A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 764
26 154
113
20191002-loter02.jpg

Netán ez lesz az új csúzli amit gyártani akarunk?
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Hogy ki a buta azt sajnos nem "tudhassuk", reméljük, hogy nem mi. Nem tudni mit tartalmaz a magyar és a katari szerződés. Viszont egy új építésű tank bazi drága, a hozzá kapcsolódó kiszolgáló eszközök, járművek szintén. Azt tudjuk, hogy a Rheinmetall 300 millió EUR-t kap, a KMW meg 585 millió dollárt vagy EUR-t említett tavaly decemberi közleményében...
szerintem úgy értette a butát hogy mivel annyi pénzük van mint égen a csillag ezért leszarják mennyibe kerül csak mindenből a legjobbat veszik , az ár lényegtelen
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 735
113

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Igen csak műszaki felkészítés után ami minden művelet része... Akármilyen állapotban vannak mindenki gépei ezzel kezded a felkészülésnél.
Én különben abszolút értem, hogy Celebra mit próbál nektek magyarázni. Csak valahogy nem akarjátok megérteni.
A menetből való átkelés képessége azt jelenti, hogy nem kell megállni a parton, úszó feltéteket, vízi meghajtást, légző periszkópot, perem magasító szoknyát, esetleg sellőuszonyt felszerelni hanem szárazföldről a vízbe hajtva a vízi meghajtást bekapcsolva önerőből a víz felszínén úszva tud átkelni a vízi akadály túlpartjára.
Szerintem ennek pl. a BTR-80 alapvetően megfelel. De megfelel bizonyos tömeghatárok alatt a Patria AMV is.
Természetesen a tömítéseket alapvetően ellenőrizni kell, de ezt nem a vízparton dekkolva fogják megtenni, hanem a megindulási körletben, mielőtt elindulnának. És nem fognak "nyomáspróbázni" sem merítőmedencében harci körülmények közepette. (Persze egy 20mm-es által kivitelezett átütéssel nem fognak nekiindulni a Dunának.)
Ez a képesség ellenőrzés kb. azzal analógia, hogy a Gripenek sem végeznek minden egyes légtérsértési riasztásnál próbalövéseket felszállás után, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy ha tényleg szükség lenne a gépágyúra, akkor az működjön is! Persze belefuthatunk sajnos csőrobbanásokba is, de ez nem tartozik az üzemszerű használathoz.
Persze, békeidőben minden egyes átkelési gyakorlat minden gépet alaposan átvizsgálnak, de háborús körülmények közepette erre vajmi kevés lehetőség van. Ott marad a vizuális, meg a manuális ellenőrzés.
Azt gondolom, hogy egy emelt készültséget a Gripenek is úgy adnak, hogy az alap funkcióik mind működnek. Egy úszóképes járműnél az úszóképesség szerintem alap funkció.
Az, hogy a magyar BTR-ek milyen százalékban lennének alkalmasak a menetből való folyami átkelésre, nem tudom, de sejtéseim vannak. :rolleyes: Ezért nagy valószínűséggel nem a jármű, de még a benne szolgálatot teljesítő katona sem feltétlenül a felelős. Azoknak a járműveknek - és üzemeltetőiknek - szerintem kisebb bajuk is nagyobb annál, hogy tömített-e eléggé a páncéltest....
Szerencsére egy Patria esetén (és gyakorlatilag minden modern úszóképes gyalogsági harcjármű esetén is) ennél jóval egyszerűbb a helyzet. Azokon sokkal kevesebb tömítési pont van a vízvonal alatt.
De most már "evezzünk más vizekre"! :p:D
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
szerintem úgy értette a butát hogy mivel annyi pénzük van mint égen a csillag ezért leszarják mennyibe kerül csak mindenből a legjobbat veszik , az ár lényegtelen


