Teherautóból kell a legtöbb! Ez az 1 mrd EUR-s tétel szerintetek sok vagy kevés?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meg is válaszoltad köszi! Amúgy kell!"Rheinmetall secured a €382m ($424.62m) contract from the German Bundeswehr to deliver 1,000 additional HX family trucks in December 2019. The vehicles are expected to be delivered by the end of 2020."
![]()
RMMV HX Family of Vehicles, Germany
The HX family of logistic trucks is used to carry out tactical and technical missions. RMMV HX family includes 4x4, 6x6, 8x8, and 10x10 variants.www.army-technology.com
Ezek talán még a HX-3-sok, hanem korábbi széria, de átlagosan 382 ezer EUR egy teherautó. Legyen a mienk 400 ezerEUR/db.
1 milliárdért 2500 teherautót tudnánk venni nagyjából.
Kell a Honvédségnek 2500 teherautó?
(alakulat szervezéshez, logisztikához nem értek...)
Megnéztem a legutolsó RM preziket. A 3mrd EUR - ot egyértelműen a Lynx megrendelésünkhöz írják.Hat akkor ez a +1 mrd EUR tétel a magyar RM megrendelésben?
Akkor az csak a légvédelem lesz!Megnéztem a legutolsó RM preziket. A 3mrd EUR - ot egyértelműen a Lynx megrendelésünkhöz írják.
HX3-as teherautók széles skálája?!
HX3 felszerelési konfigurációs lehetőségek[1] | 4×4 | 6×6 | 8×8 / 8×6 | 10×10 |
---|---|---|---|---|
Teherszállító (daruval vagy anélkül) | ✓ | ✓ | ✓ | |
Emelőhorgos konténer szállító | ✓ | |||
Tartálykocsi ill. dömper | ✓ | ✓ | ✓ | |
Speciális berendezés hordozó (pl. radar, löveg, stb.) | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Műszakimentő | ✓ | ✓ | ✓ | |
Vontató, nyerges vontató | ✓ | ✓ |
És ezért nagy érvágás a RÁBA-KAMAZ bedőlése. Találnunk kell egy másik partnert, de biztos nem az RM-et! Az orosz-ukránban olyan fogyóeszköz a tgk, hogy csak az olcsó éri meg.Eredetileg nálam sem töltöttek be a képek, de így már megtudtam nyitni és tényleg baromi jól néznek ki. Köszönjük!
Én úgy tudom, hogy a Lamborgini és a Ferrari sem fejleszti a termékeit arra, hogy Simson motorblokkjával is meg tudod rendelni. Oké, a Pzh2000-t durva egy Simsonhoz hasonlítani, de szerintem érthető. Ha valaki a nagyobb csőhosszt rendeli, az nem csak a külsőségre akar majd többet költeni. Ezen a fórumon volt már, aki elég magabiztosan nyilatkozta, hogy cefet drága lesz még cégen belül is, viszont ennek pont ez lesz a lényege. Még a most piacvezetőkkel szemben is drágább, de nagyobb hatótávolság és nagyobb pontosság. (Emiatt egyelőre vélhetően nem lesz tömeges használatra elterjedve, hanem örülnek majd az országok, ha a normál verzióból tisztességes mennyiséget vásárolhatnak és ezt kisebb példányszámban rendszerben tartva fenyegethetik azokat, akiknek csak a sima verzió van meg. Mint most a Pzh2000 a sok 20 km-es hatótávolságú vontatott löveget, csak nem akkora a szakadék.)
Én úgy emlékszem, hogy egy régebbi vitában azt számolták többen ezen a fórumon, hogy minimum 10ezer az, amit hamarosan meg kéne újítani. Ha ez igaz, akkor a te számaid alapján az RM -és más esetleg versenyző cég- számára ez 10 év távlatában nagyobb üzlet lenne, mint mondjuk a Leopárd2 első tételének beszerzése vagy a Lynx program.
Nem is létezett Rába-kamaz mostanában ezt csak te raktad össze....És ezért nagy érvágás a RÁBA-KAMAZ bedőlése. Találnunk kell egy másik partnert, de biztos nem az RM-et! Az orosz-ukránban olyan fogyóeszköz a tgk, hogy csak az olcsó éri meg.
Kétszer is létezett!Nem is létezett Rába-kamaz mostanában ezt csak te raktad össze....
Kétszer is létezett!
Először:
![]()
Nem is létezett Rába-kamaz mostanában ezt csak te raktad össze....
Elektromos járművekenek semmi köze a Rábához és a katonai teherautóknak. Ezek lehetnek sima autók és elektromos buszok... De a gyártási kapacitás miatt az autó az esélyesebb.Másodszor:
![]()
E-Kamazt gyártanának Magyarországon
A hazai üzem a tervek szerint 2030-ra közel tízszeresére növelheti termelését. A beruházásra magyar–orosz vegyesvállalat jöhet létre.www.vg.hu
Ezek a cikkek/bejelentések közvetlenül az Orosz - Ukrán háború kitörése előtt történtek...Gondolom most te is érzed, hogy azóta nem kicsit orosz ellenes lett a világ. Szóval az ilyen magyar-orosz vegyesvállalatok megalakulásának/működésének - a szankciók miatt - innentől nincs létjogosultsága...hosszú - hosszú ideig.Kétszer is létezett!
