A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Honvéd az, hogy szerinted pénzkidobás volt a MI-24 az egy dolog, bár nem igazán értem az miért pénzkidobás , hogy a kiképzett pilota állomány nem megy ki a gyakorlatból , effektive kis költségből megoldotta a kormány.Továbbá nem menne el wizzair pilotának, meg mezőgazdasági pilotának.
Ha kérlek ezt kifejtenéd.
Továbbá nem teljesen értem , hogy az beszállunk közös V4 vadászgép gyártó cégbe miért rossz ? Fejtsd már ki kérlek ! Más népek ezt valami örömteli hírnek fogná fel.
Én személy szerint örülök , hogy a cseheknél van a gyártás. Persze nem 100% , mert esetleges konfliktus esetén messze van Csehország, de a gyártási kultúra és a vezetés gondolom marad Cseh és így nem tudják esetleg elbaszni a NER-es spancik. Ne minden rossz ami NER , de azért van rá példa hogy az arany szarrá alakult át.

A MI-24 úgy gondolom azért kicsit pénzkidobós dolog, mert félmunkát végeztünk. Nem kaptak teljes fegyverzetet ,eddig legalábbis nem.
Azzal egyetértek, hogy így van 16 szállító és harci helink, ami hadrendben van és repülhető. 8 Mi-8, 17. 8 MI-24.

A repgépgyárról nem tudok többet, mint ami eddig lejött, nem tudom miért vettük. Nem hinném hogy nekünk repgépgyártásra kell most költeni, de ha megtudjuk a szándék mi vele, akkor okosabb leszek én is ebben.
Egyébként azzal természetesen egyetértek, ha lesz magyar hadiipar, akár úgy is, sőt leginkább úgy érdemes, ha már kész gyártót veszünk. Lásd az osztrák aknavető gyártó, vagy a kézifegyvergyártás.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Éppenséggel maguk a svédek is turbopopra állnak át.PC21re.Az már számitógép vezérlésű,és le tudja utánozni a kivánt harcigéptipus manőverjellemzőit,de még a műszerfalkiosztást is.Persze korlátossan.
Vagyis alapfoku kiképző gép,haladó kiképző PC21 a következő szint,és a Gripen D a következő.De a franciskák is erre állnak át.Alpha Jetet a PC21,sugárhajtású haladó kiképzőt turbópop.
Amcsiknál,és a többi F35 használónál más a helyzet,mert nincs F35 kétüléses.Nekik kell egy nagysebességű kiképzőgép is.
És ez jön nálunk is majd, könnyen lehet, hogy tíz év múlva, de az is lehet, hogy húsz év múlva. Akkor lehúzzuk az addig elpazarolt pénzt a vécén és veszünk mi is Master-t? Nem egyszerűbb már most, ha mindenáron saját szisztémát akarunk! Ja de! Ha saját képzés kellene, akkor nekünk a lengyel légierővel kellene társulnunk, nekik ugyanis van minden!

Kezdetben így mehetne a dolog:

1. szint: repülő alapkiképzés a magyar Zlineken és Robinson-okon.
Lengyelországban:
2. szint: katonai alapkiképzés és szelektálás a lengyel PZL-130 Orlik-on vagy PZL SW-4-en
3. szint: katonai haladó pilótaképzés az M-346 Masteren.
Svédországban:
4. szint: típusképzés a Gripenre itthon.

Bérelni a lengyelektől a szolgáltatást lenne a legolcsóbb!

Aztán ha nagyon sok pénzünk van, akkor vehetünk magunknak néhány PC-21 turbopropot meg talán Master-t is és továbbfejleszthetjük ezzé:

Honvédelmi klubbok:
0. modellezés, drónozás, stb. 14 év alatt.
1. repülő alapképzés: vitorlázó + UL esetleg már Zlin 14-18 éves korig (érettségiig) --> PPL
Légierő:
2. katonai alapkiképzés: Zlin + haladó alapképzés: turboprop: 18-20 éves kor között a honvédelmi után közvetlenül.
--- itt a turbopronál viszonylag gyorsan eldől, hogy képes e többre, ha igen:
NKE + Légierő:
3. katonai haladó képzés: turboprop (innen tovább a három fő irány valamelyike)
4. jet trainer ha harci gépre (ezt telepíteném ki Lengyelországban, közösen üzemeltetve a technikát velük)
5. típusképzés, ekkor már feltehetően a Gripen utódjára
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Éppenséggel maguk a svédek is turbopopra állnak át.PC21re.Az már számitógép vezérlésű,és le tudja utánozni a kivánt harcigéptipus manőverjellemzőit,de még a műszerfalkiosztást is.Persze korlátossan.
Vagyis alapfoku kiképző gép,haladó kiképző PC21 a következő szint,és a Gripen D a következő.De a franciskák is erre állnak át.Alpha Jetet a PC21,sugárhajtású haladó kiképzőt turbópop.
Amcsiknál,és a többi F35 használónál más a helyzet,mert nincs F35 kétüléses.Nekik kell egy nagysebességű kiképzőgép is.
Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét. ;)

Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
 
W

Wilson

Guest
Amúgy annyit sikerült még kibogarásznom az Aero Vodochody polgári megrendeléseivel kapcsolatban (a teljesség igénye és a pöcshuszár által említetteken kívűl),hogy az A220-k szárnyaihoz szállít be (hogy mit pontosan azt nem sikerült kiderítenem)megkezdték a héjszerkezetek gyártását az A320 és A321-s gépekhez amelyekkel az ST Aerospace átalakítja ezeket a gépeket személyszállítókból teherszállítókká,illetve folyik az Embraernek a KC-390-z történő beszállítás is,hangsúlyozom ez nem a teljes beszállítói lista.Olvasgatva a cseh fórumokat és a médiát annyit lehet leszűrni hogy az előző tulaj kb egy milliárd koronát fektetett be az NG kifejlesztésébe és úgy számolt,hogy pár tucat NG eladása esetén már nyereséget hozna a gép,ők amúgy (Penta) komoly potenciált láttak ebben a cégben,de ahhoz,hogy ezt realizálni tudják az ő erőforrásaikat is meghaladó pénzeket kell(ene) befektetni a cégbe,azt is írják és ez nagyon érdekes,hogy ebben a szegmensben (hadiipar)a
a geopolitikai kapcsolatok, a politikai nyomás és a legmagasabb szintű lobbizás fontosabb, mint a pénz.
Tehát látva a magyar befektetők hátterét ebben valószínüleg szintet fog lépni a cég:) a szenegáli gép beszerzéssel kapcsolatban a következő a helyzet, Szenegál fizetési helyzete miatt a vásárlást a Cseh Export Bankon és egy másik együttműködő külföldi bankokon keresztül finanszírozzák.Amúgy ez a Cseh Export Bank jelentős mértékben benne van a Szenegáli repülőtér fejlesztésben.Az Albatrosok eladási kilátásaival kapcsolatban annyit lehet tudni,hogy a szenegáli megrendelésen kívűl a cseh fegyveres erők 7db L-159-es és 16db L-39-t akarnak beszerezni,valamint kormány tulajdonában lévő LOM Praha e hónap (június) végére várhatóan négy L-39NG-re köt megállapodást.Erről az utóbbi üzletről ennyi infót találtam:

"LOM PRAHA s.p. (zakladatel MO ČR) má v úmyslu koupit 4 letouny L-39NG pro své CLV Pardubice. Odhadovou cenu okolo 1,1 miliardy Kč ovšem nemá na účtech, tudy si někde na to musí půjčit. Pravděpodobně z komerčního úvěru (velmi nepravděpodobně tu bude financováno přímo ze státního rozpočtu). Úvěr bude LOM splácet tak, že bude poskytovat výcvik stíhacím pilotů AČR. Na to má smlouvu z prosince 2018 platnou od 1.1. 2019 do 31.12.2025 s možností prodloužení do 31.12.2028. Celková cena za výcvik pilotů AČR (včetně dopravních a vrtulníkových pilotů) je 3,51 miliardy bez DPH (cena je bez prodloužení do roku 2028)."

Elnézést a nagyon nyers fordításért de talán a lényeg kihámozható belőle.

"A LOM PRAHA sp (a Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériumának alapítója) 4 L-39NG repülőgépet kíván vásárolni a CLV Pardubice részére.A gépek a becsült ára 1,1 milliárd CZK körül van, ezért valószinüleg kölcsönt kell felvennie. Valószínűleg kereskedelmi kölcsönt vesz fel (nagyon valószínűtlen, hogy közvetlenül az állami költségvetésből finanszírozzák). A hitel fedezete a LOM a Cseh Védelmi Minisztériummal kötött szerződése ACR vadászpilóták képzésére.A szerződés 2018. decemberi keltezésű , 2019-1.1-től. 2025.12.31-ig,érvényes a meghosszabbítás lehetőségével 2028.12.31-ig. Az ACR pilóták képzésének teljes ára (beleértve a szállítási és helikopterpilótákat) 3,51 milliárd euró,(az opcionális 2028-ig tartó meghosszabbítás nélkül)."

