A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 564
34 295
113
Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét. ;)

Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
Olvastam,hogy a svéd légierő azt szeretné.A többivel meg nagyjábol egyetértek.A NER része aggaszt a dolognak.Attol tartok,hogy csak azért fogunk túlárazott megrendeléseket adni,hogy nyeresége legyen a cégnek,amit visszaoszthatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 505
97 463
113
Akik olvassák a cseh oldalakat azoktól kérdezném, hogy esetleg van hír róla, hogy milyen további hadiipari cégeket vehetne az állítólagos alakuló cseh-magyar hadiipari holding? Talán a CZ vagy Tatra? Bár nyilván ők is csak találgatnak, de hátha több infójuk van mint nekünk. Elméletileg a HM Arzenál hozhatja a kézifegyvergyárat, a Hirtenberget (sőt akár a Rábát is amelyben 75% az állami tulajdon, de a termelés nagyobb része nem hadiipari) a közös cégbe a csehek az AV-t esetleg a CZ-t ami együtt már lényegesen nagyobb cégméret, de kérdés, hogy lenne-e értelme magyar szempontból, mert a tényleges hazai gyártás az továbbra is a kézifegyvergyárat jelenti. A csehek mindenképpen jól járnának a közös céggel, mert a kézifegyvergyár és a Hirtenberger, CZ nyereségéből finanszíroznák az AV veszteségét.A holdingnak akkor lenne értelme ha a 2 ország azonos IFV beszerzés mellett döntene és mondjuk a holding gyártaná le a közösen beszerzett Lynx-et (mindkét országban úgy tűnik nyerőre áll), ami legalább 4 miliárd euró értékű lenne. De ez tényleg csak ötletelés.
Ez a Lynx sztori érdekesen hangzik......
Yalcin kategóriában a csehek mit használnak?
Nyilván a KMW, RM ami termék tekintetében szóba jöhetne, de ezek túl nagy falat lennének a magyar-cseh holdingnak, kizártnak tartom, hogy a németek rábólintanának az eladásra akárcsak a nagyobb francia, olasz (Leonardo) hadiipari cégek esetében. Viszont a Diehl Defence-t (wiki szerint 2018-ban 464 millió euró bevétel, 2500 munkavállaló) éppen megcélozhatná a holding. Meglenne a lérak beszállító (nagyon úgy néz ki, hogy valaki nem akarja, hogy Nasams legyen) és végre a Gripenek is megkapnák az IRIS-T.
Sztem nem Nyugatra Kelet-Európára érdemes nézni. Korábban ez a cseh cég román és lengyel cégek felvásárlásán gondolkozott.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét. ;)

Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
A kanadai kepzessel az a gond hogy megvaltoznak a dolgok.
Jovl nagyobb pilotamennyisegre lessz szuksegunk. Es erdemben tudunk valogatni.

Szamolj 20 145 14 225 2-3 irbus 2 falcon 14 gripen (ha veszunk sugarhajtasu kikepzo tamadot ) akkor oda is kell pilota :) azok kepzese is szamit ongerjeszt... Ha esetleg meg akarnank 1 szazad gripent az Ujjabb 14 gep plussz a sugarhajtasu szallito 3 ez kozel 100 pilota... Igy mar tetemes osszeg lenne kanada
 
  • Tetszik
Reactions: Tegin

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 490
20 090
113
Kedves Honvéd..... Nagyjából, hogy a Magyar Kormány 51 %-os részesedést szerzett a Newport News hajógyárban, ahol a hordozókat is készítik :)

Király. :) Már csak egy német tengeralattjárógyár megvételéről kell egy cikk és kész. :) Csinálhatnál egyet, és berakhatnád valami román oldalra. :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 505
97 463
113
A repgépgyárról nem tudok többet, mint ami eddig lejött, nem tudom miért vettük. Nem hinném hogy nekünk repgépgyártásra kell most költeni, .
Kérdés az, hogy ez állami pénz vagy magán? Sztem a költségvetést nem erintő zsé, plusz államilag garantált hitel. Tehát valószínűleg közvetlenül nem vesz el pénzt a Z2026-tól. Max. beszerzésen keresztül, de ott is nyer rajta a Honvédség.
Viszont lehet kipumpálni vele, közös cseh-magyar Unios, esetleg Nato pénzeket. Az önálló, potens európai haderő megteremtése Unios cél.
Sztem újabb ajtók nyilhatnak ki, újabb pókerpartikban vehetünk részt közösen nagyobb súllyal.
Másrészt nagyobbat is lehet pofára esni.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Ez a Lynx sztori érdekesen hangzik......
Yalcin kategóriában a csehek mit használnak?

