magyar Gripenek még mindig svéd tulajdonú gépet. Hoppá...Cirka 30M USD-ért pótolták az elvesztett gépeket. Maradvány értéken, ha mázlink van, akkor itt maradnak 20M tájáért. 14x20M ~ 300M USD és ezt kéne felszorozni.
Ez nagyon villám számítás volt, de ebből az jön le, hogy olyan vészesen nincs difi a magyar Gripen lízing és a dánok üzem között úgy, hogy ők megveszik a gépeket az elején.
Ne igazán értem ezt a "nem telik erre részre".
Magyarország 2003-ban 10 éves bérleti szerződést írt alá 16 800 bérelt repült órával, amit 2012-ben 10 évvel és megint csak 16 800 órával meghosszabbított. Az első tíz év lízing költsége kb. 240 milliárd Ft, a második 10 évé 490 milliárd Ft.
Ezek mai értéken számolva cirka 1000 mrd HUF. Ez 3,5 mrd USD és ez csak a lízing díja. Ebben nincs benne a keró, a pilóta, földi személyzet bére és ez csak 20 év és csak 14 gépre.
Akkor 27 db gép (92%-kal több) és 230 évre (30%-kat több) az összesen 2,47-es faktor. 2,47*3,5 = 8,64 mrd USD.
A magyar Gripenek még mindig svéd tulajdonú gépet. Hoppá...Cirka 30M USD-ért pótolták az elvesztett gépeket. Maradvány értéken, ha mázlink van, akkor itt maradnak 20M tájáért. 14x20M ~ 300M USD és ezt kéne felszorozni.
Ez nagyon villám számítás volt, de ebből az jön le, hogy olyan vészesen nincs difi a magyar Gripen lízing és a dánok üzem között úgy, hogy ők megveszik a gépeket az elején.
Pumák még bejelentés szintjén sincsenek.Már számolgattuk itt és az F-35 század simán belefér a kétszázalékos költségvetésbe 2026 után úgy, hogy nem érinti a többi program sikeres végrehajtását. Egy század F-35 az elvárható szintünk most a Leopardok és Pumák mellett.
Azt senki nem tudja itt hogy mennyi a maradvany ertek de a 30 as torottgep potlasbol kiindulva biztos nem apropenz marad a vegen... Ja es a potalkatreszek... Tidom nem szokas betarazni de szerintem szinte semmi se jart hozzajuk...igy azokat be kene szerezni /valamekkora raktarkeszlet azert kell hogy legyen./Pontosan. Csak a szállítási képességen múlik egy F-35 beszerzés a részünkről. Viszont ha lejár a lízing addigra nem valami jelképes összeg lesz a Gripenek könyv szerinti értéke? Mert ha nem, akkor tényleg kukázni kell a svéd gépeket és sürgősen átállni az ötödik generációs típusra. Inkább arra költsük a pénzt, ha már költeni kell!
Azért ne azon a kettőn olcsójánoskodjunk!Plane hogy nekunk 35 osbol eleg lenne 12 es szazad is nem kellene 14 gep. /igy hogy ket geppel kevesebb kellene eggyikbol mint masikbol egybol mas a leanyzo fekvese./ ezzel a gripenel hihetetlen elcsesztek...egyebkent...
Nem olcso janoskodas ez szerintem /nincs ketulleses verzio / igy a 12 gepes szazad teljesen jo. /sok helyen van 12 gepes szazad./Azért ne azon a kettőn olcsójánoskodjunk!
Ja, csak aki harcigépet vesz, annak pár év alatt (lehet, hogy már a gyártás megkezdésekor elkezdve) ki kell fizetni az árát, mi meg 20 év alatt alig tudjuk - ráadásul sok minden más kárára!! - kiizzadni a lízinget. Ebben az is benne volt mikor pár évig alig repültek, mert még a keróval is spóroltak, és sajnos a repidővel való spórolás vezetett az egyik (pont a totálkáros) gépveszteséghez is.Ne igazán értem ezt a "nem telik erre részre".
Magyarország 2003-ban 10 éves bérleti szerződést írt alá 16 800 bérelt repült órával, amit 2012-ben 10 évvel és megint csak 16 800 órával meghosszabbított. Az első tíz év lízing költsége kb. 240 milliárd Ft, a második 10 évé 490 milliárd Ft.
Ez nagyon villám számítás volt, de ebből az jön le, hogy olyan vészesen nincs difi a magyar Gripen lízing és a dánok üzem között úgy, hogy ők megveszik a gépeket az elején.
25+ éves F-16MLU-kat 15M USD-ért adtak el csupaszon. A svédek ceruzája eddig is vastagon fogott. Semmi alapja nincs annak, hogy jelképes áron itt maradjanak a gépek.Pontosan. Csak a szállítási képességen múlik egy F-35 beszerzés a részünkről. Viszont ha lejár a lízing addigra nem valami jelképes összeg lesz a Gripenek könyv szerinti értéke? Mert ha nem, akkor tényleg kukázni kell a svéd gépeket és sürgősen átállni az ötödik generációs típusra. Inkább arra költsük a pénzt, ha már költeni kell!
Miért lenne elég 12-es egy most is nagyon vékony 14 gépes század helyett...?Plane hogy nekunk 35 osbol eleg lenne 12 es szazad is nem kellene 14 gep. /igy hogy ket geppel kevesebb kellene eggyikbol mint masikbol egybol mas a leanyzo fekvese./ ezzel a gripenel hihetetlen elcsesztek...egyebkent...
