Bár bejön nekem is a pandur II, szvsz ódzkodnék a megvásárlásától, elég csak a lelőtt portugál ill. cseh programra gondolni. Jó persze, volt egy gazdasági válság is közben, de azért nem kis részt játszottak a technikai hibák, nem teljesített paraméterek, meg határidő csúszások. Csehek is inkább vásároltak 42 titust apc pótlóként, tatra alváz ide vagy oda,nem hiszem, hogy annyival olcsóbb megoldás lenne további panduroknál, mint amennyivel kevesebbet tud, főleg, hogy egy teljesen új üzemeltetési hátteret kell kialakítani.
Azért, mert az osztrákok valamikor majd rendszeresítenek belőle 200 darabot, meg nekünk is hasonló mennyiségre lenne reális esélyünk, nincs értelme kiépíteni egy gyártósort/beszállítói hálózatot. Export meg elég bizonytalan, szerintem nem véletlenül az anyavállalat a GDLS is a piranha családot részesíti előnyben a tendereken is...
A beszállításról meg annyit, hogy hülye lenne az osztrák tőlünk venni alkatrészt, mikor felhúzhat a határ mellett egy saját gyárat, ahova átcsábítja a magyar munkaerőt valamelyik autógyárból. Pénz is nagyrészt otthon marad, mert a pista még mindig kevesebbért dolgozik mint a stefan.
A cseheknél is csak politikai döntés születhetett.
Persze nálunk is csak azt nézik a politikusok éppen kinek lehet szopni a f@szát, lásd helikopterek, de akkor is inkább a lengyelekhez mennyünk. A rosomak/amv egyszerűen egy jobb/védettebb jármű. Elég csak a gyártott darabszámot/megrendelőket nézni. Nem beszélve arról, hogy a lenygelek is 1 millió dodó körül gyártják a járműveket lásd UAE üzlet, vagy a szlovákoknak tett ajánlat. Kétlem, hogy tudnának ezzel versenyezni az osztrákok.
Itt van egy rövid videó a rosomák gyártásáról, 2 percnél kezdődik a lényeg. Nem hiszem, hogy ezt ne lehetne a rábánál megoldani.
Másik meg, hogy ideje lenne haladni a korral és egy úszóképes 30 tonna ösztömegű járművet rendszeresíteni a jobb védettség érdekében és hogy legyen tartalék a jövőbeni fejlesztésekhez. Persze ez valamivel drágább megoldás, de ez a jövő. Ez eléggé leszűkíti a kört ha gyártani szeretnénk exportra is. Nyilván úgy érné meg.
A patria úgy néz ki a lengyelekkel gyártat bérbe exportra, valószínűleg a kedvezőbb ár miatt, úgy gondolják növelhetik az esélyüket. A rheinmetall is hasonló célból csinálhatott vegyesvállalatot a románokkal. rosomak xp, kilőve. Mi maradt?
Terrex 2, nem tudom... Ausztráloknál leszerepelt, hatalmas, boxernél nagyobb méretű/tömegű, mégis gyengébb védettségű, de a küzdőtér is elég kicsi, mondhatni magukra méretezték a szingapúriak. A superav-ban meg kényelmesen elférnek a 190 magas tengerészgyalogosok is, ráadásul 2-vel több.
Szvsz a mowag-val kéne vegyesvállalatot alapítani rheinmetall-román módra. Modern, jónak tűnő jármű, megbízható vállalattól. Dánok rendeltek belőle 309 darabot, a spanyolok meg 400 darabot fognak gyártani maguknak (érdekes hogy a spanyoloknál rendszerben álló BMR-600 a pandur I őse). Mellé meg lehetne faszulni a4 leopardokat a svájctól az üzlet részeként, van hozzá saját evolution szerű upgrade programjuk +mowag eagle. Nem biztos, hogy nemet mondanának. Mellé meg samson mk II rcws (az egyik legolcsóbb megoldás a kategóriában). Ebben a formában el is fogadnám:
Persze itt jön képbe megint, hogy ötletelünk, meg álmodozunk, közben meg csak a bilibe lóg a kezünk... nem lesz itt semmi 2020-ig biztosan...
Azért, mert az osztrákok valamikor majd rendszeresítenek belőle 200 darabot, meg nekünk is hasonló mennyiségre lenne reális esélyünk, nincs értelme kiépíteni egy gyártósort/beszállítói hálózatot. Export meg elég bizonytalan, szerintem nem véletlenül az anyavállalat a GDLS is a piranha családot részesíti előnyben a tendereken is...
A beszállításról meg annyit, hogy hülye lenne az osztrák tőlünk venni alkatrészt, mikor felhúzhat a határ mellett egy saját gyárat, ahova átcsábítja a magyar munkaerőt valamelyik autógyárból. Pénz is nagyrészt otthon marad, mert a pista még mindig kevesebbért dolgozik mint a stefan.
A cseheknél is csak politikai döntés születhetett.
Persze nálunk is csak azt nézik a politikusok éppen kinek lehet szopni a f@szát, lásd helikopterek, de akkor is inkább a lengyelekhez mennyünk. A rosomak/amv egyszerűen egy jobb/védettebb jármű. Elég csak a gyártott darabszámot/megrendelőket nézni. Nem beszélve arról, hogy a lenygelek is 1 millió dodó körül gyártják a járműveket lásd UAE üzlet, vagy a szlovákoknak tett ajánlat. Kétlem, hogy tudnának ezzel versenyezni az osztrákok.
Itt van egy rövid videó a rosomák gyártásáról, 2 percnél kezdődik a lényeg. Nem hiszem, hogy ezt ne lehetne a rábánál megoldani.
Másik meg, hogy ideje lenne haladni a korral és egy úszóképes 30 tonna ösztömegű járművet rendszeresíteni a jobb védettség érdekében és hogy legyen tartalék a jövőbeni fejlesztésekhez. Persze ez valamivel drágább megoldás, de ez a jövő. Ez eléggé leszűkíti a kört ha gyártani szeretnénk exportra is. Nyilván úgy érné meg.
A patria úgy néz ki a lengyelekkel gyártat bérbe exportra, valószínűleg a kedvezőbb ár miatt, úgy gondolják növelhetik az esélyüket. A rheinmetall is hasonló célból csinálhatott vegyesvállalatot a románokkal. rosomak xp, kilőve. Mi maradt?
Terrex 2, nem tudom... Ausztráloknál leszerepelt, hatalmas, boxernél nagyobb méretű/tömegű, mégis gyengébb védettségű, de a küzdőtér is elég kicsi, mondhatni magukra méretezték a szingapúriak. A superav-ban meg kényelmesen elférnek a 190 magas tengerészgyalogosok is, ráadásul 2-vel több.
Szvsz a mowag-val kéne vegyesvállalatot alapítani rheinmetall-román módra. Modern, jónak tűnő jármű, megbízható vállalattól. Dánok rendeltek belőle 309 darabot, a spanyolok meg 400 darabot fognak gyártani maguknak (érdekes hogy a spanyoloknál rendszerben álló BMR-600 a pandur I őse). Mellé meg lehetne faszulni a4 leopardokat a svájctól az üzlet részeként, van hozzá saját evolution szerű upgrade programjuk +mowag eagle. Nem biztos, hogy nemet mondanának. Mellé meg samson mk II rcws (az egyik legolcsóbb megoldás a kategóriában). Ebben a formában el is fogadnám:
Persze itt jön képbe megint, hogy ötletelünk, meg álmodozunk, közben meg csak a bilibe lóg a kezünk... nem lesz itt semmi 2020-ig biztosan...