A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Egy veszteséges, évi néhány db-os termelésű, igazi kisszériás repülőgépgyárat (nem tudom. hogy igaz-e az át, itt olvastam az oldalon) 250 millió dollárért megvenni messze túlárazott. A Pentánál biztos, hogy pezsgőt bontottak, hogy milyen jó áron sikerült rásózni a magyarokra a veszteségforrásukat. Lehet, hogy odaadták volna 1 dolláért is csak vállaljuk át a korábbi tartozásokat + a további veszteség/beruházási igény nem őket terheli.
És az a magán tulajdonú cseh Omnipol, ami régóta szoros üzleti partnere a cégnek, és a másik felét megvette, az is jól átverte saját magát?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 414
113
Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét. ;)

Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
A PC-21 egy nagyon népszerű multi-level trainer platform, egy nagyon komoly kidolgozott saját kiképzési programmal. Elvileg 2014-ben már aláírt a SAAB egy szándéknyilatkozatot, hogy együtt fognak dolgozni a svéd légierő pilótaképzésének reformján. Elég sok jel és pletyka kering, hogy náluk is az lesz a befutó.
De van a PC-21 és az NG-ben egy olyan közös pont, hogy a multilevelségükkel pont azonos vevőkért versengenek. Megmutatom, hogy mire gondolok:
capture14.jpg

training-l-39ng.jpg

Érzek némi ötlet transfert a szemléltető grafika készítőjétől, de remélem érthető a dolog. (konkréten az Aero képén is a Pilatus szimulátor szerepel sematikusan :eek::p)
Természetesen gyakorlatilag senki nem használja így egyik gépet sem (talán a svájciak?), de a lényeg, hogy a középső fázisok összevonhatóak az új módszer segítségével. Ezzel meg lehet spórolni az egyik típusról a másikra való aklimatizációs időket. Ezzel lerövidül a képzés, és persze olcsóbbá is válik. És mindehhez a növendék nem kanadai kiküldetésben van! ;)
DE nem csak a grafika lett - finoman szólva :rolleyes: - újrahasznosítva, hanem a módszer is:
A Pc-21 fülkéje:
1542077.jpg

Az NG új fullos fülkéje:
7_resize.png


A svéd tenderezgetés azt mutatja, hogy talán még nincs teljesen lefújva a meccs...
És akkor tessék most egy picit a karfába belekapaszkodni, meredek dolog jön! :hadonaszos::D
Mi van akkor, ha Babis és Orbán szépen egy konföránszié beszélgetésre hívják a drága jó svéd miniszterelnököt, és betolják neki a cukrozott répát.
Ha ti maradtok a sugárhajtásos koncepciónál (ugye eddig a SAAB 105 volt náluk a multi level), akkor mi maradunk a Gripen platformnál (mondjuk különben is ez az észszerű megoldás). Azt tudjuk, hogy a SAAB nélkül nem lehetett volna rendes szimulációt csinálni az csehek szimulátorába, tehát a SAAB kapcsolatnak élnie kell!
Máris nagyon szépen burkoltan meg is lehetne oldani az ellentételezést.
Na meredek volt a kanyar? :p:D
Na ha ezt Tombor leszervezi, akkor 'asszem ő is kap egy harapást abból a répából! :)
 
W

Wilson

Guest
Akkor az 46 300 000,- USD, azaz egy gép 12 millió dollár lehet.

Ez becsült összeg a szerződéskötés után nyilvánosságra fogják a vételárat amúgy az az általános vélekedés,hogy ez a max vételár könnyen elképzelhető,hogy a tényleges vételár 10-20%-l kevesebb lesz de ez attól függ milyen specifikációjúak lesznek a gépek,én viszont a különböző specifikációkrol nem találtam semmit.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 545
113
A PC-21 egy nagyon népszerű multi-level trainer platform, egy nagyon komoly kidolgozott saját kiképzési programmal. Elvileg 2014-ben már aláírt a SAAB egy szándéknyilatkozatot, hogy együtt fognak dolgozni a svéd légierő pilótaképzésének reformján. Elég sok jel és pletyka kering, hogy náluk is az lesz a befutó.
De van a PC-21 és az NG-ben egy olyan közös pont, hogy a multilevelségükkel pont azonos vevőkért versengenek. Megmutatom, hogy mire gondolok:
capture14.jpg

training-l-39ng.jpg

Érzek némi ötlet transfert a szemléltető grafika készítőjétől, de remélem érthető a dolog. (konkréten az Aero képén is a Pilatus szimulátor szerepel sematikusan :eek::p)
Természetesen gyakorlatilag senki nem használja így egyik gépet sem (talán a svájciak?), de a lényeg, hogy a középső fázisok összevonhatóak az új módszer segítségével. Ezzel meg lehet spórolni az egyik típusról a másikra való aklimatizációs időket. Ezzel lerövidül a képzés, és persze olcsóbbá is válik. És mindehhez a növendék nem kanadai kiküldetésben van! ;)
DE nem csak a grafika lett - finoman szólva :rolleyes: - újrahasznosítva, hanem a módszer is:
A Pc-21 fülkéje:
1542077.jpg

