Még úgy sem lenne versenyképes a kinai gépekkel.Mert csak az venné orosz hajtóművel,ki amerikait nem kaphat.Ottmeg kina tarol.A nagyobb piac érdekében orosz hajtóművel is kell kínálni. Gondolom az oroszok sem lennének ellene.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Még úgy sem lenne versenyképes a kinai gépekkel.Mert csak az venné orosz hajtóművel,ki amerikait nem kaphat.Ottmeg kina tarol.A nagyobb piac érdekében orosz hajtóművel is kell kínálni. Gondolom az oroszok sem lennének ellene.
Csak azt nem tudom,hogy ez mennyivel jobb,mint ha helyi összeszereléssel megvettük volna a Mbombe4/6,vagy az RG35 családot.Ahhoz felesleges lenne
Yörük: Felderítő, ATGM hordozó, Mistral hordozó?, esetleg különlegeseknek, ha kell.
Yalcin: határ járőr, mentő, CRBN, parancsnoki, missziós konvojba akna, ied mentesítő, zavaró..
Ezek csak a már kifejlesztett, létező verziók.
Szerintem röhögve felszív a sereg ilyenekből pár száz darabot jelenlegi mérete mellett is.
És akkor még szerencsétlen tartalékosokat sem kell ilyen páncélozott batárokba pakolni.
Nézzétek meg a Nurol honlapján, fenn vannak a verziók. (tudom, sokszor volt, de ne kelljen keresni, ha valakit érdekel)
https://www.nurolmakina.com.tr/en/ejder-yalcin-en
Például azért, mert a Mbombénak alacsonyabb a védettsége. De biztos vagyok benne, hogy lehet még okokat találni. Ne gyártsunk ebből meddő vitát, amíg nem tudunk többet. Így, hogy nyilvánosan bemutatták tavaly, bosszantó a titkolózás, akkor már titkolták volna el rendesen.Csak azt nem tudom,hogy ez mennyivel jobb,mint ha helyi összeszereléssel megvettük volna a Mbombe4/6,vagy az RG35 családot.
Érdekes,hogy most senki nem morog az üvegfelületek meg a 4x4 rossz terepjáró képessége miatt.
A Balkán nem ér véget Szerbiánál, meg Horvátországnál.Meg bemutattak egy t50 osztályú makettet a polákok,de szerintem nem lesz belőle semmi.Lényeg,hogy nem kell nekik az Lakárhányas.
Balkánba se biznék.Szerbek turbópopot gyártanak,sugarasbol inkább oroszt fognak venni,vagy előveszik a Super Galebet.
Kap egy új hajtóművet,és masnikat repül az L39 köré.(Orao volt a balkáni Jaguár,ez meg a jugó Hawk)
Szlovének elvannak a Pilátusaikkal,nem is akarnak többet.Max a horvátok,de náluk is csak esetlegesen.
A Balkán nem ér véget Szerbiánál, meg Horvátországnál.
Görögország például a mai napig 39 db '76-os gyártású T-2 Buckeye-okon repülteti a növendékeket.
Nem nagyon fogják tudni már sokáig húzni velük. Elvileg eléggé össze vannak bútorozva az olaszokkal, azonban nem hinném, hogy M-346-ra lenne pénzük, mikor most kaptak ingyen - mert már szerintem az USA-nak égett a pofája - Bradley-ket, az M-113-asok helyett.
Az meg még messze van ('24-'25-től), mire a T-7 Redbeck elkezdené kipörgetni a USA trainereit. Meg mondjuk nem véletlenül kezdték el lecserélni a T-38-asokat. Nem vagyok benne biztos, hogy jobban járnának velük, mint a mostani T-2-esekkel.
Mivel pedig sok F-16D-jük van (és gyaníthatóan nem dobják ki ezeket), így ha F-35-re váltanak, akkor lehet létjogosultsága egy olcsóbb advanced trainernek.
