K
kamm
Guest
Nem tudom, de nekem mindig fura volt, hogy az Airbust igazából nem is lehet országhoz kötni, mint gyártó.Ha mondjuk A400M-et veszünk az német, francia vagy spanyol lesz? Mert ugye itthon az Airbus jellemzően amolyan németként él, miközben amúgy "francia" cég, de az A400M-ek meg Spanyolországban készülnek
Szóval amikor mondjuk arról beszélünk, hogy a németekkel haverkodunk katonai beszerzések terén(Leo2, PzH), akkor mondjuk egy A400M beszerzésnél kinél kell igazából "nyalni" a jó értelemben? Illetve az ilyen vásárlásokkal pontosabban kivel leszünk jóban?
Ott a nemetek azert ertelemszeruek, mert ok vastagon tulrendeltek magukat es valoszinuleg boldogan atadnak parat az 50 Atlasbol.
A H145-nél is ugye erős volt a német vonal, de ott csak gyártják.A cég ugye a franciáknál van, mégis az is a németekkel való üzletekhez tartozik.
Nekem a NASAMS esetében sem tiszta, hogy a norvégokkal kell jobban haverkodni vagy az USA-val, vagy esetleg mindkettővel.Mert mondjuk ott az egyikkel határozottan nem vagyunk jóban(bár ki tudja, hogy mennyire hajolnak le a sok pénzért).
A NASAMS inkabb norveg. A radar amerikai, no meg AIM-120 jon ki belole, de az utobbi sem orokke lesz az - smart money is on IRIS-T ...
Az integrator Kongsberg, radart meg valaszthatsz hozza masikat is, ha nagyon akarsz.
Ha az amerikaiaktol nem akarunk fuggeni, akkor SAMP/T biztosan jobb, raadasul messzebb lat, tavolabbra megy, minden ellen jo, ami kiloheto, csak ugye 2x lenne az ara es nem lehet annyria szettelepiteni, ha jol ertem - legalabbis a finneknel anno ilyesmi volt az arany es az dontott, hogy az elnyult hataraik miatt ok a szettelepitheto NASAMSra szavaztak, inkabb lemondtak a nagyobb hatotavolsagrol, balllisztikus, aerodinamiakai elonyokrol...