[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Amiért Mészáros Lőrinc is mindent összevásárol, amiben a kormányzati fantázia lát valamit. Aztán egy része semmit se ér. Az Aero ér valamit, nem az a lényeg, hogy Tomborék megvették, hanem az, hogy mi a kormányzati szándék vele! Merthogy ez aggasztó, ugyanis ha kormányzati szándék van, akkor legvalószínűbb, hogy valamilyen elavult cseh gyakorlógépet kapunk, csak minek! Az egész kérdés itt senkit nem érdekelne, ha nem erre vezetne a folyamat logikája.

Na akkor amikor bejelentették,hogy megvették a cseh céget én is úgy gondolkodtam a róla ahogy most te,de kicsit köruljártam a témát mivel ez a vásárlás és a várható jövőbeli vásárlások is a csehekkel közösen lesznek megvalósítva így a szokásos NER sémák egy ilyen felállásban nem működnek.Bemásolom ide az egyik korábbi hozzászólásomat és a cseh Forbes a közös felvásárlásokról szóló cikkjének linkjét.

"y.Ami még nagyon fontos,ezt most olvastam a cseh Forbesben ,hogy az Aero megvásárlása után további európai haditechnikai cégeket vásárlása van kilátásban.Piaci információk szerint a cél egy rendkívűl robosztus (haditechnikai) gyártó holding létrehozása magyar és cseh tulajdonnal.Úgy,hogy ha igaz amit írnak,akkor ez a vásárlás csak az első lépés volt,meg kell várni amíg az összes bábu a helyére kerül a sakktáblán,utána lehet ítéletet mondani.

https://www.forbes.cz/aero-s-novymi-pany-zbrojarsky-obchod-dekady-spoji-havu-s-kellnerem-a-madary/ "
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 844
4 828
113
Akik olvassák a cseh oldalakat azoktól kérdezném, hogy esetleg van hír róla, hogy milyen további hadiipari cégeket vehetne az állítólagos alakuló cseh-magyar hadiipari holding? Talán a CZ vagy Tatra? Bár nyilván ők is csak találgatnak, de hátha több infójuk van mint nekünk. Elméletileg a HM Arzenál hozhatja a kézifegyvergyárat, a Hirtenberget (sőt akár a Rábát is amelyben 75% az állami tulajdon, de a termelés nagyobb része nem hadiipari) a közös cégbe a csehek az AV-t esetleg a CZ-t ami együtt már lényegesen nagyobb cégméret, de kérdés, hogy lenne-e értelme magyar szempontból, mert a tényleges hazai gyártás az továbbra is a kézifegyvergyárat jelenti. A csehek mindenképpen jól járnának a közös céggel, mert a kézifegyvergyár és a Hirtenberger, CZ nyereségéből finanszíroznák az AV veszteségét.A holdingnak akkor lenne értelme ha a 2 ország azonos IFV beszerzés mellett döntene és mondjuk a holding gyártaná le a közösen beszerzett Lynx-et (mindkét országban úgy tűnik nyerőre áll), ami legalább 4 miliárd euró értékű lenne. De ez tényleg csak ötletelés.
 
W

Wilson

Guest
Akik olvassák a cseh oldalakat azoktól kérdezném, hogy esetleg van hír róla, hogy milyen további hadiipari cégeket vehetne az állítólagos alakuló cseh-magyar hadiipari holding? Talán a CZ vagy Tatra? Bár nyilván ők is csak találgatnak, de hátha több infójuk van mint nekünk. Elméletileg a HM Arzenál hozhatja a kézifegyvergyárat, a Hirtenberget (sőt akár a Rábát is amelyben 75% az állami tulajdon, de a termelés nagyobb része nem hadiipari) a közös cégbe a csehek az AV-t esetleg a CZ-t ami együtt már lényegesen nagyobb cégméret, de kérdés, hogy lenne-e értelme magyar szempontból, mert a tényleges hazai gyártás az továbbra is a kézifegyvergyárat jelenti. A csehek mindenképpen jól járnának a közös céggel, mert a kézifegyvergyár és a Hirtenberger, CZ nyereségéből finanszíroznák az AV veszteségét.A holdingnak akkor lenne értelme ha a 2 ország azonos IFV beszerzés mellett döntene és mondjuk a holding gyártaná le a közösen beszerzett Lynx-et (mindkét országban úgy tűnik nyerőre áll), ami legalább 4 miliárd euró értékű lenne. De ez tényleg csak ötletelés.

