Kicsit elbeszélés van itt úgy érzem egymás mellett.
Tehát összefoglalva a problémát:
Ez a felderítési távolság onnan jött elő, hogy én behoztam infóként, hogy a britek is elkezdtek alternatív (országúti) leszállókon gyakoroltatni a pilótáikat, az orosz fegyverek veszélyességei miatt.
Erre jött elő, hogy ennek márpedig nincs értelme, mert a felderítő drónok miatt nem lehet elrejteni a gépeket a földön feltöltés alatt.
Namost erre írtam, hogy mélységbe nem tudnak hatékony felderítést végezni az ellenséges drónok, mert nem tudnak büntetlenül mélységben behatolni (márpedig egy ilyen szükség leszállót nem a frontra fognak telepíteni, hanem többszáz kilométerrel beljebb. Ahhoz, hogy ezeket felderítsék, mélyen az ellenséges radarok zónájába kell bemennie a drónnak. Erre elsősorban a MALE drónok képesek. Azok mérete miatt pedig viszonylag könnyű őket felderíteni. A sebességük miatt meg könnyű elkapni.
Ebben az esetben a drón korlátozott hatósugarú SAR radarral tud csak dolgozni. Ugyanis egy UAV közel sem tud olyan teljesítményű, és méretű SAR radart magával vinni, mint egy hagyomanyos gép. Egy földi telepítérű MMR-ről már nem is beszélve.
Az Elta specifikus radarja valahol 10+km-t tud befogni egy MALE UAV-n.
Ha azóta fejlesztettek is a dolgon, akkor is a teljesítmény és a földháttér komoly korlátozó tényező. Ezzel szemben maga az UAV viszonylag messziről látszik (pláne égháttér mellett), és le is szedhető. Mi több, akár egy AMRAAM-ot is simán rá lehet indítani, mivel gazdaságilag is vállalható a dolog. Egy SAR radarral felszerelt MALE UAV biztosan 15M USD felett kell legyen. Egy AMRAAM meg megáll 1,5-2M USD magasságában.
Nem tudom, hogy miért húztad rá a
@Hpasp által betett kalkulációt erre az esetre, de nagyon nem azonos dologról van szó.
Itt a leendő felszíni radarjaink vs 5-10ezer méter között repülő UAV meccset kell lejátszani. Nekem a kalkulátorban kb.:350km-re jött radar horizont.