A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 723
9 897
113
Ez kizárólag két dolgon múlik:
- MI akarunk-e kötni ilyen szerződést
- meg tudjuk/akarjuk-e fizetni azt az árat amit a svédek kérnek ezért
Ha mindkettőre pozitív a MI válaszunk, akkor szerintem a svédek nem lesznek olyan csökkentek, hogy elhajtsanak bennünket - főleg ha belengetjük, hogy utána/mellé pár év múlva jöhet plusz egy századra való Gripen E, meg esetleg két mini-AWACS is tőlük.
Ez arra a hipotetikus esetre vonatkozott, amikor:

1. Gripen szerződés kifut 2026-ban
2. F-35 csak 2028-tól hadrafogható!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 969
22 858
113
Hát az elmúlt 1 évben ömlik az ilyen infó a honvedelem.hu-ról.
Nem vitatkozom, csak nekem ez jött le.

Olyanok ömlenek,hogy itt meg ott van alapkiképzés nem olyan,hogy maguknak képzik.
Mi nem tartottunk régóta alapkiképzést még is jönnek hozzánk alapkiképzésről.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 989
36 822
113
Amennyiben elkészül legalább 4 gép akkor bejelentkeznék a következő esedékes Red Flagre, hogy megnézzük, hogy mire elég ez a csomag (Ez kb. 2023-24). .

Sajnos a magyar Red Flag részvételnek semmiféle realitása nincs. Amikor Mk-82-re nem adnak pénzt, akkor nem fognak egy olyan gyakorlatra menni a gépek, ahol csak egy gép keró költsége igen sok bomba ára lenne. És akkor még ott fel sem szálltak. A Red Flag alsó hangon két hét, ahol legalább minden másnap repülnek.

Mivel nem minden pilóta tud levegőben tankolni alsó hangon 5 leszállás kéne ehhez. UK, Izland, Új-Fundland, NY és Nevada, de ez is igen erős alsó becslés, a realitás lehet, hogy inkább 6-7 megálló lenne. A német MiG-29-esek asszem 13 leszállással mentek ki oda. Ok, a Gripen ennél jobb, de kb. 2 óra 20 perces repülés eddig a csúcs.

Nézzük meg, hogy egy Gripen képes-e egyáltalán a Keflavik St. Johns (NF) távra, ami kb. 2600 km.


A Gripen 3 pótossal 5 tonna kerót visz, de ebben tartalék is van, de úgy is erős közelítés lesz a lenti számolás az F-16CJ-re alapozva.

  • Az F-16CJ 2 db pótossal kb. 12 ezer ezer font kerót visz.
  • A gép felszálló tömege csak a pótossal 33 ezer font tája.
  • Kb. 1500 font a tartalék és az emelkedés is opt. magasságra repszimes múltból fejből legalább 1000 font.
  • Tehát marad kb. 9000 font optimális magasságon, és marad a leszállásra és bizt. tartaléknak is.
2 pótossal fogyasztás (DI = 80 tája) ,15 nm/lb táján van és amikor kezd a gép nagyon kevés keróval repülni, akkor ez 0,2 tájára megy fel. Legyen 0,175 az átlag. Tehát képes a gép repülni. 9000*0,16 = 1575 nm = 2918 km-et. Az emelkedés kevesebb, mint 80 km-et vesz igénybe.

Tehát elvileg képes az F-16CJ átrepülni, a teljes út átlaga mondjuk 4077 kg/2918 km = 1,4 kg/km erősen lefelé kerekítve. Ha a gépek visznek magukkal áttelepülő konténert a személyes cuccoknak és TGP-t, mert AG feladatot is gyakorolni akarnak, akkor a távolság 2600 km alá esik két pótossal, és harmadikkal kb. teljesíthető. De inkább tankerrel mennek a jenkik. De ők jenkik...

Viszont, ha a Gripen is kb. ez a kategória, csak kicsivel jobb a fogyasztás, akkor, ha csak 1 géppár megy repülni 2x22 ezer km-et oda vissza, akkor csak a keró 61 tonna. Ez kb. 77 ezer liter.



A keró ára 20 évre visszamenőleg. Erős becsléssel legyen 2USD/gal = 0,52 USD/liter.
https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=jet-fuel&months=240

Na, csak az üzemanyag költsége egy ilyen kalandnak lenne legalább 35 ezer dollár. Ez kb. 16 db Mk-82 ára. És egy szem bombát sem vettünk. Pedig, ha spórolós módon, egy gép csak 2 bombát oldana gyakorlásként, hogy mindenki a rendszerben élessel lőjön, akkor szűken is, de legalább dobálhatna valaki. De nem.