Meg bemutattak egy t50 osztályú makettet a polákok,de szerintem nem lesz belőle semmi.Lényeg,hogy nem kell nekik az Lakárhányas.
Balkánba se biznék.Szerbek turbópopot gyártanak,sugarasbol inkább oroszt fognak venni,vagy előveszik a Super Galebet.
Kap egy új hajtóművet,és masnikat repül az L39 köré.(Orao volt a balkáni Jaguár,ez meg a jugó Hawk)
Szlovének elvannak a Pilátusaikkal,nem is akarnak többet.Max a horvátok,de náluk is csak esetlegesen.
Csak azt nem tudom,hogy ez mennyivel jobb,mint ha helyi összeszereléssel megvettük volna a Mbombe4/6,vagy az RG35 családot.
Érdekes,hogy most senki nem morog az üvegfelületek meg a 4x4 rossz terepjáró képessége miatt.
Asszem ez a cikk még nem volt. Több infó van benne, mint bármiben, amit eddig olvastam. Pl, hogy a jelenleg gyártott, az a jármű 4. verziója, és a gyakorlatban jelentkező igények alapján folyamatosan fejlesztik, módosítják.
https://euro-sd.com/2019/11/articles/15213/i-am-proud-that-we-have-saved-so-many-lives/
De a leg durvább ez:
We focus on design, development, testing and assembly. For manufacturing, we rely mainly on our suppliers. In Turkey there are competitive and efficient suppliers who meet our requirements. In addition, we also cooperate with local manufacturers in our customer countries. Currently we are even working on setting up an assembly and testing facility in a European country where we will use manufacturers from this country and some neighbouring countries.
Asszem jön a Nurol gyár
Várjál-várjál. A Jelcin-NMS páros messze nem az a kategória. Azok már erősen APC kategória 18+ tonnás mérettel. Ahhoz meg a max. Stanag 4 nem igazán hanyatvágós...Csak azt nem tudom,hogy ez mennyivel jobb,mint ha helyi összeszereléssel megvettük volna a Mbombe4/6,vagy az RG35 családot.
Érdekes,hogy most senki nem morog az üvegfelületek meg a 4x4 rossz terepjáró képessége miatt.
Ezt gondolom úgy értetted, hogy jóvátételként átvonatozunk hozzánk egy gyárat?Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal.
Szrintem ha ezek ketten felhívják akkor rá is alkudnak az egész SaabraMi van akkor, ha Babis és Orbán szépen egy konföránszié beszélgetésre hívják a drága jó svéd miniszterelnököt, és betolják neki a cukrozott répát.....
Helyettem semmilyen török dolog ne legyen. Fennek a legszebb vas.NMS Fennek helyett elmegy még.
Család.Mindkettő a 4x4 járőrtől a Boxer kategóriás nehézjárgányig tart.Várjál-várjál. A Jelcin-NMS páros messze nem az a kategória. Azok már erősen APC kategória 18+ tonnás mérettel. Ahhoz meg a max. Stanag 4 nem igazán hanyatvágós...
A Balkán nem ér véget Szerbiánál, meg Horvátországnál.
Görögország például a mai napig 39 db '76-os gyártású T-2 Buckeye-okon repülteti a növendékeket.
Nem nagyon fogják tudni már sokáig húzni velük. Elvileg eléggé össze vannak bútorozva az olaszokkal, azonban nem hinném, hogy M-346-ra lenne pénzük, mikor most kaptak ingyen - mert már szerintem az USA-nak égett a pofája - Bradley-ket, az M-113-asok helyett.
Az meg még messze van ('24-'25-től), mire a T-7 Redbeck elkezdené kipörgetni a USA trainereit. Meg mondjuk nem véletlenül kezdték el lecserélni a T-38-asokat. Nem vagyok benne biztos, hogy jobban járnának velük, mint a mostani T-2-esekkel.
Mivel pedig sok F-16D-jük van (és gyaníthatóan nem dobják ki ezeket), így ha F-35-re váltanak, akkor lehet létjogosultsága egy olcsóbb advanced trainernek.
