A Lynx topicban már említettem, hogy kavarog a fejemben pár forgatókönyv a magyar-angol együttműködéssel kapcsolatban. Hangsúlyozom, hogy ezek komoly mennyiségű fikciós elemet tartalmaznak
1. Lynx:
Már Itt (is) nagyon sok opció lehetséges.
Elvileg a torony gyártás még mindig nincs senkinek véglegesítve (az ausztráloknál biztosan csak a németeknél gyártott gépek tornyainak biztos a gyartása). Ugyebár volt róla szó, hogy a cseheknek ezt ajánlják, de még egy komolyabb szlovák tenderbe is bekerülhet, mint csali. Ami biztosnak látszik, az a testek hazai gyártása, valamint a saját gépeink végszerelése. De meg lett szellőztetve a Skyranger 30-as tornyok hazai gyártása is.
Egy esetleges angol IFV toronygyártás kézenfekvő lenne, mert akkor maguknak tudnának otthon olyan fegyvert integrálni, amilyet akarnak (CTA-40).
A Lynxre való nehezebb fegyver felpakolása nem lehet olyan probléma, mint amit szívtak a Warriorral, meg most az Ajax-szal, ugyanis a Lance 2.0, valamint maga KF41 eleve nehezebb fegyverzetre is van tervezve, nem úgy próbálják ráerőszakolni. Még azt is el tudom képzelni, hogy a RM magára vállalja az integrációs költségeket. Így valamelyest javulna a szájíz az Ajax és a Warrior kudarcai után.
2. A HX3 platform még sehol sem fut.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy egy aktív, nagy volumenű BW beszerzés futtatása közben a jelenlegi gyár képes lenne átállni az új verzióra. Maga a platform egy igen sokoldalú, és nagy példányszámra predesztinált alap lehet mindenre is.
Nálunk ugye a GBP program stagnál. A Rába elvileg beszántotta a H család gyártását.
Az angolok szintén a MAN HX-et használják, ráadásul náluk is igen aktívan tervben van a tüzérség korszerűsítése. Náluk az expedíciózás miatt is szerintem a láncosról kerekesre váltanak. Tehát ez egy újabb nagy volumenű együttműködés lehet.
3. Tempest:
Az angolok presztizs programja, amit a jelenlegi haderőnyírbálás közepette is kiemelt támogatásban részesítenek. Mind anyagi, mind erkölcsi alapon.
Egy újabb támogató ország nagyban tovább erősítené a projektet.
Bármilyen másik program ellentételezésére alkalmas. Ráadásul mivel mi meg szeretnénk fejleszteni a légiipart, alkatrészbeszállítói minőségben simán részt vehetünk a programban - persze a pénzügyi támogatás mellett.
4. Az MBDA igen aktívan részt vehetne a rakétaipari fejlesztéseinkben.
Bármivel is!
Ugyebár jelenleg még nincs rakéta-klaszter. De ez ugyebár egy dedikált cél.
5. A Hirtenberger jelenleg is aktív szállítója az angol hadseregnek. Még irodájuk is van.
Szerintem nincs digitalizálva a rendszerük. Gondolom, hogy igény volna rá....
Bonusz:
6. Ne feledjük, van az a pletyka a harcjárművek felújítására a Rábánál. Meg ugye az ST vonal....Meg ugye az angoloknál rettentő korán kivont Warthog-ok....
Csak gondoltam, megemlítem....