Jelenleg csak találgatás folyik nincsen semmilyen konkrét információ,amúgy ez a magyar tulajdonszerzés a cseh fórumozókat is meglepte, a cseh sajtóban is kb akkor jelentek meg az első infók a lehetséges magyar felvásárlásról amikor nálunk is,úgy,hogy cseh részről is ugyanúgy titokban tartották az üzletet mint nálunk.Amúgy a belinkelt Forbes cikkben további európai hadiipari cégek felvásárlásáról írnak,úgy,hogy nem biztos,hogy csak szűkebb pátriánkban gondolkoznak felvásárlásban.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 949
30 811
113
Értem én, hogy nagy légierőknél az ideális a 4 fokozatú kiképzési rendszer. Csak arra gondoltam, ilyen kis számú gépnél, amire nekünk szükség lehet, nagyobb súllyal esik latba, hogy kihagyhatunk egy lépcsőfokot, nem kell Lead in Trainer gépeket beszerezni.
Megkockáztatom, hogy egy Gripen C/D beszerzése és fenntartása jelenleg megoldható annyi (akár kevesebb) pénzből, mint amibe egy T-50 vagy M-346 kerül. Részben újdonság volt a hozzászólásodban, hogy a turbopropok nagyobb mozgékonysága jelentős előny a kiképzésben. Jó lenne, ha valaki tudna erről írni/linkelni valamilyen anyagot, mert én még sehol sem láttam, hogy arról írtak volna, az L-39 nem elég mozgékony az Advanced training feladatokhoz.

Szóval én arra gondolok, hogy számunkra a Gripen, és a légierő mérete miatt megfelelő lehet az NG, akkor is, ha a nagyobb, komolyabb légierők okkal más képzési szisztámát, típust alkalmaznak.
Éppenséggel maguk a svédek is turbopopra állnak át.PC21re.Az már számitógép vezérlésű,és le tudja utánozni a kivánt harcigéptipus manőverjellemzőit,de még a műszerfalkiosztást is.Persze korlátossan.
Vagyis alapfoku kiképző gép,haladó kiképző PC21 a következő szint,és a Gripen D a következő.De a franciskák is erre állnak át.Alpha Jetet a PC21,sugárhajtású haladó kiképzőt turbópop.
Amcsiknál,és a többi F35 használónál más a helyzet,mert nincs F35 kétüléses.Nekik kell egy nagysebességű kiképzőgép is.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 844
4 828
113
Jelenleg csak találgatás folyik nincsen semmilyen konkrét információ,amúgy ez a magyar tulajdonszerzés a cseh fórumozókat is meglepte, a cseh sajtóban is kb akkor jelentek meg az első infók a lehetséges magyar felvásárlásról amikor nálunk is,úgy,hogy cseh részről is ugyanúgy titokban tartották az üzletet mint nálunk.Amúgy a belinkelt Forbes cikkben további európai hadiipari cégek felvásárlásáról írnak,úgy,hogy nem biztos,hogy csak szűkebb pátriánkban gondolkoznak felvásárlásban.
Nyilván a KMW, RM ami termék tekintetében szóba jöhetne, de ezek túl nagy falat lennének a magyar-cseh holdingnak, kizártnak tartom, hogy a németek rábólintanának az eladásra akárcsak a nagyobb francia, olasz (Leonardo) hadiipari cégek esetében. Viszont a Diehl Defence-t (wiki szerint 2018-ban 464 millió euró bevétel, 2500 munkavállaló) éppen megcélozhatná a holding. Meglenne a lérak beszállító (nagyon úgy néz ki, hogy valaki nem akarja, hogy Nasams legyen) és végre a Gripenek is megkapnák az IRIS-T.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Adalék:
https://www.novinky.cz/ekonomika/cl...odochody-novym-vlastnikem-je-omnipol-40327319
  • Azaz a Penta Investments eladta a teljes Aero Vodochody (pontosan a Aero Vodochody Aerospace) tulajdonrészét 51% arányban a magyar AERO Investments Partners-nek (Tombor és tsai.) ill. a 49%-át a cseh Omnipol-nak (Háva család).
  • A Letiště Vodochody cég (reptérüzem) nem része az adásvételnek, az továbbra is a Penta Investments tulajdona ,de a szerződés szerint az AV jogosult azt továbbra is használni.
  • Az L-39NG projektben 50-50% az Omnipol és az Aero részesedési/részvételi aránya.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
T