A hitel futamideje valószínűleg meg fog egyezni a képzési szerződés időtartamával,

Szlovákia lehet a következő megrendelő 2021-n ennek a csehek szerint a magyar többségi tulajdon szerzéssel jelentősen megnőttek az esélyei.Magyarországot mint lehetséges vásárlót természetesen megemlítik de ezen kívül nincs semmilyen konkrét információ ezzel kapcsolatba.
Végezetül berakom ide az Aero igazgatójának múlt év decemberi értékelését:

"Máme čtyři velké zakázky ve dvou středoasijských zemích a ve dvou afrických a k tomu velkou zakázku od české armády. Jde hlavně o generální opravy a upgrady vojenských letounů. Celkový objem zakázek v této oblasti spolu s opravami jednomístných a dvoumístných letounů L-159 pro českou armádu přesahuje čtyři miliardy korun. Očekáváme, že v dalších letech náš byznys v oblasti oprav a vylepšení ještě poroste."

"Négy nagy megrendelés van két közép-ázsiai országban és két afrikai országban, valamint egy nagy megrendelés a cseh hadsereg részéről. Ezek elsősorban a katonai repülőgépek nagyjavításai és korszerűsítései. A megrendelések teljes mennyisége ezen a területen, az egy- és kétüléses L-159 repülőgépek javításával együtt a Cseh Hadsereg számára meghaladja a négy milliárd koronát. Arra számítunk, hogy javítási és fejlesztési üzletágunk tovább növekszik az elkövetkező években."




 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 538
113
Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét. ;)

Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
Olvastam,hogy a svéd légierő azt szeretné.A többivel meg nagyjábol egyetértek.A NER része aggaszt a dolognak.Attol tartok,hogy csak azért fogunk túlárazott megrendeléseket adni,hogy nyeresége legyen a cégnek,amit visszaoszthatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Akik olvassák a cseh oldalakat azoktól kérdezném, hogy esetleg van hír róla, hogy milyen további hadiipari cégeket vehetne az állítólagos alakuló cseh-magyar hadiipari holding? Talán a CZ vagy Tatra? Bár nyilván ők is csak találgatnak, de hátha több infójuk van mint nekünk. Elméletileg a HM Arzenál hozhatja a kézifegyvergyárat, a Hirtenberget (sőt akár a Rábát is amelyben 75% az állami tulajdon, de a termelés nagyobb része nem hadiipari) a közös cégbe a csehek az AV-t esetleg a CZ-t ami együtt már lényegesen nagyobb cégméret, de kérdés, hogy lenne-e értelme magyar szempontból, mert a tényleges hazai gyártás az továbbra is a kézifegyvergyárat jelenti. A csehek mindenképpen jól járnának a közös céggel, mert a kézifegyvergyár és a Hirtenberger, CZ nyereségéből finanszíroznák az AV veszteségét.A holdingnak akkor lenne értelme ha a 2 ország azonos IFV beszerzés mellett döntene és mondjuk a holding gyártaná le a közösen beszerzett Lynx-et (mindkét országban úgy tűnik nyerőre áll), ami legalább 4 miliárd euró értékű lenne. De ez tényleg csak ötletelés.
Ez a Lynx sztori érdekesen hangzik......
Yalcin kategóriában a csehek mit használnak?
Nyilván a KMW, RM ami termék tekintetében szóba jöhetne, de ezek túl nagy falat lennének a magyar-cseh holdingnak, kizártnak tartom, hogy a németek rábólintanának az eladásra akárcsak a nagyobb francia, olasz (Leonardo) hadiipari cégek esetében. Viszont a Diehl Defence-t (wiki szerint 2018-ban 464 millió euró bevétel, 2500 munkavállaló) éppen megcélozhatná a holding. Meglenne a lérak beszállító (nagyon úgy néz ki, hogy valaki nem akarja, hogy Nasams legyen) és végre a Gripenek is megkapnák az IRIS-T.
Sztem nem Nyugatra Kelet-Európára érdemes nézni. Korábban ez a cseh cég román és lengyel cégek felvásárlásán gondolkozott.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 674
32 303
113
Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét. ;)

Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
A kanadai kepzessel az a gond hogy megvaltoznak a dolgok.
Jovl nagyobb pilotamennyisegre lessz szuksegunk. Es erdemben tudunk valogatni.

Szamolj 20 145 14 225 2-3 irbus 2 falcon 14 gripen (ha veszunk sugarhajtasu kikepzo tamadot ) akkor oda is kell pilota :) azok kepzese is szamit ongerjeszt... Ha esetleg meg akarnank 1 szazad gripent az Ujjabb 14 gep plussz a sugarhajtasu szallito 3 ez kozel 100 pilota... Igy mar tetemes osszeg lenne kanada
 
  • Tetszik
Reactions: Tegin

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Kedves Honvéd..... Nagyjából, hogy a Magyar Kormány 51 %-os részesedést szerzett a Newport News hajógyárban, ahol a hordozókat is készítik :)