Törökök fejlesztenek maguknak.Bezony, horvatok, bulgarok, gorogok stb. Raadasul javitsatok ki, de ugy remlik, a most hatalmas baratta lett torokok is propellerrel treningeznek, nem...?
T-45-öst honnan? 2009-ben leállt a gyártása! AMARG-ban nincsen. A haditengerészet aktívan használja őket. Ha el is adna belőle, akkor neki lesz hiány. A T7-nél hamarabb másik gép nekik sem lenne. Akkor honnan vennének?Görögök meg kaphatnek T45öst,Újat vagy használtat.Nincs pénzük semmire,aki a pénzt adja,adja mellé azt is,amire költsék.Ha az amcsik adják,amerikai gyártmányra adják,vagy esetleg eredeti Hawkra.EU mostanában meg eligha ad pénzt fegyverre.De ha mégis,akkor meg valamelik olasz a valószinűbb.
Irtam az eredeti Hawkot is.Olaszoknak meg nem csak az M346 van a kinálatukban.T-45-öst honnan? 2009-ben leállt a gyártása! AMARG-ban nincsen. A haditengerészet aktívan használja őket. Ha el is adna belőle, akkor neki lesz hiány. A T7-nél hamarabb másik gép nekik sem lenne. Akkor honnan vennének?
Az M346 ára meg (bár abban support is van) 32-35M EUR (!!!).
Az eredeti Hawk ára is minimum 30M USD! De pl. Saud-Arábia 800M USD-t fizetett 22db-ért 2012-ben!Irtam az eredeti Hawkot is.Olaszoknak meg nem csak az M346 van a kinálatukban.
Mondjuk nem tudom,hogy mennyi egy csupasz Hawk ára.Mert az L39NG csupaszon 12milka.Az eredeti Hawk ára is minimum 30M USD! De pl. Saud-Arábia 800M USD-t fizetett 22db-ért 2012-ben!
Az olaszoknál meg marad az M345, amiről már múltkor betettem, hogy az is bőven 20M felett van ( konkrétan 26M/db).
Szóval ha 30+ gépet kell lecserélned, akkor az a gépenkénti 10M USD körüli összeg már barátságban sem "tartsd meg az aprót, Haver!"
300+M USD-t meg biztos vagyok benne, hogy tudnának hova tenni!
Te most vezetés közben kommentelsz?Mondjuk nem tudom,hogy mennyi egy csupasz Hawk ára.Mert az L39NG csupaszon 12milka.
És elfeledkezel a taljánok L39NG kategóriás gépéről.Még a hajtómű is ugyan az benne.Az M345
Ezt gondolom úgy értetted, hogy jóvátételként átvonatozunk hozzánk egy gyárat?
Szrintem ha ezek ketten felhívják akkor rá is alkudnak az egész Saabra
Helyettem semmilyen török dolog ne legyen. Fennek a legszebb vas.
Nem tudom, nekem nagyon fura, hogy 8 gépet akarunk rendszeresíteni és ezért megvettük a fél gyárat. Mintha egy pohár tej miatt vennék egy tehenet.
Tuti valami nagyobb, hosszabb távú terv van.
Upsz,tényleg.Nem vezetek,ami azt illeti most nem is dolgozom,de közben mást is csinálok.Mea culpa.Te most vezetés közben kommentelsz?
A Hawk árát 2x is leírtam.
De be is idézted amit írtam, hogy az M345-öst most rendelte meg az olasz kormány 26M USD/db áron.
Én a régi avatarjait szeretném látni: a helyes japán lányokat. Az utóbbi pár nagyon nem jött be nekem. ONOFF:
Biztos, hogy szeretnénk mi látni a Fenneked?
Azt személy szerint csak Rába vagy MAN alvázon tudnám elképzelni itthon.Szlovakiát már olvastam, bár ez semmit sem jelent. Kivéve ha bejelentkezünk az Eva-ra....