Az NG új fullos fülkéje:
7_resize.png


A svéd tenderezgetés azt mutatja, hogy talán még nincs teljesen lefújva a meccs...
És akkor tessék most egy picit a karfába belekapaszkodni, meredek dolog jön! :hadonaszos::D
Mi van akkor, ha Babis és Orbán szépen egy konföránszié beszélgetésre hívják a drága jó svéd miniszterelnököt, és betolják neki a cukrozott répát.
Ha ti maradtok a sugárhajtásos koncepciónál (ugye eddig a SAAB 105 volt náluk a multi level), akkor mi maradunk a Gripen platformnál (mondjuk különben is ez az észszerű megoldás). Azt tudjuk, hogy a SAAB nélkül nem lehetett volna rendes szimulációt csinálni az csehek szimulátorába, tehát a SAAB kapcsolatnak élnie kell!
Máris nagyon szépen burkoltan meg is lehetne oldani az ellentételezést.
Na meredek volt a kanyar? :p:D
Na ha ezt Tombor leszervezi, akkor 'asszem ő is kap egy harapást abból a répából! :)
Ebben még lehet is valami.Bár szerintem a svédek azért tudják,hogy valójában nincs is pénzünk nagyon leváltani a Gripent.Szóval nagy tételben azért nem fogadnák rá.
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 053
792
113
Egy veszteséges, évi néhány db-os termelésű, igazi kisszériás repülőgépgyárat (nem tudom. hogy igaz-e az át, itt olvastam az oldalon) 250 millió dollárért megvenni messze túlárazott. A Pentánál biztos, hogy pezsgőt bontottak, hogy milyen jó áron sikerült rásózni a magyarokra a veszteségforrásukat. Lehet, hogy odaadták volna 1 dolláért is csak vállaljuk át a korábbi tartozásokat + a további veszteség/beruházási igény nem őket terheli.
Ez a 250 millió dolláros vétel, kezd hoax jelleget ölteni, mert én még ezt sehol nem olvastam tényként. Mindenhol azt írták a vásárlást követően, hogy az ár az üzleti titok. (tudom, nem te állítottad ezt)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Akik olvassák a cseh oldalakat azoktól kérdezném, hogy esetleg van hír róla, hogy milyen további hadiipari cégeket vehetne az állítólagos alakuló cseh-magyar hadiipari holding? Talán a CZ vagy Tatra?

Nincs hír, de elég sok cég van amibe érdekes lenne beszállni.

Tatra akkor dobja magát a Pandur II, a Titus is Tatra alapokon nyugszik, a Caesar 2 is. Természetesen ebben az esetben a régi teherautókat is válthatná a Tatra.
SVOS esetén Perun SOV illetve Vega MRAP. Emellett foglalkoznak járművek speciális átalakításával is. Gondolj itt akár rendőrautóra, vízágyúra, speciálisan átalakított katonai terepjárókra, tűzoltókra.
Excalibur esetén Patriot MRAP, Tatra alvázon speciális gépek, rakéta sorozatvetők. Képesek aknavetők, nehéz géppuskák gyártására, valamint lőszert is gyártanak.
VOP harckocsik, APC/IFV karbantartás, modernizáció.
CZ esetén ugye egyéni lőfegyverből szinte bármi játszana.
Eldis radarok nem tudom mit tudnak, nem értek hozzá.
Meopta távcsövek, éjjellátók, irányzékok.

Szimulátorban, szoftverben baromi erősek, van egy raklap cégük ami kisebb-nagyobb mértékben ezzel is foglalkozik.

Nowatron Elektronik katonai minősítésű tabletek, laptopok, LCD kijelzők.
VR Group a szimulátor bizniszben vannak jelen.
Vagy ott a Bohemia Interactive is akik szoftverben erősek. A katonai szimulátoraik civil piacra lebutított változata az ARMA sorozat.

Ezek mellett rengeteg olyan cégük is van, ami alapvetően nem a védelmi iparban nyomul.
Gondolok itt mondjuk a Galara, ami sporteszközöket gyárt a piacra, de ő szállítja a seregnek a hátizsákokat is, vagy mondjuk a CTS ami utánfutókat, teherautó felépítményeket, konténereket gyárt és a seregnek is szállít speciális konténereket meg a Hooklift kialakítású Tatrak felépítményét is ők csinálják.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 545
113
Nincs hír, de elég sok cég van amibe érdekes lenne beszállni.

