Valaki a múltkor tett be linket a mihu topikba hogy a brazilok eladnák a 12 db Mi-35 et. Vajon érdemes lenne lecsapni rájuk? Gondolom egy nagyobb felújítás után még bőven maradna bennük üzemidő.
Azokra már Haftar képében megvan a vevő.
Annak tükrében, hogy milyen rendszert szeretnénk kialakítani, azt gondolom, hogy nem igazán lenne értelme. Én még nem hallottam olyat, hogy Link 16-ot integráltak volna orosz eredetű technikába. Ahhoz olyan fedélzeti rendszer kell, ami tud mit kezdeni a Link 16-on érkező infókkal.
A gépek újsága miatt viszont az áruk valószínűleg túl magas lenne. Azzal nem volt gondom, hogy a 8 gépet felújíttattuk, de hogy ezekre az orosz eredetű rendszerekre építsük a harci helikopter "flottánkat" azt erősnek érzem. Ha deklarált cél, hogy megszüntessük az orosz technikai hátteret, akkor abba nem fér bele, hogy az elkövetkező 20-30 évre repképes technikát szerezzünk be ilyen gyökerekkel.
Inkább azt lehetne gyorsítani, hogy a H145M-ek mielőbb elérjék a tüztámogató képességet, hogy még mielőtt a Mi-24-eseknek lejár az üzemidő hosszabbítása, még előtte esetleg pénzzé lehessen őket tenni. A lengyelek biztosan felújítják a saját Hindjeiket, nekik erre megvan a saját cégük. Nekünk viszont az Airbus kontingens beérkezése után már nem lesz létszükséglet. Ezzel együtt azért még megvárnám, hogy mi lesz a Tiger MkIII csomaggal, valamint az Ausztrál tendernek a végeredménye.
Ha már úgy is összebútoroztunk az Airbus-szal, akkor ha olcsón megkaphatjuk őket, akkor a jelenleg 10 éves gépekben még bőven van üzemidő. Az Mk III pedig pont arra lenne jó, hogy a tragikus logisztikai hátteret (gyakorlatilag az összes rendszeresítő országnak eltérő gépei vannak) kiegyenesítse. A technikai gondok állítólag már megoldódtak (de legkésőbb az mkIII-mal meg fognak!).
Nagy előny lenne, hogy ugye az új Airbus-aink azt a HForce rendszert kapták, amelyiknek az alapja a Tiger rendszere. Tehát azonos lenne a fegyverzeti skála.