Ez alapján te mit gondolsz? Red Flag? És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
Ez álomnak szép, de semmiféle forrás nincs mögötte.

Bocsi,de lehet,hogy félreérthető voltam, de ki beszél itt kétféle üzemeltetésről? Én 2026-30 után értettem. Én nem szenvedek megalomániában, nem lebecsülve egyik fegyvernemet sem, de a szárazföldi technika az szerintem fontosabb. A Griffekre visszatérve tudom,hogy 2026-ban már a mieink lesznek, viszont már nem mai csirkék lesznek,úgyhogy ne is olvasd tovább a előző hozzászólásom,nem rád értve, egyeseknek már a fegyverbeszerzéshez a politika is hozzákavarodik, az már magas. Remélem, nem vetted ezt személyesedésnek.;):) Mert gondolom ez a fórum azért van, hogy megvitassuk, mi hogyan lenne jó, mert ha mindenki egyformán gondolkodna,az már rég rossz lenne. :eek::D:p:p

Így sincs értelme. A 2026-os gépek közül a legöregebb is alig 20 évnél idősebb. Az utolsó gép 2007-ben érkezett. Az a mai világban iszonyatosan fiatal gépnek számít ez és a magyar repórák mellett egyikbe sincs 2500 óra se még belekerve talán vagy talán csak 1-2-be. Ember, az USAF-nak van 9000 óra feletti F-16-osa...

Semmi értelme a Gripen lecserélésének és 2026-ben erre az esély 0. Anyagilag és ütemterveben is. Vegyük már észre.
Gripen bejelentés 2001 szept. 12.
Szerződés módosítás 2003
Utolsó gépek 2007 jan. végén érkezetek, ha jól emlékszem, az emlékezetes Szekeres beszéd.
A telje készültséget 2010-től vették át.
2003-2010 = 7 év.

Még, ha pörgetnék is az egészet és csak AP A cél, akkor is. És mire cserélnéd le? Minek cserélsz le egy bejáratott, ismert gépet full kiépült háttérrel és üzemeltetési kultúrával egy másik gépre, ami kb. ugyanazt tudja minőségben? A Gripen is kaphat AESA radart a flotta cseréjének töredékéből.
Aki a Gripen lecseréléséről dumál 2026-30 táján annak nagyon messzire gurult el a gyógyszere.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 723
9 897
113
Blogen képzelődik.
Hogy a retekbe ne menne az azonnali F-35 beszerzés a Z2026 célkitűzésinek rovására?
Még a lengyeleknél is a rohamtempójú haderőfejlesztés rovására megy, pedig náluk a hajlandóság már évek óta az egekben van.
Aztán nézd meg, hogy milyen tankjaik vannak. Hogy áll az IFV csere programjuk. Hogy mikor fognak elbúcsúzni a Mi-24-esektől (náluk már biztos a modernizáció). Nézd meg hogy hogy áll a flottájuk. (per pillanat használt svéd tengeralattjáróra alkudoznak, meg a kiszuperált NDK-s gyorsnaszádokat fogják toldozni - már másodszor)
Finanszírozási időszakok vannak. A Z26 2018-2026-ig tart, míg a Z30 2027-2030-ig. A most előkerült 3000 milliárd feltehetően így oszlik meg köztük:

Z26 = 1700 milliárd
Z30 = 1300 milliárd
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Sajnos a magyar Red Flag részvételnek semmiféle realitása nincs. Amikor Mk-82-re nem adnak pénzt, akkor nem fognak egy olyan gyakorlatra menni a gépek, ahol csak egy gép keró költsége igen sok bomba ára lenne. És akkor még ott fel sem szálltak. A Red Flag alsó hangon két hét, ahol legalább minden másnap repülnek.

Mivel nem minden pilóta tud levegőben tankolni alsó hangon 5 leszállás kéne ehhez. UK, Izland, Új-Fundland, NY és Nevada, de ez is igen erős alsó becslés, a realitás lehet, hogy inkább 6-7 megálló lenne. A német MiG-29-esek asszem 13 leszállással mentek ki oda. Ok, a Gripen ennél jobb, de kb. 2 óra 20 perces repülés eddig a csúcs.

Nézzük meg, hogy egy Gripen képes-e egyáltalán a Keflavik St. Johns (NF) távra, ami kb. 2600 km.


