Mintha azt mondták volna, hogy a jelenleg elérhető vadászgépek különböző okokból nekünk nem felelnek meg, ezért nem veszünk semmit és kivárunk amíg lesz valami új elérhető, addig jók lesznek a korszerűsített Gripenek is.
Viszont nagyon szükség lenne egy állami repülőgép karbantartó központra, mert hamarosan lesz az államnak kb. 100 repülőgépe...
45 Airbus helikotere (2 Mókus+20 H145M+16H225M+7EC135), 3 Airbus repülőgépe (2 A319, 1 A330), 2 Falcon repülőgépe, 2 Embraer KC390-ese, 14 SAAB Gripen C/D-je és 6-8-12 Aero L-39NG-je, 13 MD helikoptere a rendőrségnek, 8 Zlin.
Ebből jelenleg talán az A319-est tudja az állami kézben lévő ACE javítani, karbantartani. Az összes többi külsős cég. Az Aero-nak valószínűleg egyszerűbb a szükséges papírokat megszerezni a katonai gépek karbantartására, mint egy polgári repüléssel foglalkozó cégnek. Az összes többit meg valakinek el kell majd végezni. Főleg a sok helikoptert.
NFTE európai pilótaképző együttműködéshez is nagyon akarunk valamit hozzátenni. De a törököknek van mindene, a Super Tucano szintre már lecsaptak a portugálok, az M346 szintre a görögök, nekünk csak az alapfokú sugárhajtású kiképzés maradt...