Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az nem G222 volt? Antik olasz gépek a pálya széléről amit felújítottak és opcióval később C-27-re fejleszthetők lettek volna?
Lehet, hogy igazad van. Meg az is rémlik, mintha a parti őrség lecsapott volna rájuk. Csak egy ötlet volt...
Igen nekem is beugrott , valami 17? darabot berendeltek aztán kinyögték hogy mégse kell. Utána valami 10 db sorsa volt bizonytalan míg a javát a parti őrség elvitte. Talán 6db?Lehet, hogy igazad van. Meg az is rémlik, mintha a parti őrség lecsapott volna rájuk. Csak egy ötlet volt...
Megjegyezés: Németország 1,1 %-t dob a célra, Törökország és a Balti-államok közelítenek a 2 %-hoz, ami ajánlás, nem kötelezettség.
Európában senki más.
A pénzkivonáshoz adalék a gyorsan felejtőknek:
2008 őszén fordult Magyarország az IMF-Európai Bizottság-Világbank hármashoz amiatt, hogy egy hitelkerettel segítsenek ki minket. A megállapodás hamar, néhány nap alatt megszületett, (mert mindenbe belementek a vörösök) összesen 20 milliárd eurós hitelkeretet szavaztak meg hazánknak. Ebből 11,9 milliárd eurót az Európai Bizottság, 6,5 milliárd eurót az IMF, egymilliárdot pedig a Világbank bocsátott rendelkezésre.
A fenti keretből két év alatt összesen 14,2 milliárd eurót hívott le Magyarország, ennek az utolsó másfél milliárdját 2016 -ban fizettük vissza, törlesztési periódus 2011-től volt előírva.
4000 milliárd ft - Mo. éves költségvetési összege úgy 15e mrd.
2012-ben és 2013-ban a legnagyobb törlesztést hajtottuk végre, előbb 3,3 milliárd eurót fizetett vissza az ország az IMF felé, majd 2013-ban a teljes fennmaradó összeget kifizette mintegy 3,5 milliárd euró értékben, így az év végére már csak 3,5 milliárdnyi adósságunk maradt. Ehhez persze kellett az is, hogy 2013-ban 5,25 milliárd dollárnyi devizakötvénnyel lépjen ki a piacra az ÁKK.
Ne tegyünk már úgy, hogy ez az összeg nem létezett és nem terhelte a költségvetést, méghozzá igen súlyosan.
Az hogy nekünk hány százalékot kell költeni azt elsősorban a saját igényeink kéne hogy meghatározzák. Ráadásul 1% alá menni eléggé égés a NATO-n belül.
IMF-hitelt meg fell kellett vennünk, mert globális gazdasági válság volt. Az adósságnövekedést nem lehetett elkerülnünk.
Pénzkivonásra, legalábbis ilyen mértékűre, biztosan nem lett volna szükség, mert például nyugdíjra gond nélkül költöttek pluszban. Tehát itt politikai döntés született, hogy nem fontos a honvédelem. Ez különösen nagy hiba (vagy inkább már bűn) annak fényében, hogy a hadsereg is hasonló az egészségügyre és oktatásra (amikből szintén elvontak) abban, hogy egy leépítést lehet hogy csak sokszoros áron és hossz idő alatt lehet visszaépíteni.
Szerinted a budapesti tömegközlekedés kibír egy három-négyhetes időszakra plusz több százezer utast?!! Már így is az összeomlás határán küszködnek... A vidéki tömegközlekedésről már ne is beszéljünk, mert ugye elég távoli versenyhelyszínek is be vannak tervezve, pl. Szeged is. A szálláshelyek a legkisebb gond lenne normális körülmények között (foglalkozzanak ezzel a szállodatulajdonosok), de előre látom hogy oda is dőlni fog az állami pénztámogatás a szent cél érdekében.Az olimpiában elég sok pénz van és rengeteget hozhat az országnak. És ha azt veszed a stadionjaid már ígyis úgyis fel vannak építve így a helyszínek nagyrésze már megvan. Persze nem csak stadionokból áll a dolog, hanem kellenek a szálláshelyek meg a más sportokhoz egyéb létesítmények, de az infrastruktúra egy nagyon költséges részét már kiépítették az elmult években.