A Gripen 3 pótossal 5 tonna kerót visz, de ebben tartalék is van, de úgy is erős közelítés lesz a lenti számolás az F-16CJ-re alapozva.

  • Az F-16CJ 2 db pótossal kb. 12 ezer ezer font kerót visz.
  • A gép felszálló tömege csak a pótossal 33 ezer font tája.
  • Kb. 1500 font a tartalék és az emelkedés is opt. magasságra repszimes múltból fejből legalább 1000 font.
  • Tehát marad kb. 9000 font optimális magasságon, és marad a leszállásra és bizt. tartaléknak is.
2 pótossal fogyasztás (DI = 80 tája) ,15 nm/lb táján van és amikor kezd a gép nagyon kevés keróval repülni, akkor ez 0,2 tájára megy fel. Legyen 0,175 az átlag. Tehát képes a gép repülni. 9000*0,16 = 1575 nm = 2918 km-et. Az emelkedés kevesebb, mint 80 km-et vesz igénybe.

Tehát elvileg képes az F-16CJ átrepülni, a teljes út átlaga mondjuk 4077 kg/2918 km = 1,4 kg/km erősen lefelé kerekítve. Ha a gépek visznek magukkal áttelepülő
Sajnos a magyar Red Flag részvételnek semmiféle realitása nincs. Amikor Mk-82-re nem adnak pénzt, akkor nem fognak egy olyan gyakorlatra menni a gépek, ahol csak egy gép keró költsége igen sok bomba ára lenne. És akkor még ott fel sem szálltak. A Red Flag alsó hangon két hét, ahol legalább minden másnap repülnek.

Mivel nem minden pilóta tud levegőben tankolni alsó hangon 5 leszállás kéne ehhez. UK, Izland, Új-Fundland, NY és Nevada, de ez is igen erős alsó becslés, a realitás lehet, hogy inkább 6-7 megálló lenne. A német MiG-29-esek asszem 13 leszállással mentek ki oda. Ok, a Gripen ennél jobb, de kb. 2 óra 20 perces repülés eddig a csúcs.

Nézzük meg, hogy egy Gripen képes-e egyáltalán a Keflavik St. Johns (NF) távra, ami kb. 2600 km.


A Gripen 3 pótossal 5 tonna kerót visz, de ebben tartalék is van, de úgy is erős közelítés lesz a lenti számolás az F-16CJ-re alapozva.

  • Az F-16CJ 2 db pótossal kb. 12 ezer ezer font kerót visz.
  • A gép felszálló tömege csak a pótossal 33 ezer font tája.
  • Kb. 1500 font a tartalék és az emelkedés is opt. magasságra repszimes múltból fejből legalább 1000 font.
  • Tehát marad kb. 9000 font optimális magasságon, és marad a leszállásra és bizt. tartaléknak is.
2 pótossal fogyasztás (DI = 80 tája) ,15 nm/lb táján van és amikor kezd a gép nagyon kevés keróval repülni, akkor ez 0,2 tájára megy fel. Legyen 0,175 az átlag. Tehát képes a gép repülni. 9000*0,16 = 1575 nm = 2918 km-et. Az emelkedés kevesebb, mint 80 km-et vesz igénybe.

Tehát elvileg képes az F-16CJ átrepülni, a teljes út átlaga mondjuk 4077 kg/2918 km = 1,4 kg/km erősen lefelé kerekítve. Ha a gépek visznek magukkal áttelepülő konténert a személyes cuccoknak és TGP-t, mert AG feladatot is gyakorolni akarnak, akkor a távolság 2600 km alá esik két pótossal, és harmadikkal kb. teljesíthető. De inkább tankerrel mennek a jenkik. De ők jenkik...

Viszont, ha a Gripen is kb. ez a kategória, csak kicsivel jobb a fogyasztás, akkor, ha csak 1 géppár megy repülni 2x22 ezer km-et oda vissza, akkor csak a keró 61 tonna. Ez kb. 77 ezer liter.



A keró ára 20 évre visszamenőleg. Erős becsléssel legyen 2USD/gal = 0,52 USD/liter.
https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=jet-fuel&months=240

Na, csak az üzemanyag költsége egy ilyen kalandnak lenne legalább 35 ezer dollár. Ez kb. 16 db Mk-82 ára. És egy szem bombát sem vettünk. Pedig, ha spórolós módon, egy gép csak 2 bombát oldana gyakorlásként, hogy mindenki a rendszerben élessel lőjön, akkor szűken is, de legalább dobálhatna valaki. De nem.