Sztem nem Nyugatra Kelet-Európára érdemes nézni. Korábban ez a cseh cég román és lengyel cégek felvásárlásán gondolkozott.
Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal. Attól nagyobb hibát nem lehetne elkövetni.Ez a cseh-magyar holdig csak egy ötletelés, de ha az elmúlt 2 év történéseiből kiindulok: kézilőfegyvergyár (lőpor, lőszergyártási tervekkel), Hirtenberger felvásárlása (az egy jó döntés volt), AV 51%-ának megvásárlása (na az egy borzalmasan rossz döntés volt, csúnyán túlárazva), magyar-cseh hadiipari holding tervek a cseh sajtóban stb. mutatja, hogy miniszterelnökünk (szándékosan szépen fogalmaztam róla, hogy mindenki boldog legyen) el van szánva, hogy felépíti a magyar hadiipart. Biztos vagyok benne, hogy lesznek még meglepetések.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 926
29 335
113
"LOM PRAHA s.p. (zakladatel MO ČR) má v úmyslu koupit 4 letouny L-39NG pro své CLV Pardubice. Odhadovou cenu okolo 1,1 miliardy Kč ovšem nemá na účtech, tudy si někde na to musí půjčit.

Akkor az 46 300 000,- USD, azaz egy gép 12 millió dollár lehet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 505
97 463
113
Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal. Attól nagyobb hibát nem lehetne elkövetni.Ez a cseh-magyar holdig csak egy ötletelés, de ha az elmúlt 2 év történéseiből kiindulok: kézilőfegyvergyár (lőpor, lőszergyártási tervekkel), Hirtenberger felvásárlása (az egy jó döntés volt), AV 51%-ának megvásárlása (na az egy borzalmasan rossz döntés volt, csúnyán túlárazva), magyar-cseh hadiipari holding tervek a cseh sajtóban stb. mutatja, hogy miniszterelnökünk (szándékosan szépen fogalmaztam róla, hogy mindenki boldog legyen) el van szánva, hogy felépíti a magyar hadiipart. Biztos vagyok benne, hogy lesznek még meglepetések.
Majd én NER-ezek. :)

Viszont nem szítva a vitát, tényleg érdeklődés, mi alapján veszed készpénznek a túlárazást?

Valóban 250 millió dollár volt a vételár?? Ennek mi a forrása?

Ha ennyi a cég fele, akkor a csehek is túlárazva vették a másik felét?

Egyáltalán mennyi a reális értéke?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor tudhatjuk, hogy megérte-e. Illetve az is kérdés a Penta ezt a pénzt mibe fekteti. Mert erős a gyanúm, mivel övéké maradt a reptér, ez triumvirátus lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and anonim999

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Majd én NER-ezek. :)

Viszont nem szítva a vitát, tényleg érdeklődés, mi alapján veszed készpénznek a túlárazást?

Valóban 250 millió dollár volt a vételár?? Ennek mi a forrása?

Ha ennyi a cég fele, akkor a csehek is túlárazva vették a másik felét?

Egyáltalán mennyi a reális értéke?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor tudhatjuk, hogy megérte-e. Illetve az is kérdés a Penta ezt a pénzt mibe fekteti. Mert erős a gyanúm, mivel övéké maradt a reptér, ez triumvirátus lesz.
Egy veszteséges, évi néhány db-os termelésű, igazi kisszériás repülőgépgyárat (nem tudom. hogy igaz-e az át, itt olvastam az oldalon) 250 millió dollárért megvenni messze túlárazott. A Pentánál biztos, hogy pezsgőt bontottak, hogy milyen jó áron sikerült rásózni a magyarokra a veszteségforrásukat. Lehet, hogy odaadták volna 1 dolláért is csak vállaljuk át a korábbi tartozásokat + a további veszteség/beruházási igény nem őket terheli.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Egy veszteséges, évi néhány db-os termelésű, igazi kisszériás repülőgépgyárat (nem tudom. hogy igaz-e az át, itt olvastam az oldalon) 250 millió dollárért megvenni messze túlárazott. A Pentánál biztos, hogy pezsgőt bontottak, hogy milyen jó áron sikerült rásózni a magyarokra a veszteségforrásukat. Lehet, hogy odaadták volna 1 dolláért is csak vállaljuk át a korábbi tartozásokat + a további veszteség/beruházási igény nem őket terheli.
És az a magán tulajdonú cseh Omnipol, ami régóta szoros üzleti partnere a cégnek, és a másik felét megvette, az is jól átverte saját magát?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Azt megkérdezhetem, honnan veszed, hogy a svédek turbopropot vesznek, abból is a PC-21et?!
Én úgy látom, csak most fognak tendert kiírni..
https://defpost.com/swedish-air-force-to-procure-new-trainer-aircraft-to-replace-its-sk-60-fleet/
Persze lehet, hogy titokban te vagy a svéd Mészároslőrinc, és előre tudod az eredményét. ;)

