A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 764
113
A kritikusok amúgy is kirakatrendezésnek tartják az úgynevezett speciális alapot, mert az infláció, az adók vagy a kamatfizetések még mindig zajlanak. A tényleges mennyiség tehát megközelíti a 65 milliárd eurót. Osztja ezt a számlát?

Azt is feltételezzük, hogy ez a nagyságrend.

Vajon a Bundeswehr képes lesz egyáltalán növelni a befolyását?

A Bundeswehrnek mindenekelőtt sürgős, stratégiai vásárlásokhoz van szüksége a speciális alapra. Olyan témákról szól, mint a digitalizálás, a nukleáris részvétel vagy az új helikopterek. A Bundeswehr modernebbé tételéhez azonban szükségünk van arra a két százalékra, amelyet a NATO-nak ígértünk. Csak így tudjuk megteremteni az alapot a folyamatos beszerzés biztosításához, az áremelkedések és az infláció kompenzálásához. Ezt a problémát mindenesetre nem oldják meg a különalap milliárdjaiból.

A tervezett következő generációs francia-német vadászrepülőgép előkészítő munkálatai most tették meg a következő lépést. A második tervezett európai projektben, a fő harckocsiban (MGCS) Ön a francia holdingtársával, a Nexterrel és a Rheinmetallal van a fedélzeten. De a fejlődés nagyon lassú. hol a probléma?

A két program egymáshoz kapcsolódik. Ez lelassította az MGCS-t. Ennek a projektnek nem csupán egy új tank építése a célja. Ezt gyorsabban megtehetjük. Egy teljesen új technológiáról, hálózatépítésről, drónok és legénységgel vagy anélkül üzemeltethető rendszerek használatáról van szó.

Franciaország és Németország valójában meg akarja osztani az ipari vezető szerepet a két nagy európai fegyverkezési projektben. Franciaországnak a következő generációs sugárhajtású géppel, a KMW-nek pedig a tankprojekttel kell az élen járnia. Megvan a vezetés?

Ebben a projektben van egy partnerünk Franciaországban, a Nexter, német részről pedig a Rheinmetall és a KMW, két cég. Ez nagymértékben megnövekedett komplexitáshoz vezet, és gyengíti a vezetést. Mert egyrészt egyértelmű álláspont van, másrészt megbeszélések. (itt arra utal, hogy a francia álláspont tiszta, 1 cég döntése, míg a német nem, itt előbb az RM-el kell egyeztetni)

Tehát az MGCS kiválasztott vezetési struktúrája nem igazán boldog?

A KMW évtizedek óta a nehéz harckocsik, például a Leopard 1 és a Leopard 2 , valamint a tüzérség vezető európai rendszerháza. Ennek ellenére Németországban döntöttek úgy, hogy a Rheinmetallt is bevonják a fedélzetre. Ezzel szemben Franciaországban a Nexter az egyetlen partner, amely minden szempontból támogatja a francia hadsereget. Egy francia-német közös projektben a természetes híd a Nexter és a KMW lett volna. Ezért számomra nem egyértelmű a Rheinmetall érintettsége.

A projekt a jövőben sem lesz könnyebb – éppen ellenkezőleg. Az Ön partnere, a Rheinmetall most az Ön versenytársa a tankpiacon. A düsseldorfi cég júniusban mutatta be a KF 51 Panther fő harckocsit. hogy látod?

Ezt nagyon kritikusan szemléljük. A Rheinmetall olyan területen indul, ahol tulajdonképpen egy francia-német együttműködést terveztünk. Az elképzelés az volt, hogy a nehézharcrendszerek következő generációja Németországból és Franciaországból származna. Most a három partner közül az egyik saját megoldással áll elő. Gazdasági szempontból ennek van értelme. De ha megsérti a partnerséget egy ilyen konzorciumban - és ez egy partner küszöbén is -, akkor már nem lehet partner abban a konzorciumban. Ennek ellenére a KF 51 lényegében egy hagyományos harckocsi koncepció, amely egy 130 mm-es, Leopard 2 törzsű löveg köré épül. Ez nem újdonság.
Hogyan magyarázza a Rheinmetall közötti küzdelmeket?