Törölt tag 1586

Guest
Adalék:
https://www.novinky.cz/ekonomika/cl...odochody-novym-vlastnikem-je-omnipol-40327319
  • Azaz a Penta Investments eladta a teljes Aero Vodochody (pontosan a Aero Vodochody Aerospace) tulajdonrészét 51% arányban a magyar AERO Investments Partners-nek (Tombor és tsai.) ill. a 49%-át a cseh Omnipol-nak (Háva család).
  • A Letiště Vodochody cég (reptérüzem) nem része az adásvételnek, az továbbra is a Penta Investments tulajdona ,de a szerződés szerint az AV jogosult azt továbbra is használni.
  • Az L-39NG projektben 50-50% az Omnipol és az Aero részesedési/részvételi aránya.
Köszi.
Szerintem ez az érdekes rész
Csehül:
"...Skupina Omnipol je s Aerem historicky spjatá, v průběhu uplynulých dekád byla zodpovědná za vývoz většiny letounů z tamní produkce. Od roku 2015 je Omnipol také strategickým partnerem projektu nové generace letounu L-39, L-39NG. Jako padesátiprocentní podílník projektu skupina s Aerem už velmi intenzivně spolupracovala…"

Google magyarul:
"...Az Omnipol csoport történelmileg kapcsolatban áll az Aero-nal, az elmúlt évtizedekben a legtöbb repülőgép helyi termelésből történő kiviteléért volt felelős. 2015 óta az Omnipol stratégiai partnere az L-39 új generációs L-39NG projektnek. Mint a projekt 50% -os résztvevője, a csoport már nagyon intenzíven együttműködött az Aero-val..."

Nekem ez azt jelenti hogy az Omnipol eddig is benne volt a projektben mint beszállító és / vagy kockázat viselő partner, de az egy szóval sincs benne hogy TULAJDONJOGA lett volna az Aero cégben.
Ha megnézed az Aero 2018-as üzleti jelentését mindenhol úgy beszélnek az L-39NG projektről mint az Aero saját projektjéről.
Sehol nincs említés arról hogy a projektet kiszervezték volna egy külön cégbe amiben az Omnipolnak 50% tulajdonjoga van, sem azt hogy más módon volna beleszólása a projektbe.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Köszi.
Szerintem ez az érdekes rész
Csehül:
"...Skupina Omnipol je s Aerem historicky spjatá, v průběhu uplynulých dekád byla zodpovědná za vývoz většiny letounů z tamní produkce. Od roku 2015 je Omnipol také strategickým partnerem projektu nové generace letounu L-39, L-39NG. Jako padesátiprocentní podílník projektu skupina s Aerem už velmi intenzivně spolupracovala…"

Google magyarul:
"...Az Omnipol csoport történelmileg kapcsolatban áll az Aero-nal, az elmúlt évtizedekben a legtöbb repülőgép helyi termelésből történő kiviteléért volt felelős. 2015 óta az Omnipol stratégiai partnere az L-39 új generációs L-39NG projektnek. Mint a projekt 50% -os résztvevője, a csoport már nagyon intenzíven együttműködött az Aero-val..."

