Ok, de speciel a Bugatti gyártás pont nem áll meg, mert az piaci alapon működik, és az egyik legnagyobb autó konszern áll mögötte.nekünk méretünkből adódóan sosem lesz gazdaságos a saját hadipar - nálunk nagyobbaknak sem gazdaságos. Svédeknek is totál ráfizetés volt a Gripen program amennyire tudom, de megfinanszírozta a svéd állam, mert életben akarta tartani a repülőiparát. El kell dönteni hogy a szuverenitásba önellátóságba akarunk fektetni vagy sem. Ha nem akarunk mindent külföldről venni, akkor az drága lesz, de valamennyi képesség itthon lesz meg ebből.
Haditechnikánál nem is érdemes bármilyen civil mércével mérni a gazdaságosságot. Ez a biznisz jobban hasonlít Bugatti Veyron gyártására, mint pl. egy WV autóéra: kis széria, top minőség k. drágán, szinte minden egyes alkatrészdarabot egyesével gyártanak le - nem is lehet máshogy.
Nyilván érdemes minél önellátóbb lenni, de ahogy a peldádnál maradva a sokkal potensebb tokeerősebb Sved iparnak se nagyon megy akkor azèrt némileg alaptalan azt feltételezni, hogy majd nekunk fog.
El kell fogadni, hogy modern technológiával mindig részben kiszolgalzltatottak leszünk, jó esetben a szövetségeseink felé. Az érdemi fogyó eszközökre kell fókuszálni lőszer ruházat, stb, ahol megteremtethető sőt kívánatos az önállóság.