A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 703
76 715
113
Screenshot-2020-05-26.png

forrás


A költségvetési tervezetből ilyen számokat lehet még kinyerni:

"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2020 végére a fennálló tartozás várhatóan 62,1 milliárd forint lesz."

"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2021 végére a fennálló tartozás várhatóan 53 milliárd forint lesz. "


Ha kifizet Magyarország 2021-ben 29,323 milliárdot , akkor hogyhogy csak 9,1 milliárddal csökken a fennálló tartozás?
Tőke és kamattörlesztés szépségei? Készített erről valaki egy számítást magyarázattal, de nem találom...
valakinek meg van linkje?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Engem nagyon érdekelne az a három forgatókönyv ötleted... :)
1. Olyan cég nem létezik, hogy Aselsan.
Olyan igen, hogy ASELSAN Konya Arms Systems Inc. (az gyártja a SARP tornyokat) Talán nem véletlenül a válasz csak annyit ír, hogy "kérdésében szereplő török céggel". ;)
2. Még nincs megkötve a szerződés. Jeleztük a megrendelési szándékot, de az még nem szerződés kötés. Ahhoz 2 felhatalmazott vezetőnek alá kell írnia a "papírt".
3. Nem Magyarország Kormánya kötötte a szerződést. De attól még mondjuk a HM EI köthetett. 2 teljesen külön jogi személy.
4. stb. stb...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
A költségvetési tervezetből ilyen számokat lehet még kinyerni:

"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2020 végére a fennálló tartozás várhatóan 62,1 milliárd forint lesz."

"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2021 végére a fennálló tartozás várhatóan 53 milliárd forint lesz. "


Ha kifizet Magyarország 2021-ben 29,323 milliárdot , akkor hogyhogy csak 9,1 milliárddal csökken a fennálló tartozás?
Tőke és kamattörlesztés szépségei? Készített erről valaki egy számítást magyarázattal, de nem találom...
valakinek meg van linkje?
Nyilvánvalóan a fenti szöveg értelme szerint csak a tőketartozásról nyilatkozik. De ahogy gondolom, ebben a szerződésben nem csak a tőke és a kamat fizetési kötelezettség szerepel, hanem egy teljesen független szolgáltatás díja is, a support szolgáltatásé is.
De ezt már írtam párszor. Ha elérünk 2026-ba, akkor a tőke és a kamat részletei megszűnnek, de a supportot tovább kell fizetnünk, ha nem akarunk a dél-afrikaiak sorsára jutni, akik pik-pak rájöttek, hogy gyári support nélkül b@szhatják.
És pont ezért nem szabad a tulajdonszerzéshez kapcsolódó díjakat összemosni a szolgáltatásért kifizetett dijjakkal. A kamat is egy szolgáltatás díja!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A költségvetési tervezetből ilyen számokat lehet még kinyerni:
"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2020 végére a fennálló tartozás várhatóan 62,1 milliárd forint lesz."
"A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban... pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2021 végére a fennálló tartozás várhatóan 53 milliárd forint lesz. "

