A PC-21 egy nagyon népszerű multi-level trainer platform, egy nagyon komoly kidolgozott saját kiképzési programmal.
Elvileg 2014-ben már aláírt a SAAB egy szándéknyilatkozatot, hogy együtt fognak dolgozni a svéd légierő pilótaképzésének reformján. Elég sok jel és pletyka kering, hogy náluk is az lesz a befutó.
De van a PC-21 és az NG-ben egy olyan közös pont, hogy a multilevelségükkel pont azonos vevőkért versengenek. Megmutatom, hogy mire gondolok:
Érzek némi ötlet transfert a szemléltető grafika készítőjétől, de remélem érthető a dolog. (konkréten az Aero képén is a Pilatus szimulátor szerepel sematikusan
)
Természetesen gyakorlatilag senki nem használja így egyik gépet sem (talán a svájciak?), de a lényeg, hogy a középső fázisok összevonhatóak az új módszer segítségével. Ezzel meg lehet spórolni az egyik típusról a másikra való aklimatizációs időket. Ezzel lerövidül a képzés, és persze olcsóbbá is válik. És mindehhez a növendék nem kanadai kiküldetésben van!
DE nem csak a grafika lett - finoman szólva
- újrahasznosítva, hanem a módszer is:
A Pc-21 fülkéje:
Az NG új fullos fülkéje:
A svéd tenderezgetés azt mutatja, hogy talán még nincs teljesen lefújva a meccs...
És akkor tessék most egy picit a karfába belekapaszkodni, meredek dolog jön!
Mi van akkor, ha Babis és Orbán szépen egy konföránszié beszélgetésre hívják a drága jó svéd miniszterelnököt, és betolják neki a cukrozott répát.
Ha ti maradtok a sugárhajtásos koncepciónál (ugye eddig a SAAB 105 volt náluk a multi level), akkor mi maradunk a Gripen platformnál (mondjuk különben is ez az észszerű megoldás). Azt tudjuk, hogy a SAAB nélkül nem lehetett volna rendes szimulációt csinálni az csehek szimulátorába, tehát a SAAB kapcsolatnak élnie kell!
Máris nagyon szépen burkoltan meg is lehetne oldani az ellentételezést.
Na meredek volt a kanyar?
Na ha ezt Tombor leszervezi, akkor 'asszem ő is kap egy harapást abból a répából!