RÁBA most szerintem ellesz a Gidránokkal, inkább vegyünk simán HX2/3-at meg TGS-t ahova nem kell a páncélozott kabin.
Semmit nem veszünk csak úgy simán, láthattad eddig, főleg nem egy több százas darabszámú gépet.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
RÁBA most szerintem ellesz a Gidránokkal, inkább vegyünk simán HX2/3-at meg TGS-t ahova nem kell a páncélozott kabin.
Jelentem,én nem.Valahol már le is irtam,hogy a modern hadsereg legfontosabb járműve-a teherautó.Én Boxerre meg a Lynxre értettem! Amúgy meg mindenki harckocsit helit akar itt venni holott egy normális teherautó flotta még asztalon sincs vagy nem tudunk róla! Abból kell csak 1500 db minimum!
Mondjuk egy honvédő háborúban az összes civil teherautóból lehet meríteni. Viszonylag kis ország vagyunk relatíve sok bevonultatható gépjárművel. Nem lenne gond kiszolgálni ellátmánnyal azt a 100-200 km-es frontszakaszt ami reálisan felmerülhet - legalábbis nem a teherautó hiányon múlna a dolog.Jelentem,én nem.Valahol már le is irtam,hogy a modern hadsereg legfontosabb járműve-a teherautó.
Ha az összes hk és ifv is elveszett,akkor is lehet folytatni a harcot.
De ha nincs teherautó,akkor vége a dalnak.A hadsereg,mint szervezett manőverképes erő megszünik létezni.Akkor is,ha közben hegyekben állnak a Lynxek.
Felőlem gyárthatjuk magunknak csak semmi értelme a rábába gyártani amikor a határ másik oldalán ott a gyár évi 4400-as kapacitással szóval exportálni biztos, hogy nem tudnánk.Bálint HX2 vagy TGS-t akar venni "csak simán" én arra válaszoltam.
Amúgy Boxer gyárunk nincs, az KNDS termék, külön meg kellene egyezni (venni), és nem bizti, hogy engednék Zegen gyártani.
Szerintem min 10 ève rendszerben van az expal.általad írt spanyol aknavetők egyáltalán rendszerben vannak? Utoljára még valamit elbasztunk rajta. Nálam ott áll még a sztori.
Az általad írt spanyol aknavetők egyáltalán rendszerben vannak? Utoljára még valamit elbasztunk rajta. Nálam ott áll még a sztori.
Aknavetőnk van 120 mm is a képzés is megy tavasztól!Csak azok vannak egyelőre
Ezek azok amiket évekkel ezelőtt rendeltek?Aknavetőnk van 120 mm is a képzés is megy tavasztól!
Frontvonali szállitásoknál feleksd el a polgári teherautókat.II.vh-ban se váltakbe valami jol,pedig az akkori gépeket még úgy terveték,hogy jobb földutakon is elmenjenek.A Waberers (szotyitrans) kamionjai nem fogják tudni neked elvinni a csapatokhoz az utánpótlást-mert amint letérnek az épitett utakrol,végük.Mondjuk egy honvédő háborúban az összes civil teherautóból lehet meríteni. Viszonylag kis ország vagyunk relatíve sok bevonultatható gépjárművel. Nem lenne gond kiszolgálni ellátmánnyal azt a 100-200 km-es frontszakaszt ami reálisan felmerülhet - legalábbis nem a teherautó hiányon múlna a dolog.
Itt pontositás szükséges,mert hajlamossak vagytok nem továbbgondolni a dolgokat.Erre a II:kat-ás tipusra van nekünk szügségünk
Ennek is van azért egy határa, mert a gazdaságnak alap szinten működnie kell, kaját/üzemanyagot/fát muszáj szállítani, hogy a civil lakosság ne pusztuljon el.Mondjuk egy honvédő háborúban az összes civil teherautóból lehet meríteni. Viszonylag kis ország vagyunk relatíve sok bevonultatható gépjárművel. Nem lenne gond kiszolgálni ellátmánnyal azt a 100-200 km-es frontszakaszt ami reálisan felmerülhet - legalábbis nem a teherautó hiányon múlna a dolog.
