Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Volt, nem volt, nem tudom mert 50+ oldalt nem nezek at. Sznar - 10, + par Brdm minusz. Amugy vettunk azota valamit?
1. Olyan cég nem létezik, hogy Aselsan.Engem nagyon érdekelne az a három forgatókönyv ötleted...
Nyilvánvalóan a fenti szöveg értelme szerint csak a tőketartozásról nyilatkozik. De ahogy gondolom, ebben a szerződésben nem csak a tőke és a kamat fizetési kötelezettség szerepel, hanem egy teljesen független szolgáltatás díja is, a support szolgáltatásé is.A költségvetési tervezetből ilyen számokat lehet még kinyerni:
"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2020 végére a fennálló tartozás várhatóan 62,1 milliárd forint lesz."
"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2021 végére a fennálló tartozás várhatóan 53 milliárd forint lesz. "
Ha kifizet Magyarország 2021-ben 29,323 milliárdot , akkor hogyhogy csak 9,1 milliárddal csökken a fennálló tartozás?
Tőke és kamattörlesztés szépségei? Készített erről valaki egy számítást magyarázattal, de nem találom...
valakinek meg van linkje?
Én is néztem, de a cikkben szerepel is, hogy a fotó archív..Közben úgy tűnik, hogy már Rábákat is selejteztek, és vittek a központi raktárba.
Nekem ez a 62,1 milliárd gyanúsan kevésnek tűnik.A költségvetési tervezetből ilyen számokat lehet még kinyerni:
"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2020 végére a fennálló tartozás várhatóan 62,1 milliárd forint lesz."
"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2021 végére a fennálló tartozás várhatóan 53 milliárd forint lesz. "
Ha kifizet Magyarország 2021-ben 29,323 milliárdot , akkor hogyhogy csak 9,1 milliárddal csökken a fennálló tartozás?
Tőke és kamattörlesztés szépségei? Készített erről valaki egy számítást magyarázattal, de nem találom...
valakinek meg van linkje?
Esélyes hogy előre is fizettünk.Nekem ez a 62,1 milliárd gyanúsan kevésnek tűnik.
Ez akkor lehet ha már akkor elkezdtük a gépek törlesztését amikor azok még meg sem jöttek (2001-ben)
Az én számításom szerint 2020 végére még kb. 86 milliárdnak kellene maradnia (tőke + kamat)
Jellemzően annyira bénák a kérdezők, hogy semminek sem járnak utána...igy ötödszörre is szarul fognak fogalmazni. Szerintem jót röhögnek minden egyes válasz megfogalmazásakor - joggal.1. Olyan cég nem létezik, hogy Aselsan.
Olyan igen, hogy ASELSAN Konya Arms Systems Inc. (az gyártja a SARP tornyokat) Talán nem véletlenül a válasz csak annyit ír, hogy "kérdésében szereplő török céggel".
2. Még nincs megkötve a szerződés. Jeleztük a megrendelési szándékot, de az még nem szerződés kötés. Ahhoz 2 felhatalmazott vezetőnek alá kell írnia a "papírt".
3. Nem Magyarország Kormánya kötötte a szerződést. De attól még mondjuk a HM EI köthetett. 2 teljesen külön jogi személy.
4. stb. stb...
Pedig (2020-as költségvetési törvényjavaslatból):Nekem ez a 62,1 milliárd gyanúsan kevésnek tűnik.
Ez akkor lehet ha már akkor elkezdtük a gépek törlesztését amikor azok még meg sem jöttek (2001-ben)
Az én számításom szerint 2020 végére még kb. 86 milliárdnak kellene maradnia (tőke + kamat)
És2.1. A hiánymutató módszertana és alakulása .........
A Gripen-szerződés keretében 14 repülőgép NATO-kompatibilissé tétele vált lehetővé, ezzel párhuzamosan kiépültek a földi irányítási és más kiszolgáló rendszerek. A magyar fél oktatási-képzési szolgáltatásokat is igénybe vesz, a gépek tulajdonjoga azonban a svéd partnernél marad. Az Eurostat munkadöntést hozott valamennyi hosszú lejáratú szerződéses konstrukcióban megvalósuló katonai eszköz beszerzésére/bérletére. A döntés értelmében minden esetben vásárlásként kell elszámolni az ilyen ügyleteket, mégpedig abban az időpontban, amikor az eszközöket a kormányzat birtokba veszi. Ez azt jelenti, hogy a teljes bérleti időszakban a folyó (képzési, fenntartási, rendszerirányítási stb.) költségek folyamatosan, míg egy-egy nagyobb összegű kormányzati kiadás a gépek statisztikai „beszerzéseként” 2006-2007-ben, valamint 2016-ban jelentkezett. A repülőgépek beérkezése előtti időszakban ténylegesen kifizetett lízingdíjakból a repülőgépekre jutó rész előlegfizetésnek tekintendő. A beérkezés éveiben a statisztikai „vételár” és az előleg különbözeteként hitelfelvételt is könyvelni kell (a pénzügyi lízing mintájára), majd a beérkezést követő időszakban a lízingdíj meghatározott része a statisztikai hitelfelvétel törlesztésére fordítandó. 2020-ra ebből fakadóan 9,0 milliárd forint egyenlegjavulás várható. ....
