Persze, ezért is emeltem ki csak azt a részletet mindenen kívül hozzászólásából amivel nem értek egyet.Valóban, de nehéz dandárban a láncos az optimális.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Persze, ezért is emeltem ki csak azt a részletet mindenen kívül hozzászólásából amivel nem értek egyet.Valóban, de nehéz dandárban a láncos az optimális.
Akkor már ezerszer inkább a lengyelek meg a Rozsomák. Nagyából mindent kialakítottak belőle ami kellhet.
És ha mát ott járunk körbe is lehetne nézni, Piorun, Pit-Radwar, Spike, AMZ, Langusta esetleg Jelcz teherautók, UKM 2000 GPMG meg van valami NSV is, ami Nato .50-re van áttervezve, de annak nem jut eszembe a neve.
2021 végére ígérik, hogy gyártásba küldhető állapotba kerül a Borsuk, az is megérhet egy pillantást.
40+ tonnára rakott teherautók kijönnek a felázott szántásból normális terepgumival és megfelelő guminyomással. Macerásabb mint egy lánctalp, de azért nagyon sokat tud egy jó 8x8 hajtásrendszer is, ha ésszel van használva.
Hát speciel én húztam ki Krazzal lánctalpast a sárbol.De a Boxer az már túl nehéz szerintem is.Pláne hogy én igénylem az úszóképességet.Van olyan, hogy kijön, de általában terepen a nagy tömeg és kis támaszkodó felület nem jó kombó. Ahogy Dudi írta, egy kerekes nagyon belesüllyed a laza talajba, lehet, hogy halad állandóan pörgő kerékkel, megy mint a rota kapa, de csak annyival. Az meg lassú, lemarad, kilövik.
A 13-14 tonnás BTR-k is gyakran felültek a hasukkal az alföldi gyakorló és lőtereink vizes, felázott talaján, pedig sokkal kisebb a talajnyomásuk, mint egy Boxernek. Igaz, ha a hasa felül az a láncost is marasztalja, de az a tapasztalat, hogy a láncos jobb terepen. Amúgy én is értékelem az országúti 100-110 km/h-s sebességet. Nagyon nagy taktikai előny lehet egy háború első napjaiban ez Közép-Európában, de a többin már nem.
Hát speciel én húztam ki Krazzal lánctalpast a sárbol.De a Boxer az már túl nehéz szerintem is.Pláne hogy én igénylem az úszóképességet.
Nem csak az első napokban fontos a jó hadműveleti mozgékonyság,hanem utána is.Főleg egy kis haderőnek.
Ki mondta, hogy nem volt gyakorlati próba ?
Nem lehet tudni! Elégedj meg annyival, hogy nem úgy válogatunk, hogy meg se nézzük. Megvan a megfelelő előkészítése a dolgoknak.Azt lehet tudni hány járművet próbáltak ki? Itthon, külföldön?
Ami azt illeti,dél afrikaiak kerekes Ratel IFVvel kisérték az Olifan hk-ikat Angolában.
Szerintem a várható harcászati helyzet kell,hogy legyen a fejlesztés alapja.Ez szerintem a hibrid háború.
A másik,hogy mit tudunk megfizetni.Mekkora és milyen haderőt tudunk fentartani.Gépesitettböl kicsit.
Harmasdik a katonaföldrajz.Várhatóan milyen terepen és akadályokat leküzdve kell a harcjárműveknek harcolnia.A leginkább veszélyeztetett keleti országrész tele van ártérrel és kis folyókkal,ami nem barátja a szupernehéz technikának.
Milyen ellenséggel kellhet harcolnunk.Magunkban nyilvánvalóan valamelyik szomszédunkkal,vagy azok szövetségével.Szövetségi viszonylatban meg valamiféle misszióban,"gyarmati"/kis,avagy bozótháboruban.Nagy háborúban nekünk nem osztottak lapot,és annak van a legkisebb veszélye.Nem igazán tartok az orosz páncéloshordák nyugatra özönlésétől.