Ha kifizet Magyarország 2021-ben 29,323 milliárdot , akkor hogyhogy csak 9,1 milliárddal csökken a fennálló tartozás?
Tőke és kamattörlesztés szépségei? Készített erről valaki egy számítást magyarázattal, de nem találom...
valakinek meg van linkje?
Nekem ez a 62,1 milliárd gyanúsan kevésnek tűnik.
Ez akkor lehet ha már akkor elkezdtük a gépek törlesztését amikor azok még meg sem jöttek (2001-ben)
Az én számításom szerint 2020 végére még kb. 86 milliárdnak kellene maradnia (tőke + kamat)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 944
123 512
113
Nekem ez a 62,1 milliárd gyanúsan kevésnek tűnik.
Ez akkor lehet ha már akkor elkezdtük a gépek törlesztését amikor azok még meg sem jöttek (2001-ben)
Az én számításom szerint 2020 végére még kb. 86 milliárdnak kellene maradnia (tőke + kamat)
Esélyes hogy előre is fizettünk.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 146
113
1. Olyan cég nem létezik, hogy Aselsan.
Olyan igen, hogy ASELSAN Konya Arms Systems Inc. (az gyártja a SARP tornyokat) Talán nem véletlenül a válasz csak annyit ír, hogy "kérdésében szereplő török céggel". ;)
2. Még nincs megkötve a szerződés. Jeleztük a megrendelési szándékot, de az még nem szerződés kötés. Ahhoz 2 felhatalmazott vezetőnek alá kell írnia a "papírt".
3. Nem Magyarország Kormánya kötötte a szerződést. De attól még mondjuk a HM EI köthetett. 2 teljesen külön jogi személy.
4. stb. stb...
Jellemzően annyira bénák a kérdezők, hogy semminek sem járnak utána...igy ötödszörre is szarul fognak fogalmazni. Szerintem jót röhögnek minden egyes válasz megfogalmazásakor - joggal.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Nekem ez a 62,1 milliárd gyanúsan kevésnek tűnik.
Ez akkor lehet ha már akkor elkezdtük a gépek törlesztését amikor azok még meg sem jöttek (2001-ben)
Az én számításom szerint 2020 végére még kb. 86 milliárdnak kellene maradnia (tőke + kamat)
Pedig (2020-as költségvetési törvényjavaslatból):
2.1. A hiánymutató módszertana és alakulása .........
A Gripen-szerződés keretében 14 repülőgép NATO-kompatibilissé tétele vált lehetővé, ezzel párhuzamosan kiépültek a földi irányítási és más kiszolgáló rendszerek. A magyar fél oktatási-képzési szolgáltatásokat is igénybe vesz, a gépek tulajdonjoga azonban a svéd partnernél marad. Az Eurostat munkadöntést hozott valamennyi hosszú lejáratú szerződéses konstrukcióban megvalósuló katonai eszköz beszerzésére/bérletére. A döntés értelmében minden esetben vásárlásként kell elszámolni az ilyen ügyleteket, mégpedig abban az időpontban, amikor az eszközöket a kormányzat birtokba veszi. Ez azt jelenti, hogy a teljes bérleti időszakban a folyó (képzési, fenntartási, rendszerirányítási stb.) költségek folyamatosan, míg egy-egy nagyobb összegű kormányzati kiadás a gépek statisztikai „beszerzéseként” 2006-2007-ben, valamint 2016-ban jelentkezett. A repülőgépek beérkezése előtti időszakban ténylegesen kifizetett lízingdíjakból a repülőgépekre jutó rész előlegfizetésnek tekintendő. A beérkezés éveiben a statisztikai „vételár” és az előleg különbözeteként hitelfelvételt is könyvelni kell (a pénzügyi lízing mintájára), majd a beérkezést követő időszakban a lízingdíj meghatározott része a statisztikai hitelfelvétel törlesztésére fordítandó. 2020-ra ebből fakadóan 9,0 milliárd forint egyenlegjavulás várható. ....
És
A Gripen repülőgépek beszerzését a statisztikai számításokban – az Eurostat katonai beszerzésekre vonatkozó általános érvényű döntése alapján – pénzügyi lízing módjára kell elszámolni, 2020 végére a fennálló tartozás várhatóan 62,1 milliárd forint lesz.

Ebből az derül ki, hogy tulajdonképpen a gépek bérleti/tartós bérleti (tehát, hogy a futamidő letelte után kinek a tulajdonában lesznek a gépek) variálása kizárólag arra volt jó, hogy az ország pénzügyi mérlegét próbálták vele kozmetikázni. Csak hát ez nem igazán jött össze, mert az Eurostat erre nem igazán volt vevő. Ezért nem nagyon volt olyan nagyon reklámozva, hogy a gépek az ügylet végén nálunk maradnak. Ezért hivatkoztunk folyamatosan az ügyletek során bérlésre.

