Ha ilyen rejtélyes európai vevőről olvasok, mindig Magyarországra gondolok.
De lehet a portugálok csak fura a megfogalmazás.
Beteszem a teljes cikket, mert a cégben érintettek vagyunk, az L-39NG meg a legsanszosabb jelölt sugárhajtású kiképzőgépnek.
Lehet a csehek megtolják a céget akár 1 milliárd koronás EU zsével, ha jól ertettem.
Google ford.
Az Aero Vodochody átfogó alkatrészcsomagot küldött az első Embraer KC-390 repülőgéphez, amelyet egy európai vevőnek szántak - jelentette be a társaság az Ipari és Kereskedelmi Minisztériummal folytatott találkozón
https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pr...ovi--oznamila-firma-na-jednani-s-mpo--256399/
A koronavírus világjárványnak a légi exportra gyakorolt hatásáról, az L-39NG projekt fejlesztéséről és az új részvényesek szárnyai alatt működő legnagyobb cseh repülési gyár jövőképéről Aero Vodochody-ban beszélték az ipari miniszterhelyettes, Martina Tauberová és Marian Piecha.
"
Az ALV CR-vel az iparágban végzett kérdőíves felmérés azt mutatta, hogy repülőgépgyártóink állapota döntő jelentőségű a teljes cseh ellátási lánc szempontjából a koronás válság idején. Mivel a globális láncokban az export visszaesése most zajlik, a nagy hazai projektek fenntarthatják a downstream ökoszisztémát. Ezért a nagy gyártókkal, amelyek a rendszer gerincét képezik, olyan támogatási intézkedéseket oldunk meg ,
amelyek elősegítik a cseh légiközlekedési ipar levegőben tartását "- mondta Martina Tauberová , a külkereskedelem és az EU ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese .
Az Aero zászlóshajója az új L-39NG oktató repülőgép, amely mostantól a tanúsítás utolsó előtti szakaszába lépett. Üzleti szinten ez azonban továbbra is befektetési projekt. Az L-39NG programot az Aero, az OMNIPOL csoporttal együtt finanszírozza, stratégiai partner és az Odolena Voda repülőgépgyár jövőbeli új részvényese. Üzleti szempontból a gyár működését eddig elsősorban a legendás L-39 Albatros repülőgépek nagyjavításai és korszerűsítése, az L-159 sorozatú repülőgépek értékesítése és a nemzetközi együttműködés vezetett. "
A koronavírus-krízis a legjobban sújtott minket a nemzetközi repülőgépgyártóknak történő szállítások során. Míg a működtetett repülőgépek nagyjavításának és korszerűsítésének üzleti folyamata továbbra is a terv szerint zajlik, például az Airbus A220 programmal kapcsolatban, most a megrendelések 30% -os csökkenését tapasztaljuk, hasonlóan az Embraer szállításához. Ennek ellenére ezen a héten teljes KC-390 repülőgép-alkatrészt küldtünk Brazíliába, amelyet az első európai vevőnek szánnak "- Jakub Hoda, az AERO Vodochody AEROSPACE alelnöke az AERO Vodochody- tal való találkozón értékelte az Aero jelenlegi helyzetét .
A brazil Embraer számára a KC-390 Aero szállítja a törzs legértékesebb részeit, amelyek fejlesztésében a vállalat is részt vett. A KC-390 hátsó törzsének mérete 6,5 × 4,5 × 3,3 méter, ami a Cseh Köztársaságban valaha gyártott repülőgépek legnagyobb része. Az eddig gyártott KC-390 repülőgépeket a brazil hadsereg használja, az első európai vevő Portugália. "Az
Aero szállítása az Embraer számára egy nagy együttműködési projekt Brazíliával. Ezért érdekelt az együttműködés előrejelzései és jelenlegi állása. A tavalyi légi export Brazília, amelyek egyike a főbb piacokon és a piacok az érdeklődés a cseh repülés, elérte a 1,13 milliárd koronát , „tette hozzá Martina Tauberová, miniszter-helyettes Ipari és Kereskedelmi Külkereskedelmi és az EU , együttműködve Brazíliában .
Miután meglátogatták az új L-39NG oktató repülőgépek gyártócsarnokát, a program következő pontjában megbeszélés a cseh repülési ipar fontos integrációs projektjére összpontosított, amelyben a hazai termelési és fejlesztési ellátási lánc szerepel. "
A következő 5 évben azt tervezzük, hogy tovább tisztítsuk az L-39NG ellátási láncát. A jelenlegi arány a belföldi szállítások 40% -a és a külföldi szállítások 60% -a. És ebben az arányban az L-39NG projekt mintegy 5500 légitársaság alkalmazottat képvisel a Cseh Köztársaságban. Fokozatosan azt akarjuk bízni a cseh ellátási láncban, hogy a szállítások akár 60% -át is elérje "- mondta Jiří Podpěra, az OMNIPOL elnöke az L-39NG projekt további irányáról . A 40 éves tapasztalatára épít az Aero repülőgépgyártás értékesítésében, amelynek kiviteléért ő történelmileg volt felelős. A nemzetközi kereskedelemben tapasztalt szereplőként az OMNIPOL vezetése átveszi a felvásárlási folyamat befejezését követően a Penta befektetési csoporttól.