Vagy komolyan csinálunk valamit vagy sehogy. Én ha biztonságban szeretném tudni a családomat, akkor drágább, de biztonságosabb új autót veszek, légzsákkal, jó törésteszttel. Ha veszek egy lekoppant azonos márkájú autót, légzsákmentesen, vékony lemezből, akkor (bár olcsó), a fenntartása sokba fog kerülni hosszútávon. Ez az a pénz amit az újba kellet volna beletennem korábban.
Viszont egy különbség van. A használt autóra ugyanúgy elmegy a pénzem, de a családom élete soha nincs biztonságban. Ezért nem éri meg.
A környező országokban,de még az oroszoknak sincs rá elegendő eszközük,hogy módszeresen végigszántsanak egy úthálózatot.A szűk keresztmetszeteket fogják rombolni,főleg a hidakat.Itt van a jelentősége az úszóképes járgánynak.Egy úszóképes 8x8 meg nem olyan nehéz,hogy hátrányban legyen az átlagos terepen.Megint csak dél afrikai példa.A 20 tonnás 6x6 Ratel simán elment az angolai esős évszakbeli felázott erdős szavannán.(közhiedelemmel ellentétben Angola nagyrésze nem sivatag,az északi rész már esőerdő.A hadműveleti terület nagyrésze erdős szavanna volt,igen vizes esős évszakkal,lényegében utak nélkül.)Nagy meglepetést az autópályákon átcsoportosított lövészdandárokkal az első napon lehet okozni, utána már alaposabb a felderítés, rombolják a hidakat, ezért ha használják is a gyorsforgalmi utakat, messze nem akkora sebességgel és abból a célból, mint az első nap. Az nagyon fontos. Persze a kerekes harcjárművek a rombolt utakat is használhatják, csak lassabban, így előnyük egyre kisebb a láncoshoz képest.
Nem lehet tudni! Elégedj meg annyival, hogy nem úgy válogatunk, hogy meg se nézzük. Megvan a megfelelő előkészítése a dolgoknak.
Annyiban másabb a második napon autpalyazni, hogy ha nem a miénk a legifoleny, akkor az autpalyakon haladó menetoszlopok jó célpontok az ellennek. Az erdei utakon, fedettebb terepen biztonságosabb a mozgás. Tehát a gyorsforgalmi úthálózat szerepe leértékelődhet, ilyenkor megint elvész a kerekes előnye.A környező országokban,de még az oroszoknak sincs rá elegendő eszközük,hogy módszeresen végigszántsanak egy úthálózatot.A szűk keresztmetszeteket fogják rombolni,főleg a hidakat.Itt van a jelentősége az úszóképes járgánynak.Egy úszóképes 8x8 meg nem olyan nehéz,hogy hátrányban legyen az átlagos terepen.Megint csak dél afrikai példa.A 20 tonnás 6x6 Ratel simán elment az angolai esős évszakbeli felázott erdős szavannán.(közhiedelemmel ellentétben Angola nagyrésze nem sivatag,az északi rész már esőerdő.A hadműveleti terület nagyrésze erdős szavanna volt,igen vizes esős évszakkal,lényegében utak nélkül.)
Szerintem érdemes tanulmányozni a búrok tapasztalatait.Hibrid háborút vivtak,kis haderővel védtek nagy területet.Szerintem háború esetén ugyanilyen kihivás előtt találnánk magunkat,csak persze jóval kisebb földrajzi léptékben
Majd meglátod. Amíg nincs nyilvánosan bejelentve senki sem fogja itt leírni neked. Amúgy csak gusztáld végig a nurol makina oldalát, hogy milyen verziók vannak, meg szerinted mire is lenne szükség.A megfelelő előkészítést elhiszem a német vasaknál.
De megnézném szakmailag mi az indok a török járművekre(milyen járműveknél bizonyultak jobbnak)
Egyáltalán mire vesszük őket?
Lassan 1 éve voltak kiállítva.
A német vasak bejelentve. Mennyi, mikor, hova.
Helik ugyanígy.
A török vasakról meg semmi. Nyilvánosan.
Annyiban másabb a második napon autpalyazni, hogy ha nem a miénk a legifoleny, akkor az autpalyakon haladó menetoszlopok jó célpontok az ellennek. Az erdei utakon, fedettebb terepen biztonságosabb a mozgás. Tehát a gyorsforgalmi úthálózat szerepe leértékelődhet, ilyenkor megint elvész a kerekes előnye.