Különben ennek fényében érdemes nézni a Leo 2A4-ek bérletét is - szerintem.
Nem igazán érzem létjogosultságát annak, hogy 12db-ot (egy csonka századnyit) béreljünk (megint a homályos lízingelés kifejezést a köztudatba bedobva), miközben 2023-24-ben meg elkezdenek befutni az első A7+-ok.
Meg miért pont 12-t? Ezekkel max. szakasz szintű manővereket lehet majd gyakorolni. Arra meg elég lett volna 4-6 db is - ha már bérlés.
Nekem az tűnik logikusnak, hogy per pillanat csak a 12db volt A4-ből felhajtható olcsón, amivel el lehet kezdeni a munkát. Ha összeáll a 44db A7+ akkor meg le lehet rendelni még 32db A7+-ot, meg ennek a 12 A4-nek a A7+-os korszerűsítését. No nem azonnal, hanem szépen eltolva időben, mondjuk 2026-28-tól.

Mert ugye per pillanat a közepes dandár mindenféle dandár szintű tűztámogatás (direkt és indirekt) nélkül létezik - hacsak nem vesszük le azt a pár 60-as aknavetőt. Már ha abból kaptak egyáltalán. Meg a pár régi orosz hordozható ATGM-et.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Pedig (2020-as költségvetési törvényjavaslatból):

És


Ebből az derül ki, hogy tulajdonképpen a gépek bérleti/tartós bérleti (tehát, hogy a futamidő letelte után kinek a tulajdonában lesznek a gépek) variálása kizárólag arra volt jó, hogy az ország pénzügyi mérlegét próbálták vele kozmetikázni. Csak hát ez nem igazán jött össze, mert az Eurostat erre nem igazán volt vevő. Ezért nem nagyon volt olyan nagyon reklámozva, hogy a gépek az ügylet végén nálunk maradnak. Ezért hivatkoztunk folyamatosan az ügyletek során bérlésre.

Különben ennek fényében érdemes nézni a Leo 2A4-ek bérletét is - szerintem.
Nem igazán érzem létjogosultságát annak, hogy 12db-ot (egy csonka századnyit) béreljünk (megint a homályos lízingelés kifejezést a köztudatba bedobva), miközben 2023-24-ben meg elkezdenek befutni az első A7+-ok.
Meg miért pont 12-t? Ezekkel max. szakasz szintű manővereket lehet majd gyakorolni. Arra meg elég lett volna 4-6 db is - ha már bérlés.
Nekem az tűnik logikusnak, hogy per pillanat csak a 12db volt A4-ből felhajtható olcsón, amivel el lehet kezdeni a munkát. Ha összeáll a 44db A7+ akkor meg le lehet rendelni még 32db A7+-ot, meg ennek a 12 A4-nek a A7+-os korszerűsítését. No nem azonnal, hanem szépen eltolva időben, mondjuk 2026-28-tól.

Mert ugye per pillanat a közepes dandár mindenféle dandár szintű tűztámogatás (direkt és indirekt) nélkül létezik - hacsak nem vesszük le azt a pár 60-as aknavetőt. Már ha abból kaptak egyáltalán. Meg a pár régi orosz hordozható ATGM-et.
Oszt hogy korszerűsítesz A4-et A7-re, toronycserével? Akkor meg már minek a régi alvázt megtartani!
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 492
113
Az a jelenleg meglévő Gripenek éves díja lesz.

Inkább a rendelt fegyverzet kifizetése. Nem emlékszem már 2018-ban vagy 2019-ben jelentették be, hogy lesznek hozzájuk
Oszt hogy korszerűsítesz A4-et A7-re, toronycserével? Akkor meg már minek a régi alvázt megtartani!

Azt értik félre sokan, hogy jelen állás szerint a 12 A4 nem marad itt azokat visszaadjuk. Azok azért vannak, hogy a legénységi állományt kiképezzék, az érkező A7-ek alapjaira, és ne teljesen ismeretlenül kelljen megtanulni az A7+ kezelését, és üzemeltetését, hanem addigra meglegyenek az alapok a fejekben.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 703
76 715
113
Azt értik félre sokan, hogy jelen állás szerint a 12 A4 nem marad itt azokat visszaadjuk.