Ez alapján te mit gondolsz? Red Flag? És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
Ez álomnak szép, de semmiféle forrás nincs mögötte.



Így sincs értelme. A 2026-os gépek közül a legöregebb is alig 20 évnél idősebb. Az utolsó gép 2007-ben érkezett. Az a mai világban iszonyatosan fiatal gépnek számít ez és a magyar repórák mellett egyikbe sincs 2500 óra se még belekerve talán vagy talán csak 1-2-be. Ember, az USAF-nak van 9000 óra feletti F-16-osa...

Semmi értelme a Gripen lecserélésének és 2026-ben erre az esély 0. Anyagilag és ütemterveben is. Vegyük már észre.
Gripen bejelentés 2001 szept. 12.
Szerződés módosítás 2003
Utolsó gépek 2007 jan. végén érkezetek, ha jól emlékszem, az emlékezetes Szekeres beszéd.
A telje készültséget 2010-től vették át.
2003-2010 = 7 év.

Még, ha pörgetnék is az egészet és csak AP A cél, akkor is. És mire cserélnéd le? Minek cserélsz le egy bejáratott, ismert gépet full kiépült háttérrel és üzemeltetési kultúrával egy másik gépre, ami kb. ugyanazt tudja minőségben? A Gripen is kaphat AESA radart a flotta cseréjének töredékéből.
Aki a Gripen lecseréléséről dumál 2026-30 táján annak nagyon messzire gurult el a gyógyszere.

a személyes cuccoknak és TGP-t, mert AG feladatot is gyakorolni akarnak, akkor a távolság 2600 km alá esik két pótossal, és harmadikkal kb. teljesíthető. De inkább tankerrel mennek a jenkik. De ők jenkik...






Viszont, ha a Gripen is kb. ez a kategória, csak kicsivel jobb a fogyasztás, akkor, ha csak 1 géppár megy repülni 2x22 ezer km-et oda vissza, akkor csak a keró 61 tonna. Ez kb. 77 ezer liter.



A keró ára 20 évre visszamenőleg. Erős becsléssel legyen 2USD/gal = 0,52 USD/liter.
https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=jet-fuel&months=240

Na, csak az üzemanyag költsége egy ilyen kalandnak lenne legalább 35 ezer dollár. Ez kb. 16 db Mk-82 ára. És egy szem bombát sem vettünk. Pedig, ha spórolós módon, egy gép csak 2 bombát oldana gyakorlásként, hogy mindenki a rendszerben élessel lőjön, akkor szűken is, de legalább dobálhatna valaki. De nem.

Ez alapján te mit gondolsz? Red Flag? És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
Ez álomnak szép, de semmiféle forrás nincs mögötte.



Így sincs értelme. A 2026-os gépek közül a legöregebb is alig 20 évnél idősebb. Az utolsó gép 2007-ben érkezett. Az a mai világban iszonyatosan fiatal gépnek számít ez és a magyar repórák mellett egyikbe sincs 2500 óra se még belekerve talán vagy talán csak 1-2-be. Ember, az USAF-nak van 9000 óra feletti F-16-osa...

Semmi értelme a Gripen lecserélésének és 2026-ben erre az esély 0. Anyagilag és ütemterveben is. Vegyük már észre.
Gripen bejelentés 2001 szept. 12.
Szerződés módosítás 2003
Utolsó gépek 2007 jan. végén érkezetek, ha jól emlékszem, az emlékezetes Szekeres beszéd.
A telje készültséget 2010-től vették át.
2003-2010 = 7 év.

Még, ha pörgetnék is az egészet és csak AP A cél, akkor is. És mire cserélnéd le? Minek cserélsz le egy bejáratott, ismert gépet full kiépült háttérrel és üzemeltetési kultúrával egy másik gépre, ami kb. ugyanazt tudja minőségben? A Gripen is kaphat AESA radart a flotta cseréjének töredékéből.
Aki a Gripen lecseréléséről dumál 2026-30 táján annak nagyon messzire gurult el a gyógyszere.