Nekem ez azt jelenti hogy az Omnipol eddig is benne volt a projektben mint beszállító és / vagy kockázat viselő partner, de az egy szóval sincs benne hogy TULAJDONJOGA lett volna az Aero cégben.
Ha megnézed az Aero 2018-as üzleti jelentését mindenhol úgy beszélnek az L-39NG projektről mint az Aero saját projektjéről.
Sehol nincs említés arról hogy a projektet kiszervezték volna egy külön cégbe amiben az Omnipolnak 50% tulajdonjoga van, sem azt hogy más módon volna beleszólása a projektbe.
A meglátás helyes, gyakorlatilag az Omnipol most szerzett saját tulajdonrészt a maga által is felerészt finanszírozott/fejlesztett projektet futatattó cégből. A korábbi külsős szerződésrs viszonyt most felváltotta egy "saját magunkra dolgozunk" viszony :)
Bogarásztam a cseh céghállót az AV körül, de nagyon szerteágazó...rengeteg a kötődő személy és cég...nem volt időm és kedvem végigmenni a szálakon...
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Ha az L159-re nézek az a kérdés merül fel bennem , hogy lehetséges e egy olyan szárnyat tenni rá amivel áttudja lépni a hangsebességet 10000m-en vagy nem . A hajtóművet most vegyük úgy , hogy tudná hozni az elvárt tolóerőt . Tehát viszonylag kis ráfordítással tudnánk e az ALCA-ból AP gépet csinálni aminek a repülési és beszerzési költsége sokkal jobb mint a Grippené . Hiszen akkor volna értelme ha minimalizálni tudnánk a fenntartási költségeket illetve harci kiképzésre is volna alap gépünk .Az , hogy ez a gép bevethető a kiképzésen és az AP-n kívül másra is az most nem releváns !
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 571
16 136
113
Ha az L159-re nézek az a kérdés merül fel bennem , hogy lehetséges e egy olyan szárnyat tenni rá amivel áttudja lépni a hangsebességet 10000m-en vagy nem . A hajtóművet most vegyük úgy , hogy tudná hozni az elvárt tolóerőt . Tehát viszonylag kis ráfordítással tudnánk e az ALCA-ból AP gépet csinálni aminek a repülési és beszerzési költsége sokkal jobb mint a Grippené . Hiszen akkor volna értelme ha minimalizálni tudnánk a fenntartási költségeket illetve harci kiképzésre is volna alap gépünk .Az , hogy ez a gép bevethető a kiképzésen és az AP-n kívül másra is az most nem releváns !
Úgy gondolom, h többe kerülne a leves, mint a hús. Új törzs, hajtómű és szárny...ezek mind kellenének a hajtómű mellé. Akkor ez egy új gép. Bár pont a szárny szerintem -alakra- nem gond (X-1 hez hasonló). Itt azt látom jó elgondolásnak, h nem nulláról kell nekifutni egy légi járműnek, megvan az anyagmérnöki, tervezői kapacitás a gyártósor mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Úgy gondolom, h többe kerülne a leves, mint a hús. Új törzs, hajtómű és szárny...ezek mind kellenének a hajtómű mellé. Akkor ez egy új gép. Bár pont a szárny szerintem -alakra- nem gond (X-1 hez hasonló). Itt azt látom jó elgondolásnak, h nem nulláról kell nekifutni egy légi járműnek, megvan az anyagmérnöki, tervezői kapacitás a gyártósor mellett.
Az X-1-el való hasonlóság "kissé" sántít, annak teljesen más profilú, penge-vékonyságú szárnyai voltak, ezért a futómű is a törzsben volt, és a szárnyba pl. konkrétan 0 mennyiségű üzemanyag fért!! Ezért saját erőből felszállni se tudott, pedig fegyverzetet se kellett neki cipelni. Nagy sebességnél nemcsak a szárny alakja, hanem a profil viszonylagos vastagsága is számít legalább ugyanannyit! Szóval tessék már elfelejteni hogy szubszonikus repülésre tervezett gépet átépítsünk szuperszonikusra, NEM fog sikerülni, egyszerűbb új gépet tervezni az adott célra.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 949
30 811
113
Az X-1-el való hasonlóság "kissé" sántít, annak teljesen más profilú, penge-vékonyságú szárnyai voltak, ezért a futómű is a törzsben volt, és a szárnyba pl. konkrétan 0 mennyiségű üzemanyag fért!! Ezért saját erőből felszállni se tudott, pedig fegyverzetet se kellett neki cipelni. Nagy sebességnél nemcsak a szárny alakja, hanem a profil viszonylagos vastagsága is számít legalább ugyanannyit! Szóval tessék már elfelejteni hogy szubszonikus repülésre tervezett gépet átépítsünk szuperszonikusra, NEM fog sikerülni, egyszerűbb új gépet tervezni az adott célra.
Ahoz viszont nincs meg se a kapacitás,se a technológia,se a legfontosabb,a PÉNZ.De ha belevernénk valahonnan a pénzt,szerintem akkor is csak max egy iráni pofozgatott F5 szintű valami jönne ki belőle.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ahoz viszont nincs meg se a kapacitás,se a technológia,se a legfontosabb,a PÉNZ.De ha belevernénk valahonnan a pénzt,szerintem akkor is csak max egy iráni pofozgatott F5 szintű valami jönne ki belőle.
Azt azért minden honfiúi büszkeségünk ellenére se felejtsük el, hogy az irániak legalább gyártanak harcigépeket (lehet mondani hogy olyat-amilyet), mi meg max sportrepülőket - majd ha sikerül! És még az irániaknak is csak azért sikerült ez mert harcigépből indultak ki! Szóval ha mi iskolagépből indulnánk ki, abból sose lenne komoly harcigép ...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 949
30 811
113
Azt azért minden honfiúi büszkeségünk ellenére se felejtsük el, hogy az irániak legalább gyártanak harcigépeket (lehet mondani hogy olyat-amilyet), mi meg max sportrepülőket - majd ha sikerül! És még az irániaknak is csak azért sikerült ez mert harcigépből indultak ki! Szóval ha mi iskolagépből indulnánk ki, abból sose lenne komoly harcigép ...
Ami azt illeti,az irániak egy még a sah idejében elkezdet repülőgépgyárat üzemeltek be 30évvel később,amit eredetileg a Bell épitett nekik a Bell 214ST licenszgyártásához.Nincs nekik se modern gyártástechnológiájuk.Hk gyárukat is még az amik csinálták nekik,amiben gyártottak is egy M47(!) változatot.Éshát nekik vannak petrodollárjaik,nekünk meg nincs
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 910
13 869
113
Visszakerestem, a topikban nem volt. Azért teszem be, mert több helyen ennél alacsonyabb számokat írtak a gépnek.
(sebesség 943 km/h, magasság 38,000 láb)

