Nagyon korrekt leírás, remélem minél több helyen honosodik meg itthon ez a fajta szemlélet, még ha itt-ott kissé túlzónak is érzem. Államigazgatásban dolgozom 6. éve, előtte a versenyszféra sok területén szereztem tapasztalatot és van pozitív változás, igen, az államigazgatás általam ismert területén látható fejlődés, ezt garantálom. Nyilván lassabban szivárognak át ide a fejlettebb vezetési szemléletek, de mire ideérnek, talán valamennyire egy szűrésen is átmennek. Sajnos az államigazgatásban sok helyen lehet a "szar sem elég büdös" hozzáállással találkozni a munkavállalók részéről is, és garantálom neked, hogy nem köszönnéd meg nekik ennyiszer, hogy szóltak valamiért, amiről azt gondolják hogy szar. Meg nem futnád végig azokat a köröket, amiket leírtál a képzés minőségére vonatkozóan, mert amikor meglátod a csókát, hogy jön be az irodába panaszkodni, tudnád hogy mire megy ki a játék. Azt gondolom, hogy szemléletváltásra munkaadói és munkavállalói oldalon is szükség van az államigazgatás sok területén, mert konstruktív, értelmes "pár"beszédet akkor lehet folytatni, ha van az értelmes beszédnek párja is, ha érted, hogy mire gondolok. Feladói és fogadói oldalon is. Egyébként az a tapasztalatom, hogy nagyon sokféle pozitív változást el lehet indítani nagyon merev struktúrákban is, ha megvan a megfelelő hozzáállás, beszédstílus, jobbító szándék és kitartás az emberben. Szeretném az anonímitást fenntartani, de a kollégáimmal olyan szolgáltatói, ügyfél központú szemléletet honosítottunk meg a magunk területén, hogy az igen erős ellenszél ellenére is nagyon komoly a támogatottságunk. Szóval úgy gondolom, hogy a honvédségnél is van remény, ott is emberek dolgoznak.