A hitelesítési tesztek jelenlegi szakaszában az L-39NG repülőgép áthaladt a tesztrepüléseken, és most a tanúsítási repülések szakaszába halad, amelyek befejezik a légialkalmassági ellenőrzési folyamatot. A földi tesztek, amelyek Letňanyban, a VZLÚ-ban zajlanak, most az összesen négyszáz tervezett tesztelési művelet második felében vannak. A fejlesztési események magas aránya, amelyet az Aero az új L-39NG repülőgép projektje alkalmával hajt végre, előfeltétele annak, hogy részt vegyenek a légiközlekedési kihívásban, amelyet a Cseh Köztársaság Ipari és Kereskedelmi Minisztériuma készít az ágazat fejlesztésének és kutatásának támogatására. "
Szeptemberben kihirdetjük az EU strukturális alapjainak speciális légi és űrhajózási felhívását az OPPIK APPLICATION programban, legfeljebb egymilliárd korona elkülönítésével. Az Aero-ban bemutattam annak paramétereit és tájékoztattam kollégáimat arról a konzultációs napról, amelyet a MIT CR szeptember elején szervez a jelentkezők számára "- mondta.Marian Piecha az ipari alapokért felelős ipari és kereskedelmi miniszterhelyettes.
A koronavírus világjárvány által súlyosan sújtott és a történelem egyik legnagyobb polgári válságával küzdő repülési ágazat támogatására irányuló ágazati megközelítés ma már általános gyakorlat. Gyakorlatilag minden olyan ország kormánya használta, amelynek erős pozíciója van a globális repülési iparban. Ez az ALV CR által az MIT CR-hez elvégzett elemzésből következik. Ugyanakkor a világ eseményeinek kutatása azt mutatja, hogy a legnagyobb kockázatot a fejlett repülési ágazattal rendelkező országok, a képzett munkavállalók elbocsátása és a fejlesztési kompetenciák elvesztése jelentik. "
Leképeztük a szinte minden légiközlekedési hatalom kormányának bejelentett intézkedéseit: az Egyesült Államok, Oroszország, Franciaország, Nagy-Britannia és mások. Az általános támogatási csomagok mellett ezek túlnyomó többsége speciális programokat is bemutatott a repülés és űrkutatás területén.Az ebben az összefüggésben az állami kiadások célja elsősorban kutatás és fejlesztés támogatása, fenntartása képzett csapat, amely támogatja az értékesítés a termelés és mennyiségének növelésével fegyverek megrendelések, " mondta a Szövetség elnöke Aerospace gyártók (ALV CR) és az igazgatóság elnöke a Kutatási és repüléstechnikai Vizsgáló Intézet. (VZLÚ) Josef Kašpar, aki kíséri a képviselőket az Aero Vodochody ülésén. Az Aero-i találkozó látogatások sorozatát indította a légitársaságokban, amelyeket a Czech Aerospace Roadshow alcímmel a Cseh Köztársaság Ipari és Kereskedelmi Minisztériuma szervezett az ALV ČR-vel együttműködve.
A repülési ipar a cseh ipari bázis egyik csúcstechnológiájú ágazata, és teljesíti az Ország jövőre irányuló innovációs stratégia mind a 9 pillérét. A Cseh Köztársaság világszerte tekintélyes pozícióval rendelkezik és egyike a világ kilenc olyan országának, amely saját területén gyárt és fejleszt repülőgépeket. A Cseh Köztársaság Ipari és Kereskedelmi Minisztériuma intenzíven részt vesz az ipar támogatásának kialakításában, szakértőkkel, a stratégiai légitársaságok képviselőivel és az innovációs potenciállal rendelkező kisebb vállalatokkal együttműködve.
"Az európai alapok felhasználásával célzott támogatásnak kell segítenie a cseh társaságokat a jelenlegi válság leküzdésében, és a jövőben meg kell erősítenie versenyképességét a világpiacon. Ezért szeretnénk tükrözni az ipar fontosságát és stratégiai helyzetét a magas hozzáadott értéket képviselő cseh export szerkezetében az új exportstratégiában, amelyen jelenleg dolgozunk. "mondta Martina Tauberová, az ipar- és kereskedelemért felelős miniszterhelyettes a külkereskedelem és az EU területén.
Az új L-39NG kiképző repülőgép a katonai repülés szegmensének egyik stratégiai hazai projektje, amelynek hatalmas exportpotenciálja van. Kihúzza a világot azzal a törekvéssel, hogy legendás elődjére, az L-39 Albatrossra építhessen. Az Aero 2900 Albatrossot gyártott és továbbra is a legszélesebb körben használt oktató repülőgép a világon, amelyet továbbra is 60 katonai üzemeltető használ a világon. A társaság üzleti stratégiája az L-39 flotta cseréje az L-39NG repülőgépek erősebb változatával. A NATO, Afrika, Ázsia és az Amerika országai vannak a legfejlettebb exportpiacok alkalmazásában.