minket ez nem érint. egyébként a gyalogságelleni aknákkal az a lenagyobb baj hogy boldog boldogtalannal telepítették... gyakran semi terv vagy dokumentáció nékül nem jegyezték fel hol az elaknásított terület és mennyit raktak le gyakran adhoc csak kiszortak belle hogy a körletüket meg ne lepje aznap este valaki aztán tivábbáltak.A jàrmüvek elleni még elmegy de a gyalogsàgi egy hànyadék dolog. Folyton mindem nagyon fellengzösen felelös kibaszott hadsereg otthagyja mint eb a szaràt, aztàn màsok meg szedegetik ahogy tudjàk pàrtízeser leszakadt làbú kecskehajcsàr, meg kislàny utàn. Köpedelem szar az egész. Aki kirakja szedje is össze a faszba a szaràt.
a harcjárműelleni akna az más már csak a mérete miatt is. de legfőképp hogyha nemszervezettszerű alegységek is telepítik azoknak a helyét szigorúan le kel jelenteni felsőpp parancsnokságnak. nincs olyan hogy nem. hoggy csak a raj pk zsebébe van valahol egy cetlire feljegyezve...
no meg ugye az ihr el eggyütt ezek már területvédelmi töltetek... elsősorban nem is az a céljuk hogy az ellen ráhajtson (persze ilyen szempont is van érzékeny veszteség okozás nem túl valószínű egy harcjárművek elleni aknamezőel) sokkal inkább az a szerepe hogy az ellenség vagy meg se próbáljon adott területen áttörni vagy ha mégis egpróbál azt csak területileg korlátozottan tudja megtenni egy vagy több de viszonylag szűk átjárón ahol sebezhető célpontot nyújtanak. vagy hogy nem kívánt manőverezésre legyen késztetve az ellen vagy hogy kikerülje az adott mezőt vagy hogy kutatás után a mezők között (sok esetben a járható nyomvonal a telepítők által direkt láthatóvá van téve) megnöveljék a megtett távólságukat kb akár egy labirintusba vezetve vagy direkt megforgatva a járműveket hogy pizonyos irányokba az oldalukat vagy a farukat mutassák a védőknek...) a műszaki zárás egy fajtája... érdemes akár szögesdróttal körülvenni kitáblázni sajátt oldalról mindenképp