Oké, nem vitatkozom veled. Lehetséges,hogy igazad van, én nem vagyok hozzáértő, vannak itt hivatásosak, akik ezt majd eldöntik, na meg a nagyjaink. Egy szó, mint száz: ezen már csak nem veszünk össze,mert gondolom itt mindenki a fórumban a legjobbat akarja, hogy végre valami elindult.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 679
11 071
113
Olvasd vissza, hogy milyen nyilatkozatok voltak. Az 1300-as tétel a tizenöt éves finanszírozású és az is kiderült (N.Sz.), hogy a 3000-ben vegyesen van 26-os és 30-as tétel. Tehát....
...Tehát?
Nekem ebből abszolút nem az következik amit írtál.
Ebből az következik hogy vannak olyan projektek amik:
- nagyobb összegűek
- a futamidejük 15 év (vagyis bőven túlnyúlik még 2030-on is)

Mindenesetre semmiképp nem azt jelenti hogy 1300 milliárdot 2026 - 30 között kívánunk elkölteni...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Ocses

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 684
6 559
113
Olyanok ömlenek,hogy itt meg ott van alapkiképzés nem olyan,hogy maguknak képzik.
Mi nem tartottunk régóta alapkiképzést még is jönnek hozzánk alapkiképzésről.
Tata zomeben magaak kepez /a mi alapkikepzesunkbol 1 fo ment gyorbe./ a tobbi maradt. /2. Honap vegen 3. Honap elejen jott ket srac szentedrerol mind a ketten szolnokra mentek de ok egyeb okok miatt kerultek hozzank alapkikre./ persze mennek tartara szemtendrerol is de zomeben tata maga kepzi az embereit legalabbis torekszik ra./2015 ota. Tata mondjuk egy teljesen mas vilag...
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 679
11 071
113
Oké, nem vitatkozom veled. Lehetséges,hogy igazad van, én nem vagyok hozzáértő, vannak itt hivatásosak, akik ezt majd eldöntik, na meg a nagyjaink. Egy szó, mint száz: ezen már csak nem veszünk össze,mert gondolom itt mindenki a fórumban a legjobbat akarja, hogy végre valami elindult.
Nem kell feladni a reményt ...
A Svédek már kijutattak egy párszor az USA ba Gripennel különböző gyakorlatokra (a Red Flagra is...)
Ehhez tanker támogatással mindössze három megállóra volt szükségük.
Persze volt amikor kicsit kalandosra sikerült az áttelepülés...;)
https://www.flightglobal.com/analysis-sweden-hails-gripens-evolution-at-red-flag/109110.article
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 969
22 858
113
Tata zomeben magaak kepez /a mi alapkikepzesunkbol 1 fo ment gyorbe./ a tobbi maradt. /2. Honap vegen 3. Honap elejen jott ket srac szentedrerol mind a ketten szolnokra mentek de ok egyeb okok miatt kerultek hozzank alapkikre./ persze mennek tartara szemtendrerol is de zomeben tata maga kepzi az embereit legalabbis torekszik ra./2015 ota. Tata mondjuk egy teljesen mas vilag...

Arra panaszkodnak Tatáról,hogy senki nem marad ott akiket ők képeznek...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 817
9 888
113
ajnos a magyar Red Flag részvételnek semmiféle realitása nincs. Amikor Mk-82-re nem adnak pénzt, akkor nem fognak egy olyan gyakorlatra menni a gépek, ahol csak egy gép keró költsége igen sok bomba ára lenne. És akkor még ott fel sem szálltak. A Red Flag alsó hangon két hét, ahol legalább minden másnap repülnek.
A BAP mennyi is volt? 4 hónap. A 2015-ös BAP alatt 430 órát repültek?

Mivel nem minden pilóta tud levegőben tankolni alsó hangon 5 leszállás kéne ehhez. UK, Izland, Új-Fundland, NY és Nevada, de ez is igen erős alsó becslés, a realitás lehet, hogy inkább 6-7 megálló lenne. A német MiG-29-esek asszem 13 leszállással mentek ki oda. Ok, a Gripen ennél jobb, de kb. 2 óra 20 perces repülés eddig a csúcs.
Egyrészt tudtommal Red Flag-re olyan nem mehet, aki ne tudna tankolni, de addig 2023-24-ig nagyjából a teljes állományt meg lehetne tanítani tankolni ...4x!!!


Nézzük meg, hogy egy Gripen képes-e egyáltalán a Keflavik St. Johns (NF) távra, ami kb. 2600 km.
Háát valahogy a svédek is leküzdötték 2013-óta 2x! :rolleyes:

A Gripen 3 pótossal 5 tonna kerót visz, de ebben tartalék is van, de úgy is erős közelítés lesz a lenti számolás az F-16CJ-re alapozva.