Először:
![]()
Másodszor:
![]()
E-Kamazt gyártanának Magyarországon
A hazai üzem a tervek szerint 2030-ra közel tízszeresére növelheti termelését. A beruházásra magyar–orosz vegyesvállalat jöhet létre.www.vg.hu
Eredetileg nálam sem töltöttek be a képek, de így már megtudtam nyitni és tényleg baromi jól néznek ki. Köszönjük!
A harmincvalahány ezer fős honvédségnek tuti nem kell 10 ezer teherautó! Minden harmadik főre egy?! Konkrétan az egész honvédséget be lehetne ültetni teherautókba, minden ténylegesen harcoló katonára jutna 2-3! Irreális!Én úgy emlékszem, hogy egy régebbi vitában azt számolták többen ezen a fórumon, hogy minimum 10ezer az, amit hamarosan meg kéne újítani. Ha ez igaz, akkor a te számaid alapján az RM -és más esetleg versenyző cég- számára ez 10 év távlatában nagyobb üzlet lenne, mint mondjuk a Leopárd2 első tételének beszerzése vagy a Lynx program.
A harmincvalahány ezer fős honvédségnek tuti nem kell 10 ezer teherautó! Minden harmadik főre egy?! Konkrétan az egész honvédséget be lehetne ültetni teherautókba, minden ténylegesen harcoló katonára jutna 2-3! Irreális!
2-3 ezer a reális szám szerintem. Ha honvédő háború van, akkor civil teherautók is segítik a logisztikát és ehhez elég jó a hazai úthálózat, szóval nem kell terepjárónak lenniük. Ha NATO missziós feladat van, akkor meg a NATO logisztika is besegít.
400 ezer eurós teherautókból tuti nem veszünk többet, mint amennyi kell!
Ne keresd, szerintem nincs ilyen információ. Ahogy SilvioD is írta, a Lynx üzlet +1 milliárdjáról volt szó, ami már vagy másfél éve ismert RM prezentációkból.Nem tudom már 1 órája keresem de nem találom![]()
Ez most volt amikor Maróth "bejelentette" a HX3-atNe keresd, szerintem nincs ilyen információ. Ahogy SilvioD is írta, a Lynx üzlet +1 milliárdjáról volt szó, ami már vagy másfél éve ismert RM prezentációkból.
A mkodern haderőkben akár 1 a 10-hez is lehet az 1 harcoló katonára jutó nem harcoló katona száma. De ez globálisan az egész haderőre érvényes. Ha harcoló zászlóaljat nézünk akkor kb 1 az 5-höz lehet az arány.Nem az én számaim voltak. Ne lőj a rossz hír hozójára!
Viszont akkor át kéne nyálazni, hogy NEM, NEM 30K-s, hanem a hivatalosan engedélyezett 50-60ezeres létszámhoz mennyi járgány kell majd? Számoljunk csak azzal, hogy a 100-150 kmről elosztó bázis -ezek nem békeidős raktárak, hanem ezekhez a depókhoz lehet vonaton és civil járműveken eltolni az anyagot- tüzérségnél 1 ágyúcsőnek mennyi kocsi fog kelleni majd, hogy hordja a lőszert? Azonnal megértené mindenki, hogy miért nem szokott leesni az állam attól, hogy az arty percenként hány gránátot tud kilőni vagy hány rakétát indítani.
Plusz már csak ha azt veszed figyelembe, hogy hány nehéz vasat álmodtunk meg, hát a nagymacskák és a kiscicák sem helyszíni egerészésből fognak a fronton fittek maradni. És a házi tej sem lesz elég az itatásukhoz. (Ne javítsatok ki, kérlek, hogy egyébként a macskáknak a tej nem inni való, ha nem kapnak vizet, akkor szomjan tudnak halni a tejtől.)
Ezt tényleg nem úgy mondom, mintha érteném, de... pont a logisztikai szállító járművek miatt szokott lerohadni a háborúskodó országok 80-90%-a. Mert kizárt dolognak tűnik, hogy 1-2 ezernél több jármű kellene erre. Ha jól emlékszem, @dudi nak voltak megbízható számai, hogy a II. vh-ban a német hadseregben mennyi volt a ténylegesen harcolók aránya és mennyi a kisegítő személyzet. És talán az eredeti kérdésben is megbízhatóbb véleményt tud mondani, mint az én "emlékszem egy régi beszélgetésre itt a fórumon" megfakult képei.
Mekkora teherautó igényre tippelsz a 2028-2030-as Honvédséget illetően?A mkodern haderőkben akár 1 a 10-hez is lehet az 1 harcoló katonára jutó nem harcoló katona száma. De ez globálisan az egész haderőre érvényes. Ha harcoló zászlóaljat nézünk akkor kb 1 az 5-höz lehet az arány.
Ez is lehet vagy a lynx 120-as.Nem lehet hogy abban az 1 milliárban benne van már a HX3 155-ös is?
A Lynx120 iránt még hivatalosan sem "érdeklődünk" - MG és köre sosem beszélt erről. Azt az RM a szlovák tenderre legózta össze, mert ők IFV alapú harckocsira vágynak a T-72-esek helyett...Ez is lehet vagy a lynx 120-as.