Ja és, hogy világos legyen mégegyszer, én nem rajongok az L39-ért, de amit laikusként eddig olvastam róla, az alapján teljesen alkalmas lenne nekünk kiképzőgépnek. Simán elfogadom, hogy a pilatus jobb, de a legjobb az lenne, ha maradna a kanadai képzés. Viszont ez már nem csak haditechnikai kérdés, hanem legalább annyira biztpol is.
A PC-21 egy nagyon népszerű multi-level trainer platform, egy nagyon komoly kidolgozott saját kiképzési programmal. Elvileg 2014-ben már aláírt a SAAB egy szándéknyilatkozatot, hogy együtt fognak dolgozni a svéd légierő pilótaképzésének reformján. Elég sok jel és pletyka kering, hogy náluk is az lesz a befutó.
De van a PC-21 és az NG-ben egy olyan közös pont, hogy a multilevelségükkel pont azonos vevőkért versengenek. Megmutatom, hogy mire gondolok:
capture14.jpg

training-l-39ng.jpg

Érzek némi ötlet transfert a szemléltető grafika készítőjétől, de remélem érthető a dolog. (konkréten az Aero képén is a Pilatus szimulátor szerepel sematikusan :eek::p)
Természetesen gyakorlatilag senki nem használja így egyik gépet sem (talán a svájciak?), de a lényeg, hogy a középső fázisok összevonhatóak az új módszer segítségével. Ezzel meg lehet spórolni az egyik típusról a másikra való aklimatizációs időket. Ezzel lerövidül a képzés, és persze olcsóbbá is válik. És mindehhez a növendék nem kanadai kiküldetésben van! ;)
DE nem csak a grafika lett - finoman szólva :rolleyes: - újrahasznosítva, hanem a módszer is:
A Pc-21 fülkéje:
1542077.jpg

Az NG új fullos fülkéje:
7_resize.png


A svéd tenderezgetés azt mutatja, hogy talán még nincs teljesen lefújva a meccs...
És akkor tessék most egy picit a karfába belekapaszkodni, meredek dolog jön! :hadonaszos::D
Mi van akkor, ha Babis és Orbán szépen egy konföránszié beszélgetésre hívják a drága jó svéd miniszterelnököt, és betolják neki a cukrozott répát.
Ha ti maradtok a sugárhajtásos koncepciónál (ugye eddig a SAAB 105 volt náluk a multi level), akkor mi maradunk a Gripen platformnál (mondjuk különben is ez az észszerű megoldás). Azt tudjuk, hogy a SAAB nélkül nem lehetett volna rendes szimulációt csinálni az csehek szimulátorába, tehát a SAAB kapcsolatnak élnie kell!
Máris nagyon szépen burkoltan meg is lehetne oldani az ellentételezést.
Na meredek volt a kanyar? :p:D
Na ha ezt Tombor leszervezi, akkor 'asszem ő is kap egy harapást abból a répából! :)
 
W

Wilson

Guest
Akkor az 46 300 000,- USD, azaz egy gép 12 millió dollár lehet.

Ez becsült összeg a szerződéskötés után nyilvánosságra fogják a vételárat amúgy az az általános vélekedés,hogy ez a max vételár könnyen elképzelhető,hogy a tényleges vételár 10-20%-l kevesebb lesz de ez attól függ milyen specifikációjúak lesznek a gépek,én viszont a különböző specifikációkrol nem találtam semmit.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 564
34 295
113
A PC-21 egy nagyon népszerű multi-level trainer platform, egy nagyon komoly kidolgozott saját kiképzési programmal. Elvileg 2014-ben már aláírt a SAAB egy szándéknyilatkozatot, hogy együtt fognak dolgozni a svéd légierő pilótaképzésének reformján. Elég sok jel és pletyka kering, hogy náluk is az lesz a befutó.
De van a PC-21 és az NG-ben egy olyan közös pont, hogy a multilevelségükkel pont azonos vevőkért versengenek. Megmutatom, hogy mire gondolok:
capture14.jpg

training-l-39ng.jpg

Érzek némi ötlet transfert a szemléltető grafika készítőjétől, de remélem érthető a dolog. (konkréten az Aero képén is a Pilatus szimulátor szerepel sematikusan :eek::p)
Természetesen gyakorlatilag senki nem használja így egyik gépet sem (talán a svájciak?), de a lényeg, hogy a középső fázisok összevonhatóak az új módszer segítségével. Ezzel meg lehet spórolni az egyik típusról a másikra való aklimatizációs időket. Ezzel lerövidül a képzés, és persze olcsóbbá is válik. És mindehhez a növendék nem kanadai kiküldetésben van! ;)
DE nem csak a grafika lett - finoman szólva :rolleyes: - újrahasznosítva, hanem a módszer is:
A Pc-21 fülkéje:
1542077.jpg

