Te mirol beszelsz, most komolyan?Kit érdekel, hogy a legnagyobb, ha még egy kpmplett dépesített lövészdandárt is alig képes tokkal vonóval egyszerre megmozdítani?


Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Te mirol beszelsz, most komolyan?Kit érdekel, hogy a legnagyobb, ha még egy kpmplett dépesített lövészdandárt is alig képes tokkal vonóval egyszerre megmozdítani?
Próbálom kerülni az orosz témát mindenhol mert egy pillanat alatt elönt mindent, de ha az orosz logisztika neked példaértékű akkor kérlek nézd vissza mit kaptak '22 tavaszán, illetve az orosz és DNR-LNR vasútvonalak elleni támadásokat a vasút kapcsán. Pont az én véleményem mellett érv, úgy gondolom.Jó ha az orosz sereg logisztikája nem győz meg akkor nem èn foglak.
Nem mindegy, hogy egy harckocsit szed ki a diverzáns a zászlóaljnyiból (rajtaütés után pucolni kell, egy alkalom van többnyire), vagy egy radart/FDC-t.De a nehèt dd(vagy hogy a faszba hívják) harckocsijait ès a tüzèrsège is elèg magas szintet kèpvisel.
Soha nem is lehet tökéletes semmi, de na.Minden èletszerűen zajlik???
Büdösmód nem.
Passzolom, lehet igen. Ennyire nem követtem.Kaptak az úton közlekedő konvolyok mistralos kisèretet?
Csapatlègvèdelem nálunk kb ez.
Vagy gripenek a levegőben vigyáztak a konvolyokra?![]()
Mivel rosszul állunk, pont ezért kell decentralizálni amit csak lehet. Szerintem.Szóval 100%-ban mivel nincs meg a technikai háttèr, úgysem kivitelezhető egy ilyen gyakorlat.![]()
Meg egy csomó más. Felsővezetékektől (saját légvédelem ha lenne sem működhetne alatta) kezdve a rombolhatóságig (egy utat nagyon meg kell pakolni robbanóanyaggal, hogy használhatatlan legyen [és akkor is meg lehet kerülni az érintett szakaszt], de a két kis sínszálat egy hátizsáknyi cuccal szétkapod).Mert a vasút fix útvonalas és kiszàmítható.
A fórumon a Zrínyi-program óta nagyon elmentünk a nehéz technika irányába, de a hadviselés jóval szélesebb eszköztárból dolgozik.Utóbbit bőven a tüzérség hatósugarán kívül lepakolják...mivel is lőnék szét?
Csak egy nap?A vonalat (síneket) szétlőhetik, de az nagyon könnyű helyreállítani: max 1 nap.
Nem a f....Ukrajnában sem igazán szórakoznak a vasútvonalak szétlövésével, mert nem érdemes.
Konvojbiztosítás smafu? Vasúton ez nem működik...Maga a vonat hol tartózkodik a pályán az kb annyira tudható mint, hogy az autópálya vagy autóút mely szakaszán tart a konvoj. Kb. csak drónozni tudnák - akár csak a konvojt.
Nem, a folyamatos veszély az új normális. Nem csak nekünk, erről az amerikai szerzők az új generációs hadviselések elméletei kapcsán egy jó ideje írnak.akkor már valamit nagyon elcsesztek. Idáig nem is szabad bejutnia semminek ami egy mozgó célt el tud találni.
Inkább úgy fogalmazzunk, hogy ez a módszer arra jó, hogy többféle logisztikát is szimuláljanak.Teljesen egyetértünk, de ettől még a vasúti szállítás életképességébe álltam bele, és erről továbbra sem vagyok meggyőzve.
Az igaz, hogy Magyarországon belül tényleg nem létkérdés kerekes technikának a vasúton mozgatása. Ha Baltikumba vagy más NATO-országba kellene kivinni akkor mondjuk lehetne hasznos hogy tudnak vele vonatozni...Egy a vasutat ért rombolás esetén az elakadt/megtámadott szerelvényről nehéztechnikát és olyasmit mint a Nasams nem raksz le sehova, a kötött pályán ragadt értékes tekknikát nyugodtan leirhatod veszteségnek...
A szerelvény védelmét/kiséretét sem tudod úgy megoldani, mint egy közúti mozgatáskor...