Ezt már tapasztaltuk a Pumánál. Amikor a koncepció nemzetközileg piacképessé vált, megjelent a Lynx. Ez megnehezíti a nemzeti szintű együttműködés képességét. Sokáig az volt a tervünk, hogy a Boxert és a Pumát a két ház közösen forgalmazhatja. Aztán Rheinmetall egyedül ment.

Úgy hangzik, mintha a Rheinmetall-lal való kapcsolatod egy kicsit megmérgeződött?

Az MGCS-nél valóban nagyon kritikusak vagyunk ezzel kapcsolatban. A projekt politikailag érzékeny. Németországban évtizedek óta egyértelmű a szereposztás a nehéz harcrendszerekben, gondoljunk csak a Leopárdra vagy az önjáró tarackra. Finoman szólva is nagyon sajnálatosnak tartjuk, hogy a Rheinmetall most előrenyomul.

A
KF51 azonban 51 tonnával lényegesen könnyebb, mint a Leo 2 és erősebben felfegyverzett, és 15 millió eurós egységárával lényegesen olcsóbb is, mint a 19 milliós egységárú Leo 2. A hadsereg felügyelője már nyilvánosan méltatta a KF 51 súlyelőnyeit.

A Leopard a belátható jövőben is a legmodernebb, és az is marad. Arra számítunk, hogy a Leopárd sok hadsereg szárazföldi haderejének gerince marad az elkövetkező évtizedekben. A KF 51 viszont inkább egy 3D PowerPoint projekt. Súlynak vagy árnak nincs megbízható alapja. Végül a döntő kérdés az lesz: fel akarunk-e adni a 14 európai nemzet működőképes együttműködéséről, amelyben a Leopard használatban van, egy olyan új jármű helyett, amely egyáltalán nem nyújtja a tervezett mennyiségi ugrást?

De a Leopard 2 európai egységes utódjának jövőképe már most is ingatag?

Igaz: Lengyelország most választotta a dél-koreai K2 fő harckocsit. Norvégiában még tart a kiválasztás. Reméljük, a norvégok nem követik el ugyanezt a hibát. De ha most Európában ismét diverzifikálunk a legfontosabb fegyverkezési kérdésekben, nem csodálkozhatunk azon, hogy a jövőben Korea, Ausztrália vagy az USA uralja ezeket a kérdéseket, és ezen a területen már nem engedhetjük meg magunknak az európai ipart. Aztán hasonló a helyzetünk, mint a vadászgépeknél, ahol az F35 továbbra is teret hódít.

Ha Európa komolyan gondolja azt az elképzelést, hogy emancipálja magát az Egyesült Államoktól, nem engedhetjük meg magunknak, hogy egyedül menjünk?

Jobb. Egységes koncepcióra van szükségünk az európai páncélos flotta modernizálásához. Eddig jól ment, mert van itt egy normál tankunk. De most meg kell építenünk a hidat az MGCS-hez. Egy olyan tank, mint a KF51, nem illik ide.

A Rheinmetall mára nagyon kiterjedt. A cég néhány napja vette át a spanyol Expal Systems lőszergyártót. A raktárak nagyrészt üresek Európa-szerte. A lőszer ezért az ipar egyik fő növekedési piacának számít. Nem kell itt is megerősítened magad?

Partnerünk, a Nexter harckocsikhoz és tarackokhoz is készít lőszert. Ha az európai fejleményekre gondolunk, akkor a jövőben az együttműködés fontosabbá válik. A múltban a Nexter és a Rheinmetall között is volt együttműködés. Ebből azonban nem alakult ki egységes szabvány, inkább nemzeti vonalak Németországban vagy Franciaországban. A nagy kihívás itt a lőszer további szabványosítása Németország és Franciaország között – mind a tankok, mind a tüzérség esetében, ideális esetben a NATO-n belül is.

A védelmi szektorban folytatódik a konszolidáció. Megfigyelők hosszú évek óta spekulálnak a Rheinmetall és a KMW esetleges egyesüléséről. A Rheinmetall főnöke, Pappberger junior partnerként látna téged. Mennyire lenne hasznos egy ilyen összevonás?