Tatra akkor dobja magát a Pandur II, a Titus is Tatra alapokon nyugszik, a Caesar 2 is. Természetesen ebben az esetben a régi teherautókat is válthatná a Tatra.
SVOS esetén Perun SOV illetve Vega MRAP. Emellett foglalkoznak járművek speciális átalakításával is. Gondolj itt akár rendőrautóra, vízágyúra, speciálisan átalakított katonai terepjárókra, tűzoltókra.
Excalibur esetén Patriot MRAP, Tatra alvázon speciális gépek, rakéta sorozatvetők. Képesek aknavetők, nehéz géppuskák gyártására, valamint lőszert is gyártanak.
VOP harckocsik, APC/IFV karbantartás, modernizáció.
CZ esetén ugye egyéni lőfegyverből szinte bármi játszana.
Eldis radarok nem tudom mit tudnak, nem értek hozzá.
Meopta távcsövek, éjjellátók, irányzékok.

Szimulátorban, szoftverben baromi erősek, van egy raklap cégük ami kisebb-nagyobb mértékben ezzel is foglalkozik.

Nowatron Elektronik katonai minősítésű tabletek, laptopok, LCD kijelzők.
VR Group a szimulátor bizniszben vannak jelen.
Vagy ott a Bohemia Interactive is akik szoftverben erősek. A katonai szimulátoraik civil piacra lebutított változata az ARMA sorozat.

Ezek mellett rengeteg olyan cégük is van, ami alapvetően nem a védelmi iparban nyomul.
Gondolok itt mondjuk a Galara, ami sporteszközöket gyárt a piacra, de ő szállítja a seregnek a hátizsákokat is, vagy mondjuk a CTS ami utánfutókat, teherautó felépítményeket, konténereket gyárt és a seregnek is szállít speciális konténereket meg a Hooklift kialakítású Tatrak felépítményét is ők csinálják.
Vagyis a nagy V4 hadiipari együttműködéshez mi adjuk a piacot?
 
K

kamm

Guest
Szimulátorban, szoftverben baromi erősek, van egy raklap cégük ami kisebb-nagyobb mértékben ezzel is foglalkozik.

Nowatron Elektronik katonai minősítésű tabletek, laptopok, LCD kijelzők.
VR Group a szimulátor bizniszben vannak jelen.
Vagy ott a Bohemia Interactive is akik szoftverben erősek. A katonai szimulátoraik civil piacra lebutított változata az ARMA sorozat.

Csak abba beleszolva, amihez ertek: az osszes szoba joheto dolog kozul szoftvert a legolcsobb fejleszteni es abban a magyar beszallitoi bazis ma mar raver a csehekre, ilyen ceget csak akkor szabad venni, ha az IP megeri benne.
Mondjuuk akkor is egy honap alatt hazakoltoztetheted, semmi nem koti oda.

Igaz, ha a Bohemiat megvenne a HM, azt birnam... az America's Army-sorozat alapjan jonne az "Arma 4: The Huns Are Here!" :D :D :D

default.jpg
 
T

Törölt tag 523

Guest
Ha megvalósul a több száz db-os török MRAP beszerzés akkor mennyi esély marad az IFV beszerzésre? Valószínű akkor már nem lesz prioritás az IFV. Pláne a mostani gazdasági helyzetben.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 974
113
Ha megvalósul a több száz db-os török MRAP beszerzés akkor mennyi esély marad az IFV beszerzésre? Valószínű akkor már nem lesz prioritás az IFV. Pláne a mostani gazdasági helyzetben.
dehogyis, a török MRAP aprópénz kategória az IFV-hez képest. és prioritásként a legmagasabb helyen áll szóval, lesz IFV beszerzés.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 414
113
Ha megvalósul a több száz db-os török MRAP beszerzés akkor mennyi esély marad az IFV beszerzésre? Valószínű akkor már nem lesz prioritás az IFV. Pláne a mostani gazdasági helyzetben.
A kettőnek nincs igazán köze egymáshoz. Bár nem tudjuk a Jelcin és a NMS arányát, sem a verziókat, sem a teljes darabszámot - várjál! Semmit nem tudunk :p:D -, de a török 4x4-ből nem lesz IFV, meg akkor már nehézdandár sem.
A török 4x4-ek max. speciális funkciójárművek lehetnek a kerekes dandárba. Abban viszont sokat segíthetnek, hogy pénzt takarítsunk meg azzal, hogy nem a méregdrága 8x8-as gyalogsági járművek alapján kell ezeket a funkciókat ellátni. Ezen kívül harctámogató alegységek kaphatják még meg.