Úgy legyen!addigra vélhetően nem is lessz tulzott szükségunk rájuk.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Úgy legyen!addigra vélhetően nem is lessz tulzott szükségunk rájuk.
Ebből is látszik hogy ez az összeszerelésre épülő magyar gazdasági modell a végét járja: ha már olcsó munkaerőt sem tudunk biztosítani, akkor nem nagyon éri már meg idejönni a multiknak.
Állítólag a villanyautókba harmadannyi alaktrész kell, mint egy benzinesbe és az összeszerelés jobban robotizálható. Ha egyszer átáll az autó ipar, nem biztos hogy itt maradnak nálunk....
addigra vélhetően nem is lessz tulzott szükségunk rájuk.
Szerinted mégis mi az oka annak, hogy minden had ipari beruházást próbálnak k+f-el összekötni? De ez gyakorlatilag minden támogatott beruházásra igaz ma már. Valamint, hogy próbálnak szolgáltatások felé nyitni és minél több SSC-t idehozni?
Ez egy folyamat, nem úgy megy hogy leríja valaki mint megállapítás aztán holnaptól létrejönnek a magasabb hozzáadott értéket képviselő munkahelyek.
Az automatizálás hatására, valamint azon okból hogy kevesebb alkatrészből épül fel egy villanyautó valóban kisebb lesz az autógyárak munkaerő igénye majd egyszer, de ez is egy folyamat hisz benzin autókkal olyan 2030-ig terveznek. Viszont én azt látom, hogy sikeresen vonzzuk ide az elektormobilitással létrejövő új iparágakat és ez is nagyon fontos. Olvashatod a folyamatos bejelentéseket ez épülő akku gyárakról, rézfólia gyárakról és egyéb aksi alkatrész gyárakról. De elektromos autókba, új típusú kormányművek, fékek is kellenek ezekből is sok jön ide. Az eltrombitálás új iparágakat is termet, valamint meglévőket alakít át. Ennek lehetünk nyertesei is.
gyerekek nem kell feltalálni a spanyolviaszt arra hogyan legyen több emberEgyébként szerintem a létszám feltöltésére a fizetésemelésen és a körülmények/hozzáállás fejlesztésén túl EGY lehetőség van.
Kis helyőrségeket nyitni szerte az országban. Nem kell ezredeknek meg dandároknak egy településen lenniük, mert egy többezer fős nehézdandárt az életben nem fogsz teljesen feltölteni. Akkor sem ha 10x-es fizetés lesz, mert 1, akkor sem akarnak annyian katonák lenni a környéken, 2 aki hajlandó több száz km-ről beköltözni még annyi sincsenek (és aki így dönt, azoknak is a nagyrésze pár év után leszerel, és valahol érthető), és 3: akik akarnának, azoknak is csak egy része alkalmas rá.
Ezzel szemben ha itt-ott alakítanak 1-1 zászlóaljat (mint ahogy pl a román haderő is felépül, véletlenül ezt jól csinálták), akkor összességében hamarabb fog összejönni. Győr-Tata-Hódmező-Debrecen hogy csak párat említsek: ezeknél nem lesz drasztikus létszámnövekedés soha, vagy azért mert eleve kis település, legjobb esetben annyi új jön amennyi elmegy, vagy mert még rátesz egy lapáttal az környékbeli ipar fejlődése. Muszáj lesz új, kisebb alakulatokat létrehozni (akár bővíteni a 2 lövészdandárt plusz alegységekkel) mert másként csak álom ez a 30 ezres békelétszám. Komplett megyék vannak alakulat nélkül (ött-t most ne vegyük be), biztos hogy fel lehetne tölteni egy-egy zászlóaljat okosan szétszórva. Csomó "üres" városunk van: Szombathely, Sopron, Pécs, Baja, Cegléd, Eger, Miskolc(!), Nyíregy, Zalaegerszeg, Kanizsa stb stb.
Logisztikailag megnehezíti a sereg életét? Igen. Plusz pénz? Nem kevés. De érdemben így nőhet a létszám.
Egy ideig szórakoztató olvasni a marhaságaitokat, de kezditek annyira túltolni, hogy már az ember kedvét veszitek el, ennek a (nélkületek színvonalas) fórumnak a látogatásától.Ebből is látszik hogy ez az összeszerelésre épülő magyar gazdasági modell a végét járja: ha már olcsó munkaerőt sem tudunk biztosítani, akkor nem nagyon éri már meg idejönni a multiknak.