Ezt a kommentet sem értem. A kétüléses gépek nem iskolagépek. Teljes harcértékű változatok, csak gépágyú nincs bennük.Nem olcso janoskodas ez szerintem /nincs ketulleses verzio / igy a 12 gepes szazad teljesen jo. /sok helyen van 12 gepes szazad./
Ha 1% vagy alatti GDP a költség, akkor ez a helyzet. Ha több a pénz és nem folyik szét, akkor ez sem lehetetlen. Ha van forrás, akarat és nem lopnak szét mindent korrupcióval...Ja, csak aki harcigépet vesz, annak pár év alatt (lehet, hogy már a gyártás megkezdésekor elkezdve) ki kell fizetni az árát, mi meg 20 év alatt alig tudjuk - ráadásul sok minden más kárára!! - kiizzadni a lízinget. Ebben az is benne volt mikor pár évig alig repültek, mert még a keróval is spóroltak, és sajnos a repidővel való spórolás vezetett az egyik (pont a totálkáros) gépveszteséghez is.
Azért nem olyan rossz a helyzet. Teszemazt Orbán most bejelenti a Lightning századot, mert kell egy "A" terv. De, szólnak a légierőtől, hogy ugyan kérdezzünk már rá a svédeknél, hogyan kommunikáljuk ezt, ha már itt vannak ezek a Gripenek!25+ éves F-16MLU-kat 15M USD-ért adtak el csupaszon. A svédek ceruzája eddig is vastagon fogott. Semmi alapja nincs annak, hogy jelképes áron itt maradjanak a gépek.
Mintha én is pár éves kifizetést írtam volna, nem egyben való kifizetést. A kétüléses Griffek persze hogy NEM CSAK iskolagépek, de minden pilóta ezeken repül először a kanadai Hawk-kiképzés után, nem lehet rögtön egyedül küldeni repülni őket egy teljesen idegen tipuson. Szóval az F-35-höz kell a kétüléses helyett egy szimulátor, vagy szimulátor-idő bérlése valahol. Ráadásul jelenleg az is kérdés, hol és mivel fognak repülni a növendék-pilóták a kanadai program kifutása után.Miért lenne elég 12-es egy most is nagyon vékony 14 gépes század helyett...?
Ezt a kommentet sem értem. A kétüléses gépek nem iskolagépek. Teljes harcértékű változatok, csak gépágyú nincs bennük.
Ha 1% vagy alatti GDP a költség, akkor ez a helyzet. Ha több a pénz és nem folyik szét, akkor ez sem lehetetlen. Ha van forrás, akarat és nem lopnak szét mindent korrupcióval...
Egy gépvásárlás is évek alatt megy le, tehát azért az egyben erős túlzás. A gépek vételárát úgy 2-3 év alatt kell leszurkolni. A kezdeti költség magasabb, de azért, ha a svéd árat nézzük, akkor hát izé, hamar fordulhat a kocka.
Lehet hogy nincs még bejelentve, de mind a mennyiség mind típus jó lenne... Még az index cikke is egész jó volt...
Biztos igazad van nem ertek hozza annyira hogy veled vitatkozzak e teren... Abbol indultam ki hogy az f35 hadrafoghatosaga eleg jo allitolag... Nincs tandem gep nincs reptetes tehat "felesleges kieses" jo tudom harceljaras de f35 bol a mi esetunkbe nyugodtan lehetne valtoztatni a harceljarason es nem kellene minden esetben geppar. /hisz annyira elore jar az f35 a kornyezo orszagok gepeihez kepest...
Csak leirtam miert gondoltam..,
Egyebkent ha a logisztika nem jatszana es a maradvanyertek tenyleg alacsony osszeg lenne... /ezek nem lesznek szerintem./
Akkor az lenne a legjobb hogy a 4 ketulleses grippent megtartani +2 egyullesest legirendesznek. Hozzacsapni 6 sugarhajtasu kikepzogepet. Es csinalni egy kikepzonszazadot. Ami legirendesz feladatot is ellatna... A12 dbs 35 os szazad mellett.
Jo tudom anmyira nem logikus. de igy mar lenne ertelme egy kulon kikepzo/konnyubombazo szazadnak./
Cirka 30M USD-ért pótolták az elvesztett gépeket. Maradvány értéken, ha mázlink van, akkor itt maradnak 20M tájáért.
a 30 as torottgep potlasbol kiindulva biztos nem apropenz marad a vegen
Csak árban nem jó, meg méretben.Lehet hogy nincs még bejelentve, de mind a mennyiség mind típus jó lenne... Még az index cikke is egész jó volt...
Egy svéd gépet alakítottak át EBS HU-ra. Egyik svéd gép sem fiatalabb, 15 évnél.Csak egy megjegyzés:
Ez a mi sarunk volt, nem?...a 30M USD a pótolt gépért gyakorlatilag a nyers új vas ára volt, nem?...ebből egyenesen mondjuk semmiképp sem következik, hogy a maradványérték a 20M körül lesz. Szerintem.
De egyébként pont azt ilyen fejszámolások végett vagyok ma már én is azon az állásponton, hogy szerte kell nézni a "piacon" és a kedvező pillanatban -ami nagyon úgy néz ki hogy most van - eldönteni és előre gondoskodni a váltótipusról...
Ja, erre csak homályosan emlékeztem...Egy svéd gépet alakítottak át EBS HU-ra. Egyik svéd gép sem fiatalabb, 15 évnél.