Oké, de nem is a kínai hadsereget kell ellátni: hanem a csúcs pörgetve is bőven 100.000 ezer alatti MH-et, ami reálisan talán 200-300 km-es vonalat hivatott/képes védeni. Pár ezer teherautó szerintem bevonultatható anélkül, hogy gazdaság nagyon megérezné. Baromi jó a magyar autópálya és úthálózat szóval elég gyorsan és hatékonyan lehetne szállítani bárhová az ellátmányt. (így kevesebb teherautó is elég amúgy.)Ennek is van azért egy határa, mert a gazdaságnak alap szinten működnie kell, kaját/üzemanyagot/fát muszáj szállítani, hogy a civil lakosság ne pusztuljon el.
Jelezném, hogy ez a tűzvezető és optikai rendszer modernebb mint ami most a T-72B3 és T-80BVM harckocsikban van.Frontvonali szállitásoknál feleksd el a polgári teherautókat.II.vh-ban se váltakbe valami jol,pedig az akkori gépeket még úgy terveték,hogy jobb földutakon is elmenjenek.A Waberers (szotyitrans) kamionjai nem fogják tudni neked elvinni a csapatokhoz az utánpótlást-mert amint letérnek az épitett utakrol,végük.
Márpedig a gaz ellen rombolni fogja az utakat.Dronok fognak vadászni a teherautókra,meg portyázó egységek.Sőt,igazábol a hk áttörés célja is az ellen hadtápkörleteihez való kijutás,és annak szétverése-vagyis a hk végső célja,hogy raktárakat és teherautókat lőjön szét.......
Vagyis a hátországi feladatokra fogod csak tudni felhasználni a polgári teherautókat,hadműveleti területen már nem )és a hadműveleti terület az jóval nagyobb térség,mint a frontvonal)
Hadműveleti területen páncélozott,terepjáró,és önvédelemre képes katonai teherautókra van szükség.(sőt,szerintem a csapatok közvetlen harctéri ellátására logisztikai páncélos szállitójárműre-PSZJre)
Hogy kedvenc búrjaiddal példálózzak
Erre honvédelmi szerepre nincs igazán szükségünk-de ha ilyen csádi háborukba akarunk belefolyni,még ilyen is kellhet (ezt arra tervezték,hogy uttalan afrikai dzsungelben tudja ellátni a csapatokat,ellenséges területen,nagy mélységű/távolságú hadműveletben).Ez az I. kat-ás military truck
Erre a II:kat-ás tipusra van nekünk szügségünk.Ezek képesek a terepen is közlekedni,de alapvetően utakon/hadiutakon(földutak) való közlekedésre tervezték őket.Európai viszonyokra ez a kat megfelel (Ural is ide tartozik).Érdekesség,hogy a nyerges vontatón a 2. Casspir a nyergesen egy logisztikai(platós) változat.
Ezek alatt van a III.kat,ami lényegében zöldre festett sima teherautó.
És van még a harctéri logisztikai jármű,amire szerintem szügségünk van
Ez ugy van kiképezve,hogy közvetlenül kisérjen egy szakszt,és azt legalább 1x fel tudja tülteni,mindennel (üzem és kenőanyag,kopóalkatrés és javitóanyag,élelmiszer,lőszer-mindennel) a hadmüvelet közben,a harctéren
MAN HX II.kat-ás tipus (különben az első HX sorozatbol volt az SADFnek,és nem váltak be Angolában-nem birták a terepet....De a saját SAMIL 100 gépeikkel se voltak teljesen megelégedve,azért tervezték az első nagy dögöt)
Szóval a hadműveleti területen nem sokra mész a polgári teherautókkal.
Érdekessége a netnek,hogy sose akkor dobja fel a dolgokat,mikor keresed......Mikor kerestem,istennek se jött elő,most meg kapásbol feldobta.T72Tiger tűzvezető rendszerrel,amit anno szerettünk volna a T72 korszerűsitéshez (és a Loggim tankhoz tervezték eredetileg)
90es években ez egy nagyon modern,vadász-gyilkos tüzvezető rendszer volt,ami thermokamerával is rendelkezett.