Állítólag a villanyautókba harmadannyi alaktrész kell, mint egy benzinesbe és az összeszerelés jobban robotizálható. Ha egyszer átáll az autó ipar, nem biztos hogy itt maradnak nálunk....
Te tényleg semminek nem olvasol utána, csak fejből irogatod, ami eszedbe jut (es igy különösen vicces en hat a nicked)... tudod, hogyan működik az adozas?
Persze, mert felpakoljak es elviszik... hova is? Haza Nemetorszagba avagy az EUn kívülre? Egy-masfel év szunettel?
Szeged helyet dél Baranyát kéne megcélozni. Szeged mellett ott van Hódmezővásárhely. Kiépített új tömegközlekedési kapcsolattal. Pécs -Mohács környékén nincs semmi. Multi is kevés van így nem kell aggódni az elszívás miatt.gyerekek nem kell feltalálni a spanyolviaszt arra hogyan legyen több ember
1.) legyen élhető fizetés (240 nettő a 0 kilométeres kezdőnek)
2.) legyen megfelelő lakhatási támogatás (ha kell az egész családnak)
3.) ne nézzék lábtörlőnek az embert bent
4.) normális vasakkal dolgozzon az ember ( mondjuk ez borzalmasan emberfüggő, mi magyarok mindig megpróbáljuk a szarból váratépíteni dolgot és jók is vagyunk benne , vagy ahogy diplomatikusan megfogalmazta az egyik vezető " szerény lehetőségeinket egyedi módon használjuk fel a leghatékonyabban")
5.) az hogy az ember hol nyit és hol nem nyit laktanyát más kérdés de a több 100 minilaktanyával minden pénzt csak elcsesznénk, minimálisan legalább zlj szintet kell szerintem létrehozni hogy megérje laktanyát nyitni/nyitva tartani, erre esélyt én mondjuk Eger , Miskolc , Nyíregy, Kaposvár , Szeged(?) térségben/városokban látok de ez is sok összetevős , lényeg hamár az első 3 pontom javításra kerülne nem lenne gond legalább egy nyamvadt nehéz és egy közepes dandárt felállítani mint most...
Igen, a déli rész, különösen Baranya teljesen negligalva van, kozben például ott a siklósi bazis maradéka, valaki linkelte, hogy eladták, de semmi nem lett belole, ott anno 4-5 szazadnyi ember és technika fért el, bentlakásos szállással, mindennel.Szeged helyet dél Baranyát kéne megcélozni. Szeged mellett ott van Hódmezővásárhely. Kiépített új tömegközlekedési kapcsolattal. Pécs -Mohács környékén nincs semmi. Multi is kevés van így nem kell aggódni az elszívás miatt.
A többi várossal egyetértek. Ennyi pont elég lenne szerintem is. Esetleg még Zala megye valamelyik nagyobb városa.
baján pont nem mondanám hogy nagy lenne a munkanélküliség és az aglomerációja is aprócska. oda egy zászlóalj is sok lenne . és közlekedésb szempontjából sem a legoptimálisabb.Igen, a déli rész, különösen Baranya teljesen negligalva van, kozben például ott a siklósi bazis maradéka, valaki linkelte, hogy eladták, de semmi nem lett belole, ott anno 4-5 szazadnyi ember és technika fért el, bentlakásos szállással, mindennel.
Kicsit feljebb Bajan meg volt a 108. gldd, ott is csak rohad a bazis, azoknak meg sajat loteruk is volt hazon belül, hely es infra 40-50 hk, 100-120 PSZH folyamatos üzemeltetéséhez, egy marek BTR meg BRDM, volt sajat tuzerosztalya stb.
Munkanelkuliseg nemigen van es lesz egy darabid, az egy masik sztori.baján pont nem mondanám hogy nagy lenne a munkanélküliség
Ugyan már. Kicsi az egesz orszag, akar Baranya masik vegebol is ott szerintem vagy egy ora alatt, amugy meg eleve Baranya határán van.és az aglomerációja is aprócska.
En csak a hely miatt mondtam, ha akarnanak delre egy kozepes dandart építeni a következő 5-10 év alatt.oda egy zászlóalj is sok lenne .
igén én meg azért mondom mert bajan nemigen van munkanélküliség (és kicsi az aglomerációja) Baja 1 gazdag város. a lakói is viszonylagos jólétben élnek. baja bár délen van van olyan helyzetben mint sok északdunántúi "ipar" város.En csak a hely miatt mondtam, ha akarnanak delre egy kozepes dandart építeni a következő 5-10 év alatt.