Minden nagyváros tömegközlekedése az aktuális lakosságra van méretezve, van hogy rendben van, van hogy zsúfolt, de soha nincs olyan, hogy legyen még plusz félmillió vagy egymillió emberre feles kapacitás. Egyszerűen irreális elvárás, és ez így van Londonban, Rioban, de még Pekingben is ahol +1 millió nem olyan nagy dolog. Ahogy máshol megoldották úgy Budapesten is megoldható. Bérelnek még metrókat meg buszokat 2-3 hónapra, 5 perc helyett 3 percenként jön a matró, több busz lesz város között, nem áll annyit a sárga kombino a végállomásnál, stb. Nem kivitelezhetetlen, máshol is megcsinálták. A szállást meg oldja meg aki ebből él, hívjon le uniós pályázatból pénzt, lesz rá 7 éve és építsen panziót, egy hónap alatt a saját rész felét kikeresi olimpia alatt. Az állam is ha befektet a vidéki közlekedésbe meg mindenféle fejlesztésbe ami olimpia után is hasznos lesz az csak jó, és a pénz egy részét vagy talán az egészet visszahozzák majd a bevételek.Szerinted a budapesti tömegközlekedés kibír egy három-négyhetes időszakra plusz több százezer utast?!! Már így is az összeomlás határán küszködnek... A vidéki tömegközlekedésről már ne is beszéljünk, mert ugye elég távoli versenyhelyszínek is be vannak tervezve, pl. Szeged is. A szálláshelyek a legkisebb gond lenne normális körülmények között (foglalkozzanak ezzel a szállodatulajdonosok), de előre látom hogy oda is dőlni fog az állami pénztámogatás a szent cél érdekében.
Hiba lenne egyetlen kormányt hibáztatni a honvédelem elhanyagolásáért. Sajnos ez is, mint ahogy az egészségügy és az oktatás, a nagy "gengszterváltás" óta le van pottyantva magasról.
Változások viszont nemcsak 2010 óta vannak a MH területén, hanem több mint 25 éve, és igazi komoly pozítívumként egyetlen dologra emlékszek, ez a Gripen-döntés, kb. az összes többi az negatív (vagy olyan kis mértékű pozitívum hogy számomra elsikkadt, de akkor lehet felsorolni).Persze, hogy nem egy kormány a felelős. De a 2010 óta bekövetkezett változásokért, pontosabban a be nem következettekért, egy kormány felelőssége csak.
Visszatérve a szállítógép beszerzésre: Kecskeméten mekkora a legnagyobb hangár? Már csak ilyen szempontból is ki lehet szórni a herkyt!?
Változások viszont nemcsak 2010 óta vannak a MH területén, hanem több mint 25 éve, és igazi komoly pozítívumként egyetlen dologra emlékszek, ez a Gripen-döntés, kb. az összes többi az negatív (vagy olyan kis mértékű pozitívum hogy számomra elsikkadt, de akkor lehet felsorolni).
Visszatérve a szállítógép beszerzésre: Kecskeméten mekkora a legnagyobb hangár? Már csak ilyen szempontból is ki lehet szórni a herkyt!?
Nem egészen értem, hogy te most miről beszélsz. Mi köze a múltnak a mai kormány felelősségéhez? A Gripeneket meg köszönd Horn Gyulának, hogy volt elég tökös és megszorított, hogy fejlődjön a gazdaság. Anélkül szívhattuk volna a fogunkat. Bár Orbánnak is lehet köszönni, hogy nem feltétlenül a legjobb megoldást választotta, hanem laikusként felülbírálta a szakmát...