A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nincs azzal baj,hogy 5%os árkülönbség esetén a helyi gyártás van előnyben.50% már más tészta.Csak ha nyilvánossak az ilyen beszerzési ályázatok,nem is merülnek fel ilyen kérdéések.Mi ebben olyan nagy hadititok,hogy nem tudhat róla az adófizetó polgár?Ez a csak V4böl szerzünk be,meg egy hülyeség.Viszont azt továbbra sem értem,hogy egy 6-7000 fős seregnek minek 250 polgári aszfaltbetyár terejáró.Laktanyánként pár darab szaladgáló-ügyintéző kell,de hol van nekünk ennyi laktanyánk?Vagy 200 megy a rendőrségnek,50 a seregnek?Mert akkor megintcsak nem szóltam.Anno RT században voltam katona,1db Latviánk volt,egyébbként csak katonai szekerek.Pk kocsi is UAZ volt.
 
T

Törölt tag 008

Guest
....Ez a csak V4böl szerzünk be,meg egy hülyeség.
Tanulmányozzd a térképet.
Vicces lenne ha német technikát vennénk és az első háborúnál a német bejelnti, hogy nem ad alkatrészt, mert nem azért adta, hogy háborúzzunk vele. Ismerős? De lehet csak szimplán olyantól akarunk vásárolni, aki nemcsak eladja nekünk a technikát, majd lelakatolja és a saját zsebében tartja a kulcsot mint az AMRAAM vagy Maverick rakétáink esetében, hanem abba verjük akibe akarjuk.


Viszont azt továbbra sem értem,hogy egy 6-7000 fős seregnek minek 250 polgári aszfaltbetyár terejáró.....
A határzárnál 3-4 év alatt leamortizálják majd őket.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Tanulmányozzd a térképet.
Vicces lenne ha német technikát vennénk és az első háborúnál a német bejelnti, hogy nem ad alkatrészt, mert nem azért adta, hogy háborúzzunk vele. Ismerős? De lehet csak szimplán olyantól akarunk vásárolni, aki nemcsak eladja nekünk a technikát, majd lelakatolja és a saját zsebében tartja a kulcsot mint az AMRAAM vagy Maverick rakétáink esetében, hanem abba verjük akibe akarjuk.
V4 komolyabb technikái mind nyugati beszállitktol függő gyártásu,vagy licensz termék.És bár mi eggyértelműen német érdekszférában vagyunk,de azért van németeken kivűl is éppen elég fegyvergyártó.Egy aszfaltbetyár autónak meg semmi keresnivalója a határzárnál.Személyes véleményem szerint,oda vegyen Toyota HZJ,vagy hasonló strapabiró munkaterepjárót.És továbbra is,miért nem nyilvános tenderen történik semmiféle beszerzés?


A határzárnál 3-4 év alatt leamortizálják majd őket.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Tanulmányozzd a térképet.
Vicces lenne ha német technikát vennénk és az első háborúnál a német bejelnti, hogy nem ad alkatrészt, mert nem azért adta, hogy háborúzzunk vele. Ismerős? De lehet csak szimplán olyantól akarunk vásárolni, aki nemcsak eladja nekünk a technikát, majd lelakatolja és a saját zsebében tartja a kulcsot mint az AMRAAM vagy Maverick rakétáink esetében, hanem abba verjük akibe akarjuk.



A határzárnál 3-4 év alatt leamortizálják majd őket.


V4 komolyabb technikái mind nyugati beszállitktol függő gyártásu,vagy licensz termék.És bár mi eggyértelműen német érdekszférában vagyunk,de azért van németeken kivűl is éppen elég fegyvergyártó.Egy aszfaltbetyár autónak meg semmi keresnivalója a határzárnál.Személyes véleményem szerint,oda vegyen Toyota HZJ,vagy hasonló strapabiró munkaterepjárót.És továbbra is,miért nem nyilvános tenderen történik semmiféle beszerzés?
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
A Duster kultuszt nem tudom hova tenni (ja de...total*zar nyomja ezerrel), mert egy menthetetlenül avítt és ócska szerkezet. Egy barátom olyan cégnél dolgozik, ahol jelentős autóflotta van-főleg terepjárók. Rangerek, vitarák, nívák és mert "jó áron volt" kaptak dustert is... Ott is elakad, ahol én is megfordultam már a családi autóval, állandóan szervizben van a flotta FELE. Olyan gondjaik vannak 1-3 évesen, amik a szuziknál még elő sem jöttek (hengerfej, hajtókar csapágy, futómű széthullás, kárpit hasadás). Ott tartanak, hogy inkább levedlett astrákkal járnak a homokos földútra :) Hagyjuk meg az oláh hadseregnek, bár visszavonuláskor kínlódhat vele az őket üldöző :)
 