Király. :) Már csak egy német tengeralattjárógyár megvételéről kell egy cikk és kész. :) Csinálhatnál egyet, és berakhatnád valami román oldalra. :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
A repgépgyárról nem tudok többet, mint ami eddig lejött, nem tudom miért vettük. Nem hinném hogy nekünk repgépgyártásra kell most költeni, .
Kérdés az, hogy ez állami pénz vagy magán? Sztem a költségvetést nem erintő zsé, plusz államilag garantált hitel. Tehát valószínűleg közvetlenül nem vesz el pénzt a Z2026-tól. Max. beszerzésen keresztül, de ott is nyer rajta a Honvédség.
Viszont lehet kipumpálni vele, közös cseh-magyar Unios, esetleg Nato pénzeket. Az önálló, potens európai haderő megteremtése Unios cél.
Sztem újabb ajtók nyilhatnak ki, újabb pókerpartikban vehetünk részt közösen nagyobb súllyal.
Másrészt nagyobbat is lehet pofára esni.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 824
4 746
113
Ez a Lynx sztori érdekesen hangzik......
Yalcin kategóriában a csehek mit használnak?

Sztem nem Nyugatra Kelet-Európára érdemes nézni. Korábban ez a cseh cég román és lengyel cégek felvásárlásán gondolkozott.
Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal. Attól nagyobb hibát nem lehetne elkövetni.Ez a cseh-magyar holdig csak egy ötletelés, de ha az elmúlt 2 év történéseiből kiindulok: kézilőfegyvergyár (lőpor, lőszergyártási tervekkel), Hirtenberger felvásárlása (az egy jó döntés volt), AV 51%-ának megvásárlása (na az egy borzalmasan rossz döntés volt, csúnyán túlárazva), magyar-cseh hadiipari holding tervek a cseh sajtóban stb. mutatja, hogy miniszterelnökünk (szándékosan szépen fogalmaztam róla, hogy mindenki boldog legyen) el van szánva, hogy felépíti a magyar hadiipart. Biztos vagyok benne, hogy lesznek még meglepetések.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
"LOM PRAHA s.p. (zakladatel MO ČR) má v úmyslu koupit 4 letouny L-39NG pro své CLV Pardubice. Odhadovou cenu okolo 1,1 miliardy Kč ovšem nemá na účtech, tudy si někde na to musí půjčit.

Akkor az 46 300 000,- USD, azaz egy gép 12 millió dollár lehet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal. Attól nagyobb hibát nem lehetne elkövetni.Ez a cseh-magyar holdig csak egy ötletelés, de ha az elmúlt 2 év történéseiből kiindulok: kézilőfegyvergyár (lőpor, lőszergyártási tervekkel), Hirtenberger felvásárlása (az egy jó döntés volt), AV 51%-ának megvásárlása (na az egy borzalmasan rossz döntés volt, csúnyán túlárazva), magyar-cseh hadiipari holding tervek a cseh sajtóban stb. mutatja, hogy miniszterelnökünk (szándékosan szépen fogalmaztam róla, hogy mindenki boldog legyen) el van szánva, hogy felépíti a magyar hadiipart. Biztos vagyok benne, hogy lesznek még meglepetések.
Majd én NER-ezek. :)

Viszont nem szítva a vitát, tényleg érdeklődés, mi alapján veszed készpénznek a túlárazást?

Valóban 250 millió dollár volt a vételár?? Ennek mi a forrása?

Ha ennyi a cég fele, akkor a csehek is túlárazva vették a másik felét?

Egyáltalán mennyi a reális értéke?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor tudhatjuk, hogy megérte-e. Illetve az is kérdés a Penta ezt a pénzt mibe fekteti. Mert erős a gyanúm, mivel övéké maradt a reptér, ez triumvirátus lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and anonim999

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 824
4 746
113
Majd én NER-ezek. :)

Viszont nem szítva a vitát, tényleg érdeklődés, mi alapján veszed készpénznek a túlárazást?

Valóban 250 millió dollár volt a vételár?? Ennek mi a forrása?

Ha ennyi a cég fele, akkor a csehek is túlárazva vették a másik felét?

Egyáltalán mennyi a reális értéke?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor tudhatjuk, hogy megérte-e. Illetve az is kérdés a Penta ezt a pénzt mibe fekteti. Mert erős a gyanúm, mivel övéké maradt a reptér, ez triumvirátus lesz.
Egy veszteséges, évi néhány db-os termelésű, igazi kisszériás repülőgépgyárat (nem tudom. hogy igaz-e az át, itt olvastam az oldalon) 250 millió dollárért megvenni messze túlárazott. A Pentánál biztos, hogy pezsgőt bontottak, hogy milyen jó áron sikerült rásózni a magyarokra a veszteségforrásukat. Lehet, hogy odaadták volna 1 dolláért is csak vállaljuk át a korábbi tartozásokat + a további veszteség/beruházási igény nem őket terheli.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár