Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az is rendszeres plusz költség, hogy a Griff-pilótáinkhoz évente többször is tankert kell bérelni a minimálisan előírt légitankolásokhoz, hogy el ne vesszen a pilóták megszerzett jogosítása, pedig abból nincs bevétel. Ha saját szállító/tanker géppel ez megoldható, akkor igaz hogy az beruházásként plusz pénzbe kerül, de nem kell többé tankert bérelni, viszont a miénket ki lehet adni bérbe pl a cseheknek az ő Gripenjeikhez, románoknak és a lengyeleknek az F-16-okhoz.De egy utántöltő kialakítása plusz költség a szállítógép mellé.
Az is rendszeres plusz költség, hogy a Griff-pilótáinkhoz évente többször is tankert kell bérelni a minimálisan előírt légitankolásokhoz, hogy el ne vesszen a pilóták megszerzett jogosítása, pedig abból nincs bevétel. Ha saját szállító/tanker géppel ez megoldható, akkor igaz hogy az beruházásként plusz pénzbe kerül, de nem kell többé tankert bérelni, viszont a miénket ki lehet adni bérbe pl a cseheknek az ő Gripenjeikhez, románoknak és a lengyeleknek az F-16-okhoz.
Ne beszélj zöldségeket. Reálisan a védelemhez inkább más képességeket kellene fejleszteni még. A védelemhez. Kétszer aláhúzva.Tulajdonképpen a honvédség is fölösleges az ország védelméhez, sőt maga az ország is. Most ez komoly???
Azért veszünk hogy a pizsamások meg a slepp ha afgánba mennek túrázni akkor kényelmesebben repülhessenek. Mit keresünk mi a világ végén, és mennyibe kerül ez amiből technikát vehetnénk és a kintlévők csökkentenék az itthoniak leterheltségét és a létszámhiányt az valahogy senkit sem érdekel. Jön itt a sebesült katona szöveggel hogy így meg úgy gyorsan haza szállítsák, hát nincs ott kint egy épkézláb kórház ahol összefoltozzák úgy hogy szállítható legyen? Meglepődnék ha nem lenne. Kecskemét... Mit erőltetik agyon azt a várost annyira..."Bejelentették, jövőre új szállítógépeket vásárol a Magyar Honvédség. Mit takar ez pontosan?
– Pontosítanék, szállító-repülőgépeket.
– Magyarul használt gépeket.
– Nem zárnám ki az új gépet sem. A katonai repülők piaca hasonlóan működik, mint az autóké. Az újak nagyon, olykor irreálisan drágák, míg egy félidős, garázsban tartott, vezetett szervizkönyvű és törésmentes járművet már jóval olcsóbban megvehetünk. A hasonlat egyébként itt véget is ér, mivel egy repülő műszaki állapotát nagyságrendekkel szigorúbban ellenőrzik, mint bármilyen, óriási becsben tartott négykerekűét. Repülőgépet pedig évtizedekre vásárol az ember."
http://magyarhirlap.hu/cikk/73465/Repules_Kabulba_atszallas_nelkul
Zárójelben.
Most azért veszünk gépeket mert Afganisztánba kell repkedni ?
És mi lesz majd ha Trump kivonja onnan a csapatait ?
A történelemben már többször bebizonyosodott, hogy azt az országot nem lehet pacifikálni.
Lásd - Angol Birodalom, Szovjetúnió, és erre a sorsra fog jutni az amerikai hadsereg is.
Amellett, hogy dollármilliárdokba kerül.
Mit keresünk mi a világ végén, és mennyibe kerül ez amiből technikát vehetnénk és a kintlévők csökkentenék az itthoniak leterheltségét és a létszámhiányt az valahogy senkit sem érdekel. Jön itt a sebesült katona szöveggel hogy így meg úgy gyorsan haza szállítsák, hát nincs ott kint egy épkézláb kórház ahol összefoltozzák úgy hogy szállítható legyen?
Az is rendszeres plusz költség, hogy a Griff-pilótáinkhoz évente többször is tankert kell bérelni a minimálisan előírt légitankolásokhoz, hogy el ne vesszen a pilóták megszerzett jogosítása, pedig abból nincs bevétel. Ha saját szállító/tanker géppel ez megoldható, akkor igaz hogy az beruházásként plusz pénzbe kerül, de nem kell többé tankert bérelni, viszont a miénket ki lehet adni bérbe pl a cseheknek az ő Gripenjeikhez, románoknak és a lengyeleknek az F-16-okhoz.
Így van, de a merev cső végére lehet szerelni egy hajlékony toldatot a kosárral, a francúzok is így használják pl. a KC-135-öt a Mirage és Rafale gépekhez meg a teherszállítóikhoz is, tehát merev csöves tankerrel mindkét rendszerrel üzemelő gép tölthető.Az F-16 merev csöves rnódszert használ, a Gripen meg hajlékonyt.
A Gripen-szerződésről 2001.09.10-én döntött a NB-kabinet, az első Orbán-kormány alatt. Majd a D209-es módosította 2003 februárjában NATO-kompatibilisebb verzióra és ennek megfelelően dupla árra.
A pufajkásnak maximum az energiágazat teljes eladását törvényben (ilyen a világon sehol nincs a demokratikus világban, ez az intézkedés kb egy afrikai ország legális kifosztásának felel meg) garantált profittal a külföldi tulajnak, 8%-os vámpótlék bevezetése az energiahordozókon kívül minden árura, a forint 9%-os egyszeri leértékelése miatt inflációs spirált, amely jelentősen csökkentette a bérek reálértékét, a nominálbérek emelkedésének korlátozását az állami szférában (ami a magánszféra béreire is hatott). A felsőoktatás, a fogászati ellátás ingyenességének megszüntetését, a gyermekgondozási segélyre, családi pótlékra, gyermeknevelési támogatásra jogosultak körének szűkítését. Csökkentették a gyógyszerek állami támogatását, és felemelték a nyugdíjkorhatárt.
Hmmm....ez azért sokat mondó:
" ...
És azt sem árt szem előtt tartani, hogy a Gripenjeink rendelkeznek légi utántöltési képességgel. Nem árt, ha ezt mi magunk is ki tudjuk szolgálni. Ez a képesség – megjegyzem – az európai hadseregek körében amúgy hiánycikk. "
A tankert kibérelhetik a környező szövetségesek, USA, stb a környékbeli feladataihoz, ami plusz bevétel az MH-nak. Ezeket a "piaci réseket" szerintem érdemes kitöltögetni.
Ne beszélj zöldségeket. Reálisan a védelemhez inkább más képességeket kellene fejleszteni még. A védelemhez. Kétszer aláhúzva.
Erre csak azt tudom mondani, hogy őszintén azt gondolom, elég baj az, ha nem feltétlenül csak védekezni akarunk, mert elvileg az alaptörvény, honvédelmi törvény erre hatalmazza fel a MAGYAR HONVÉDSÉGET. Nevében a lényege. Valamint ha túllépünk a hazai jogrenden, a nemzetközi szerződéseink, a NATO is ELMÉLETILEG egy VÉDELMI unió.Nem feltétlenül csak védekezni akarunk. Bár a mi céljainkra a légiutántöltés így se valószínű, hogy kéne. Az lényegében a nemzetközi szerepvállaláshoz kell.
Nyilván eléggé eltérő a vilászemléletünk azzal, hogy te a stratégiai ágazatok elkótyavetyélését isteníted. A bokroscsomaggal - is - a külföldi spekulánsok jártak jól, mivel már nem vödörrel, hanem konténerrel szállították el innen a pénzeket. Az energiárakban a garantált profitot ki fizette ? Nem mi a lakosság ? A jegybanki csavarokat ? Az alapkamat hozadékát ? A szociális pluszköltségeket ? A fizetésbefagyasztást, az infláció megpörgetése után előállt árakat ?A Horn-kormány tette fejlődő pályára a magyar gazdaságot. Ez akkor is pozitívum, ha ezt nem is a legszebb módon tette. A Gripenek beszerzése meg nehezebb lett volna e gazdasági háttér nélkül.
Nem feltétlenül csak védekezni akarunk. Bár a mi céljainkra a légiutántöltés így se valószínű, hogy kéne. Az lényegében a nemzetközi szerepvállaláshoz kell.