Az autópályát változatos módon elhagyhatod - technikától függően persze - szinte azonnal, már a vasúti ki-be rakodás folyamta is nyilt háborús körülmények között egy szerencsejáték,...nem is értem hogy fordulhat meg valaki fejében tálcán felkinálni a legütőképesebb dolgainkat igy az ellenségnek. (MO területén gondolkodom, nem valami országokon átivelő mozgásban).
Teljes mértékben osztom @Busho3301 aggodalamait és véleményét ezzel kapcsolatban, vonatozna a rosseb.
Nem kell azt szétlőni, elég ha egy váltó nem jó irányban áll. 2000t-nát nem állítasz meg egyhamar! Hamar lelenne pakolva a fuvarozott harceszközök. A konvoj meg csak elhúzódik fedezéket keresve.Miért is veszélyesebb mint egy konvoj? Mitől lehet egy konvojt kevésbé szétlőni mint egy vasúti szerelvényt?
Utóbbit bőven a tüzérség hatósugarán kívül lepakolják...mivel is lőnék szét?
Az a gond, hogy a légiszállítási kapacitásokat ha összeadod (még USA mértékben is), akkor rájösz, hogy töredéke annak, amit vonaton, vagy hajóval képesek "elkövetni".Te mirol beszelsz, most komolyan?![]()
![]()
De en legi es tengeri szallitasrol beszelek vegig. Senki nem hulye, hogy repulovel akarjon hk-t szazasaval vinni barhova, azt mindig hajon viszik. Ettol meg a globalis stragic airlift kapacitasuk elkepeszto meretu.Az a gond, hogy a légiszállítási kapacitásokat ha összeadod (még USA mértékben is), akkor rájösz, hogy töredéke annak, amit vonaton, vagy hajóval képesek "elkövetni".
Meg amikor, ugye, nincs kikoto parszaz merfoldon belul.A légi szállításra akkor van szükség, ha prompt szállításra van szükség.
Europan kivul nemigen gondolkoznak vonatban, mert szinte sehol nincsen normalis halozat, meg amit @Busho3301 is ir, hogy viszonylag fillerekert szet lehet csapni, akar minden nap es tobb helyen is.NATO szinten ez azt jelenti, hogy a VJTF egységeket bedobják légi szállítással (gyors segítség), de a főerők hajón, meg vonaton közlekednek.
Különben nagyon ritka, hogy egy gépre 2db M1-et tennének fel. Mivel a hatótávolság a terhelés növekedésével drasztikusan csökken. Ezért inkább kevert szállítást alkalmaznak. Pl. 1 tank, 1-2 páncélozott 4x4, meg még konténerek is, ha van hely.
Lehet ezt azért kultúrált keretek között is intézni.Próbálom kerülni az orosz témát mindenhol mert egy pillanat alatt elönt mindent, de ha az orosz logisztika neked példaértékű akkor kérlek nézd vissza mit kaptak '22 tavaszán, illetve az orosz és DNR-LNR vasútvonalak elleni támadásokat a vasút kapcsán. Pont az én véleményem mellett érv, úgy gondolom.
De tényleg hagyjuk ezt a vonalat.
Ez igaz.Nem mindegy, hogy egy harckocsit szed ki a diverzáns a zászlóaljnyiból (rajtaütés után pucolni kell, egy alkalom van többnyire), vagy egy radart/FDC-t.
Ok.De tényleg hagyjuk ezt a vonalat.
Tudtommal csak kecskemètre települtek át.Passzolom, lehet igen. Ennyire nem követtem.
Így van.A fórumon a Zrínyi-program óta nagyon elmentünk a nehéz technika irányába, de a hadviselés jóval szélesebb eszköztárból dolgozik
Ezt gondolom viccből írtad.Afganokhoz sem csak azert nem vittek sok hkt, mert a terepadottsagok nem kedveztek neki, hanem mert qrva draga lett volna oda becipelni oket.
Egy a vasutat ért rombolás esetén az elakadt/megtámadott szerelvényről nehéztechnikát és olyasmit mint a Nasams nem raksz le sehova, a kötött pályán ragadt értékes tekknikát nyugodtan leirhatod veszteségnek...
a vasúti ki-be rakodás folyamta is nyilt háborús körülmények között egy szerencsejáték,...nem is értem hogy fordulhat meg valaki fejében tálcán felkinálni a legütőképesebb dolgainkat igy az ellenségnek. (MO területén gondolkodom, nem valami országokon átivelő mozgásban).
Afganokhoz sem csak azert nem vittek sok hkt, mert a terepadottsagok nem kedveztek neki, hanem mert qrva draga lett volna oda becipelni oket.