Ne feledd, a deli meg a keleti irány a két fő veszélyforrás 10-20 évre előre tekintve, azért is magyarazom nonstop a közép- es hosszutavon 2 hdo, kb 6-7 dd sereget...
Tökmindegy, mert nem feltétlenül a városlakókat celzod meg, hanem pl a baranyai kisfalvakat. Viszont ott van egy ingatlan, nem kell vivni helyiekkel stb.igén én meg azért mondom mert bajan nemigen van munkanélküliség (és kicsi az aglomerációja) Baja 1 gazdag város. a lakói is viszonylagos jólétben élnek. baja bár délen van van olyan helyzetben mint sok északdunántúi "ipar" város.
Nagyon rossz a közlekedés szempontjából baja ha baranyát tartod célpontnak.Tökmindegy, mert nem feltétlenül a városlakókat celzod meg, hanem pl a baranyai kisfalvakat. Viszont ott van egy ingatlan, nem kell vivni helyiekkel stb.
Az Aper? Azt nem megkapta az egyetem vagy valaki?Nagyon rossz a közlekedés szempontjából baja ha baranyát tartod célpontnak.
ennyierővel miért nem pécs ott is van laktanya hatalmas. vagy számtalan másik baranyába.
Baja nem jó, mert kicsi a felszívó ereje.Az Aper? Azt nem megkapta az egyetem vagy valaki?
Na meg az tuzerlaktanya volt...?
Pécsett amúgy állandó a cirkusz sajtobol nyert emlékeim szerint, a fideszes Pavat seggberugtak a pecsiek 2019-ben es vmi független polgi van azóta, aki meg a kismillio ellenzeki érdekcsoport foglya, ha jol emlekszem, a DKsokat utalja, de a szocikkal uzletel stb.
Erosen kétlem, hogy a Foniek egy fillért is odavinnenek, plane, hogy kuzdjenek veluk, no meg olcsóbb egy volt gldd bazist atepiteni, mint egy volt tuzerlaktanyat, nem?
sok embert elküldtek aki kitudja miért lett tartalékos
Soha nem kellett még egyszer sem szakmámból kifolyólag bármilyen idegen nyelven sem megnyikkannom, vagy bármilyen formában használnom. És ezzel van így elég sok ezer diplomás. Több haszna van a jogosítványomnak, az mégsem kötelező. Aki szeretne, akinek szüksége van rá, az diploma, meg kényszer nélkül is megtanulja, vagy tanulja meg.
Arra viszont ott van Siklos, tokeletes a merete egy zl szamara es van boven hely, lehet fold ala tenni garazst a Lynxnek/8x8-nak (megis kozel van a hatar), akar sajat loteret is epithetnek nekik: https://goo.gl/maps/Awc2DhXgzR6oYNpN7Baja nem jó, mert kicsi a felszívó ereje.
Ezért irtam Pécs-Mohács közti területett "háromszöget". Le kell tojni hogy Pécset ki a polgi. Bohozat az egész. Egy új központtal zl-nyi laktanyával még pluszt is hozhat. Mert kevés a biztos multi munkahely, így minden biztos hely jól jöhet a környéken.
Hat ez meg max par evig lesz igy, aztan lehetetlen lesz az elvonalban maradni nyelvek nelkul (elkaristolni mindig el lehet majd a masodvonalban valahol, de azt nem fizetik majd meg.)Pár éve mérnökként dolgozom, kb. évente egyszer, ha kell idegen nyelv. Jogsi nélkül viszont szóba sem álltak volna velem sehol.
KItudja miért lett tartalékos... (most maradtak azok akik hajlandóak tenni is nem csak felvenni a késszenléti díjat és kihasználni az egyéb pozitívumokat)Azokat rúgták ki, akik tudták, hogy miért lettek tartalékosok?? most tele van a rendszer olyanokkal, akik ezzel ellentétben nem tudják, hogy miért kerültek oda?
Pár éve mérnökként dolgozom, kb. évente egyszer, ha kell idegen nyelv. Jogsi nélkül viszont szóba sem álltak volna velem sehol.
KItudja miért lett tartalékos... (most maradtak azok akik hajlandóak tenni is nem csak felvenni a késszenléti díjat és kihasználni az egyéb pozitívumokat)