Sajnos a reptérromboló bombákkal elég jól lehet pusztítani az autópályák olyan szakaszait, ahol nem vagy nehezen lehet kerülni. Nem kell feltörni az egészet, de 5-10 kilométerenkénti gödrösítéssel lehet lassítani a forgalmat, szórt aknákkal néhány napra még blokkolni is.A környező országokban,de még az oroszoknak sincs rá elegendő eszközük,hogy módszeresen végigszántsanak egy úthálózatot.A szűk keresztmetszeteket fogják rombolni,főleg a hidakat.Itt van a jelentősége az úszóképes járgánynak.Egy úszóképes 8x8 meg nem olyan nehéz,hogy hátrányban legyen az átlagos terepen.Megint csak dél afrikai példa.A 20 tonnás 6x6 Ratel simán elment az angolai esős évszakbeli felázott erdős szavannán.(közhiedelemmel ellentétben Angola nagyrésze nem sivatag,az északi rész már esőerdő.A hadműveleti terület nagyrésze erdős szavanna volt,igen vizes esős évszakkal,lényegében utak nélkül.)
Szerintem érdemes tanulmányozni a búrok tapasztalatait.Hibrid háborút vivtak,kis haderővel védtek nagy területet.Szerintem háború esetén ugyanilyen kihivás előtt találnánk magunkat,csak persze jóval kisebb földrajzi léptékben
Nem.A lánctalpasok gyorsan sártengerré dagasztják,tönkre teszik az erdei földutakat.Az általában ballonkerekes 8x8ok nem.A logisztika mindenképpen kerekes,lánctalpasok nélkülük nem mennek sehova.A szétlőtt hidak meg mindenképpen akadály,amit a nem úszóképes járműveket megállitja.A Leguan kivételével,amik egy Kőrös méretű folyonál már semmit nem ér,minden hidanyag kerekes járműveken van málházva.Annyiban másabb a második napon autpalyazni, hogy ha nem a miénk a legifoleny, akkor az autpalyakon haladó menetoszlopok jó célpontok az ellennek. Az erdei utakon, fedettebb terepen biztonságosabb a mozgás. Tehát a gyorsforgalmi úthálózat szerepe leértékelődhet, ilyenkor megint elvész a kerekes előnye.
És kinek van olyan mifelénk?Mert nekünk pl nincs.Sajnos a reptérromboló bombákkal elég jól lehet pusztítani az autópályák olyan szakaszait, ahol nem vagy nehezen lehet kerülni. Nem kell feltörni az egészet, de 5-10 kilométerenkénti gödrösítéssel lehet lassítani a forgalmat, szórt aknákkal néhány napra még blokkolni is.
Néhány szomszédunk F-16-tal rendelkezik, vagy fog rendelkezni. Ahhoz nagyon könnyen beszerezhető mindenféle erre alkalmas fegyverzet. Van olyan is, hogy tüzérségi rakétával telepítenek aknát (kazettás fejrészű GMLRS ?). Talán ilyen is lesz nemsokára errefelé néző csövekkel. A légi fölény kérdése attól egy kicsit bonyolultabb, hogy szerezzük meg és biztosítsuk. A jó terv mindig a legrosszabból indul ki, azt tervezni, hogy tutti a miénk lesz a légi fölény, nem annyira tűnik kivitelezhető elgondolásnak. Az sem életbiztosítás, hogy majd jó erős SHORAD lesz mindig, mindenhol. Kell, legyen, de legyünk rugalmasabbak, legyen túlélőképesebb az elgondolásunk a védelmi harcra.És kinek van olyan mifelénk?Mert nekünk pl nincs.
És ezért fontos a légoltalom.De legjobb a légi uralom megszerzése.
A szórt aknákat egy szilárd burkolatú útról könnyű eltakarítani, nem biztos, hogy gazdaságos.Sajnos a reptérromboló bombákkal elég jól lehet pusztítani az autópályák olyan szakaszait, ahol nem vagy nehezen lehet kerülni. Nem kell feltörni az egészet, de 5-10 kilométerenkénti gödrösítéssel lehet lassítani a forgalmat, szórt aknákkal néhány napra még blokkolni is.