Ezt gondolom viccből írtad.![]()
Elvileg egy lengyel cég csinált egy ilyen speciális vagont ami direkt harckocsi szállítására lett kifejlesztve. De nem tudom, hogy lett-e belőle valami ténylegesen.Ha már itt tartunk, "vészhelyzetben" egy Leopard nem tudna lejönni a pőrekocsiról magától? 90 fokkal elfordul rajta egyhelyben, majd oldalra "lemászik". Vagy leugrana a sínről a kocsi? Nyilván nem tenne jót a kocsi peremének, de last resort-nak sztem még működhetne, ha nem meredek töltésen van épp a vonat. Nyilván egy Unimog vagy egy Rába erre nem képes (még egy BTR sem), de a láncosok sztem nem kizárt, hogy le tudnának így jönni maguktól.
Én azt gondolom, hogy hasznos, hogy a vasúti szállítást gyakorolják. Béke időben, gyakorlatokhoz, kitelepülésekhez, de még egy konfliktusra felkészülés ideje alatt is ez egy célszerű szállítási mód. Jó, ha készségszinten megy, az meg csak gyakorlással jön össze, és eddig erre nem volt lehetőségük a NASAMS-al.
Már élesedett, működő háborúban valóban veszélyes így szállítani, de ha a felderítés nem 100%-ban inkompetens, akkor az "élesedő" helyzetben amúgy is már kitelepülve, tüzelőállásban, álcázva, harckészen kell legyen kb. az összes eszközünk. Az azért beb*szna, ha a háború első napján kezdenénk a győri laktanyából kitelepülni! Akkor már rég késő, akár vonattal, akár tréleren, akár lábon történik...
Ezt gondolom viccből írtad.![]()
Miért írta volna viccből? Vasút az nem sok van afgánban, de óceáni kikötő sem...
Miért írta volna viccből? Vasút az nem sok van afgánban, de óceáni kikötő sem...
Az hogy afganisztáni terep semmilyen szinten nem jó a harckocsikkal való harc megvívására.Ezt en sem ertem, mi lenne benne vicces...?
Olvasd el ujra, mit irtam, mert te valaki masnak valaszoltal...Az hogy afganisztáni terep semmilyen szinten nem jó a harckocsikkal való harc megvívására.
Ezt ne keljen taglalni.
Masrèszt pakisztánon keresztül több logisztikai útvonnalat használtal az amcsik.
Ezen rohadt sok utánpótlást szállítottak afgánba közúton. Amit hajóval juttatják el oda.
Persze elvileg fegyvert nem.
Trailrezhettek volna.
Masrèszt a legközelebbi szövetsèges országig elviszem hajóval/vonattal/trailerrel ès onnan röptetem afgánba.
Èn is repültem biskekig civil amcsi gèppel. Onnan vitt c17.
2010 körül iszonyat sok technikát,embert dobtak át irakból az amik.
Ha úgy gondolták volna, hoznak azt is.![]()
Fact sheet ABDMFolyamatosan növekvő interoperabilitás - NATO Air Battle Decisive Munitions konferencia Magyarországon...
Magyarország 2019 óta tagja a NATO Air Battle Decisive Munitions (ABDM) kezdeményezésnek. Kezdetekben a szövetséges országoknak csak levegő-föld precíziós lőszerek beszerzésére korlátozódott a lehetőségük. 2021-től viszont a kezdeményezés átfogó keretté bővült, ami összhangban van a szárazföldi és haditengerészeti projektekkel.
A NATO Precíziós Légiharc lőszerek Menedzsment Munkacsoport rugalmas megközelítést, és kedvezőbb feltételekkel biztosít hozzáférést a precíziós fegyverekhez. Ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a résztvevő nemzetek megosszák egymás között ABDM készleteiket, így a szövetséges légierő interoperabilitása folyamatosan növekszik. A multinacionális beszerzési és raktározási lehetőségek költséghatékonyságot és hatékony beszerzési folyamatot jelentenek.
A NATO tagállamok résztvevői a program során beszámolót hallgathattak meg a NATO légierő parancsnokok konferenciájáról, valamint a precíziós fegyverrendszerek beszerzési lehetőségeiről a jelenlegi biztonságpolitikai kihívások tükrében. Ugyanakkor betekintést nyerhettek a NATO Support and Procurement Agency (NSPA) képviselőinek multinacionális Foreign Military Sales szerződéseinek főbb elemeibe is.
![]()
1-2 év csúszásA gidrán/nms? sem a valóság már.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..