Az NG új fullos fülkéje:
7_resize.png


A svéd tenderezgetés azt mutatja, hogy talán még nincs teljesen lefújva a meccs...
És akkor tessék most egy picit a karfába belekapaszkodni, meredek dolog jön! :hadonaszos::D
Mi van akkor, ha Babis és Orbán szépen egy konföránszié beszélgetésre hívják a drága jó svéd miniszterelnököt, és betolják neki a cukrozott répát.
Ha ti maradtok a sugárhajtásos koncepciónál (ugye eddig a SAAB 105 volt náluk a multi level), akkor mi maradunk a Gripen platformnál (mondjuk különben is ez az észszerű megoldás). Azt tudjuk, hogy a SAAB nélkül nem lehetett volna rendes szimulációt csinálni az csehek szimulátorába, tehát a SAAB kapcsolatnak élnie kell!
Máris nagyon szépen burkoltan meg is lehetne oldani az ellentételezést.
Na meredek volt a kanyar? :p:D
Na ha ezt Tombor leszervezi, akkor 'asszem ő is kap egy harapást abból a répából! :)
Ebben még lehet is valami.Bár szerintem a svédek azért tudják,hogy valójában nincs is pénzünk nagyon leváltani a Gripent.Szóval nagy tételben azért nem fogadnák rá.
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 030
767
113
Egy veszteséges, évi néhány db-os termelésű, igazi kisszériás repülőgépgyárat (nem tudom. hogy igaz-e az át, itt olvastam az oldalon) 250 millió dollárért megvenni messze túlárazott. A Pentánál biztos, hogy pezsgőt bontottak, hogy milyen jó áron sikerült rásózni a magyarokra a veszteségforrásukat. Lehet, hogy odaadták volna 1 dolláért is csak vállaljuk át a korábbi tartozásokat + a további veszteség/beruházási igény nem őket terheli.
Ez a 250 millió dolláros vétel, kezd hoax jelleget ölteni, mert én még ezt sehol nem olvastam tényként. Mindenhol azt írták a vásárlást követően, hogy az ár az üzleti titok. (tudom, nem te állítottad ezt)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Akik olvassák a cseh oldalakat azoktól kérdezném, hogy esetleg van hír róla, hogy milyen további hadiipari cégeket vehetne az állítólagos alakuló cseh-magyar hadiipari holding? Talán a CZ vagy Tatra?

Nincs hír, de elég sok cég van amibe érdekes lenne beszállni.

Tatra akkor dobja magát a Pandur II, a Titus is Tatra alapokon nyugszik, a Caesar 2 is. Természetesen ebben az esetben a régi teherautókat is válthatná a Tatra.
SVOS esetén Perun SOV illetve Vega MRAP. Emellett foglalkoznak járművek speciális átalakításával is. Gondolj itt akár rendőrautóra, vízágyúra, speciálisan átalakított katonai terepjárókra, tűzoltókra.
Excalibur esetén Patriot MRAP, Tatra alvázon speciális gépek, rakéta sorozatvetők. Képesek aknavetők, nehéz géppuskák gyártására, valamint lőszert is gyártanak.
VOP harckocsik, APC/IFV karbantartás, modernizáció.
CZ esetén ugye egyéni lőfegyverből szinte bármi játszana.
Eldis radarok nem tudom mit tudnak, nem értek hozzá.
Meopta távcsövek, éjjellátók, irányzékok.

Szimulátorban, szoftverben baromi erősek, van egy raklap cégük ami kisebb-nagyobb mértékben ezzel is foglalkozik.

Nowatron Elektronik katonai minősítésű tabletek, laptopok, LCD kijelzők.
VR Group a szimulátor bizniszben vannak jelen.
Vagy ott a Bohemia Interactive is akik szoftverben erősek. A katonai szimulátoraik civil piacra lebutított változata az ARMA sorozat.

Ezek mellett rengeteg olyan cégük is van, ami alapvetően nem a védelmi iparban nyomul.
Gondolok itt mondjuk a Galara, ami sporteszközöket gyárt a piacra, de ő szállítja a seregnek a hátizsákokat is, vagy mondjuk a CTS ami utánfutókat, teherautó felépítményeket, konténereket gyárt és a seregnek is szállít speciális konténereket meg a Hooklift kialakítású Tatrak felépítményét is ők csinálják.