Egy a vasutat ért rombolás esetén az elakadt/megtámadott szerelvényről nehéztechnikát és olyasmit mint a Nasams nem raksz le sehova, a kötött pályán ragadt értékes tekknikát nyugodtan leirhatod veszteségnek...
Ha már itt tartunk, "vészhelyzetben" egy Leopard nem tudna lejönni a pőrekocsiról magától? 90 fokkal elfordul rajta egyhelyben, majd oldalra "lemászik". Vagy leugrana a sínről a kocsi? Nyilván nem tenne jót a kocsi peremének, de last resort-nak sztem még működhetne, ha nem meredek töltésen van épp a vonat. Nyilván egy Unimog vagy egy Rába erre nem képes (még egy BTR sem), de a láncosok sztem nem kizárt, hogy le tudnának így jönni maguktól.
a vasúti ki-be rakodás folyamta is nyilt háborús körülmények között egy szerencsejáték,...nem is értem hogy fordulhat meg valaki fejében tálcán felkinálni a legütőképesebb dolgainkat igy az ellenségnek. (MO területén gondolkodom, nem valami országokon átivelő mozgásban).
Én azt gondolom, hogy hasznos, hogy a vasúti szállítást gyakorolják. Béke időben, gyakorlatokhoz, kitelepülésekhez, de még egy konfliktusra felkészülés ideje alatt is ez egy célszerű szállítási mód. Jó, ha készségszinten megy, az meg csak gyakorlással jön össze, és eddig erre nem volt lehetőségük a NASAMS-al.
Már élesedett, működő háborúban valóban veszélyes így szállítani, de ha a felderítés nem 100%-ban inkompetens, akkor az "élesedő" helyzetben amúgy is már kitelepülve, tüzelőállásban, álcázva, harckészen kell legyen kb. az összes eszközünk. Az azért beb*szna, ha a háború első napján kezdenénk a győri laktanyából kitelepülni! Akkor már rég késő, akár vonattal, akár tréleren, akár lábon történik...