A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban – az Eurostat katonai beszerzésekre vonatkozó általános érvényű döntése alapján – pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2020 végére a fennálló tartozás várhatóan 62,1 milliárd forint lesz.
Oszt hogy korszerűsítesz A4-et A7-re, toronycserével? Akkor meg már minek a régi alvázt megtartani!Pedig (2020-as költségvetési törvényjavaslatból):
És
Ebből az derül ki, hogy tulajdonképpen a gépek bérleti/tartós bérleti (tehát, hogy a futamidő letelte után kinek a tulajdonában lesznek a gépek) variálása kizárólag arra volt jó, hogy az ország pénzügyi mérlegét próbálták vele kozmetikázni. Csak hát ez nem igazán jött össze, mert az Eurostat erre nem igazán volt vevő. Ezért nem nagyon volt olyan nagyon reklámozva, hogy a gépek az ügylet végén nálunk maradnak. Ezért hivatkoztunk folyamatosan az ügyletek során bérlésre.
Különben ennek fényében érdemes nézni a Leo 2A4-ek bérletét is - szerintem.
Nem igazán érzem létjogosultságát annak, hogy 12db-ot (egy csonka századnyit) béreljünk (megint a homályos lízingelés kifejezést a köztudatba bedobva), miközben 2023-24-ben meg elkezdenek befutni az első A7+-ok.
Meg miért pont 12-t? Ezekkel max. szakasz szintű manővereket lehet majd gyakorolni. Arra meg elég lett volna 4-6 db is - ha már bérlés.
Nekem az tűnik logikusnak, hogy per pillanat csak a 12db volt A4-ből felhajtható olcsón, amivel el lehet kezdeni a munkát. Ha összeáll a 44db A7+ akkor meg le lehet rendelni még 32db A7+-ot, meg ennek a 12 A4-nek a A7+-os korszerűsítését. No nem azonnal, hanem szépen eltolva időben, mondjuk 2026-28-tól.
Mert ugye per pillanat a közepes dandár mindenféle dandár szintű tűztámogatás (direkt és indirekt) nélkül létezik - hacsak nem vesszük le azt a pár 60-as aknavetőt. Már ha abból kaptak egyáltalán. Meg a pár régi orosz hordozható ATGM-et.
Az a jelenleg meglévő Gripenek éves díja lesz.
Oszt hogy korszerűsítesz A4-et A7-re, toronycserével? Akkor meg már minek a régi alvázt megtartani!
Az A4-eket simán upgradelik A7V-re mivel a teljes alappáncél meg miden cserélhető elemekből áll.Oszt hogy korszerűsítesz A4-et A7-re, toronycserével? Akkor meg már minek a régi alvázt megtartani!
Azt értik félre sokan, hogy jelen állás szerint a 12 A4 nem marad itt azokat visszaadjuk.
Inkább a rendelt fegyverzet kifizetése. Nem emlékszem már 2018-ban vagy 2019-ben jelentették be, hogy lesznek hozzájuk
Azt értik félre sokan, hogy jelen állás szerint a 12 A4 nem marad itt azokat visszaadjuk. Azok azért vannak, hogy a legénységi állományt kiképezzék, az érkező A7-ek alapjaira, és ne teljesen ismeretlenül kelljen megtanulni az A7+ kezelését, és üzemeltetését, hanem addigra meglegyenek az alapok a fejekben.
Nem tudom, én úgy emlékszem, hogy mikor bejelentették akkor azt mondták a végén maradnak.. de nincs kedvem utána keresni.Inkább a rendelt fegyverzet kifizetése. Nem emlékszem már 2018-ban vagy 2019-ben jelentették be, hogy lesznek hozzájuk
Azt értik félre sokan, hogy jelen állás szerint a 12 A4 nem marad itt azokat visszaadjuk. Azok azért vannak, hogy a legénységi állományt kiképezzék, az érkező A7-ek alapjaira, és ne teljesen ismeretlenül kelljen megtanulni az A7+ kezelését, és üzemeltetését, hanem addigra meglegyenek az alapok a fejekben.
Ezzel itt mit csinálsz, leheggeszted kazánlemezzel?Az A4-eket simán upgradelik A7V-re mivel a teljes alappáncél meg miden cserélhető elemekből áll.
Azt értik félre sokan, hogy jelen állás szerint a 12 A4 nem marad itt azokat visszaadjuk.
"Magyarország ebből a típusváltozatból fog 12 darabot lízingelni kiképzési célra! A lízing lejártával a gépek a honvédség tulajdonába kerülnek - ezt a hírt Maróth Gáspár haderő- és hadiipari fejlesztéseket koordináló kormánybiztos osztotta meg nemrég a nagyközönséggel."Maróth Gáspár nem azt nyilatkozta, hogy maradnak?