  • Az F-16CJ 2 db pótossal kb. 12 ezer ezer font kerót visz.
  • A gép felszálló tömege csak a pótossal 33 ezer font tája.
  • Kb. 1500 font a tartalék és az emelkedés is opt. magasságra repszimes múltból fejből legalább 1000 font.
  • Tehát marad kb. 9000 font optimális magasságon, és marad a leszállásra és bizt. tartaléknak is.
2 pótossal fogyasztás (DI = 80 tája) ,15 nm/lb táján van és amikor kezd a gép nagyon kevés keróval repülni, akkor ez 0,2 tájára megy fel. Legyen 0,175 az átlag. Tehát képes a gép repülni. 9000*0,16 = 1575 nm = 2918 km-et. Az emelkedés kevesebb, mint 80 km-et vesz igénybe.

Tehát elvileg képes az F-16CJ átrepülni, a teljes út átlaga mondjuk 4077 kg/2918 km = 1,4 kg/km erősen lefelé kerekítve. Ha a gépek visznek magukkal áttelepülő konténert a személyes cuccoknak és TGP-t, mert AG feladatot is gyakorolni akarnak, akkor a távolság 2600 km alá esik két pótossal, és harmadikkal kb. teljesíthető. De inkább tankerrel mennek a jenkik. De ők jenkik...

Viszont, ha a Gripen is kb. ez a kategória, csak kicsivel jobb a fogyasztás, akkor, ha csak 1 géppár megy repülni 2x22 ezer km-et oda vissza, akkor csak a keró 61 tonna. Ez kb. 77 ezer liter.



A keró ára 20 évre visszamenőleg. Erős becsléssel legyen 2USD/gal = 0,52 USD/liter.
https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=jet-fuel&months=240
Ez olyan szép, hogy bekeretezem! :)
Megint feleslegesen csesztél el fél órát az életedből...o_O
Közben meg olyanokkal nem is számoltál, hogy a BAP-hoz hasonlóan a konténereket is ki kell vinni. Ami szintén légi szállítást igényel. Meg mennie kell egy A319-esnek is, amelyik a földi személyzetet viszi, meg mondjuk 2-4 további pilótát
De tudod mit? 2024-ben - amire datáltam a lehetséges Red Flag részvételt - nagyon nagy bajban leszünk, ha addigra nem tudnánk tankolással kitelepüléssel, mindennel együtt megoldani saját erőből. Ha addigra nem fog a kecskeméti betonon sorakozni 3db légi utántöltésre is alkalmas rámpás szállítógép, akkor ne is gondolkozzunk Red Flagbe.
De alapvetően anélkül is megoldható bérelt tankerekkel. De szerintem az amerikaiak is segítenének a kijuttatásban.

Na, csak az üzemanyag költsége egy ilyen kalandnak lenne legalább 35 ezer dollár. Ez kb. 16 db Mk-82 ára. És egy szem bombát sem vettünk. Pedig, ha spórolós módon, egy gép csak 2 bombát oldana gyakorlásként, hogy mindenki a rendszerben élessel lőjön, akkor szűken is, de legalább dobálhatna valaki. De nem.

