Csak hogy tisztázzuk.
Egy Fuchs karakterű (ide tartozok a finnek és a baltiak körében most igen népszerű AMV 6x6 is) szigorúan APC, nem a BTR alternatívája, hanem a ponyvás teherautó alternatívája.
Nekem van különben még egy nagyon kis hiányérzetem a MH járműstruktúrájából hianyzó kategória kapcsán.
Én azt gondolom, hogy a G Merci a jelenlegi formájában nem mondhatni a kor követelményének megfelelőnek.
A 0 páncélozás, és minimális szállítási kapacitás nem szexi.
Gyakorlatilag a civil szektorból szokták az általa kielégített igényeket kezelni. Lásd még: Toyota Hilux, Ford Ranger.
És itt jelentkezik nálam a kéregállományban egy kínzó hiány.
Mert a 0 páncélzatú civil terepjárók, és a 10 tonnás NMS között lenne értelme átmenetnek. Pl. A francia PVP.
Nagyon adná magát az Merci Enok 5.4 vagy a 6.1 (a 7 tonnás már kategóriában nálam az NMS babérjaira tör), azonban olvastam olyat, hogy egy-egy ilyen jármű már majdnem 700.000 euro - amitől enyhén szólva fennakadt a szemem.
Az Arquusnak vannak érdekes megoldasai kategóriában, de talán méginkább adná magát az Ilgaz (a Nurol legkönnyebb 4x4-e).
Ránézve mindenképpen javasolt lenne egy komoly designer váltás, mert fáj ránézni. De ha megkapja a nagy testvérek első lámpasorát és hasonló orrot kap, mint az új NMS, és mondjuk kihozzák 150-200.000 euro szinten (ez 1000x fontosabb), akkor szerintem instant beszerzésre ajánlanám a G-Mercik közvetlen cseréjére.
Persze ez nem életbevágó dolog, mert egy jóval olcsóbb jármű is betölthetné G Mercik szerepét (Hilux).
De ha tényleg az a cél, hogy aktív műveletben a harctér közelébe szállítsunk katonákat (ugyebár a szittya koncepció), akkor talán a mostani G-Merci vagy a Hilux kevés. Még ha békeidőben mindkettő el is tudja látni a feladatot.