Maróth Gáspár nem azt nyilatkozta, hogy maradnak? Bár amilyen gyorsan változnak a dolgok.... és akkora titkolózás, hogy még azokról a dolgokról sem lehet tudni semmi biztosat, amelyek már itt vannak.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Inkább a rendelt fegyverzet kifizetése. Nem emlékszem már 2018-ban vagy 2019-ben jelentették be, hogy lesznek hozzájuk


Azt értik félre sokan, hogy jelen állás szerint a 12 A4 nem marad itt azokat visszaadjuk. Azok azért vannak, hogy a legénységi állományt kiképezzék, az érkező A7-ek alapjaira, és ne teljesen ismeretlenül kelljen megtanulni az A7+ kezelését, és üzemeltetését, hanem addigra meglegyenek az alapok a fejekben.

"Az első kiképzésre szánt Leopard 2A4-es harckocsik 2020 második felében érkeznek, ebből 12 darabot kiképzési céllal lízingeltünk, amely a szerződés szerint a honvédség tulajdonában marad. A már nekünk gyártott 44 darab új Leopard 2A7+ harckocsiváltozatok szállítása 2023-tól lesz esedékes."
https://magyarnemzet.hu/belfold/patinas-osztrak-hadiipari-ceget-vasarolt-a-magyar-allam-7457474/
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 399
8 656
113
Inkább a rendelt fegyverzet kifizetése. Nem emlékszem már 2018-ban vagy 2019-ben jelentették be, hogy lesznek hozzájuk


Azt értik félre sokan, hogy jelen állás szerint a 12 A4 nem marad itt azokat visszaadjuk. Azok azért vannak, hogy a legénységi állományt kiképezzék, az érkező A7-ek alapjaira, és ne teljesen ismeretlenül kelljen megtanulni az A7+ kezelését, és üzemeltetését, hanem addigra meglegyenek az alapok a fejekben.
Nem tudom, én úgy emlékszem, hogy mikor bejelentették akkor azt mondták a végén maradnak.. de nincs kedvem utána keresni.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Az A4-eket simán upgradelik A7V-re mivel a teljes alappáncél meg miden cserélhető elemekből áll.
Ezzel itt mit csinálsz, leheggeszted kazánlemezzel?

Leopard_2A4_Austrian_sights.jpg


A németek A5-ből csinálnak A7-et, ahol már nem a torony mellső páncéljába van bevágva az optika!

leopard_2a5_nl_83_of_87.jpg
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 146
113
Azt értik félre sokan, hogy jelen állás szerint a 12 A4 nem marad itt azokat visszaadjuk.

Maróth Gáspár nem azt nyilatkozta, hogy maradnak?
"Magyarország ebből a típusváltozatból fog 12 darabot lízingelni kiképzési célra! A lízing lejártával a gépek a honvédség tulajdonába kerülnek - ezt a hírt Maróth Gáspár haderő- és hadiipari fejlesztéseket koordináló kormánybiztos osztotta meg nemrég a nagyközönséggel."
forrás: https://mfor.hu/cikkek/szubjektiv/felelmetes-ragadozo-vagy-fogatlan-oroszlan.html
Illetve Maróth szavaival szó szerint:
"Az első kiképzésre szánt Leopard 2A4-es harckocsik 2020 második felében érkeznek, ebből 12 darabot kiképzési céllal lízingeltünk, amely a szerződés szerint a honvédség tulajdonában marad. A már nekünk gyártott 44 darab új Leopard 2A7+ harckocsiváltozatok szállítása 2023-tól lesz esedékes."
https://magyarnemzet.hu/belfold/patinas-osztrak-hadiipari-ceget-vasarolt-a-magyar-allam-7457474/
Szóval kedves @leplezo ,tévedsz. ;)