tomka03

Well-Known Member
2014. október 20.
122
259
63
A határzárnál 3-4 év alatt leamortizálják majd őket.

Mint már fentebb írtam egyszer, ezek a gépek a régi Astrákat váltják amik különböző honvédségi apparátusoknál szolgálnak, pl. Kiegészítő Parancsnokságok. Én nem láttam Astrákat a határzárnál, persze lehet hogy vannak. Ez hasonló beszerzés volt mint nemrég a Transporterek cseréje.Vagy a hiluxok a rendészeknek. Na ott is voltak kohószökevény Astrák...
Nem teljesen értem mi a probléma ezzel. Én egy közép vállalkozásnál dolgozom, és közel 50-en (céges) autónk van. Mert kell, Szaladgálni, ügyet intézni. Ugyan úgy kell a minisztériumba, kiegészítő parancsnokságokra, laktanyákba. Nem mindenki szaladgálhat G Mercivel, vagy épp egy szakadt UAZ-zal. Vagy az jobban tetszene mindenkinek? Ha meg beüt a szar, pont nem ezen a 250-en Vitarán múlik (ami egyébként nagyrészt szét lesz szórva az országban), hogy elpicsáznak e minket.
Az meg, hogy vehettünk volna harckocsit, vagy bármilyen más pszh-t, meg nettó kötözködés. Mindenki tudja, hogy most hirtelen ki kell nekik söpörni a kasszából ami van. Ugye ugye az a bűvös-titkos 600 milliárd... Ez volt e leggyorsabb módszer, ezt kell szeretni. Reméljük másra is jut.
Persze ez csak az én véleményem.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 393
113
V4 komolyabb technikái mind nyugati beszállitktol függő gyártásu,vagy licensz termék.És bár mi eggyértelműen német érdekszférában vagyunk,de azért van németeken kivűl is éppen elég fegyvergyártó.Egy aszfaltbetyár autónak meg semmi keresnivalója a határzárnál.Személyes véleményem szerint,oda vegyen Toyota HZJ,vagy hasonló strapabiró munkaterepjárót.És továbbra is,miért nem nyilvános tenderen történik semmiféle beszerzés?
Még mindig kellenek a személyautók mivel a jelenlegi gépkocsi flotta átlagéletkora 25 év a kilóméter óra állása pedig alulról veri a milliót. A rendőrök baromi olcsón kaptak audikat és merciket is amiket itthon gyártottak le, éppen úgy mint ezeket + szervíz. Dedikált katonai terepjáró 50 milla ez meg 4 sincs fogyasztásról szervízről nem is beszélve. A kerítés mellett végig meg van csinálva az út. Nincs dagonya, a rendőrök szintén vitarát, skoda yeti 4x4-t és nissan pathfindert hajtanak.

Na ennyi ment egy levegővel de már kezd fárasztó lenni.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Még mindig kellenek a személyautók mivel a jelenlegi gépkocsi flotta átlagéletkora 25 év a kilóméter óra állása pedig alulról veri a milliót. A rendőrök baromi olcsón kaptak audikat és merciket is amiket itthon gyártottak le, éppen úgy mint ezeket + szervíz. Dedikált katonai terepjáró 50 milla ez meg 4 sincs fogyasztásról szervízről nem is beszélve. A kerítés mellett végig meg van csinálva az út. Nincs dagonya, a rendőrök szintén vitarát, skoda yeti 4x4-t és nissan pa

Na ennyi ment egy levegővel de már kezd fárasztó lenni.

Rendőrség alapvetően nem terepen dolgozik.Szaladgálló autónak személyautó is elég.50millábol meg egy nagy Unimogot veszel,full felszerelve.Különben én polgári életben sem értem ezeknek az aszfaltbetyár autknak a sikerét.Egy értelmük van,csajok elött fittizni.Terepjároként semmirevalók,földuton is csak jó időben.egy dizelesitett Niva többet ér terepen.
Tuti bennem van a hiba,de ezt a kommentedet most nem értem...

Ifjoncként volt balerina barátnőm.Vasággyal volt 40kiló,de volt benn energia,szivósság és erő.Elvittem koronglövészetre,simán megbirkózott a skeetpuskával.Pedig az már tényleg rug,ha nemjol fogod.Balerinák csak látszatra törékennyek,valójában rohatkemény csajok
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 811
113
A kézifegyvergyártás elég komoly bejelentés volt. Kíváncsi vagyok, így a kampány utolsó, talán legfontosabb hetében, mi maradt még a HM tarsolyában. Csalódnék, ha erre a hétre már nem jutna semmi érdemleges. Ti mit gondoltok, mi várható még a héten ?
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
A kézifegyvergyártás elég komoly bejelentés volt. Kíváncsi vagyok, így a kampány utolsó, talán legfontosabb hetében, mi maradt még a HM tarsolyában. Csalódnék, ha erre a hétre már nem jutna semmi érdemleges. Ti mit gondoltok, mi várható még a héten ?
Szerintem egyenlőre megvárják a választásokat. Egyébként a választás már nem oszt szoroz. Legfeljebb a nehéz technikában térnének el meg a Helikben. Ha viszont minden maradna "részünkre" jóval előnyösebb lenne. (belpolt lehetőleg kerüljük a későbbi hsz ban. Mert lecsapnak ránk :))
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
"A valamikori BÉM közeljövőben megújuló nehézipari területén, a mintegy 18 ezer négyzetméter alapterületű üzemben a repülő- és védelmi iparnak légi és közúti járműgyártást terveznek, a termelés várhatóan 2019-ben indul el, és 352 új munkahelyet teremt."
https://m.portfolio.hu/vallalatok/c...eszallitoi-kozpont-magyarorszagon.281296.html
Bűzlik a dolog, de nagyon...
http://ceginformacio.creditreform.hu/cr9311295393
https://www.nemzeticegtar.hu/ecm-clean-hungary-kft-c0109283763.html
https://www.bisnode.hu/ceginformacio/9890017/ecm-clean-hungary-kft/

r. Dimény Imre ugyancsak Sulák alatt volt a MESZ elnök és gazdasági alelnök, aki most a felügyelő bizottsági tagsága mellett „sikeres” vállalkozó is. Az ő tulajdonába áll a DIMICO Kft. amelynek egy jelentős tulajdonosi hányada van a GP Global Team Kft-ben amely Miskolc-Egyetemváros mind a két legnagyobb szórakozóhelyét üzemelteti a Rockwell-t és az E/2-t. Emellett a GP Global Team Kft. üzemelteti az Uniplaza nevezetű egyetemi éttermet is

szóval krvára bűzlik a dolog.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 914
113
Rendőrség alapvetően nem terepen dolgozik.Szaladgálló autónak személyautó is elég.50millábol meg egy nagy Unimogot veszel,full felszerelve.Különben én polgári életben sem értem ezeknek az aszfaltbetyár autknak a sikerét.Egy értelmük van,csajok elött fittizni.Terepjároként semmirevalók,földuton is csak jó időben.egy dizelesitett Niva többet ér terepen.