Ez alapján te mit gondolsz? Red Flag? És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
Ez álomnak szép, de semmiféle forrás nincs mögötte.
Mennyit is akar blogen elb@szni F-35-re? 1300Mrd forintot? Szerinted nem ártana megtudni, hogy érdemes-e, nem?
Miközben simán mehetne az éves kiképzési keretből. Ami addigra azért nem annyi lesz, mint a 3-4 évvel ezelőtti! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 684
6 559
113
Arra panaszkodnak Tatáról,hogy senki nem marad ott akiket ők képeznek...
100 bol 40-50 fo /de ezt elorre tudvalevo is volt./ gyornek kepzett tata zomebe a sajaton kivul papara is kerultek ki tatarol. Fehervarra is. Bevallaltak a dunantuliak egy reszet.../gyorieknek volt nagy segitseg hogy nem kellett bp ig elmenniuk igy hamarabb hazertek./
Inkabb az volt a gond hogy mig a gyoriek alapkikepzeset tata vitte szentendrerol net tul sok budapestit vezenyeltek le tatara szentendrerol. / mi 23 an maradtunk tatan /30 an kezdtuk majd jott a +2 fo/ es szentendrerol 2 sracot kuldtek csak le akik ugyanakkor tettek az eskut mint mi...csak az arany kedvejert. Kb 10% ot kuldtek le /kesobbiekben a kb10% maradt de csak 40-50% kerult tatara a tatai kikepzesbol./ nem rossz hely tata egyebkent csak legenysegi allomanynak csaladalapitas elott vagy ha csalados nagyon zuzos a z alberlet... Ez a legnagyobb oka a tatai kiaramlasnak /csaladot vagy komoly parkapcsolatot azert a ktonak nagyresze is szeretne es nem hetvegi talalkakat./ de /ugye tata eleg nivos varos./ alberletet talalni megfizetheto aron legenysegnek szinte lehetetlen. Tatabanyan is eleg huzosak az alberlet arak es onnan beutazni is kell... Tehat tata letszamproblemajara a megoldas minimum par lakopark vagy sorhaz epitese lenne /elsosorban a legenysegi allomamyra helyezve a hangsulyt mert nekik tamogatas sem igen jar lakhatasra... Az orszag eggyik legdragabb alberletes varosaba./
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 969
22 858
113
100 bol 40-50 fo /de ezt elorre tudvalevo is volt./ gyornek kepzett tata zomebe a sajaton kivul papara is kerultek ki tatarol. Fehervarra is. Bevallaltak a dunantuliak egy reszet.../gyorieknek volt nagy segitseg hogy nem kellett bp ig elmenniuk igy hamarabb hazertek./
Inkabb az volt a gond hogy mig a gyoriek alapkikepzeset tata vitte szentendrerol net tul sok budapestit vezenyeltek le tatara szentendrerol. / mi 23 an maradtunk tatan /30 an kezdtuk majd jott a +2 fo/ es szentendrerol 2 sracot kuldtek csak le akik ugyanakkor tettek az eskut mint mi...csak az arany kedvejert. Kb 10% ot kuldtek le /kesobbiekben a kb10% maradt de csak 40-50% kerult tatara a tatai kikepzesbol./ nem rossz hely tata egyebkent csak legenysegi allomanynak csaladalapitas elott vagy ha csalados nagyon zuzos a z alberlet... Ez a legnagyobb oka a tatai kiaramlasnak /csaladot vagy komoly parkapcsolatot azert a ktonak nagyresze is szeretne es nem hetvegi talalkakat./ de /ugye tata eleg nivos varos./ alberletet talalni megfizetheto aron legenysegnek szinte lehetetlen. Tatabanyan is eleg huzosak az alberlet arak es onnan beutazni is kell... Tehat tata letszamproblemajara a megoldas minimum par lakopark vagy sorhaz epitese lenne /elsosorban a legenysegi allomamyra helyezve a hangsulyt mert nekik tamogatas sem igen jar lakhatasra... Az orszag eggyik legdragabb alberletes varosaba./

Tehát nem magának képez hanem az egész Honvédségnek és alapkiképzésenként változik,hogy melyik alakulat hány embert kap...Ezrről beszéltem eddig is.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 989
36 822
113
A BAP mennyi is volt? 4 hónap. A 2015-ös BAP alatt 430 órát repültek?
Az ugye megvan, hogy itthon is lerepülték volna két géppel ezt a 430 órát?

Egyrészt tudtommal Red Flag-re olyan nem mehet, aki ne tudna tankolni, de addig 2023-24-ig nagyjából a teljes állományt meg lehetne tanítani tankolni ...4x!!!
Hol és mivel?

Háát valahogy a svédek is leküzdötték 2013-óta 2x! :rolleyes:
Van saját tankerük. Kétszer voltak 2013 óta? Húha...
Tehát, akkor 7*6 = 42 db Red Flagből ott voltak kettőn... A teljes pilóta állomány hány százaléka volt ez?
Az ugye megvan, amit az F-111 összefoglalóban mesélt Jeff? Náluk, ha mentek, ment az egész alakulat. Izé...

Közben meg olyanokkal nem is számoltál, hogy a BAP-hoz hasonlóan a konténereket is ki kell vinni. Ami szintén légi szállítást igényel. Meg mennie kell egy A319-esnek is, amelyik a földi személyzetet viszi, meg mondjuk 2-4 további pilótát
Figyelsz te...? Ezt írtam.
És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...

Egyetlen géppár részvételéből a Gripenek kaphatnának több tucatnyi Mk-82-őt...
De azt sem kapnak. Te meg itt Red Flagről álmodsz...

