A Gripent piaci alapon, friss gyártásban vette meg több ország. Nehéz összehasonlítani egy olyan másik géppel, amit csak a saját országa számára gyártatottak és egy évtizeden belül kivonva az első vonalból, majd élettartalmának felénél raktárba letéve, néhány ország használtan megvette. Miközben a gyártó ország már nem használta.
Akár hogyan akarod nézni, ebből se azt nem tudod kihozni, hogy nem az F-15/16 páros váltotta volna egy évtizeden belül a Kfirt, hanem a soha be nem fejezett Lavi, sem azt nem tudod kihozni, hogy az izraeli őshonos típusok hight tech és még olcsók is lennének, csak épp soha senki nem adott rá pénzt, hogy ezt te gyártsad és én majd megveszem.
Ha összehasonlítod az amerikai vadászgép gyártással... na ott akadt pár futó bolond, aki pénzt adott, hogy legyártsanak nekik repülő vasakat. A franciáknál és az oroszoknál is akadt. A svédek nem egy nagy gyártók, de ott is akadt pár betévedt csodabogár, aki ilyet kért tőlük. Elmondod ezerszer, hogy a gyakorlatokon meg a kiképzésen még az USA-ban is az F-35 a legjobb, a második legjobb a Kfir, és utána jönnek az F-15 és F-16-osok (így fej-fej mellett szerinted egy elfogó és egy többcélú gép), azokat is leiskolázza. Csak valahogy sehol nem olvasod, hogy a tenderen az F-35-össel a Kfir maradt kettesben a döntőben, valahogy az a gép sosincs megemlítve esélyes befutóként.
Rólad tudom, hogy hiszel benne. Hinned kell benne, hogy minden ami zsidó, az jó és olcsó. Minden más korrupció és bántják az izraeli gyártmányokat, elnyomják őket. Oké!
Ettől még hülyeség, amikor ragaszkodol hozzá, hogy Kfir váltó típusa a Lavi. A Lavi egy semmi. Egy ötletelés. 1981-ben Izrael végre hajtotta az F-16-osaival az Opera Hadműveletet az iraki épülő atomerőművek ellen. Lavi első repülése 1986. Miről beszélünk? Mire a Lavi megszületett, már az F-16 le is váltotta a Kfirt és harmadik vonal volt az F-15 és az F-16 mellett.