A Rheinmetall globálisnak tekinti magát. A KNDS és a KMW Európát szolgálja ki. A KMW és a Rheinmetall kombinációja ezért inkább nemzeti konszolidáció lenne, és nincs válasz arra a kérdésre, hogy a fegyverkezés globális, nemzeti vagy európai.

Tehát inkább az országhatárokon átívelő konszolidáció lenne?

A konszolidációnak csak akkor van értelme, ha nemzetköziséget teremtünk, és hidakat építünk a nagy határokon át. Gondolj az Airbusra. De a kérdés az: ez politikailag megtisztelő? Eddig nem volt különösebben kifejezett az a hajlandóság, hogy többet fektessenek be az európai partnerségekbe, mint a nemzeti megoldásokba. Ez azonban a franciák számára azt jelenti, bármilyen kényelmetlen is: Németország a vezető nemzet Európában a KMW-vel és a Leopard 2-vel a tanktechnológiában.

De a KNDS tulajdonosi szerkezete egyrészt a Nexterrel és a KMW-vel, másrészt a Rheinmetallal nem könnyíti meg a feladatot?

Jobb. A KNDS egyrészt a francia állam tulajdona, másrészt német családi tulajdonban van. A Rheinmetall negyedévre orientált részvénytársaság. A közös tulajdonosi struktúra megtalálása nagy kihívás.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 764
113
Hogyan magyarázza a Rheinmetall közötti küzdelmeket?

Ezt már tapasztaltuk a Pumánál. Amikor a koncepció nemzetközileg piacképessé vált, megjelent a Lynx. Ez megnehezíti a nemzeti szintű együttműködés képességét. Sokáig az volt a tervünk, hogy a Boxert és a Pumát a két ház közösen forgalmazhatja. Aztán Rheinmetall egyedül ment.

Úgy hangzik, mintha a Rheinmetall-lal való kapcsolatod egy kicsit megmérgeződött?

Az MGCS-nél valóban nagyon kritikusak vagyunk ezzel kapcsolatban. A projekt politikailag érzékeny. Németországban évtizedek óta egyértelmű a szereposztás a nehéz harcrendszerekben, gondoljunk csak a Leopárdra vagy az önjáró tarackra. Finoman szólva is nagyon sajnálatosnak tartjuk, hogy a Rheinmetall most előrenyomul.

A
KF51 azonban 51 tonnával lényegesen könnyebb, mint a Leo 2 és erősebben felfegyverzett, és 15 millió eurós egységárával lényegesen olcsóbb is, mint a 19 milliós egységárú Leo 2. A hadsereg felügyelője már nyilvánosan méltatta a KF 51 súlyelőnyeit.

A Leopard a belátható jövőben is a legmodernebb, és az is marad. Arra számítunk, hogy a Leopárd sok hadsereg szárazföldi haderejének gerince marad az elkövetkező évtizedekben. A KF 51 viszont inkább egy 3D PowerPoint projekt. Súlynak vagy árnak nincs megbízható alapja. Végül a döntő kérdés az lesz: fel akarunk-e adni a 14 európai nemzet működőképes együttműködéséről, amelyben a Leopard használatban van, egy olyan új jármű helyett, amely egyáltalán nem nyújtja a tervezett mennyiségi ugrást?

De a Leopard 2 európai egységes utódjának jövőképe már most is ingatag?

Igaz: Lengyelország most választotta a dél-koreai K2 fő harckocsit. Norvégiában még tart a kiválasztás. Reméljük, a norvégok nem követik el ugyanezt a hibát. De ha most Európában ismét diverzifikálunk a legfontosabb fegyverkezési kérdésekben, nem csodálkozhatunk azon, hogy a jövőben Korea, Ausztrália vagy az USA uralja ezeket a kérdéseket, és ezen a területen már nem engedhetjük meg magunknak az európai ipart. Aztán hasonló a helyzetünk, mint a vadászgépeknél, ahol az F35 továbbra is teret hódít.

Ha Európa komolyan gondolja azt az elképzelést, hogy emancipálja magát az Egyesült Államoktól, nem engedhetjük meg magunknak, hogy egyedül menjünk?

Jobb. Egységes koncepcióra van szükségünk az európai páncélos flotta modernizálásához. Eddig jól ment, mert van itt egy normál tankunk. De most meg kell építenünk a hidat az MGCS-hez. Egy olyan tank, mint a KF51, nem illik ide.

A Rheinmetall mára nagyon kiterjedt. A cég néhány napja vette át a spanyol Expal Systems lőszergyártót. A raktárak nagyrészt üresek Európa-szerte. A lőszer ezért az ipar egyik fő növekedési piacának számít. Nem kell itt is megerősítened magad?

Partnerünk, a Nexter harckocsikhoz és tarackokhoz is készít lőszert. Ha az európai fejleményekre gondolunk, akkor a jövőben az együttműködés fontosabbá válik. A múltban a Nexter és a Rheinmetall között is volt együttműködés. Ebből azonban nem alakult ki egységes szabvány, inkább nemzeti vonalak Németországban vagy Franciaországban. A nagy kihívás itt a lőszer további szabványosítása Németország és Franciaország között – mind a tankok, mind a tüzérség esetében, ideális esetben a NATO-n belül is.

A védelmi szektorban folytatódik a konszolidáció. Megfigyelők hosszú évek óta spekulálnak a Rheinmetall és a KMW esetleges egyesüléséről. A Rheinmetall főnöke, Pappberger junior partnerként látna téged. Mennyire lenne hasznos egy ilyen összevonás?

A Rheinmetall globálisnak tekinti magát. A KNDS és a KMW Európát szolgálja ki. A KMW és a Rheinmetall kombinációja ezért inkább nemzeti konszolidáció lenne, és nincs válasz arra a kérdésre, hogy a fegyverkezés globális, nemzeti vagy európai.

Tehát inkább az országhatárokon átívelő konszolidáció lenne?

A konszolidációnak csak akkor van értelme, ha nemzetköziséget teremtünk, és hidakat építünk a nagy határokon át. Gondolj az Airbusra. De a kérdés az: ez politikailag megtisztelő? Eddig nem volt különösebben kifejezett az a hajlandóság, hogy többet fektessenek be az európai partnerségekbe, mint a nemzeti megoldásokba. Ez azonban a franciák számára azt jelenti, bármilyen kényelmetlen is: Németország a vezető nemzet Európában a KMW-vel és a Leopard 2-vel a tanktechnológiában.

De a KNDS tulajdonosi szerkezete egyrészt a Nexterrel és a KMW-vel, másrészt a Rheinmetallal nem könnyíti meg a feladatot?

Jobb. A KNDS egyrészt a francia állam tulajdona, másrészt német családi tulajdonban van. A Rheinmetall negyedévre orientált részvénytársaság. A közös tulajdonosi struktúra megtalálása nagy kihívás.
Nézzünk újra egy helyi témát: Jelenleg sok gondja van a müncheni Allach üzemben lévő tank tesztpályájával. A helyi lakosok pert indítottak. Ön szerint az 1964 óta létező tesztpálya illegálisan épült. A felperesek tagadják a nagyapái létet is. München város Környezetvédelmi Ügynöksége is hasonló állásponton van. Az ügy most a müncheni közigazgatási bíróság előtt van. Milyennek látja a kilátásokat, hogy a polgári kezdeményezés túljut az ön perével?

Nemrég benyújtottuk München városának az összes építési engedélyhez szükséges dokumentumot. A mi szempontunkból az összes formai szempontot kiküszöböltük, amit a polgári kezdeményezés kritizált. Augusztusban a város megerősítette, hogy a dokumentumok teljesek. Feltételezem, hogy megkapjuk a megfelelő jóváhagyást.

Mikorra?

Reméljük a jövő tavaszt. Azonban mindenki szabadon megteheti a jogi lépéseket. Szóval ez csak egy nagyon durva menetrend
. De fontos számunkra, hogy az allachi tesztpályán olyan kulcskompetenciánk legyen, amelyet nem szabad megkérdőjeleznünk.

És ha még mindig betiltják a tesztpályát?

Ennek messzemenő következményei lesznek


Ugyanis?

Rövid távon ekkor már nem tudnánk teljesíteni a Leopard 2 vagy a Puma meglévő szállítási kötelezettségeit. A Bundeswehr kezdetben csak késéssel fogadná ezeket a járműveket. Középtávon az is kérdés lenne, hogyan tudjuk itt megőrizni a kompetenciánkat. Nem mozgathatjuk csak úgy az összeszerelő munkásokat. Ezek itt, Münchenben szakemberek. Nem fognak mozdulni. Fejlesztőkre és mérnökökre is lényegesen kevesebb szükségünk lenne. Valószínűleg ezeket a pozíciókat sem tudnánk hosszú távon megtartani. Ez gyorsan csökkentené a helyszín jelentőségét. A lényeg körülbelül 500 munkahely. Ez a telephelyen dolgozó munkaerő közel egyharmada lenne. Ehhez kapcsolódna a páncélozott technológiai kompetenciaközpont jövőjének alapvető kérdése is.

Akkor teljesen át kellene helyeznie a kompetenciákat, esetleg Franciaországba?

Akkor fel kell tennünk magunknak ezt a kérdést.

Ha a tesztpályát már nem lehet üzemeltetni, akkor Münchenben fel kell adniuk?

Igen, a munkaerő jelentős részének.


Mi lesz a maradék 1000 alkalmazottal?

Láttuk az Airbusnál, hogy sok munkahely költözött az Airbus toulouse-i központjába. Szeretnénk megakadályozni egy hasonló fejleményt.

Akkor mi marad Allachnak?

Esetleg a német szerződésfeldolgozás, azaz a Bundeswehr és a menedzsment központi átvételi pontja.

És ha marad a tank tesztpálya?

Akkor itt tovább növelnénk a létszámot.

Milyen léptékben?

Jelenleg 1700 főt foglalkoztatunk itt. A következő öt évben lehetőség szerint évi 50-100 alkalmazottat tervezünk
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 722
113
akkor viszont nem lesz, mert nagyon népszerűtlen lenne és politikailag ezért nem vállalható, enélkül is van elégedetlenség bőven...
Attól függ...
Anno az én javadalmazásom a minimálbér tizede volt, így biztod, hogy nem fog nagy népszerűségre szert tenni. De ha megkapják a minimálbért (+ teljes ellátás), akkor szerintem életképes lehet a dolog és nem fog nagy ellenállásba ütközni.
 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Hölgyeim!
Most, hogy már a MN-ben, (mint a kormányhoz IGEN közel álló forrásban) is megjelent ez az információ, hogy duplázni szeretnék MH méretét, így nem gondolom, hogy csak úgy eresszük el ennyivel ezt a "lábtörlőt".
Most már nem csak egy angol nyelvű PR show egyik félreértelmezhető félmondata, hanem egy - szerintem - az érintettet külön kikérdező interjú is megerősíti ezt, akkor szerintem ez az infó kicsit több figyelmet érdemel.

HALLLLLÓÓÓ!
Itt a MH aktív részénem megkétszerezéséről hablatyolnak igen felelős pozícióban ülő személyek.

Tessék már tartani itt nekem egy kis brainstromingot, hogy ez vajon hogy a radai rossebben lesz így megvalósítva?!? Mert az egy dolog, hogy a tervezett 5 új zászlóalj, 5 új helyőrséget jelent, és a ha egyszer már vannak helyben működő zászlóaljak, akkor azok akár ezredekké is fejleszthetők. De ez még mindig nincs a 70-75.000-es számok közelében sem!

Másrészről az is egy érdekes kérdés, hogy milyen HR reformot igényel ez a duplázás?
Ha valaki azt meri mondani, hogy "Fizetésemelés", akkor leülök a sarokba és felváltva ideges nevetést és hisztérikus sírást produkálok!
Most mé, a határvadászok is vannak 2200-an, és azt fejlesztik fel 4000-re :D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Attól függ...
Anno az én javadalmazásom a minimálbér tizede volt, így biztod, hogy nem fog nagy népszerűségre szert tenni. De ha megkapják a minimálbért (+ teljes ellátás), akkor szerintem életképes lehet a dolog és nem fog nagy ellenállásba ütközni.
Nettó 250-260-280-ért nem találnak embert a határra. Mondjuk szórták is ki őket piszkosul. Ez van, szerintem se lehet ekkorát önkéntes alapon ugrani.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Tudom ez az interjú nem teljesen ideillik, de sztem igen a magyar haderőfejlesztés jövője szempontjából.( @Terminator ha nem gond hagyjuk itt)

Egy igen részletes és őszinte interjú a KMW vezetőjével.


Első olvasásra, ami nekem megmaradt

1. A BW fejlesztése továbbra is döcög. Nem az ígért fejlesztések és pénzek lesznek jövőre.

2. Feszkó az új közös európai tankprojekt körül. Érzi a KMW az európai pozícióvesztés. Lengyelország, talán Norvégia stb....

3. Még nagyobb feszkó az RM-el.

4. A legnagyobb feszkó a müncheni városvezetéssel. Akár költözne is a gyártás.( vmi nagyon tisztessègtelen ajánlattal, akár le is akaszthatnánk vmit!!!)

Részletekben bedobom az interjút, mert sztem arra érdemes.
Szép találat!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Hölgyeim!
Most, hogy már a MN-ben, (mint a kormányhoz IGEN közel álló forrásban) is megjelent ez az információ, hogy duplázni szeretnék MH méretét, így nem gondolom, hogy csak úgy eresszük el ennyivel ezt a "lábtörlőt".
Most már nem csak egy angol nyelvű PR show egyik félreértelmezhető félmondata, hanem egy - szerintem - az érintettet külön kikérdező interjú is megerősíti ezt, akkor szerintem ez az infó kicsit több figyelmet érdemel.

HALLLLLÓÓÓ!
Itt a MH aktív részénem megkétszerezéséről hablatyolnak igen felelős pozícióban ülő személyek.

Tessék már tartani itt nekem egy kis brainstromingot, hogy ez vajon hogy a radai rossebben lesz így megvalósítva?!? Mert az egy dolog, hogy a tervezett 5 új zászlóalj, 5 új helyőrséget jelent, és a ha egyszer már vannak helyben működő zászlóaljak, akkor azok akár ezredekké is fejleszthetők. De ez még mindig nincs a 70-75.000-es számok közelében sem!

Másrészről az is egy érdekes kérdés, hogy milyen HR reformot igényel ez a duplázás?
Ha valaki azt meri mondani, hogy "Fizetésemelés", akkor leülök a sarokba és felváltva ideges nevetést és hisztérikus sírást produkálok!
Szerinted a lengyelek fel fogják tudni tölteni létszámmal azt a 800-1000 db harckocsit? Vagy csak a harmadát?
Képesek lesznek e pl pár db fullra feltöltött kiképzett hadtestet kiállítani?
Szerintem nem.
Mi is idehaza szerintem max 30-40 ezer embert tudnánk kiállítani a tartalékosokkal mindennel együtt. A társadalmi gazdasági tényezők miatt egész egyszerűen több embert nem lehet elérni. Nem beszélve arról hogy valamilyen szinten egészségügyileg (fizikálisan-mentálisan) is alkalmasak legyenek és még sorolhatnánk.
Néha a képzelet világában élsz. Vagy nem látod kellő mértékben az itthoni társadalmi-gazdasági tényezőket.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerinted a lengyelek fel fogják tudni tölteni létszámmal azt a 800-1000 db harckocsit? Vagy csak a harmadát?
Képesek lesznek e pl pár db fullra feltöltött kiképzett hadtestet kiállítani?
Szerintem nem.
Mi is idehaza szerintem max 30-40 ezer embert tudnánk kiállítani a tartalékosokkal mindennel együtt. A társadalmi gazdasági tényezők miatt egész egyszerűen több embert nem lehet elérni. Nem beszélve arról hogy valamilyen szinten egészségügyileg (fizikálisan-mentálisan) is alkalmasak legyenek és még sorolhatnánk.
Néha a képzelet világában élsz. Vagy nem látod kellő mértékben az itthoni társadalmi-gazdasági tényezőket.
Mielőtt hatalmas frusztrációdban engem hibáztatnál, olvasd már el, hogy mit írtam! :rolleyes:
Még csak megállapításokat sem tettem a számokkal kapcsolatban. Szimplán csak arra provokálom a nagyérdeműt, hogy szépen gondolja végig, hogy milyen vonzata van ennek a most megjelent szándéknak.
Pár embernél már leesett, neked még egy kis ötletelésre szükség lesz!:)
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard and Pogány