Nem ők vették véletlenül a 400 db Yalcint? Akkor csak nem lehet rossz, mert pénzük van dögivel. Én mondjuk, csodálkoztam is rajta, mert vehettek volna jóval drágábbat is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
szerintem úgy értette a butát hogy mivel annyi pénzük van mint égen a csillag ezért leszarják mennyibe kerül csak mindenből a legjobbat veszik , az ár lényegtelen
Én valami olyat olvastam, hogy azok az üzletek mindig "lifetime supporttal" vannak kalkulálva. Nem tudom melyik fél ragaszkodik az ilyenhez, de akár mindkettőt is meg tudom érteni! :rolleyes:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 437
84 359
113
Én különben abszolút értem, hogy Celebra mit próbál nektek magyarázni. Csak valahogy nem akarjátok megérteni.
A menetből való átkelés képessége azt jelenti, hogy nem kell megállni a parton, úszó feltéteket, vízi meghajtást, légző periszkópot, perem magasító szoknyát, esetleg sellőuszonyt felszerelni hanem szárazföldről a vízbe hajtva a vízi meghajtást bekapcsolva önerőből a víz felszínén úszva tud átkelni a vízi akadály túlpartjára.
Szerintem ennek pl. a BTR-80 alapvetően megfelel. De megfelel bizonyos tömeghatárok alatt a Patria AMV is.
Természetesen a tömítéseket alapvetően ellenőrizni kell, de ezt nem a vízparton dekkolva fogják megtenni, hanem a megindulási körletben, mielőtt elindulnának. És nem fognak "nyomáspróbázni" sem merítőmedencében harci körülmények közepette. (Persze egy 20mm-es által kivitelezett átütéssel nem fognak nekiindulni a Dunának.)
Ez a képesség ellenőrzés kb. azzal analógia, hogy a Gripenek sem végeznek minden egyes légtérsértési riasztásnál próbalövéseket felszállás után, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy ha tényleg szükség lenne a gépágyúra, akkor az működjön is! Persze belefuthatunk sajnos csőrobbanásokba is, de ez nem tartozik az üzemszerű használathoz.
Persze, békeidőben minden egyes átkelési gyakorlat minden gépet alaposan átvizsgálnak, de háborús körülmények közepette erre vajmi kevés lehetőség van. Ott marad a vizuális, meg a manuális ellenőrzés.
Azt gondolom, hogy egy emelt készültséget a Gripenek is úgy adnak, hogy az alap funkcióik mind működnek. Egy úszóképes járműnél az úszóképesség szerintem alap funkció.
Az, hogy a magyar BTR-ek milyen százalékban lennének alkalmasak a menetből való folyami átkelésre, nem tudom, de sejtéseim vannak. :rolleyes: Ezért nagy valószínűséggel nem a jármű, de még a benne szolgálatot teljesítő katona sem feltétlenül a felelős. Azoknak a járműveknek - és üzemeltetőiknek - szerintem kisebb bajuk is nagyobb annál, hogy tömített-e eléggé a páncéltest....
Szerencsére egy Patria esetén (és gyakorlatilag minden modern úszóképes gyalogsági harcjármű esetén is) ennél jóval egyszerűbb a helyzet. Azokon sokkal kevesebb tömítési pont van a vízvonal alatt.
De most már "evezzünk más vizekre"! :p:D

Kár,hogy nem ezt jelenti.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Olvastam tavaly, nagyon jó, ha tényleg ennyibe kerültek, kb 6-7 millió dollár/darab. Lényegében a németek drágábban vették a Pumáikat (8-9 millió EUR/db).
hivatalosan konkrét darabárat nem tudunk levetíteni ebből , mert 2 féle vasat tartalmaz a "csomag" nyilván ha le egyszerűsítjük akkor igen 6-7 misi/vas
Ez nagyon akciós ár volt, gondolom a BMW infrastruktúrájának kiépítésénél meg további kormányzati megrendeléseknél ellentételeztünk.
nem mondtam hogy nem adtunk érte semmit
Én valami olyat olvastam, hogy azok az üzletek mindig "lifetime supporttal" vannak kalkulálva. Nem tudom melyik fél ragaszkodik az ilyenhez, de akár mindkettőt is meg tudom érteni! :rolleyes:
az a lifetime az annyira arab szinten nem túl sok idő ám , még ha tényleg ilyen supporttal jönnének hozzájuk akkor is leszarják az árat , nekik ez nem összeg
Nem ők vették véletlenül a 400 db Yalcint? Akkor csak nem lehet rossz, mert pénzük van dögivel. Én mondjuk, csodálkoztam is rajta, mert vehettek volna jóval drágábbat is.
az arabok sok dolgot vettek ám , nem kevés mennyiségben , de még egyszer , nekik a pénz nem számít , ha nem jön be egyik vas ott nem nagy cucc lecserélni ( még több százas darabszám esetén is) ezért nem számít kb semmit hogyha egy arab ország rendszeresít valamit (akár nagy tételben is) , sajnos más világ , belelátni nem nagyon lehet