https://www.mrobusinesstoday.com/mi...-of-490-kcas-mach-08-at-38000-feet-video-news



Meg is vagyok lepve, mert a gyári oldal is vmi régebbi adatot mutat: 780 km/h

parameters_ng.jpg
...pedig jó hír! :)
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Meg is vagyok lepve, mert a gyári oldal is vmi régebbi adatot mutat: 780 km/h

parameters_ng.jpg
...pedig jó hír! :)
Lehet az van a különbség mögött, hogy a nagyobb sebességet a csúcsmagasság közelében tudja.
Annyit mindenesetre tudunk, hogy rendben folynak a tesztek, most épp az élettartam, tartóssági teszt.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 910
13 869
113
Lehet az van a különbség mögött, hogy a nagyobb sebességet a csúcsmagasság közelében tudja.
Annyit mindenesetre tudunk, hogy rendben folynak a tesztek, most épp az élettartam, tartóssági teszt.


Én azon "aggódok", hogy a Williams hajtómű miatt USA tiltást kaphat a típus, amikor sérti vmelyik "nagy" érdekeit, természetesen politikai/emberjogi (bla, bla, bla...) okok miatt. Egyre több ilyen döntés van!!! ...és amikről nem tudunk...

Én jobbnak tartanám a -szlovákok által egyébként gyártott és a Super Albatroszban használt- Lotarjov DV-2S gt-t, amivel a Super Alba is tudta is a 934 km/h-t-. (erősebb, kb. 7-800 kN teljesítménnyel: kb. 25 kN, a Williams kb. 17 kN)
(Azt sem tartom lehetetlennek, hogy ez a "csere" van a háttérben.)
Ha a Lotarev-ből készül egy -jelentősen- olcsóbb -pl. rövidebb élettartamú- verzió, akkor még export sikereket is kinézek egy egyszerűbb, gazdaságos árú altípusból.
Ha pedig egy "egyszerű" FADEC-cel bővített Lotarev-et csinálnak az jó a gazdaságos üzemeltetésre vágyóknak: nekünk, csehek, szlovákok, ...
(FADEC: elektronikus vezérlőrendszerrel ellátott -ez esetben kétáramú- gázturbinás hajtómű, rugalmasabb működés, , gazdaságosabb üzemeltetés, kisebb fogyasztás, dinamikusabb hajtómű/repülőgép, de drága/sok idő fejleszteni, túl lehet bonyolítani, pro/kontra)


Ehhez a nagyobb teljesítményű hajtóműhöz, pedig az eredeti szárny-beépítéssel azonos, de nagyobb sebességre optimalizált/orrsegédszárnyas/egyéb megoldásos szárny "ad" plusz 150-250 km/h.
Eddig a sebesség tartományig( 1 Mach alatt) "gazdaságos/egyszerű" a továbbfejlesztés első lépcsőben. Szerintem. Ezt így reálisan megvalósíthatónak is tartom. A "táv-sörözős" társaságom "dobta össze" ezt. :) józanon!