ijasz

Well-Known Member
2013. január 23.
1 920
4 711
113
Ezt reálisan kizárólag sorozással tudják megvalósítani.
Önkéntes alapon még nagy béremeléssel SEM.
Nem feltétlen. Megoldható lenne az önkéntes tartalékos állomány növelésével is, de abban igazad van, hogy nem a nagy béremeléssel. Hülyén hangzik elsőre, hogy nem azzal, de akkor mivel!?
Minden tartalékosnak a rendfokozatának és beosztásának megfelelően meg van határozva az alapbére, mely egy teljes havi fizetésének felelne meg, ha aktívan leszolgálná azt. Mivel ő a civil foglalkozásából él, csak az a néhány nap (rendszerint 2) kerül kifizetésre, amit aktívan benn tölt, plusz egyszer évente a rendelkezésre állási díj.. Szóval, ha pl. a két napra kap 20.000 ft-ot, akkor egy béremelés után kap mondjuk 25.000-et. Ezzel azért nehéz motiválni. Sokan jobban járnak, ha inkább a munkahelyükön vállalnak hétvégi melót.
Szerintem ezen felül kellene olyan juttatásokat megfogalmazni, amivel hosszú távú előnyökhöz jutna az állampolgár, ha a civil foglalkozása mellett katonai szolgálatot is vállal. Természetesen minden előny a leszolgált, aláírt idő függvényében. Millió ilyen lehetőséget ki lehetne dolgozni. Pl. csökkentett Szja, nyugdíjkorhatár csökkentés pár (2-3) évvel, a fiataloknak kedvezőbb kamatozású lakáshitel felvétel, utazási kedvezmények, eü szolgáltatási lehetőségek bővítése, ingyenes tanfolyamok, melyek a civil szférában is hasznosak lehetnek (pl. vezetés, szervezés tudományok), nyelvképzések támogatása, jogosítvány stb...
Ilyen juttatásokkal növelhető lenne a szolgálatvállalási kedv. Sok francia cégnél, amit ismerek, logisztikai, szervezési irodákban előszeretettel alkalmaznak volt hivatásosokat.
Valamint nagyobb szakosodási lehetőséget biztosítani.
Azért is lenne jobb a létszámbővítést tartalékosokkal megoldani, ahol lehet, mert az kevésbé terheli a gazdaságot.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 281
8 141
113
_118257305_ce33056a-d3fc-4ba3-a302-c454ed819808.jpg

minimálbér
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 284
113
Szia,

Ha van egy csepp eszuk, akkor munkanelkuliekkel kezdik a sorozast, ok eleve nem nagyon tudnak elmenni az orszagbol (ha el tudnanak menni, akkor mar nem lennenek itt); es arra is naluk a legnagyobb az esely, hogy sorkatonai kikepzes utan tovabb szolgaljanak.

Na, olyanokra inkább ne bízzunk semmit. Maradjanak meg körüllakónak.

Én legjobbnak a 18 hónapot tartom.

Másfél évre kivonni valakit a forgalomból?

A legkevésbé akar parancsot végrehajtó lenni, állandóan nyűgös, mindent megkérdőjelez, igazából gyakorlati dolgokhoz semmit nem ért, de okoskodik, fizikai terhelést nem bírja jól, stb. Sorolhatnám még egykori tapasztalataimat e téren.

Akkor beszűkíted azt a teret, amit a sorállománnyal tölthetsz fel.

Az adómentes 3,5 kiló 18 évesen vonzó.

Sokaknak jóval később is.