W
Wilson
Guest
Ha ez igaz, hordozónk is leszMit szólnának ehhez a Románok?
![]()
Ahogy ismerem őket mivel nekünk lesz hordozónk





Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha ez igaz, hordozónk is leszMit szólnának ehhez a Románok?
![]()
Vagyis a nagy V4 hadiipari együttműködéshez mi adjuk a piacot?Nincs hír, de elég sok cég van amibe érdekes lenne beszállni.
Tatra akkor dobja magát a Pandur II, a Titus is Tatra alapokon nyugszik, a Caesar 2 is. Természetesen ebben az esetben a régi teherautókat is válthatná a Tatra.
SVOS esetén Perun SOV illetve Vega MRAP. Emellett foglalkoznak járművek speciális átalakításával is. Gondolj itt akár rendőrautóra, vízágyúra, speciálisan átalakított katonai terepjárókra, tűzoltókra.
Excalibur esetén Patriot MRAP, Tatra alvázon speciális gépek, rakéta sorozatvetők. Képesek aknavetők, nehéz géppuskák gyártására, valamint lőszert is gyártanak.
VOP harckocsik, APC/IFV karbantartás, modernizáció.
CZ esetén ugye egyéni lőfegyverből szinte bármi játszana.
Eldis radarok nem tudom mit tudnak, nem értek hozzá.
Meopta távcsövek, éjjellátók, irányzékok.
Szimulátorban, szoftverben baromi erősek, van egy raklap cégük ami kisebb-nagyobb mértékben ezzel is foglalkozik.
Nowatron Elektronik katonai minősítésű tabletek, laptopok, LCD kijelzők.
VR Group a szimulátor bizniszben vannak jelen.
Vagy ott a Bohemia Interactive is akik szoftverben erősek. A katonai szimulátoraik civil piacra lebutított változata az ARMA sorozat.
Ezek mellett rengeteg olyan cégük is van, ami alapvetően nem a védelmi iparban nyomul.
Gondolok itt mondjuk a Galara, ami sporteszközöket gyárt a piacra, de ő szállítja a seregnek a hátizsákokat is, vagy mondjuk a CTS ami utánfutókat, teherautó felépítményeket, konténereket gyárt és a seregnek is szállít speciális konténereket meg a Hooklift kialakítású Tatrak felépítményét is ők csinálják.
Hát volt anno egy csapatpróba a 90-es évek elején amiben kissé lekörözte a Tátra...Miért is?
szerintem ez az új kedvenc hozzászólásom az egész fórumon![]()
![]()
![]()
Szimulátorban, szoftverben baromi erősek, van egy raklap cégük ami kisebb-nagyobb mértékben ezzel is foglalkozik.
Nowatron Elektronik katonai minősítésű tabletek, laptopok, LCD kijelzők.
VR Group a szimulátor bizniszben vannak jelen.
Vagy ott a Bohemia Interactive is akik szoftverben erősek. A katonai szimulátoraik civil piacra lebutított változata az ARMA sorozat.
Hát volt anno egy csapatpróba a 90-es évek elején amiben kissé lekörözte a Tátra...
Semmi közük egymáshoz.Ha megvalósul a több száz db-os török MRAP beszerzés akkor mennyi esély marad az IFV beszerzésre? Valószínű akkor már nem lesz prioritás az IFV. Pláne a mostani gazdasági helyzetben.
dehogyis, a török MRAP aprópénz kategória az IFV-hez képest. és prioritásként a legmagasabb helyen áll szóval, lesz IFV beszerzés.Ha megvalósul a több száz db-os török MRAP beszerzés akkor mennyi esély marad az IFV beszerzésre? Valószínű akkor már nem lesz prioritás az IFV. Pláne a mostani gazdasági helyzetben.
A kettőnek nincs igazán köze egymáshoz. Bár nem tudjuk a Jelcin és a NMS arányát, sem a verziókat, sem a teljes darabszámot - várjál! Semmit nem tudunkHa megvalósul a több száz db-os török MRAP beszerzés akkor mennyi esély marad az IFV beszerzésre? Valószínű akkor már nem lesz prioritás az IFV. Pláne a mostani gazdasági helyzetben.
a boxer szintén más kategória, így max fennek-et nem vetetnek.Igazabol mindegy, mennyi kebabos kocsi jon, mert az IFV annyira kritikus kepesseg, hogy mindentol fuggetlenul megtortenik. Ahogy PH is irja, abban meg segitheti is, hogy a nemetek ne akarjanak melle aranyarban Boxert meg mindenfele terepjaro cuccot is vetetni velunk...
a boxer szintén más kategória, így max fennek-et nem vetetnek.
A szerződés üzleti titok, nem ismerjük a részleteket: nem tudod, hogy mennyit fizetett az Omnipol. (azt, hogy Tombor mennyit fizetett azt is csak a netről, az is bizonytalan) Ha az Omnipol ügyesen tárgyalt akkor a saját know-how ismereteit (gyártási tapasztalat, tudás) értékként vitte a közös vállalkozásba ergo nem biztos, hogy neki egyáltalán fizetnie kellett.És az a magán tulajdonú cseh Omnipol, ami régóta szoros üzleti partnere a cégnek, és a másik felét megvette, az is jól átverte saját magát?
egyetértek.En bloc ertettem, akarmi mast, amit a kebabosokkal letudtunk, de igen.
Engem igazabol nem is erdekel tulzottan a torok tema addig, amig IFV-t, harckocsit meg hasonlo neheztechnikat nem veszunk toluk (sem tornyokat mondjuk a kerekes IFV-re, pl a Wotan35 vagy hasonlok helyett.)
Nincs hír, de elég sok cég van amibe érdekes lenne beszállni.
Tatra akkor dobja magát a Pandur II, a Titus is Tatra alapokon nyugszik, a Caesar 2 is. Természetesen ebben az esetben a régi teherautókat is válthatná a Tatra.
SVOS esetén Perun SOV illetve Vega MRAP. Emellett foglalkoznak járművek speciális átalakításával is. Gondolj itt akár rendőrautóra, vízágyúra, speciálisan átalakított katonai terepjárókra, tűzoltókra.
Excalibur esetén Patriot MRAP, Tatra alvázon speciális gépek, rakéta sorozatvetők. Képesek aknavetők, nehéz géppuskák gyártására, valamint lőszert is gyártanak.
VOP harckocsik, APC/IFV karbantartás, modernizáció.
CZ esetén ugye egyéni lőfegyverből szinte bármi játszana.
Eldis radarok nem tudom mit tudnak, nem értek hozzá.
Meopta távcsövek, éjjellátók, irányzékok.
Szimulátorban, szoftverben baromi erősek, van egy raklap cégük ami kisebb-nagyobb mértékben ezzel is foglalkozik.
Nowatron Elektronik katonai minősítésű tabletek, laptopok, LCD kijelzők.
VR Group a szimulátor bizniszben vannak jelen.
Vagy ott a Bohemia Interactive is akik szoftverben erősek. A katonai szimulátoraik civil piacra lebutított változata az ARMA sorozat.
Ezek mellett rengeteg olyan cégük is van, ami alapvetően nem a védelmi iparban nyomul.
Gondolok itt mondjuk a Galara, ami sporteszközöket gyárt a piacra, de ő szállítja a seregnek a hátizsákokat is, vagy mondjuk a CTS ami utánfutókat, teherautó felépítményeket, konténereket gyárt és a seregnek is szállít speciális konténereket meg a Hooklift kialakítású Tatrak felépítményét is ők csinálják.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..