Ez meg egy másik probléma.......100-200km-es frontot akarsz tartani 3 karcsú gépesitett dd-ral?Nem fog menni.20km-es frontot,talán.Nem lenne gond kiszolgálni ellátmánnyal azt a 100-200 km-es frontszakaszt ami reálisan felmerülhet
Látom,nem értetted meg,amit irtam-lőfaszzra nem mennél a polgári teherautókkal a hadműveleti területen.Oké, de nem is a kínai hadsereget kell ellátni: hanem a csúcs pörgetve is bőven 100.000 ezer alatti MH-et, ami reálisan talán 200-300 km-es vonalat hivatott/képes védeni. Pár ezer teherautó szerintem bevonultatható anélkül, hogy gazdaság nagyon megérezné. Baromi jó a magyar autópálya és úthálózat szóval elég gyorsan és hatékonyan lehetne szállítani bárhová az ellátmányt. (így kevesebb teherautó is elég amúgy.)
Ettől függetlenül kellenek katonai teherautók is, szinte minden hadi beszerzéshez rendelnek is teherautókat, de a civil teherautó flottával is lehet számolni országon belüli szállításnál.
Már megint nem meg a szövegértés: azt írtam egy maxra (az ország lehetőségeinek kb. maximumára) felpörgetett, de 100 ezret el nem érő Honvédségről írtam hogy 200-300 km-et tudna tartani.Ez meg egy másik probléma.......100-200km-es frontot akarsz tartani 3 karcsú gépesitett dd-ral?Nem fog menni.20km-es frontot,talán.
Ez már off topik hogy kivel hogy állnánk a sarat, de azért horvátok és szlovákok sem lennének probléma: kisebbek és ugyan olyan bénák, erőforrás hiányosak. Északon a földrajz is velünk van: Duna és hegyek védenek meg az előretolt "ötödik hadoszlop".Ez a másik gond.Egy olyan fajta folyamatos frontvonalú háborúra önállóan az MH max Szlovéniával szemben lenne képes-talán,talán,úgy ahogy.
A csapaterő hiánya miatt nekünk önálló honvédelmi helyzetben nincs más lehetőségünk,mint a mobil hadviselés.És a nehéz gépesitett,ugyanakkor kicsi haderő máris bajban van.Hatalmas müszaki támogatási és biztositási,valamint logisztikai igénye van.És nyitott kommunikációs vonalai.......
Hát,ne nagyon keveredjünk háborúba önállóan Szlovéniánál komolyabb ellenféllel,mert igencsak bajban lennénk......
Miért rombolná ezeket a támadó? Hogy utána ő se tudja őket használni? A védő szokta rombolni a közlekedési infrastruktúrát magaután, hogy ne tudja olyan gyorsan követni a támadó.Látom,nem értetted meg,amit irtam-lőfaszzra nem mennél a polgári teherautókkal a hadműveleti területen.
Az ellen támadná,rombolná az közlekedési hálózatot.Csomópontokat,hidakat,átereszeket.Plusz támadná magukat a teherautókat.
Mert a katonai teherautók mitől lennének kevésbé támadhatóak?Látom,nem értetted meg,amit irtam-lőfaszzra nem mennél a polgári teherautókkal a hadműveleti területen.
Az ellen támadná,rombolná az közlekedési hálózatot.Csomópontokat,hidakat,átereszeket.Plusz támadná magukat a teherautókat.
Viszont a teherautó a legkönnyebben, nagy számban beszerezhető eszköz a civil életből is, vész esetén. És még javító/"kezelő" személyzet is könnyen elérhető és képezhető.Jelentem,én nem.Valahol már le is irtam,hogy a modern hadsereg legfontosabb járműve-a teherautó.
Ha az összes hk és ifv is elveszett,akkor is lehet folytatni a harcot.
De ha nincs teherautó,akkor vége a dalnak.A hadsereg,mint szervezett manőverképes erő megszünik létezni.Akkor is,ha közben hegyekben állnak a Lynxek.
Hoigy elvágja a nehéz manővererőket az utánpótlástol.De a hidak rombolása magukat a nehéz manővererőket is gátolja a mozgásban.Miért rombolná ezeket a támadó? Hogy utána ő se tudja őket használni? A védő szokta rombolni a közlekedési infrastruktúrát magaután, hogy ne tudja olyan gyorsan követni a támadó.