Nagyjából összefoglalnád a cikk lényegét ? Mit írnak ?
Kedves Honvéd..... Nagyjából, hogy a Magyar Kormány 51 %-os részesedést szerzett a Newport News hajógyárban, ahol a hordozókat is készítik

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nagyjából összefoglalnád a cikk lényegét ? Mit írnak ?
Olvastam,hogy a svéd légierő azt szeretné.A többivel meg nagyjábol egyetértek.A NER része aggaszt a dolognak.Attol tartok,hogy csak azért fogunk túlárazott megrendeléseket adni,hogy nyeresége legyen a cégnek,amit visszaoszthatnak.Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét.
Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
Reg rohogtem ilyen jot! Koszi!Csak azért csináltam ezt a fake-t, hogy 1. Jót röhögjünk! 2. a többi álom mellé elfér. 3. hátha olvassa valami kém is![]()
Ez a Lynx sztori érdekesen hangzik......Akik olvassák a cseh oldalakat azoktól kérdezném, hogy esetleg van hír róla, hogy milyen további hadiipari cégeket vehetne az állítólagos alakuló cseh-magyar hadiipari holding? Talán a CZ vagy Tatra? Bár nyilván ők is csak találgatnak, de hátha több infójuk van mint nekünk. Elméletileg a HM Arzenál hozhatja a kézifegyvergyárat, a Hirtenberget (sőt akár a Rábát is amelyben 75% az állami tulajdon, de a termelés nagyobb része nem hadiipari) a közös cégbe a csehek az AV-t esetleg a CZ-t ami együtt már lényegesen nagyobb cégméret, de kérdés, hogy lenne-e értelme magyar szempontból, mert a tényleges hazai gyártás az továbbra is a kézifegyvergyárat jelenti. A csehek mindenképpen jól járnának a közös céggel, mert a kézifegyvergyár és a Hirtenberger, CZ nyereségéből finanszíroznák az AV veszteségét.A holdingnak akkor lenne értelme ha a 2 ország azonos IFV beszerzés mellett döntene és mondjuk a holding gyártaná le a közösen beszerzett Lynx-et (mindkét országban úgy tűnik nyerőre áll), ami legalább 4 miliárd euró értékű lenne. De ez tényleg csak ötletelés.
Sztem nem Nyugatra Kelet-Európára érdemes nézni. Korábban ez a cseh cég román és lengyel cégek felvásárlásán gondolkozott.Nyilván a KMW, RM ami termék tekintetében szóba jöhetne, de ezek túl nagy falat lennének a magyar-cseh holdingnak, kizártnak tartom, hogy a németek rábólintanának az eladásra akárcsak a nagyobb francia, olasz (Leonardo) hadiipari cégek esetében. Viszont a Diehl Defence-t (wiki szerint 2018-ban 464 millió euró bevétel, 2500 munkavállaló) éppen megcélozhatná a holding. Meglenne a lérak beszállító (nagyon úgy néz ki, hogy valaki nem akarja, hogy Nasams legyen) és végre a Gripenek is megkapnák az IRIS-T.
A kanadai kepzessel az a gond hogy megvaltoznak a dolgok.Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét.
Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
Kedves Honvéd..... Nagyjából, hogy a Magyar Kormány 51 %-os részesedést szerzett a Newport News hajógyárban, ahol a hordozókat is készítik![]()
Kérdés az, hogy ez állami pénz vagy magán? Sztem a költségvetést nem erintő zsé, plusz államilag garantált hitel. Tehát valószínűleg közvetlenül nem vesz el pénzt a Z2026-tól. Max. beszerzésen keresztül, de ott is nyer rajta a Honvédség.A repgépgyárról nem tudok többet, mint ami eddig lejött, nem tudom miért vettük. Nem hinném hogy nekünk repgépgyártásra kell most költeni, .
Ez a Türk Tanács!"Négy nagy megrendelés van két közép-ázsiai országban és
Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal. Attól nagyobb hibát nem lehetne elkövetni.Ez a cseh-magyar holdig csak egy ötletelés, de ha az elmúlt 2 év történéseiből kiindulok: kézilőfegyvergyár (lőpor, lőszergyártási tervekkel), Hirtenberger felvásárlása (az egy jó döntés volt), AV 51%-ának megvásárlása (na az egy borzalmasan rossz döntés volt, csúnyán túlárazva), magyar-cseh hadiipari holding tervek a cseh sajtóban stb. mutatja, hogy miniszterelnökünk (szándékosan szépen fogalmaztam róla, hogy mindenki boldog legyen) el van szánva, hogy felépíti a magyar hadiipart. Biztos vagyok benne, hogy lesznek még meglepetések.Ez a Lynx sztori érdekesen hangzik......
Yalcin kategóriában a csehek mit használnak?
Sztem nem Nyugatra Kelet-Európára érdemes nézni. Korábban ez a cseh cég román és lengyel cégek felvásárlásán gondolkozott.
"LOM PRAHA s.p. (zakladatel MO ČR) má v úmyslu koupit 4 letouny L-39NG pro své CLV Pardubice. Odhadovou cenu okolo 1,1 miliardy Kč ovšem nemá na účtech, tudy si někde na to musí půjčit.