Ifjoncként volt balerina barátnőm.Vasággyal volt 40kiló,de volt benn energia,szivósság és erő.Elvittem koronglövészetre,simán megbirkózott a skeetpuskával.Pedig az már tényleg rug,ha nemjol fogod.Balerinák csak látszatra törékennyek,valójában rohatkemény csajok
Nézd, én egyszer nagyon rég jártam fenn a HOR OPK-n vagy 12-13 éve. Lattam ott vagy 60 Skoda Octaviat, plusz még vagy ugyanennyi egyéb járművet amikrol leritt hogy cegesek mert a szokásos Felícia,, G Astra,transporter arzenál volt. Ehhez még számolj hozzá kb 60-70 járművet a mert hétköznap voltunk, és igy nyilván voltak a úton is. Nos a HM egy annál nepesebb hely.
Amúgy a G merci nekünk tényleg ötven körül van árban, Unimog 110 120, ha jól tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Szerintem egyenlőre megvárják a választásokat. Egyébként a választás már nem oszt szoroz. Legfeljebb a nehéz technikában térnének el meg a Helikben. Ha viszont minden maradna "részünkre" jóval előnyösebb lenne. (belpolt lehetőleg kerüljük a későbbi hsz ban. Mert lecsapnak ránk :))
Ha maradnak a jelenlegiek,az MH hamarossan királyi bandérium lesz.Humánerőferrást meg nyiltan jobbágynak fogják hivni.És a sereg legnehezzebb fegyverzete meg at olmosbot lesz.A V4 eggyütműködés keretében meg megvesszük az elfekvő lengyel t55 készletet,egy gondossan kiválasztott közvetitő cégen keresztűl.Természetessen közbeszerzési eljárás nélkül,99évre titkositva..Ja,es darabokban,hogy itthon összeszerelő üzemet lehessen alapitani hozzá.Emellet Ikarusz buszokra fognak Krab tornyokat szerelni,a Skoda művekben gyártott D20 tarackcsöves változatot.Tekintettel az Oo-bol beszerezhető,"jo+olcsó" hozzáférésű hh.-us legkor4szerűbb 1959mintájú elfekvő lőszerkészletekre.De csak az otimizmus beszél belőlem:cool:
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
904
4 563
93
Rendőrség alapvetően nem terepen dolgozik. Szaladgáló autónak személyautó is elég..Különben én polgári életben sem értem ezeknek az aszfaltbetyár autknak a sikerét.Egy értelmük van,csajok elött fittizni.Terepjároként semmirevalók,földuton is csak jó időben.egy dizelesitett Niva többet ér terepen.
I
Fogalmad sincs, hogy mi kell a rendőrségnek és hogy hol dolgozunk. A rendőrség messze legjobb beszerzései közé tartozott a pár éve megvett aszfaltbetyár Skoda Yeti. Az a tény, hogy kicsit magasabb az alja és hogy van benne összkerékhajtás, valamint hogy elég robosztus jószág, messze a sima Astrák és egyéb személyautók fölé helyezi. A Vitara is hasonló adottságokkal bír. Alföldön, havas, saras talajon nagyon hasznosak, mert rengeteg olyan helyen elmennek, ahol nem mennek el a kétkerék meghajtásúak.Továbbá felmennek a padkán, nem akadnak fel, nem vered le az alját mindenhol. Nagyjából vidéken még a nagyvárosokban is Yeti meg akár Vitara, esetleg Duster kellene.Az ügyintéző Audik, Focusok, Astrák sokszor okoznak gondot. A Nivát meg vezesse 12 órában akinek két anyja van. Látszik hogy nem kellett még használod járőrözésre. Eleve bedurran a karod a kormány tekeréstől, kis tempóban csak izmozol vele. Szar a váltója, márpedig sokszor kell váltani ha járőrözöl. Nagy tempóval meg nem lehet velük menni, mert kb 100 km/h óránál vagy már alatta is halálfélelmed van. Nincs benne légkondi sem, ami már alap kellene hogy legyen, kényelmetlen belül. Aláírom hogy terepen jó, de összességében csak a baj volt velük.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nézd, én egyszer nagyon rég jártam fenn a HOR OPK-n vagy 12-13 éve. Lattam ott vagy 60 Skoda Octaviat, plusz még vagy ugyanennyi egyéb járművet amikrol leritt hogy cegesek mert a szokásos Felícia,, G Astra,transporter arzenál volt. Ehhez még számolj hozzá kb 60-70 járművet a mert hétköznap voltunk, és igy nyilván voltak a úton is. Nos a HM egy annál nepesebb hely.
Amúgy a G merci nekünk tényleg ötven körül van árban, Unimog 110 120, ha jól tudom.
És komolyan elhiszi valaki,hogy 50milcsi egy hotpuritán katonai G merci?Neharagudjatok,de az segghülye