Lehet, hogy a Keleti-partról ez annyira nem látszik, de itt azért van egy kis durcimorc a UK meg az EU között. Ha jól értelmeztem, te is utána vagy egy válásnak, úgyhogy tudod, hogy lehet ugyan szépen is válni, de sérülések mindig vannak. A bizalom vész el ilyenkor.
Hah, asszem ezt jol ismerem.
Hatodik eve (!) megy a cirkusz es csak tavaly osszel jutottam el oda, hogy kiszoritottam az elozo, teljesen korrupt birot es mistrialt voltak kenytelenek dklaralni - iden, a 6. evben ujraindul a valoper... amit a mai elso trial dayen halasztottunk el, mert senkinek nincsen meg minden doukemntum, annyira kozepkori az egesz "elekronikus fajlkezelo" - kozben tegnap este meg megirtam es beadtam egy 10+ oldalas
order to show cause to punish for contempt motiont, ez talan mutatja, milyen szinten "elveszett a bizalom", hogy finoman szoljak.
Viszont a britek, elteroen az exnejemtol, elvileg racionalisan viselkednek: az erdekeik egy uj gepet diktalnak, de penzuk nincs ra.
Ráadásul mind a britek, mind az olaszok - ahogy
@angelsoul is írja - részei az F35 proginak, rendszeresítették is azt, politikailag sem tudnának eladni egy ekkora fejlesztést. Igazából a Tempest a RR meg a BAE bulija, mert szeretnék fenntartani ilyen irányú kapacitásaikat, de az FCAS-hoz őket nem engedik most. A Leonardo lehet, hogy oda szállít majd be, de a britek már most a japánoknál kopogtatnak,
@Terminator linkelte nemrég a
cikket az együttmüködési igény kinyilatkoztatásáról. A link itt (is) az osszik természetesen.
Nem tudom, az F-35 kezd nagyon ugy kinezni, mint egy irtozatos mellefogas minden rendszeresito orszagnak, legfokeppen a LM gatlastalan-pofatlan hazudozasai es mismanagementje miatt. Irgalmatlanul lehuz mindenkit es ezt most mar teljesen nyilvanosan taglaljak minden szinten.
Ha ideat a felere visszaveszik a rendelest egy frissitett F-15EX/F-24-25 miatt, akkor meg inkabb fel fogja tolni az arat (tudod, stock performance a lenyeg), akkor plane szivnak majd a szerencsetlen danok, belgak meg hasonlo torpeallamok, akiket lehallgattak az amerikaiak es ugy hazudoztak bele az F-35-be.
A Saab meg vagy megy a japánokhoz ugyancsak (én ezt tenném a helyükben (meg btw a mi helyünkben is)), vagy befekszenek az FCAS alá. Máskülönben ebből a körből ők is kimaradnak.
Az FCAS francia vezetese az ellentete a sved management es design elveknek, raadasul a Saab messze elottuk jar a networked/cloud/EW temaban. Ha be is szallnak, szerintem az csak akkor tortenik, ha a britek/BAE/akarki is beszall veluk avagy valami laza szerkezetu egyuttmukodes lesz (azaz lesz megint Rafale-EF split pl FCAS-F, FCAS-DE/SP/akarki meg FCAS-Saab designok a vegen.)
Ez a japan project egyelore eleg homalyos, meg lassabban halad, mint az FCAS...?
Mondjuk az FCAS meg plane maceras - pont most ismertek be a franciak, hogy mar most akadozik:
https://www.defensenews.com/global/...onsiderations-for-the-troubled-fcas-warplane/
Nem igazan akarozik nekik az IPt megosztani az Airbusszal:
https://sldinfo.com/2021/02/the-fcas-bras-de-fer-a-february-2021-update/
Errol amugy a RUSIn volt egy cikk egy hete:
https://rusi.org/commentary/fcas-franco-german-spanish-combat-air-programme-really-trouble
Ma mar az amerikai oldalakon is hir:
https://www.popularmechanics.com/military/aviation/a35568178/france-germany-shared-fighter