Majd én NER-ezek.Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal. Attól nagyobb hibát nem lehetne elkövetni.Ez a cseh-magyar holdig csak egy ötletelés, de ha az elmúlt 2 év történéseiből kiindulok: kézilőfegyvergyár (lőpor, lőszergyártási tervekkel), Hirtenberger felvásárlása (az egy jó döntés volt), AV 51%-ának megvásárlása (na az egy borzalmasan rossz döntés volt, csúnyán túlárazva), magyar-cseh hadiipari holding tervek a cseh sajtóban stb. mutatja, hogy miniszterelnökünk (szándékosan szépen fogalmaztam róla, hogy mindenki boldog legyen) el van szánva, hogy felépíti a magyar hadiipart. Biztos vagyok benne, hogy lesznek még meglepetések.
Már a trollkodásért megérné, hatalmas botrány lenne.Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal. .
Egy veszteséges, évi néhány db-os termelésű, igazi kisszériás repülőgépgyárat (nem tudom. hogy igaz-e az át, itt olvastam az oldalon) 250 millió dollárért megvenni messze túlárazott. A Pentánál biztos, hogy pezsgőt bontottak, hogy milyen jó áron sikerült rásózni a magyarokra a veszteségforrásukat. Lehet, hogy odaadták volna 1 dolláért is csak vállaljuk át a korábbi tartozásokat + a további veszteség/beruházási igény nem őket terheli.Majd én NER-ezek.
Viszont nem szítva a vitát, tényleg érdeklődés, mi alapján veszed készpénznek a túlárazást?
Valóban 250 millió dollár volt a vételár?? Ennek mi a forrása?
Ha ennyi a cég fele, akkor a csehek is túlárazva vették a másik felét?
Egyáltalán mennyi a reális értéke?
Ha ezekre tudjuk a választ, akkor tudhatjuk, hogy megérte-e. Illetve az is kérdés a Penta ezt a pénzt mibe fekteti. Mert erős a gyanúm, mivel övéké maradt a reptér, ez triumvirátus lesz.
És az a magán tulajdonú cseh Omnipol, ami régóta szoros üzleti partnere a cégnek, és a másik felét megvette, az is jól átverte saját magát?Egy veszteséges, évi néhány db-os termelésű, igazi kisszériás repülőgépgyárat (nem tudom. hogy igaz-e az át, itt olvastam az oldalon) 250 millió dollárért megvenni messze túlárazott. A Pentánál biztos, hogy pezsgőt bontottak, hogy milyen jó áron sikerült rásózni a magyarokra a veszteségforrásukat. Lehet, hogy odaadták volna 1 dolláért is csak vállaljuk át a korábbi tartozásokat + a további veszteség/beruházási igény nem őket terheli.
A PC-21 egy nagyon népszerű multi-level trainer platform, egy nagyon komoly kidolgozott saját kiképzési programmal. Elvileg 2014-ben már aláírt a SAAB egy szándéknyilatkozatot, hogy együtt fognak dolgozni a svéd légierő pilótaképzésének reformján. Elég sok jel és pletyka kering, hogy náluk is az lesz a befutó.Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét.
Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
Akkor az 46 300 000,- USD, azaz egy gép 12 millió dollár lehet.
Ebben még lehet is valami.Bár szerintem a svédek azért tudják,hogy valójában nincs is pénzünk nagyon leváltani a Gripent.Szóval nagy tételben azért nem fogadnák rá.A PC-21 egy nagyon népszerű multi-level trainer platform, egy nagyon komoly kidolgozott saját kiképzési programmal. Elvileg 2014-ben már aláírt a SAAB egy szándéknyilatkozatot, hogy együtt fognak dolgozni a svéd légierő pilótaképzésének reformján. Elég sok jel és pletyka kering, hogy náluk is az lesz a befutó.
De van a PC-21 és az NG-ben egy olyan közös pont, hogy a multilevelségükkel pont azonos vevőkért versengenek. Megmutatom, hogy mire gondolok:
![]()
![]()
Érzek némi ötlet transfert a szemléltető grafika készítőjétől, de remélem érthető a dolog. (konkréten az Aero képén is a Pilatus szimulátor szerepel sematikusan)
Természetesen gyakorlatilag senki nem használja így egyik gépet sem (talán a svájciak?), de a lényeg, hogy a középső fázisok összevonhatóak az új módszer segítségével. Ezzel meg lehet spórolni az egyik típusról a másikra való aklimatizációs időket. Ezzel lerövidül a képzés, és persze olcsóbbá is válik. És mindehhez a növendék nem kanadai kiküldetésben van!
DE nem csak a grafika lett - finoman szólva- újrahasznosítva, hanem a módszer is:
A Pc-21 fülkéje:
![]()
Az NG új fullos fülkéje:
![]()
A svéd tenderezgetés azt mutatja, hogy talán még nincs teljesen lefújva a meccs...
És akkor tessék most egy picit a karfába belekapaszkodni, meredek dolog jön!
Mi van akkor, ha Babis és Orbán szépen egy konföránszié beszélgetésre hívják a drága jó svéd miniszterelnököt, és betolják neki a cukrozott répát.
Ha ti maradtok a sugárhajtásos koncepciónál (ugye eddig a SAAB 105 volt náluk a multi level), akkor mi maradunk a Gripen platformnál (mondjuk különben is ez az észszerű megoldás). Azt tudjuk, hogy a SAAB nélkül nem lehetett volna rendes szimulációt csinálni az csehek szimulátorába, tehát a SAAB kapcsolatnak élnie kell!
Máris nagyon szépen burkoltan meg is lehetne oldani az ellentételezést.
Na meredek volt a kanyar?
Na ha ezt Tombor leszervezi, akkor 'asszem ő is kap egy harapást abból a répából!![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..