De alapvetően anélkül is megoldható bérelt tankerekkel. De szerintem az amerikaiak is segítenének a kijuttatásban.
És ezt mi alapján jelented ki? Szerinted egy ingyért lenne? Te el vagy tájolva...
Az meg, hogy blogen mit hallucinál nem érdekel.
Én azt látom. hogy 200 mrd-os stadionra, 100 mrd-os úszó VB-re van pénz, de Mk-82-re és más fontosabb dolgokra meg nincs.
Ennyit a prioritásokról...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
8 728
24 217
113
Aero Vodochody hosszú távú stratégiai együttműködést ajánlott fel Szlovákia pilótaképzésében
https://www.edrmagazine.eu/aero-vod...gic-cooperation-in-pilot-training-to-slovakia
Ez V4 közös buli lesz.!!!!

Az Aero Vodochody, mint a szlovák légierő hagyományos partnere, nyolc modern L-39NG gyakorlati sugárhajtású repülőgép szállítására tett ajánlatot. Az ajánlat magában foglalja a jelentős ipari együttműködést, a szlovák vállalatok erőteljes bevonásával az új repülőgépek szerkezeti részeinek gyártásában, az L-39NG projekt továbbfejlesztésében, a logisztikai támogatásban és a földi képzési rendszer kiépítésében ”- mondta Jakub Hoda. Az Aero Vodochody értékesítésért felelős alelnöke és igazgatótanácsának tagja.
Szlovák Köztársaság miniszterelnöke. Hozzátette, hogy az Aero Vodochody ajánlatát költségmegtakarítás lehetőségének tekinti a koronavírus pandémiája szempontjából. „Pilótainkat az F-16 új harcosai számára továbbképzik az Egyesült Államokban, ami nehéz és költségek szempontjából fenntarthatatlan. Ezért nagyra értékeljük ezt az ajánlatot, különösen, ha ez potenciális együttműködés stabil partnerünkkel. Komolyan mérlegeljük
A két ország és az AERO Vodochody közötti hosszú távú együttműködés kulcseleme egy, a Szlovák Fegyveres Erők Légierőinek L-39NG platformon való képzési koncepciójának elkészítése, ideértve az átfogó földi kiképző rendszert. A Cseh Köztársaság taktikai szimulációs kiképzést kínál mind az L-39, mind az F-16-on a Pardubicei Taktikai Szimulációs Központban, ahol a cseh légierő és sok más ország pilótait kiképzik.

Az Aero Vodochody-val és a Cseh Köztársasággal folytatott stratégiai együttműködés fenntartja a repülési kiképzési képességeket, és biztosítja egy új, teljesen modern edzőrendszer és edzőoszlop felépítését alap- és továbbképzésre, amelyet képzett szlovák L-39NG oktatók nyújtanak közvetlenül Szlovákiában. Ez jelentősen csökkenti a drága pilótaképzés igényét az Egyesült Államokban. E költségmegtakarításon túl Szlovákia részesülne az ipari együttműködés tagadhatatlan előnyeiből is, új vállalkozás formájában a szlovák légiközlekedési ipar számára, és képesített munkahelyek teremtése révén.
Ez a lengyel együttműködés a kiképzésben csak nekem tűnik ellentmondásnak a cseh-magyar Aero Vodochody bulival szemben??

A lengyel és a szlovák légierő együttműködése
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=4166
8Júliusban, Szlovákia védelmi minisztere, Jaroslav Na a látogatást tett Varsóban, ahol találkozott lengyel társával, Mariusz Blaszczakkal. A látogatás során kétoldalú megállapodást írtak alá a két ország közötti katonai repülési együttmőködésrıl a kiképzés és a gyakorlatok területén. Megvitatták a Visegrádi Csoport (V4) védelmi kérdéseit is.

Az ülés során a miniszterek aláírták a lengyel és a szlovák megállapodást, amely a katonai repülés területén folytatott együttműködésre vonatkozik a kiképzés és a gyakorlatok részeként, a légvédelem és az Észak-atlanti Szövetség tagállamainak feladatai végrehajtása területén is

A fentiek a tények, ez meg a lengyel online portál spekukációja.

"Szlovákia felhasználhatja a lengyel tapasztalatokat az F-16C / D Block 52+ repülőgépek bevezetésére 2008-ban, amelyeket a MiG-29A / UB-vel párhuzamosan használnak, valamint egy nemzeti továbbfejlesztett képzési rendszert építhet fel az M-346 Master repülőgépekre alapozva."